Sierran tuuletin,toisinaan toimii toisinaan ei.
Lähetetty: 12 Helmi 2007 08:02
Nyt on pari viikkoa reistaillut tuo auton sisä-ilma puhallin.
Eli tuttu kaava menee näin:
1.käynnistän auton,jolloin syttyy valot,radio jne. ja puhaltimen pitäisi alkaa puhaltamaan kun säädin on asennossa 1,2 tai 3 (= max.)
Mutta aina nuin ei käy,eli tuuletin ei lähde ollenkaan käyntiin.
Lähtö-prosentti on kai jotain 50%,eli jokatoisella.
Mitä kovempi pakkanen niin sitä epätodennäköisempää tuo toimiminen on.
Ja silloin sitä eniten kaipais kun on ikkunat niin jäässä että heikompaa hirvittää.
Olen kahdesti tuon systeemin nyt purkanut,tarkistettu että katkaisija toimii,done. Siinä vika ei VOI olla. Myös itse tuulettimen moottori on irrotettu kokonaan kerran ja akulta kun otti virran niin toimi oikeen iloisesti.
Lauantaina sitten aloin miettimään että jos nuin yksinkertaisessa systeemissä kaikki irto-osat toimii niin vika on kai virran-johtavuudessa.
Siispä,raavin terälävällä meisselillä kaikista liittimistä paskat pois.
Sitten auto käyntiin ja sehän toimi niin nätisti ja olin tyytyväinen.
Kahden tunnin päästä se ei enään käynnistynytkään,seuraavana päivänä taas käynnistyi hyvin.... kettu,mitä tässä pitäis tehdä?! 8)
Oisko sen moottorin öljyt kuivunu,kai siellä jonkinlaisia laakereita on?
Pakkanen on sille suurinta myrkkyä,siltä vaikuttaa tähän astisilla kokemuksilla.
Eli tuttu kaava menee näin:
1.käynnistän auton,jolloin syttyy valot,radio jne. ja puhaltimen pitäisi alkaa puhaltamaan kun säädin on asennossa 1,2 tai 3 (= max.)
Mutta aina nuin ei käy,eli tuuletin ei lähde ollenkaan käyntiin.
Lähtö-prosentti on kai jotain 50%,eli jokatoisella.
Mitä kovempi pakkanen niin sitä epätodennäköisempää tuo toimiminen on.
Ja silloin sitä eniten kaipais kun on ikkunat niin jäässä että heikompaa hirvittää.
Olen kahdesti tuon systeemin nyt purkanut,tarkistettu että katkaisija toimii,done. Siinä vika ei VOI olla. Myös itse tuulettimen moottori on irrotettu kokonaan kerran ja akulta kun otti virran niin toimi oikeen iloisesti.
Lauantaina sitten aloin miettimään että jos nuin yksinkertaisessa systeemissä kaikki irto-osat toimii niin vika on kai virran-johtavuudessa.
Siispä,raavin terälävällä meisselillä kaikista liittimistä paskat pois.
Sitten auto käyntiin ja sehän toimi niin nätisti ja olin tyytyväinen.
Kahden tunnin päästä se ei enään käynnistynytkään,seuraavana päivänä taas käynnistyi hyvin.... kettu,mitä tässä pitäis tehdä?! 8)
Oisko sen moottorin öljyt kuivunu,kai siellä jonkinlaisia laakereita on?
Pakkanen on sille suurinta myrkkyä,siltä vaikuttaa tähän astisilla kokemuksilla.