Sivu 1/1

sierran moottori

Lähetetty: 12 Helmi 2007 21:07
Kirjoittaja toneee
eli mulla olis tollanen sierran 2,0 DOCH ruisku kone ja ajattelin sen nyt sitten laittaa viimisen päälle kuntoon ku se kerran irti on.. ja kannenkin siitä jo irrotin halkeemisen takia... eli mitä pitäis nyt sitten tietää ku sitä alan purkaa ja mitä kannattaa uusia??

Lähetetty: 12 Helmi 2007 21:16
Kirjoittaja Volmari
sille halkeamalle kannattais vissiin tehdä jotain.

tai sitten kunnossa oleva käytetty tilalle.

silmämääräisesti tarkastat nokat, eli irti vain reilusti ja katsot ettei ole mitään julmia kulumia tai halkeamia tjsp. jos on niin nokka vaihtoon.

venttiilit irti ja tukivarren kumit vaihtoon kun kerran otat irti,
hiot venttiilien seetipinnat niin venttiilistä kuin kannestakin siihen tarkoitetulla tahnalla.

ja melkein samalla kannattaa tehdä semmonen hassu tempaus että jyrsit imu ja pakoaukot saman kokoisiksi imusarjan aukkojen/ pakosarjan aukkojen kans, sinusta kiinni viripojat tekee näin jos piristämään lähdetään.

sitten täydellinen tiivisteiden vaihto yläkertaan niin ollaan sinut kannen kans. ja muista käyttää plaanattavana se kansi ennen asennusta.. ja sitten pultit kiinni oikeassa järjestyksessä ja oikeassa momentissa..


mut jos sä

Lähetetty: 12 Helmi 2007 21:19
Kirjoittaja Rotta-Racing
Eiköhän yleensä kannata uusia kaikki tiivisteet ym jos kone on kerrankin kokonaan pöydällä ja samal tarkastella kaikki männänrenkaat,venttiilit ym ym

Eli siis ite vaihtaisin/Laittaisin
-Kaikki Tiivisteet
-Laakerit
-Kattoisin nokat/Kampi akselit
-Työstäisin kannen
-Kannenpultit
-Hihnat/Kiristäjän(t)
-Venan kumit
Siin nyt muutama viisaammat jatkakoon

Ja jos nyt ainakin jaon kattoisit kohilleen ni ei sit tarvii heti purkaa uudestaan,,Mut sen nyt varmaan kaikki tajuu heh :wink: :wink: :lol: :lol: 8)

Lähetetty: 12 Helmi 2007 21:20
Kirjoittaja Rotta-Racing
Noh volmari oli sit nopeempi,, :lol: :lol: Tai sit oon ihan liian hidas kirjoittaa :oops:

Lähetetty: 12 Helmi 2007 21:25
Kirjoittaja jaska74
vesipumppu ja termari samalla uusiks. ei lisää kustannuksia paljoa mutta säästää mahdollisesti monelta harmilta

Lähetetty: 12 Helmi 2007 23:12
Kirjoittaja jype
laitetaas nyt tähän, on varmaanki jossain jo juttua mut kehtuuttaa etsiä. et mikä ne Dohc:m kannet halkoo, eikai ne ny itestään halkeile, vai onko ne vaan yliherkkiä nestevajauksille ja keittämiselle? mulla on ollu 2 eri dohcia ja molemmis on ollu ehjät kannet. tosin kyl isojen poikien pelottelun jälkee oon pitäny nestepintaa silmällä vaihellu termaria ja tarkistellu flektin kuntoo ahkerasti. :wink:

Lähetetty: 13 Helmi 2007 11:41
Kirjoittaja Mr.Sandman
minen ole muuta kuullut doch kansista kuin että virikäytössä tuppaa seeti renkaat kannesta irtoamaan ja tekemään höplää koneelle kun irtoa.

Ja halkeilee toden näköisesti , syystä.
1. kierrättää kylmänä Konetta ( lämpö laajeneminen epätasaisesti. )
2. avaa kannen pultit väärässä järjestyksessä ja kerralla auki.
3. mahdollisesti viime avauksen yhteydessä vanhat kannen pultit+ paskaa välissä ja pohjannut venynyt pultti lohkoon. tosin tämä viimeinen halkaisee lohkon herkemmin kuin kannen.

Lähetetty: 13 Helmi 2007 14:43
Kirjoittaja Riesa2.0
Venttiilien välistähän ne kannet yleensä halkeaa. Mulla halkes viime talvena kun piti aina töistä lyödä kylmä pata tulille -30 asteen pakkasessa ja ei aina tullut edes kovin kauaa käyteltyä paikallaa ennen liikkeelle lähtöä. Päättelin että jääkylmä kansi siis lämpeni liian nopeasti ,kun ei ollut mahdollisuutta lohkolämppäriä käyttää :evil: Tiedä sitten johtuuko tuosta mutta näin olen itse sen päätellyt..

Lähetetty: 13 Helmi 2007 16:46
Kirjoittaja jaska74
eipä ne dohc kannet sen heikompia ole kun minkään muunkaan auton alumiinikannet.
juttu taitaa juontaa vaan siihen että ford mies on tottunut valurautakansiin mitä ei saa kieroksi kirveelläkään

Lähetetty: 14 Helmi 2007 20:05
Kirjoittaja toneee
no toi mun kansi hajos sen takia ku syyläri meni ja joutu sitten ilman vesiä ajaa jonku aikaa... :roll: no mutta uusi kansi hommattu jo.. sai koko moottorin samalla hinnalla ku mitä pyytävät kannen hitsaamisesta

Lähetetty: 14 Helmi 2007 21:49
Kirjoittaja Volmari
Mr.Sandman kirjoitti:minen ole muuta kuullut doch kansista kuin että virikäytössä tuppaa seeti renkaat kannesta irtoamaan ja tekemään höplää koneelle kun irtoa.

Ja halkeilee toden näköisesti , syystä.
1. kierrättää kylmänä Konetta ( lämpö laajeneminen epätasaisesti. )
2. avaa kannen pultit väärässä järjestyksessä ja kerralla auki.
3. mahdollisesti viime avauksen yhteydessä vanhat kannen pultit+ ulostetta välissä ja pohjannut venynyt pultti lohkoon. tosin tämä viimeinen halkaisee lohkon herkemmin kuin kannen.
en ole itse vielä onnistunut hajoittamaan yhtäkään kantta irrottaessa vaikka ottaisin minkä tahansa pultin ensin auki. kun on vain ajamaton auto mistä sen ottaa (niin että yön yli seisonut eli sillä hetkellä olevan ilman lämpöinen.

mutta tämä hetki kylmänä rällättää konetta on aika takuu että koneelle tapahtuu hunajata..