Sivu 1/4
Xenonvaloista kokemuksia?
Lähetetty: 01 Helmi 2007 04:21
Kirjoittaja Xenonwoman
Kertokaa se tänne!
Lähetetty: 03 Helmi 2007 10:49
Kirjoittaja SamiH
Hyvät on, harmittaa vaan kun ei golffiin tullu otettua.
Rekkamiehet ovat kertoneet että toimisivat jopa hirvikarkottimena. Eivät luultavimmin pidä sävystä ja häviävät mettään

Lähetetty: 09 Helmi 2007 10:54
Kirjoittaja Mr.Sandman
Itsekkin kuullut vain kehuja. Mutta hintaa polttimoilla on sitten aika paljon.
tarvike polttimot jos käyvät umpioihin ovat 48€ /kpl ja audin alkuperäiset ovat 118€ /kpl.
Lähetetty: 10 Helmi 2007 00:36
Kirjoittaja Monteonisti
Ainoa kokemus että häikäisevät kun säätö ei toimi!

Lähetetty: 10 Helmi 2007 11:24
Kirjoittaja Aksu
Kannattaa perehtyä noihin valoihin jos tuollaiset meinaa vaihtaa vanhojen H4 tilalle.
Itse hieman kysellyt noista ja halvoissa sarjoissa on tullut eteen jos jonkinmoista kommenttia sekä teknistä heikkoutta
Lähetetty: 10 Helmi 2007 11:38
Kirjoittaja Regu
Eikös xenonit tuota vähemmän lämpöäkin kuin h4? aattelin vaan että jos laitan angel eyesit ja xenonit ettei tuloksena ole sulanutta mössöä

Lähetetty: 10 Helmi 2007 19:14
Kirjoittaja pikku-matti
Tavalliseen umpioon ei kunnon valoa xenonilla saa piste.
Lähetetty: 10 Helmi 2007 19:26
Kirjoittaja Aksu
pikku-matti kirjoitti:Tavalliseen umpioon ei kunnon valoa xenonilla saa piste.
Miks ei saa ???
Tässä on yks niistä pointeista joita pilee noissä halppis-sarjoissa.
Lähetetty: 10 Helmi 2007 22:47
Kirjoittaja Regu
pikku-matti kirjoitti:Tavalliseen umpioon ei kunnon valoa xenonilla saa piste.
Sanomisiaanhan ei kannata perustella mitenkään
Vai kertoiko isot pojat esson baarissa juttua? valaise nyt meitä tiedoillasi
Lähetetty: 11 Helmi 2007 00:27
Kirjoittaja Monteonisti
Saa "tavalliseenkin" jos on siihen suunnitellut, mutta perusmallit ei kait?

Lähetetty: 11 Helmi 2007 03:07
Kirjoittaja pikku-matti
Koska tavallinen umpio ei ole suunniteltu xenonvalolle. Joko häikäisee vastaantulijaa tai on muuten onneton. Moni noista halpissarjoista on myös heppoisesti tehty eikä polttimo istu umpioon oikeaan asentoon.
Lähetetty: 11 Helmi 2007 10:08
Kirjoittaja TeRoK
Niin eikös se mennyt niin, että tavalliseen umpioon ei lain mukaan saa laittaa xenoneita kun ne ovat niin paljon kirkaammat.
Lähetetty: 11 Helmi 2007 12:02
Kirjoittaja SamiH
Regu kirjoitti:Eikös xenonit tuota vähemmän lämpöäkin kuin h4? aattelin vaan että jos laitan angel eyesit ja xenonit ettei tuloksena ole sulanutta mössöä

