Sivu 1/3

Tuottaako pakkanen ongelmia autollesi?

Lähetetty: 08 Helmi 2007 22:51
Kirjoittaja Poude
Itsellä ei muuta ongelmaa kun että ovet ei joskus suostu meneen kiinni,joskus menee kun kunnolla pamauttaa.

Käyntiin lähtee komeasti vaikka pakkasta on tälläviikolla ollut -30C, ilman roikkaa :wink:

Bensankulutus vaan huikeaa,no tosin.. Raakana käymään, 3-4 äijää kyytiin, 20km matka-ajoa (sis. 3km kyytiläisten poimintaa), auto ehtii juuri lämmitä normaalilämpötilaan kunnes ollaankin jo perillä, kulutus ollu ny pyöreesti 10 sadalla, ja ajo siis pelkästään ylläolevaa tälläviikolla.

Tuttujen autoista tän viikon saldo:

Megane: termari sano sopimuksen irti, flekti ei toimi, ei käynnisty,akku tyhjenee.

Corolla: Ei inahdakkaan

Prelude:Pihaan jäi

190 Mese (Diesel/600tkm): Huonosti käymään mutta lähtee kun sahaa vaan, startti alkanu pyörähtään tyhjää

Mutta kuinkas muilla?

Lähetetty: 08 Helmi 2007 23:02
Kirjoittaja j-k
Taunus STW -79. Palmun alta. Kaksin käsin saa vaihteita vaihtaa ja ratti on kuin liimattu kiinni. Silti menee vaan... :D

Lähetetty: 09 Helmi 2007 01:01
Kirjoittaja Mataz
allekirjoituksen escort, ei mitään ongelmia, lähtee laakista. 8) vaikka ei oo tosiaan sitä tolppapaikkaa... no, ei kyllä olis motissa lämppäriäkään, et ei sen puoleen. :D 8km työmatkalla ehtii just melkein normaaleille lämmöt, niin sitten pitääkin jo jättää auto jäätymään päiväks. ja illalla sitten sama uusiks. :x

vaihteita saa aamulla alkuun vaihtaa aika suht miehekkästi, mut sehän on fordeissa normaalia. öljytkin vois tietty vaihtaa sinne lootaan jossain vaiheessa, ties vaikka ois alkuperäset. :D ja penkki on alkuun kuin sementtiä, yhtä kova ja kylmä. kulutus pyörii tollasessa ajossa sielä kympin tienoilla.

Lähetetty: 09 Helmi 2007 04:17
Kirjoittaja ti-vct
Hienosti on Focceri lähteny käymään, tolpan nokassa aina ennen liikenteeseen lähtöä...Ei oo tosin normi lohkolämppäri, vaan säteilylämmitin, välillä tuntuu että joutais romukoppaan koko lämmitin, kun näyttäis sulattavan pelkästään lumet auton alta :roll: Tiiä sitte...

Lähetetty: 09 Helmi 2007 06:40
Kirjoittaja janzamar
j-k kirjoitti:Taunus STW -79. Palmun alta. Kaksin käsin saa vaihteita vaihtaa ja ratti on kuin liimattu kiinni. Silti menee vaan... :D
Täsmälleen näin täälläkin :lol: :wink:

Lähetetty: 09 Helmi 2007 06:52
Kirjoittaja Regu
Sigun autolla ei ongelmia mutta ½ vuotta vanhalla yellow topilla tuli tunnit täyteen

Lähetetty: 09 Helmi 2007 09:23
Kirjoittaja wekku
Rupes vuotamaan jäähdytysnestettä termarikotelon välistä, lämppärin puhallin pitää hirveetä mekkalaa ja keskuslukko äkkäilee.

Muuten on toiminut hienosti.

Lähetetty: 09 Helmi 2007 09:40
Kirjoittaja TeRoK
Korpparia en edes koita näillä ilmoilla, mutta transitti lähtee kuin tyhjää vaan. Varoiksi olen aina kylmiltään pari kertaa peräkkäin hehkuttanut, että on varmasti tarpeeksi kuumat.
Niin ja ei ole lohkolämppäriä eikä webastoa.

