Sivu 1/1

Sierran tuuletin,toisinaan toimii toisinaan ei.

Lähetetty: 12 Helmi 2007 08:02
Kirjoittaja Diyer
Nyt on pari viikkoa reistaillut tuo auton sisä-ilma puhallin.
Eli tuttu kaava menee näin:
1.käynnistän auton,jolloin syttyy valot,radio jne. ja puhaltimen pitäisi alkaa puhaltamaan kun säädin on asennossa 1,2 tai 3 (= max.)
Mutta aina nuin ei käy,eli tuuletin ei lähde ollenkaan käyntiin.
Lähtö-prosentti on kai jotain 50%,eli jokatoisella.
Mitä kovempi pakkanen niin sitä epätodennäköisempää tuo toimiminen on.
Ja silloin sitä eniten kaipais kun on ikkunat niin jäässä että heikompaa hirvittää.
Olen kahdesti tuon systeemin nyt purkanut,tarkistettu että katkaisija toimii,done. Siinä vika ei VOI olla. Myös itse tuulettimen moottori on irrotettu kokonaan kerran ja akulta kun otti virran niin toimi oikeen iloisesti.
Lauantaina sitten aloin miettimään että jos nuin yksinkertaisessa systeemissä kaikki irto-osat toimii niin vika on kai virran-johtavuudessa.
Siispä,raavin terälävällä meisselillä kaikista liittimistä paskat pois.
Sitten auto käyntiin ja sehän toimi niin nätisti ja olin tyytyväinen.
Kahden tunnin päästä se ei enään käynnistynytkään,seuraavana päivänä taas käynnistyi hyvin.... kettu,mitä tässä pitäis tehdä?! 8)
Oisko sen moottorin öljyt kuivunu,kai siellä jonkinlaisia laakereita on?
Pakkanen on sille suurinta myrkkyä,siltä vaikuttaa tähän astisilla kokemuksilla.

Lähetetty: 12 Helmi 2007 16:17
Kirjoittaja Diyer
Onko liian yksinkertaisen oloinen vika?
Niin yksinkertainen että hankala vastata... :lol:
Sanokaappa missä vika VOISI olla?
Akku on vain 2kk vanha,eli se jaksaisi kyllä.

Lähetetty: 12 Helmi 2007 16:27
Kirjoittaja jaska74
mittasitko mitä johdoille tulee sillon kun moottori oli irti?
maadotusvikaa väittäsin mutta sen kun kerkisit jo tutukimaan niin en sano sitä :)

Lähetetty: 12 Helmi 2007 16:28
Kirjoittaja tursas
Sekin on varmaan sitten katottu ettei se vika oo sulakkeessa, eli silloin kun se puhallin ei toimi, niin toimiiko ne muut vempeleet, jotka on samassa sulakepiirissä sen puhaltimen kanssa vai onkos se orpona (käsikirja).
Tämä vika on yleinen ooppeleissa, silloin uutta sulaketta peliin ja tarkistaa, ettei ne sulakkeen kosketuspinnat oo väljät tai hapettunu, renkutusta ja crseetä sinne sulakerasiaan? :roll:

Lähetetty: 12 Helmi 2007 17:22
Kirjoittaja TeRoK
Tai sitten on hiilet lopussa. Kovalla pakkasella osat elää sen verran, ettei synny kontaktia.

Lähetetty: 12 Helmi 2007 19:02
Kirjoittaja kokkose
Luulisinpa että sulakeboksi vikana, ensimmäinen oire, tulee muita sähkö- ongelmia myöhemmin.

Lähetetty: 12 Helmi 2007 21:57
Kirjoittaja Rotta-Racing
kokkose kirjoitti:Luulisinpa että sulakeboksi vikana, ensimmäinen oire, tulee muita sähkö- ongelmia myöhemmin.
Tossa on perää kaverin autos oli sama ongelma välil toimi ja välil ei sit se lopetti kokonaan toimintansa noh kaveri sit mittas kaikki et jokapaikkaan tulee virtaa no sitä tuli sit se vaihto moottorin ja vastuksen mut kappas ei toiminutkaan sit taas mittailtiin sähköi noh niit tuli ongelman aiheuttajaksi paljastui juuri tuo sulakeboxi sieltä tuli ja sinne tuli virtaa ja sulakkeet oli ehjät mut ongelma oli siinä kun sinne tulee kuormitusta ni se ei enää päästäkään tarpeeksi virtaa...joten se ei selvii muutakuin kokeilemalla toisella sulakeboxilla..Koska kuormitusta on hiukan vaikee mitata ainoo et jos sinne tulee virtaa ja ei toimi ni silloin ei kestä kuormitusta?...

Lähetetty: 13 Helmi 2007 10:55
Kirjoittaja Diyer
Pitääpä kokeilla lähtiskö tuuletin pyörimään kun virrat on päällä ja vähän nitkuttaa sulaketta,yrittääkö edes käynnistyä.
Hienoa että kerroitte omienne/kavereiden autojen samanlaisista vioista,se selventää aika paljon tilannetta,enkä ensimmäisenä mene ostamaan uutta tuulettimen moottoria vaan yritän etsiä vikaa vaikka sulakerasiasta.

missäs vika

Lähetetty: 22 Marras 2007 17:45
Kirjoittaja weapea
eikö tässä voisi vikana olla myös moottorin päällä oleva vastusboksi? ite vaihdoin moottorin, mutta samaa tekee vieläkin! tosin vanha moottori teki samaa myös yksinään kun kokeilin.. eli oli aiheellinen vaihto..

miten se edes kytketään? pistin maan runkoon , kun motonetin moottorissa oli sellanen johto valmiina, mutta se toimi täysillä aina kun virta oli päällä. alkup. säädinkytkin ei reagoinut ollebnkaan. nyt kytkin ne kaikki johdot ihan ku ne oli alun perin, mutta jouduin vetään ylimääräsen virtakytkimen kojelautaan, kun ei ollukaan enää nollaa ollenkaan.. vain 4 eri puhallusasentoa...!!