Sivu 1/1

Fokuksen Ebrin irroitus

Lähetetty: 05 Helmi 2007 10:20
Kirjoittaja tarmo
Olen ylen ymmälläni miten toi Fokuksen Eberi lähtee irti, viittiskö joku viisas vastata ja selittää hiukan?

Lähetetty: 05 Helmi 2007 15:44
Kirjoittaja isk
Se on ihan helppoa. Ensiksi nostetaan konepelti ylös, otetaan ajovalot ja puskuri pois, sen jälkeen moottori, vaihteisto ja runkoaisat irti, sitten alkaa hiljalleen Eberi näkyä. 8) :twisted:

Alakautta sinne helpoiten taitaa päästä käsiksi, eli nosturille tjms. mars.

Miksi se pitää saada irti?

Lähetetty: 05 Helmi 2007 19:11
Kirjoittaja Focus_2.0
Mihinkäs muuten Focus I:ssä on sijoitettu eberi tehtaalla? Koneen takana seinässä kiinni? Jos sitä joskus hankkis eberin niin tietäis mihin sitä voi laittaa. Aika ahtaita konehuoneet nykyään.

Lähetetty: 05 Helmi 2007 22:59
Kirjoittaja olafu
Yritä tunkea se etupyörän etupuolelle puskurin sisään, jos siellä olis vaikka tilaa. Mieluiten imu ja pakoputki suoraan alaspäin, tai sitten pystyyn niin että ohjainlaite on ylöspäin (sähköjohto menee suoraan siihen). Aina mahdollisimman alas, mutta myös mahdollisimman lyhyillä vesiletkun vedoilla.

Jos mahtuu koneen taakse konehuoneeseen niin sitten sinne. Ja edelleenkin imu ja pakoputki alaspäin, koska silloin polttoaine ei pääse vikatilanteissa kerääntymään lämmönvaihtimeen.

Liitetään sarjaan lämmityslaitteen kennoon menevään letkuun oikean kiertosuunnan mukaisesti.

Lähetetty: 07 Helmi 2007 17:05
Kirjoittaja toke
alakautta, ahdin ym pitää purkaa edestä pois, yläkauttakin saattaa onnistua, mut on tosi ahtaat paikat.... nii ja vielä et minkä takia täytyy irrottaa???

Lähetetty: 07 Helmi 2007 18:25
Kirjoittaja Rahnu
toke kirjoitti:alakautta, ahdin ym pitää purkaa edestä pois, yläkauttakin saattaa onnistua, mut on tosi ahtaat paikat.... nii ja vielä et minkä takia täytyy irrottaa???

Höpöhöpö taas.

Lähetetty: 08 Helmi 2007 18:25
Kirjoittaja Focus_2.0
Missä se alkuperäinen Eberi Focuksessa sijaitsee? Jossain huoltovarmassa paikassa?

Lähetetty: 08 Helmi 2007 21:58
Kirjoittaja Rahnu
Siellä se on keskellä siellä koneen ja tulipellin välissä. Hankalassa paikassa. En nyt muista kauan valtuutetun liikkeen asentajalla meni aikaa purkaa se irti sieltä kun se omasta otettiin pois. Äkkiseltään muistelisin 4h.

Ja kirosi niin rrkeleleesti :wink:

Lähetetty: 09 Helmi 2007 13:46
Kirjoittaja toke
näin ainaki merkkiliikkeessä kerrottii että aikaa menee neljä tuntia ja ahdin pitää purkaa tieltä pois.... ite vaihdoin sit kuitenki hehkutulpan lämmittimen ollessa paikoillaan, vaikka menihän siinäki melkein se neljä tuntia....

Lähetetty: 09 Helmi 2007 14:15
Kirjoittaja isk
Toisessa topikissa kerroin hehkunvaihdosta viime syksynä, haulla löytyy.

Työn tehnyt firma arvioi etukäteen kestoksi 1-2 h ja laskutti 2 h. Työhön kulunutta aikaa en tiedä, koska oli muuta tehtävää kuin jäädä seuraamaan vierestä.

Oletan, että laite on irroitettu hehkun vaihtoa varten, vaikka esim. toke on onnistunut vaihtamaan sen myös laite paikoillaan.

Lähetetty: 09 Helmi 2007 16:28
Kirjoittaja Rahnu
toke kirjoitti:näin ainaki merkkiliikkeessä kerrottii että aikaa menee neljä tuntia ja ahdin pitää purkaa tieltä pois.... ite vaihdoin sit kuitenki hehkutulpan lämmittimen ollessa paikoillaan, vaikka menihän siinäki melkein se neljä tuntia....
Jos Ford-merkkiliike kyseessä ni mikäs ihme tuo nyt on :wink: No, anyway, omasta autostani ahdinta ei irroitettu kun Eberi nyppästiin irti.