Sivu 1/3

Sierra käy kolmella kylmänä!

Lähetetty: 28 Tammi 2007 23:35
Kirjoittaja jucca
Auto on 2.0 OCH kaasari -88.

Mikä on vikana kun käy aina kylmänä kolmella? Lämpimänä toimii normaalisti.

Lähetetty: 29 Tammi 2007 06:46
Kirjoittaja janzamar
Vanhat sytkän osat?

Lähetetty: 29 Tammi 2007 10:39
Kirjoittaja jucca
Tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu vähän aikaa sitten.

Lähetetty: 29 Tammi 2007 11:12
Kirjoittaja janzamar
Toimiikos ryyppy ja onko kaasari ja imusarja tiiviisti kiinni?

Lähetetty: 29 Tammi 2007 11:12
Kirjoittaja Jukka T
Asennettu huonosti/huonoja osia.
Tarkista vielä kerran.

Lähetetty: 29 Tammi 2007 12:00
Kirjoittaja jucca
Ryyppy toimi kun viimeksi tarkistin.
Kummallisinta on kun kylmänä laittaa käyntiin niin ensin käy 5 sekuntia kaikilla, sitten alkaa käydä kolmella! Muutaman minuutin kuluttua käy taas kaikilla.
Kaasari on kunnolla kiinni, imusarjaa en ole koskaan irroittanut. Pitääpä vaihtaa tiiviste kunhan kerkeän.

Lähetetty: 29 Tammi 2007 15:52
Kirjoittaja Riesa2.0
Oletko varma että käy kolmella, testannut jotenkin esim. ottamalla tulpanjohtoja irti? Meinaan kyllä tuo munkin 1.6:nen sierra käynnistyksen jälkeen alkaa näillä keleillä röpöttelemään ja yskimään kun automaatti ryyppy tuntuu olevan vähän liikaa päällä ->mustaa savua lykkää putkesta.. Vähän kun antaa varovasti kierroksia niin alkaa käydä paljon paremmin :wink:

Lähetetty: 29 Tammi 2007 17:31
Kirjoittaja evolution
ettei vaan nyt olis kevennin kalvo rikki, silloin ei käy kunnolla kylmänä ja lykkää mustaa

Lähetetty: 29 Tammi 2007 18:39
Kirjoittaja Focus_2.0
Samaa tekee itselläkin Sierra. Tosin on -85 mutta samalla koneella. Käynnistyy mainiosti mutta hetken kuluttua alkaa käydä röpöttämällä. Hetken kun antaa käydä niin käynti tasaantuu. Itse kanssa ihmetellyt mistä johtuu mutta eipä tuo haittaa kun muuten pelittää vaikka lähtee heti ajamaan. Veikkaisin että liittyy jotenkin tuohon automaattiryyppyyn. Itselläni tekee vielä sitä, että ei lähde käymään jos käyttää lohkolämppäriä. Epäilen, että ryyppy päällä vaikka ei tarvitsis olla.

Lähetetty: 29 Tammi 2007 19:33
Kirjoittaja Riesa2.0
evolution kirjoitti:ettei vaan nyt olis kevennin kalvo rikki, silloin ei käy kunnolla kylmänä ja lykkää mustaa
Kevenninkalvo? Aivan uusi sana mulle, tosin en ole kuin vanhojen kadettien kaasareiden sielunelämään tutustunut. Onko tuosta rikkinäisestä kalvosta sitten kenties muuta haittaa kuin nuo kylmäkäynti ongelmat?

Lähetetty: 29 Tammi 2007 19:40
Kirjoittaja Rotta-Racing
Taitaa olla toi käynnissä pysyminen sierrojen ongelma näin talvisin itelläni on kaasari huollettu ja putsattu ym mut silti se ei oikeen jaksa toi automaatti ryyppy toimii mut sit ku jaksoi laittaa manuaaliseksi ni johan toimi heti paremmin..Suosittelen teillekin niin ei tarvii pumppailla kaasua :lol:

Ja eiköhän se vaikuta se kalvo vähän muuhunkin,,Luulisin ainakin jos näin maalaisjärjellä ajattelee...Viisaammat tarkentakoon

Lähetetty: 29 Tammi 2007 20:04
Kirjoittaja evolution
ryypyn kevennin kalvo vetää ryyppyläppää auki jolloin kone käy isommilla kierroksilla ja ei savuta koska saa ilmaa. ja kun kalvo on rikki niin imee sitä kautta myös bensaa läpi

kuluttaa jonkin verran, tuhoaa tulpat, lykkää bensat öljyjen joukkoon(voitelukyky katoaa), ei kulje kylmänä, eiköhän noita tossa jo ollutkin noita haittoja.
Taitaa olla toi käynnissä pysyminen sierrojen ongelma näin talvisin itelläni on kaasari huollettu ja putsattu ym mut silti se ei oikeen jaksa toi automaatti ryyppy toimii mut sit ku jaksoi laittaa manuaaliseksi ni johan toimi heti paremmin..Suosittelen teillekin niin ei tarvii pumppailla kaasua Laughing
automaattiryypyn akselin muovi hela hirttää jota läheskään kaikki ei tiedä korjata vaikka kaasari on pöydällä :wink:

Lähetetty: 30 Tammi 2007 16:41
Kirjoittaja jucca
Tutkin tänään tuota ryyppyä, ja huomasin että ryyppyläppä ei aukea tarpeeksi. Toimii paremmin kun sormella raottaa läppää. Pitää katsoa onko tuo kevenninkalvo rikki. Bensa ainakin haisee voimakkaasti kylmänä käytellessä.

