Riittääkö tossa avain systeemissä , että se on lähellä virtalukkoa. Eli esim. Samassa avain nipussa uuden virta-avaimen kanssa? Vai pitääkö olla oikein käytössä olevassa avaimessa???
Vai saako ton sirun vaihdettua uuteen avaimeen jollain? tai ohjelmoitua uusiksi?
Kun Tuli tommonen ostettua työautoksi ja liikkeessä olivat vaihtaneet kaikki muut lukot paitsi virtalukon ton sirun takia.
Oli kuulema kaikki lukot lakannee toimimasta. Oliskohan ollu sittenkin avain kulunut
Sitte toinen juttu. Eli eikö tommosessa tosiaan ole webastoa tms.? Sain ongittua tietoa, että pitäs hanttarin penkin alla olla, mutta ei ainakaan silmään osunut. prkl. Tulee taas ainakin 900e paukku kun joutuu koko laitteen hommaamaan.
Transit -02 ajoneston siru ja muuta juttua
Transit -02 ajoneston siru ja muuta juttua
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Transit -02 ajoneston siru ja muuta juttua
Selvinnee kokeilemalla. Ei se varmaankaan sitä katso, onko se starttaavassa avaimessa fyysisesti kiinni, kunhan on tarpeeksi lähellä.TeRoK kirjoitti:Riittääkö tossa avain systeemissä , että se on lähellä virtalukkoa. Eli esim. Samassa avain nipussa uuden virta-avaimen kanssa?
Kyllähän sen varmasti saa vaihdettua. En ole Fordien avaimia vielä joutunut avaamaan, mutta tuossa taannoin pariin Renault Traficin avaimeen tuli vaihdettua paristot. Pieni piirilevyhän siellä on, jossa on sitten kauko-ohjaimen elektroniikka sekä ajonestolaitteen koodisiru. Kyllä sen varmasti saa vaihdettua avaimesta toiseen. Mutta pakkohan siinä auton ajonestojärjestelmässäkin on olla jokin toiminto, jolla sille saa opetettua uuden avaimen koodin. Se onkin sitten oma lukunsa, onko se kotikonstein tehtävä toimenpide vai pitääkö pistäytyä merkkihuollossa.Vai saako ton sirun vaihdettua uuteen avaimeen jollain? tai ohjelmoitua uusiksi?
Ei varmaankaan, ellei sitä ole erikseen siihen tilattu. -04 oltiin hankkimassa uutta pakettiautoa ja pyydettiin tarjouksia eri merkeistä, ja silloin ainakaan ei Transitissa ollut webastoa vakiona, eikä juuri muitakaan herkkuja.Sitte toinen juttu. Eli eikö tommosessa tosiaan ole webastoa tms.?
=)
Joo täytyy merkkihuollosta vielä selvittää asiaa. Ei viitteisi virtalukkoa vaihtaa ennen kun tietää, että riittää kun vanha avain on "välittömässä" läheisyydessä.
On siinä avaimessa kyllä semmonen sininen lätkä päässä. Varmaan sieltä alta pääsee siruun käsiksi jotenkin.
Perhana juu ei kai siinä sitte ole webastoa.
Mä kun luulin, että ton ikäsissä dieseleissä on jo kaikissa lisälämmitin ilman kelloa.
On siinä avaimessa kyllä semmonen sininen lätkä päässä. Varmaan sieltä alta pääsee siruun käsiksi jotenkin.
Perhana juu ei kai siinä sitte ole webastoa.
Mä kun luulin, että ton ikäsissä dieseleissä on jo kaikissa lisälämmitin ilman kelloa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sitten tuli vielä yks juttu mieleen.
Miten ton hemmetin luistoneston (vai onko pelkkä tasauspyörästön lukko?) pitäis toimia?
Nyt on ainakin ihan sama kummassa asennossa sen nappi on niin aina kun lähtee pito niin alkaa off valo vilkkua Muuta vaikutusta en ole havainnut...
Miten ton hemmetin luistoneston (vai onko pelkkä tasauspyörästön lukko?) pitäis toimia?
Nyt on ainakin ihan sama kummassa asennossa sen nappi on niin aina kun lähtee pito niin alkaa off valo vilkkua Muuta vaikutusta en ole havainnut...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Joo. Vastauksia.
Ohjekirjan saa fordilta halvalla.
Ajonestossaei riitä, että siru on samassa avain-nipussa, mutta sain kaivettua sen sinisen tulpan irti avaimen päästä ja sen alla on ajoneston siru semmosessa kapselissa. Sen vaihdoin ja jo pelaa.
Ohjekirjan saa fordilta halvalla.
Ajonestossaei riitä, että siru on samassa avain-nipussa, mutta sain kaivettua sen sinisen tulpan irti avaimen päästä ja sen alla on ajoneston siru semmosessa kapselissa. Sen vaihdoin ja jo pelaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96