Tuottaa vähemmän lämpöä, onko sitten loska p..ka keleillä ongelmakin. Ei pysy umpio "auki"?
Lähetetty: 11 Helmi 2007 15:58
Kirjoittaja Aksu
Esim tälläisiä on tullut vastaan H4 malleissa
xenon polttimo jonka vieressä H3 poltin-> H3:n kuumentaa xenonia,eikä ole enään oikealla kohdalla joten pitkien kuvio vit...
Tupla xenon(pitkä/lyhyt) kumpikaan eiole oikealla kohdalla valokuviot v..laan,riipuen pallastista saataa kestää ennenkuin vaihtavat xenonista toiseen (ellei lyhyt pala kokoajan)
Ja ihan yleisesti halppis mallin xenoneissa jos ei ole UV-suojattuja niin polttavat umpiot kohtuu nopeasti jonka jälkeen ihan sama onko xenon vai tavallinen niin valoteho kateissa.
Lähetetty: 13 Helmi 2007 14:23
Kirjoittaja svart
TeRoK kirjoitti:Niin eikös se mennyt niin, että tavalliseen umpioon ei lain mukaan saa laittaa xenoneita kun ne ovat niin paljon kirkaammat.
Xenonit vaatii lain mukaan valojen automaattisen korkeuden säädön.
tuolla on muutenkin halvat hinnat
Lähetetty: 14 Helmi 2007 01:42
Kirjoittaja j.jarski
Mr.Sandman kirjoitti:Itsekkin kuullut vain kehuja. Mutta hintaa polttimoilla on sitten aika paljon.
tarvike polttimot jos käyvät umpioihin ovat 48€ /kpl ja audin alkuperäiset ovat 118€ /kpl.
http://www.elixiere.com näyttää olevan 31 euroa/kpl
Lähetetty: 14 Helmi 2007 14:19
Kirjoittaja jallari
Siteerattu Aken tarkastusinsinööriä:
"Toiminnaltaan automaattinen valaisimien korkeudensäätölaite tulee olla
kaasupurkausvalaisimin varustetussa 1.10.2000 tai sen jälkeen käyttöönotetussa
autossa."
Eli vanhemmissa riittää manuaalisäätö.
Lähetetty: 14 Helmi 2007 17:42
Kirjoittaja Rahnu
Ihan tyytyväinen olen ollut. Eron valon määrässä halogeeniin verrattuna on kyllä huima. Nyt on kakkosautona -93 Carina jossa ihan H4:t ja ihan hyvät valot loppujenlopuksi. Vuorotellen kun sillä ja tuolla Fookuksella ajelee niin ei tee kyllä mieli xenonista luopua. Mitenkään älyttömän pitkälle ei nuo voortin orkkiks-xenonit kylläkään näytä, mutta valoa on paljon ja valokeila leveä. Polttimoita on joutunut pari kertaa vaihtamaan ja niille kyllä joku on keksinyt vissiin hatusta hinnan. Tossa Foccerissa siis D2S-kannalla.
Jos kuka uutta autoa on ostamassa niin melkein ne kannattaa listalta ruksia mukaan.
Lähetetty: 14 Helmi 2007 19:12
Kirjoittaja Ilkka2
Lyhyesti:
Tavalliseen umpioon ei saa xenon polttimoita laittaa.
Umpiossa pitää olla hyväksyntä xenonille. Myöskin lähes kaikki halpis xenon sarjatkaan ei sisällä E hyväksyntää joten niitä ei saa käyttää edes xenon käyttöön hyväksytyissä umpioissa. Noi xenon kitit on alunperin tarkoitettu vain työkoneisiin ym.
Muutenkin kun xenon polttimoissa tulee "polttopiste" ulommas kuin normi polttimoissa niin heijastuskuvio menee normi umpioissa ihan päin mäntyä.
Mutta kunnon xenon valot on kyllä todella asialliset. Esim hellalta saa moneen ritsaan xenoneita jälkiasenukseenkin,
tosin ovat aika arvokkaita. Myöskin saman firman lisä kaukovalo xenoneissa on potkua.
Lähetetty: 16 Helmi 2007 13:39
Kirjoittaja Moti
Nuo lisävalo-ksenonit olisi kivat, mutta niillä ei saa kuin kaukovalot.
Onko kenelläkään muistikuvaa, miksi lähivalojen kahdentaminen on suomessa kiellettyä? Luulen (en tiedä) että ruotsissa saa harrastaa noita lisävaloja paljon vapaammin, niin mahtavan näköisiä virityksiä varsinkin pohjoisruotsissa tulee toisinaan vastaan.
Lähetetty: 16 Helmi 2007 13:53
Kirjoittaja Jukka T
Moti kirjoitti:Onko kenelläkään muistikuvaa, miksi lähivalojen kahdentaminen on suomessa kiellettyä? Luulen (en tiedä) että ruotsissa saa harrastaa noita lisävaloja paljon vapaammin, niin mahtavan näköisiä virityksiä varsinkin pohjoisruotsissa tulee toisinaan vastaan.
Suomi allekirjoitti 1970-luvun lopulla eurooppalaisen tieliikennesopimuksen. Kun paikallinen lainsäädäntö mukautettiin tähän sopimukseen, astui voimaan lähivalojen kahdentamiskielto. Kielto koskee vain 1.1.1980 ja sen jälkeen ensirekisteröityjä autoja. Ruotsi teki em. sopimusta hyväksyessään lisävaloja koskevan varauman ja siellä on ihan omat sääntönsä.
Miksi Suomi sitten ei tehnyt vastaavaa varaumaa? No, sitä pitää kysyä sen aikaisilta päättäjiltä. (olikohan silloin liikenneministerinä se puuseppä, kenellä ei ollut ajokorttia vai se muurari, joka oli omistanut joskus vuosikymmeniä aikaisemmin pikkufiiun, mutta ei ollut uskaltanut silläkään ajaa kuin kauniina kesäpäivinä, salkkuhan oli kestopäätöksellä SKDL:n hallussa)
Lähetetty: 24 Marras 2007 16:50
Kirjoittaja jaska74
jatketaas tätä vanhaa aihetta.
keulallani on lisävalot (lisäpitkät) mikälie halpahallimalli...
vähän ajattelin noihin sellaista xenon sarjaa, mutta vissiin ihan turha idea vai?
siis tiedän että en saa laittaa, mutta...
Lähetetty: 24 Marras 2007 20:53
Kirjoittaja Omppu
jaska74 kirjoitti:jatketaas tätä vanhaa aihetta.
keulallani on lisävalot (lisäpitkät) mikälie halpahallimalli...
vähän ajattelin noihin sellaista xenon sarjaa, mutta vissiin ihan turha idea vai?
siis tiedän että en saa laittaa, mutta...
Kokeile. Kiinnostaisi kanssa sama idea noiden Mondeon keulalla olevien Hellan Jumbojen kanssa. Valoa maantielle...

Lähetetty: 24 Marras 2007 22:31
Kirjoittaja jaska74
ei viittis suorittaa parin sadan euron "kokeiluja" kolmenkympin lisävaloon, jos siitä ei ole vastaavaa hyötyä
Lähetetty: 25 Marras 2007 17:37
Kirjoittaja Laakkanen
Itse laitoin kesällä mondeoon ihan normi umpioon tuollaiset jälkiasennettavat ja kehuja saaneen xenon sarjan.
Valokuvio aivan samanlainen kuin hehkulampuilla mutta erona se valon väri on valkoinen eikä kusen keltainen ja esim. märkä asvaltti ei sitä syö yhtään

Piti sitten ihan testata ajamalla vastaan omaa autoa ja kyllä nuo xenon valot eivät eroa yhtään vastaantulijan kannalta.
Kokonaisuuten olen ollut nyt syksyn myötä todella tyytyväinen hankintaa.