Sivu 1/1

missä syy

Lähetetty: 16 Helmi 2007 19:31
Kirjoittaja marker
kone on 2.8 v6 ja alakerta on tehty uusilla männillä

kannet on plaanattu ja venat uusittu kone kävi noin kymmenen minuuttia ja otin venakopan pois ja huamasin että ihan niinkuin olisi vettä öljyn joukossa

no päätin ottaa öljyt koneest pois ni kaikki mitä sieltä valui pois ni oli ihan harmaata eli vettä oli mennyt öljyn joukkoon :cry:

missä on syy mietin et jos kansissa olisi pieni hius halkeema ni ei se kyl pitäs öljy men noin äkkiä tommoseks ja sit tarkastin sen osan mihin tulee öljysuodatin ja siin on vedellä jäähdytys mut sekään ei vuotanut.


onko kellään käynyt tämmöstä tapausta tai mitäs meinaatte et olisi syy :roll:

Lähetetty: 16 Helmi 2007 19:35
Kirjoittaja kimmok
Termarikotelon luota ilmeisesti voi päästä nesteet öljyn sekaan. Kuulemma ollut noitten vika...

Toki se öljynlauhdutin kannattaisi ponnistaa jos vuotaa vain paineen alla, mutta taitaa olla epätodennäköistä.

Lähetetty: 16 Helmi 2007 19:51
Kirjoittaja marker
mistä se voi vuotaa sieltä termarin kotelosta en ole ikinä kyl aukassut sitä etten kyl tie meneekö siin öljykanava vieres

Lähetetty: 16 Helmi 2007 20:21
Kirjoittaja TeRoK
Öö... Onko toi joku rakennettu vehje???
Ei kai vakio 2.8 koneessa kuuluis olla öljynlauhdutinta siinä suodattimen jalassa?

Pitsä olla Boa:n "erikois" varuste.

Lähetetty: 16 Helmi 2007 21:28
Kirjoittaja marker
kyl siin kuuluu ol tommonen ku ennen kiinni leikkautumiasta se toimi



mut haluaisin tirtää mikä vika kun polteet on kovat ajelee


ja mitä nyt teen

vitutukseen joudun ottamaan olutta

Lähetetty: 16 Helmi 2007 22:32
Kirjoittaja TeRoK
marker kirjoitti:
vitutukseen joudun ottamaan olutta
Huomasin kirjotus vihreiden määrästä :lol:

Silti ihmettelen tota. Ootko varma,ettei sitä ole jälkikäteen siihen laitettu?

Lähetetty: 16 Helmi 2007 23:11
Kirjoittaja xr4ti
TeRoK kirjoitti: Huomasin kirjotus vihreiden määrästä :lol:

Silti ihmettelen tota. Ootko varma,ettei sitä ole jälkikäteen siihen laitettu?
kyllä xr4 alkuperäisessä on ihan vakio tommonen

Lähetetty: 17 Helmi 2007 11:05
Kirjoittaja TeRoK
Jaa. Kai se sitte on pakko uskoa. Tossa boan technical service training manuaalissa on se vaan merkattu uudeksi "keksinnöksi" kölniläisissä.

Lähetetty: 18 Helmi 2007 14:56
Kirjoittaja kimmok
Ehkä se oli uusi keksintö, kun siirryttiin sierraan, mutta siitä lähtien on ollut kaikissa 2.8i moottoreissa öljynlauhdutin suodattimen alla.
Tästä löytyy ihan käytännön tietoa. On ollut sen verran monta sierraa ja scorpiota v6:lla. Purettuna sitäkin enemmän.

Lähetetty: 19 Helmi 2007 18:48
Kirjoittaja marker
joo en ole vielä ottanut pois sitä termarin koteloa toivottavasti olis siinä vika sit jos se on rikki ni tartee ruveta kyselee kel olis myynnis onko kellään ollut tos konees tommosta onkelmaa eli mitäs muuta kannattais tutkia ennen kun rupean purkaa konetta taas :cry:

Lähetetty: 14 Maalis 2007 23:01
Kirjoittaja marker
olen miettinyt että se öljyn jäähdytys homma eli se jalka mis on suodatin niin onko siin pakko kiertää vesi vai voiko sen ottaa pois käytöstä ja liittää vesiletkut yhteen :roll:

Lähetetty: 14 Maalis 2007 23:11
Kirjoittaja kimmok
marker kirjoitti:olen miettinyt että se öljyn jäähdytys homma eli se jalka mis on suodatin niin onko siin pakko kiertää vesi vai voiko sen ottaa pois käytöstä ja liittää vesiletkut yhteen :roll:
Ota pois vaan. Jos vika on siinä niin tiedät sen varmaankin jonkun ajan päästä katsomalla uudelleen koppien alle. Sillähän parannettiin vain koneen kestävyyttä sillä että öljyt saatiin viileämmäksi-> voitelu parempi->öljyt pitkäikäisemmät. Tuo v6 käy muutenkin melko lämpöisenä.

Hatarasti muistelen tuota juttua mistä ne nesteet voivat mennä sekaisin eli termarin luota imusarjan tiiviste saattaa päästä vuotaamaan? Mitään todellista kuvaa ei nyt ole asiasta ja hetkessähän noita valmistusvirheitä löytäisi, kun olisi yksi avattu kone käsillä, mutta nyt ei ole.

Lähetetty: 17 Maalis 2007 01:03
Kirjoittaja Monteonisti
Tiedä tuosta, mutta kerran meni harmaaksi kun en putsannut vanhoja kannentiivisteen jämöjä tarpeeksi hyvin. :oops:
Toisella kertaa sama juttu, siis eri aika ja pirssi, teki tuon kun momenttiavain oli viallinen! :twisted: