Sivu 1/1
nokkaakselin vaihto
Lähetetty: 25 Huhti 2005 17:25
Kirjoittaja nicop
minkähänlainen homma on vaihtaa nokka akseli vm88 1.6sierraan.kannattaakohan venttiilit ja muut osat vaihtaa samalla.
Re: nokkaakselin vaihto
Lähetetty: 25 Huhti 2005 17:42
Kirjoittaja henu
nicop kirjoitti:minkähänlainen homma on vaihtaa nokka akseli vm88 1.6sierraan.kannattaakohan venttiilit ja muut osat vaihtaa samalla.
no onko kone ohc vai cvh
nokkaakseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 17:44
Kirjoittaja nicop
taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
Re: nokkaakseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 19:39
Kirjoittaja henu
nicop kirjoitti:taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellä
http://www.riceracing.net/motti2.jpg toi on ohc
Re: nokkaakseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 19:40
Kirjoittaja lalli69
Jossa Efi ruisku.

Lähetetty: 25 Huhti 2005 19:47
Kirjoittaja janzamar
mainostetaan vähän naapuria..
viewtopic.php?t=827&postdays=0&postorder=asc&start=0
..tuolla jonkun verran juttua..
Re: nokkaakseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 19:48
Kirjoittaja voicecoil
nicop kirjoitti:taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
helpompi sanoa että vain toiminta periaate on sama.eli kaikki on erilaista.ja siitä remontista,menee noin 5tuntia jos on työkalut ja osaa hommat.siis tolleen suurinpiirtein.
Lähetetty: 25 Huhti 2005 20:22
Kirjoittaja Bootsi
Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene.
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois.

nokka akseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 20:51
Kirjoittaja nicop
ohc kone se on.autolla on ajettu n.260000km olen kuullut että nokka akseli ei ole kestävimmästä päästä.
Re: nokka akseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 20:56
Kirjoittaja henu
nicop kirjoitti:ohc kone se on.autolla on ajettu n.260000km olen kuullut että nokka akseli ei ole kestävimmästä päästä.
siis olet kuullut mut ootkos kahtonu et se on sökö vai miks vaihat, virinokaa vai???
Lähetetty: 25 Huhti 2005 21:00
Kirjoittaja Bootsi
Ja jos nokan päädyt vaihtamaan.. niin vaihda se nokan öljyputki kans.
(sen takia niistä OHC.sta nokat kuluu kun tuon putken reijät tukkeutuu)
nokkaakseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 21:14
Kirjoittaja nicop
kone kun on lämmin joutuu sahaamaan jonkun verran että lähtee käyntiin.ja tyhjä käynti on kylmänäkin aika epätasainen.nokasta kyselin sen takia että jos joutuu vaihtaa minkälainen homma on kansia ja venttilin nostimia olen kyllä vaihtanut tosin kadettiin nokkaa en ole koskaan irrottanut.edellinen omistaja on tammikuussa vaihtanut venttileihin kumit auto on ollut noin viikon eka fordini.
Lähetetty: 25 Huhti 2005 21:21
Kirjoittaja janzamar
ei kai sitä kantta irrottaa tarvi,nostaa konetta sen verran jos ei tule sieltä suosiolla..
ainakin taunuksessa onnistuu.
Re: nokkaakseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 21:45
Kirjoittaja henu
nicop kirjoitti:kone kun on lämmin joutuu sahaamaan jonkun verran että lähtee käyntiin.ja tyhjä käynti on kylmänäkin aika epätasainen.nokasta kyselin sen takia että jos joutuu vaihtaa minkälainen homma on kansia ja venttilin nostimia olen kyllä vaihtanut tosin kadettiin nokkaa en ole koskaan irrottanut.edellinen omistaja on tammikuussa vaihtanut venttileihin kumit auto on ollut noin viikon eka fordini.
no jos joutuu lämpimänä sahaamaan käyntiin ni se on oikeestaan ohc:een ominaisuus mut jos joudut vaihtamaan sen noka ni kylläpä sen kannen melkein tarvii otaa pois ku se nokka lähtee sinne taaksepäin eli tuulilasiin päin ku sierrassa ei tajja toi koneen nostaminen autaa ku siinä on sitä rojua eessä tai siis lähteehän se jos koneen nostaa mut onko sit helpompi vai vaikeempi sen saa päätää ite ja muista katoo sit et onko sulla torx kannen pultit jos on niin ne pitää vaihtaa aina uusiin ellei tee jotain jokkis äijjien jutui et lyhentä niitä tai jotain
Lähetetty: 25 Huhti 2005 21:50
Kirjoittaja voicecoil
Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene.
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois.

no se nyt oli suuntaa antava arvio sellaselle joka ei ole sitä hommaa ennen tehnyt.
Lähetetty: 25 Huhti 2005 21:59
Kirjoittaja Eemeli
Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene.
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois.