Lähetetty: 09 Helmi 2007 10:19
Kirjoittaja henu
janzamar kirjoitti: Täsmälleen näin täälläkin :lol: :wink:
mulla tuntuu lähtevän sitä paremmin mitä enemmän on pakkasta 8)

Lähetetty: 09 Helmi 2007 10:24
Kirjoittaja jaska74
sierra tärähtää kyllä tulille ihan hyvin mutta ensimmäisen minutin venttiilit rallattaa aivan prkleesti ja ilmeisesti ohjaustehostimesta mämmit jäätyy kun ohjaus on kun toffeeta (duunikaverin focuksessa sama vika kovalla pakkasella)

Lähetetty: 09 Helmi 2007 11:19
Kirjoittaja jannaka
Lukot ja ovet jäässä, startti tahmea uudesta akusta huolimatta ja kytkimen painelaakerit ääntää niin pirusti.

Vaan käynnistyy ja kulkee, tolpassa pari tuntia ja kulutus 10 l/ 100km lyhyessä kyläajossa.

:D

Lähetetty: 09 Helmi 2007 12:44
Kirjoittaja Mr_Who
Tahmea ku mikä ja muu ei jousta ku penkki :D
aina jotaki 4min nopeutettua tyhjäkäyntiä käytän ennenku lähen ajelemaan, jos on kone kylmä. Niin paremmin paikat toimii.
Ja ajaessa vinkuu kokoajan hihna :roll: siinä vähä reilu 2000rpm niin sillo vinkuu.

Sitte ilmeni kahtena aamuna yks "ongelma". Illalla auton pisti piuhaan ja sammutti koneen (valot samalla sammuu). Sitte aamulla huomaa, että saatana...parkit on päällä :roll: tää pakkanen vissii tekköö tommosta, että viskoo parkit itestää päälle. :D Ei siinä mitää, auto lähti käyntiin ku useamman tunnin piuhassa ol. Tällä viikolla joka ammu ollu pakkasta tuolla ilomantsissa semmsoet -36 - -28 siltä väliltä...Että on ilimoja pielly. :)

Lähetetty: 09 Helmi 2007 14:27
Kirjoittaja Pyrre
Jos ei tolpassa ole niin lähtee hiukan normaalia tahmeammin mutta lähtee kyllä aina ekalla. Vaihteet hiukan jämäkämmät kuin normaalisti. Mutta toimii. Kulutus kyllä päätön, kiitos paskan termarin, ei mene vissiin kiinni asti niin käy aina motarilla kylmänä eikä ehdi lämpenemään tarpeeksi.

Lähetetty: 09 Helmi 2007 16:19
Kirjoittaja Riesa2.0
Hyvin on tuo työmatka sierra toiminut, vaikka ei lohkolämppäriä olekkaan ja pakkastakin on sellaista -30-35 astetta parina päivänä ollutkin. Öljyä on vain alkanut näillä kylmillä keleillä vuotamaan niin perkuleesti.. Doch sierra ei jaksa lähteä käyntiin ilman lämmitystä, viime talvena ostamani halppis akku ei ilmeisesti enään jaksa pitää virtoja näin kylmällä. Tänään oli tosin sen verran lämpimämpää että uskalluin silläkin jo töihin, töissä kun niitä lämmitys tolppia ole muuta kuin muutama johtoportaalle...