Lähetetty: 30 Tammi 2007 17:00
Kirjoittaja tursas
Mikä kevenninkalvo...se on se automaattiryypyn jousi, mikä sitä ryyppyläppää keinuttaa...kun ryyppy on kiinni(pois päältä), niin läppä on pystyssä(auki) kone lämpimänä....kannattaa pistää hakuun sana automaattiryyppy... :roll:

Lähetetty: 30 Tammi 2007 17:13
Kirjoittaja evolution
Mikä kevenninkalvo...se on se automaattiryypyn jousi, mikä sitä ryyppyläppää keinuttaa...kun ryyppy on kiinni(pois päältä), niin läppä on pystyssä(auki) kone lämpimänä....kannattaa pistää hakuun sana automaattiryyppy... Rolling Eyes
mitä mahdoin selvittää tuossa ylempänä

mahtaisko olla jotain tämän tapaista:
ryypyn kevennin kalvo vetää ryyppyläppää auki jolloin kone käy isommilla kierroksilla ja ei savuta koska saa ilmaa. ja kun kalvo on rikki niin imee sitä kautta myös bensaa läpi

Lähetetty: 30 Tammi 2007 19:02
Kirjoittaja janzamar
Mullakin on joku Sierrasta otettu kaasari Taunuksessa
ja siitä lähti koko ryyppykoneisto heti pois :)
Sen mitä kestää lämmetä voi jarrutella vasemmallakin jalalla ja oikea pysyy koko ajan kaasulla. Tosin kun on tuo tolppa-paikka ei oo sitäkään huolta,sen kun ajelee menemään.
Yksinkertaisuus on valttia :wink:
(Tai sitten liian vaikeeta mulle..heh.)

Lähetetty: 30 Tammi 2007 19:19
Kirjoittaja Riesa2.0
Täytyypä avata se kaasari ja tutkia sitä kalvoa jonakin päivänä, jos vaikka pienentäisi vähän kulutustakin sitten samalla..

Lähetetty: 01 Helmi 2007 17:01
Kirjoittaja jucca
Avasin tänään kaasarin..
Eipä ollut kalvo rikki. jostain syystä ei vain aukea tarpeeksi. Alipaine tulee kalvolle niinkuin pitääkin, eikä ota rajoitinruuviinkaan. Ei vain aukea.. Pitää yrittää jotain säätää..

Lähetetty: 01 Helmi 2007 21:32
Kirjoittaja jaska74
se ryyppykello on säädettävä (se musta mötikkä kaasarin kyljessä)
ootko sitä katellu?

Lähetetty: 01 Helmi 2007 21:38
Kirjoittaja jucca
Jep yritän säätää siitä kohdalleen, katsotaan saanko toimimaan..

Lähetetty: 02 Helmi 2007 19:36
Kirjoittaja Riesa2.0
jaska74 kirjoitti:se ryyppykello on säädettävä (se musta mötikkä kaasarin kyljessä)
ootko sitä katellu?
Kuinka muuten muilla tulee siihen mustaan "mötikkään" se sähköjohto, kun mulla on joku tehnyt itse sen johdon "kevi" johdosta ja se on liitetty rosvoliittimellä puolalta lähtevään vihreään piuhaan.. Toimiiko tuo oikein tuolla tavalla? Ei jaksa millään muistaa kuinka tuo kuuluu mennä kun pari vuotta on mennyt kun oli viimeksi kaasari riesa pihassa.

Lähetetty: 02 Helmi 2007 19:47
Kirjoittaja Focus_2.0
Omassa 2.0 oharissa tulee ryypylle 7v jännite laturilta.
Täytyy myös tarkistaa tuo läpän asento kun pistää koneen kylmänä käymään. Tosin jokunen aika sitten vaihdettiin koko automaattiryyppy systeemi mutta ei oikein vaikuttanut kylmäkäyntiin. Mulla ei ainakaan haise bensa kun tuntuu et käy vajaalla.

Lähetetty: 02 Helmi 2007 20:48
Kirjoittaja jaska74
onko se jousi siellä sisällä ehjä?

Lähetetty: 04 Helmi 2007 17:11
Kirjoittaja jucca
Nyt toimii vähän paremmin kun säädin ryyppykelloa. Kestää käynnissä kylmänäkin :lol:

Lähetetty: 05 Helmi 2007 15:35
Kirjoittaja tomipee
Mulla taas 2.0doch kaasari, kylmänä kun käynnistää tarvii pitää kokoajan kytkin pohjassa, jos laitat vapaalle se sammuu, tosin vapaallakin pysyy jos pumppaa kaasua