Eipähän ole pakko käyttää kantta etes pois.

jos on sopivat työkalut... enkä tarkoita rälläkkää.

Kun irroittaa nokasta lukituksen ja työntää nokan ihan niin taka kun menee... siis kiinni lämppäriin. Siten pääsee lyömään etumaisen nokkalaakerin pois. Ja kappas... nokka mahtuu tulee etukautta pois.

Lähetetty: 25 Huhti 2005 22:07
Kirjoittaja voicecoil
jokapäivä oppii uutta.kiitos tiedosta.itse tein lämppärin aukkoon läpän jota raottamalla saa taaksepäin purettua.
Re: nokkaakseli
Lähetetty: 25 Huhti 2005 22:38
Kirjoittaja VesQ
henu kirjoitti:muista katoo sit et onko sulla torx kannen pultit jos on niin ne pitää vaihtaa aina uusiin ellei tee jotain jokkis äijjien jutui et lyhentä niitä tai jotain
Jaa nuo torxit pitää sitte vaihtaa vai
Millassias ne oli ne mitä ei tarvinu vaihtaa, ihan perus pultinkannalla vai
Lähetetty: 25 Huhti 2005 23:06
Kirjoittaja Foortimies
Ford sierra -89 Laser. Vaihdoin nokan 2 kertaa kansi ja moottori paikallaan, eli taaksepäin. Eka vain ottaa sen muovilevyn konehuoneen takaseinästä veke, sitten seuraavaksi 2 pulttia ja lämmityslaitteen puhallin lentää kaaressa jonka jälkeen vain pieni kaunis luukku peltiin ja akseli tulee ulos tuhkakupin yläpuolelta sen "lokeron" kohdalta (kellon vierestä) kun vaihdelaatikosta hieman vain tunkilla avittaa. Eli purettavaa ei tule paljon, ja kun luukun on kerran tehnyt toinen kokeilu todella nopea. Tuo luukku mallinen aukkohan on helppo kääntää takaisin kohdilleen ja tiivistää vaikka jollain massalla, eikä ainakaan sierrassa näy minnekkään suuntaan.

Re: nokkaakseli
Lähetetty: 26 Huhti 2005 08:57
Kirjoittaja henu
VesQ kirjoitti:
Jaa nuo torxit pitää sitte vaihtaa vai
Millassias ne oli ne mitä ei tarvinu vaihtaa, ihan perus pultinkannalla vai
olikohan ne vielä torxia tiheempiä, en muista tarkaan

jotain "tähti" kantasii tai jotain
Re: nokkaakseli
Lähetetty: 26 Huhti 2005 17:53
Kirjoittaja Eemeli
henu kirjoitti:
olikohan ne vielä torxia tiheempiä, en muista tarkaan

jotain "tähti" kantasii tai jotain
Jep... ne sinkumattomat on tähtikanta pultit.
Ai et torx kansi pultit pitäs vaihtaa joka kerta... ja pa**an marjat... tos mun jäärata rassissa oli kansi vedetty kiinni 5kertaa samoilla torxeil ja hyvin pelitti... ja ilman mitää lyhentämisiä yms. No problem. Pikkusen kyl alko viimisel kerral jo epäilyttää niiden kestävyys.
Re: nokkaakseli
Lähetetty: 26 Huhti 2005 18:23
Kirjoittaja henu
Eemeli kirjoitti:
Jep... ne sinkumattomat on tähtikanta pultit.
Ai et torx kansi pultit pitäs vaihtaa joka kerta... ja pa**an marjat... tos mun jäärata rassissa oli kansi vedetty kiinni 5kertaa samoilla torxeil ja hyvin pelitti... ja ilman mitää lyhentämisiä yms. No problem. Pikkusen kyl alko viimisel kerral jo epäilyttää niiden kestävyys.
no kukin tallaa tyylillän mut ite vaihan joka kerta ku ohjeessa niin sanotaan
Lähetetty: 26 Huhti 2005 18:34
Kirjoittaja NiceMan
**no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellä **
http://www.riceracing.net/motti2.jpg toi on ohc
*Jossa Efi ruisku.
-------------
Jooh kiitos =) Se on ohc kone jossa Efi:n imusarja mutta muuten ruiskun osat eri tavaraa eli suuttimet Turbo volvosta ja Boksina Perfect Power PRS8 8)
Johdotus By minä kun ehdin.

Lähetetty: 26 Huhti 2005 21:21
Kirjoittaja s.o.h.c
Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene.
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois.

homma ei ole hallussa jos siihen 5 tuntia menee.. escortista olen ohc koneen nostanut pois keulasta alle tunnissa n.45min meni aikaa 8)
tarpeeks monta kertaa kun senkin on tehnyt alkaa mennä jo rutiinilla