Lähetetty: 09 Helmi 2007 16:33
Kirjoittaja Brainstorm
Eilen käynnistin ekan kerran tän talven kovilla pakkasilla, oli 1,5tuntia narun jatkona, lähtihän tuo ekalla käyntiin, sitten alko hirvee kolina ja vinkuna :lol: oikeen hävetti seisoo siinä vieressä. Laturin valo on palanu jo pari kuukautta ni vissiin se oli vähän eri mieltä mun kanssa tosta lähtemisestä ja vaihdelaatikkokaan ei ollut kovinkaan mielissään lähdöstä :roll: oli kyl huvittavaa kun naama punasena sai rattia kääntää ja vaihteetkin vaihtu niin "sulavasti", mut kyl se siitä kun se vaan 5km ajon jälkeen kerkiää lämpiämään :lol:

Lähetetty: 09 Helmi 2007 17:54
Kirjoittaja Rotta-Racing
Sierra Ja Dx kuin palmun alta

Lähetetty: 09 Helmi 2007 18:06
Kirjoittaja Brainstorm
hmm...Taas lähti hirveen metakan kanssa käyntiin :? Ei tehny pakkane hyvää cvh:lle, tai epäilempä että se on vaihdelaatikko joka siellä nyt mekastaa..

Lähetetty: 09 Helmi 2007 22:37
Kirjoittaja jate2
Kummatkin tulille, raakana.
Riesa: pitkä startti, ontuu hetken. Notkea kuin koivuhalko, omituisia ääniä. Viileä (v*tun jääkaappi).
Chevy: ekalla tulille. Hieman korkeampi tyhjäkäynti muutaman minuutin. Laatikko nykäisee hieman kylmänä. Viherpipot saa aivoverenvuodon nähdessään putkista tulevan höyrypilven :twisted: (on saastemalli, katti ja lisäilmapumppu). Lämpenee nopeasti.

Lähetetty: 09 Helmi 2007 22:43
Kirjoittaja appelsiini
Ei mitään tsäänssejä saada Mondeota käyntiin ilman roikkaa jos 30 pakkasta. Kuskin ovi ei aina pysy kiinni ja takaovi aukesi yks päivä itestään. Vilkku ei palauta pakkasella vaan jää käännöksen jälkeen päälle, vaihdekepin kehys irtoaa aina kun sisusta on kylmä. Siinäpä ne tärkeimmät. Noh, myyntiin menee muutenkin koko paska.

Lähetetty: 09 Helmi 2007 23:02
Kirjoittaja Poude
Eipä auttanut lukkosula+aseöljy+ 5 tuntia sulattelua lämpimässä tallissa, kuskin ovi ei suostu meneen kiinni asti, ellei kunnolla kiskase :roll:

Lähetetty: 09 Helmi 2007 23:30
Kirjoittaja IC
Ei ongelmia, mutta muutamia huomioita. Penkki on kuin betoniin valettu näillä pakkasilla lähdössä, vaihdekepin kehys irtoilee, onneksi on helppo painaa kiinni. Kone käy yllättävän siististi noin paljon ajetuksi 1.8. Ihan selvä ero viime talveen verrattuna, mutta moottorissa onkin Fordin omat 5w-30 öljyt, eipä tuo pahemmin kalise.

Lämmittimen puhallin kitisee enemmän tai vähemmän, riippuen mihin suuntaan auto on kallellaan. Vaihdelaatikko ja kytkin toimivat paremmin kovalla pakkasella kuin lämpimällä. Okei, kuiva ilma auttaa kytkintä, joka ei täristele liikkeelle lähdettäessä kuten kostealla kelillä ja lootakin taitaa tiivistyä kylmällä.

Kuskin oven lukko aiheutti ongelmia, mutta yksi 14 tunnin kuivatus lämpimässä tallissa ja kunnon voitelu lopetti temppuilun, samalla myös muut ovet alkoivat toimia paremmin, vaikka niitä saakin paukutella kiinni muutaman kerran, ennenkuin pysyvät. Ja onhan Mondeo kylmä auto, vaikka moottorin lämmöt nousevat edelleen ilman pahviakin normaaliin, taitaa olla termari edelleen kunnossa, ei auto lämpeä 13 km työmatkalla sisältä mitenkään häiritsevän kuumaksi, vaikka säädin on täysillä koko ajan ja puhallus kolmosella. Volvo on kuin sauna Mondeoon verrattuna, toisaalta Mondeo ei työntele öljyjä ulos, kuten Volvo haluaa jatkuvasti tehdä, vaikka huohotinta alvariinsa puhdistellaankin :?

