Sierran jousien pituuksista.

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Mitza
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Helmi 2005 19:57

Sierran jousien pituuksista.

Viesti Kirjoittaja Mitza »

(kysytään täältä, kun cossuclubilla ei kerran saa ilmatteeksi kysyä)


Olisi tarjolla sierraan madallussetti, mutta myyjä ei ole varma madaltaako -40 vaiko -60mm. Merkki on Weitec. Jos jollain olisi tietoa vakion ja-40mm madaltavien jousien pituuksista senttimetreinä, niin olisin enempi kuin kiitollinen. Autooni ei taida mahtua -60mm madallus..
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Mitza kirjoitti:(kysytään täältä, kun cossuclubilla ei kerran saa ilmatteeksi kysyä)
Eihän siellä kysyminen mitään maksa?
(paitsi jos vastauksen haluaa)
Talossa talon tavalla... :wink:

Pituuteen vaikuttaa myös jousen jäykkyys.
Pääsääntöisesti madallusjouset ovat vakiojousia jäykempiä ja täten myös paljon lyhyempiä kuin nimellinen madallus.
Kyllä sierraa voi madaltaa 60mm (riippuen toki renkaista) mutta takapyörien Camberit on sen jälkeen aivan persiillään. :P
timppaanen
Viestit: 54
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:58
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja timppaanen »

lalli69 kirjoitti: Eihän siellä kysyminen mitään maksa?
(paitsi jos vastauksen haluaa)
Talossa talon tavalla... :wink:

Pituuteen vaikuttaa myös jousen jäykkyys.
Pääsääntöisesti madallusjouset ovat vakiojousia jäykempiä ja täten myös paljon lyhyempiä kuin nimellinen madallus.
Kyllä sierraa voi madaltaa 60mm (riippuen toki renkaista) mutta takapyörien Camberit on sen jälkeen aivan persiillään. :P
kyllä se campperi on perseellään jo -40 madalluksella
Scorpio 2.9i 4x4 -91
Escort mk2 -78
scorpion
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Huhti 2005 22:00

Viesti Kirjoittaja scorpion »

Onko tämä camberein säätö isokin homma ku on -40 mm madallussuunnitteilla kohta puolin?? :shock:
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Onko niissä jousissa jotain numerosarjaa näkyvissä?
XR3i
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

scorpion kirjoitti:Onko tämä camberein säätö isokin homma ku on -40 mm madallussuunnitteilla kohta puolin?? :shock:
Ei sierrassa ole camberin säätöä, ellei tilaile siihen säädettäviä tukivarsia jostain (esim. englannista)

Eli kannattaa varautua takapyörien sisälaitojen ennenaikaiseen kulumiseen.. :?
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Takapyörien kulmat menee madalluksessa sekaisin ja viimeisetkin ajo-ominaisuudet häviää. Ainakaan talvella 60mm madalluksella pito on aika heikko. 20mm aika maksimi pyöränkulmien kannalta.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Mak383 kirjoitti: Ei sierrassa ole camberin säätöä, ellei tilaile siihen säädettäviä tukivarsia jostain (esim. englannista)
...Taikka sitten muuttaa niitä tukivarsien kiinnityksiä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Varmaan ton takapyörien kulmien muuttumisen takia ei sierraan oo näkyny taakse isompaa kun 45mm madallusta. eteen löytyy reilusti esim. KAW 75/45 olis aika herkku :P :P
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Lep-1 kirjoitti:Varmaan ton takapyörien kulmien muuttumisen takia ei sierraan oo näkyny taakse isompaa kun 45mm madallusta. eteen löytyy reilusti esim. KAW 75/45 olis aika herkku :P :P
Laittaa kynätolpat niin voi laskea vaikka kuinka paljon.
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

siipicossu kirjoitti:Laittaa kynätolpat niin voi laskea vaikka kuinka paljon.
Kyllä taka rengaskulmat menee kynäjousillakin.
AVO on vissiin ainoo merkki mikä tekee sierraan kynäalustaa. Jotain +500puntaa (800€ +verot sun muut) ja varmaan rallyrace tekee sellaset.
Vai saako joltain muulta?
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

mulla on -40mm madalluksella takarenkaitten camber kulmat suht ok jos ajan yksin mutta silloin kun on 40kg basso kotelo peräkontissa ja 3takapenkillä niin sitte ne alkaa olla vähän tällälailla :lol: /_/---==---\_\
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Prikat laakeripesän alle niin on camberit säädetty..veikkaisin että on 40mm madaltava, kun ei oo hirveesti kuullu sierraan saavan muuta..

8)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Meeme
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Huhti 2005 21:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme »

Mun Sierran rekisteriotteessa lukee "Auton korkeutta muutettu jousisarjalla. Mitta pyörän keskiöstä roiskesuojan reunaan edessä ja takana 33 cm. " Kuinkahan paljon siinä on tullut madallettua? Kyseessä saattaa olla Eibachin jouset.
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Meeme kirjoitti:Mun Sierran rekisteriotteessa lukee "Auton korkeutta muutettu jousisarjalla. Mitta pyörän keskiöstä roiskesuojan reunaan edessä ja takana 33 cm. " Kuinkahan paljon siinä on tullut madallettua? Kyseessä saattaa olla Eibachin jouset.
Itelläni on ainakin eibachin jouset ja ne on mallia -40mm ..eipä tohon sierraan vissiin muuta eibachilta saakkaan.. 8)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Vastaa Viestiin