Pikkujuttuja, kolmen tonnin kulkineeksi oikein hyvää kyytiä. Oma pikantti lisä tulee pinnatuista talvirenkaista, jotka vuorokauden seisomisen jäljiltä ovat pari ekaa kilmetriä lähinnä neliskanttiset, ennenkuin asettuvat. Kunnon vatkausta ! Muuten ei renkaissa valittamista, hymyilyttämäänhän tuokin enemmän tuppaa. Ai niin, edellisen tankillisen kulutus pompsahti 9.6 -> 10.5 litraksi, joten kyllä se kylmä käy kulutuksen päälle jonkun verran.

Lähetetty: 10 Helmi 2007 00:44
Kirjoittaja Monteonisti
Omassa ovet änkee kankeiksi ja ei avaudu lukosta kuin kakella ja välillä ei takaovet edes silläkään! Vaimon pirssissä sähkösäätöinen penkki oikuttelee jos pakkasta yli 30! :evil:

Lähetetty: 11 Helmi 2007 01:27
Kirjoittaja Tomba
Talvi on ihan takapuolesta.
Ihan säälittää autoa rääkätä näillä pakkasilla, ei se tykkää hyvää.
Aina aamulla kun käynnistää niin startti pyörii tosi tuskasesti ja kauan saa sahata. Sitte kun lähtee niin erilaisia kitinöitä ja vinkunoita kuuluu joka puolelta, hihna rääkyy, valot on himmeät, puhallin ujeltaa, kuski tärisee. Ajamaan kun lähtee niin vaihteet ihan h*vetin jumissa ja kronksahtaa kun pakille laittaa. Rattia saa vääntää kunnolla ja vaikka kaasua polkee niin ei mihinkään kulje ekan kilometrin aikana. Tuntuu että pelkkään käynnistykseen lorahtaa 5 litraa bensaa. Satasella menee reilusti yli 10 litraa ja kone on 1,6... :shock: Jalat on ihan jäässä vielä 30km jälkeen kun ei puhalla lattialle paljon mitään. Sisustan muoviosat nitisee, ränisee ja pärisee niin että hermoja koetellaan ja alusta on paukkukova. Edes radio ei kylmänä pelaa vaan kanavat kohisee ja ääni tulee niinku kaivosta. Onneks toisinaan saa piuhaan auton niin toimii edes kone normaalisti mutta kun aina lähtee eri aikaan liikenteeseen niin ei voi ajoissa laittaa lämpiimään. Lämmin keli kun on niin kaikki em. seikat on kunnossa ja bensaakin menee 6,5- 7 litraa satkulla. Tästä voi päätellä että vika on talvessa ja näissä stanan kammottavissa pakkasissa :evil:

Lähetetty: 11 Helmi 2007 01:59
Kirjoittaja lare
Eipä oo ollu mitään ongelmia, vähän räyhäkkäämmältä vaan toi kuulostaa kuin lämpimillä. Ja vaihdekeppi + kytkin on jäykkiä kunnes hydraulinesteet vetreytyvät lämmitessä.
Voin suositella siis 3.0 V6 ST:ta talvimoottoriksikin.

Lähetetty: 11 Helmi 2007 02:34
Kirjoittaja Nikotus
Vähän ovat vaihteet kohmeat vaihtaa yön jäljiltä. Se yksi päivä kun oli pakkasta reilummin yli 20 astetta ja jouduin seisottamaan autoa kylmänä kadulla 9 tuntia, niin joutui kaksi turhaa starttiyritystä tekemään ennen kuin nappasi. Akussa oli virtaa, mutta ei vaan jaksanut käydä. Jäänyt kyllä (koputetaan yhdessä puuta tässä välissä) ainoaksi kerraksi.