Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ajattelin nyt kysyä ford experteiltä neuvoja. Elikkäs moottorina on IS sierran ohc kone -> porattu 2.1litraiseksi takomännillä ynm + turbo ahdot 0.5bar (sisään ajossa). Ongelmana on nyt bensan saanti. Toi vakioruiskuhan ei riitä mitenkään tohon ainakaan vakio suuttimilla Ajattelin jos tohon vaihtais isommat suuttimet, mut pitäis ruiskuboksin viekä vakiona( myöhemmin säädettävä boksi) Eli mitkä olis sopivan kokoiset suuttimet tohon ettei kävis liian rikkaalla eikä laihalla. Koska vakio boksihan ei tiedä mitkä suuttimet tuolla on, niin aukioloajathan on samat kuin vakioilla. Niin ja onko jollain kokemusta noista "lisärikastus järjestelmistä" esim tuosta proturbon myymästä? tekeekö noilla mitään? yhtenä vaihtoehtona olis laittaa tuollainen vakio ruiskun rinnalle.
Joo samoin suosittelen heti alkuunsa laittaan Megasquirtin siihen. Pystyt säätään paljon paremmin kaikki kohilleen. Saat kaikki kierros- ja ahdon rajotukset ite säädeltyä koneelta sekä extrakoodissa paljon mitä voit myöh. ottaa käyttöön.(Esim.vesiruiskutus ym.) Lisäks vielä EDIS4 sytkäks niin johan alkaa perkaan(Tiedän mistä saa edis osia hyvin ostettua ). Hiukan se tietysti vaati vaivannäköä aluks ja opiskelua, mutta palkitsee varmasti kun ekat savut ottaa...
Ite kans lähdin kaverin kans ihan alottelija pohjalta ,laitoimme kaverin öö..toyo..kulkuvälineeseen squirtin bensalla ja edis6 sytkällä. Paljon oli kysymysmerkkejä kun alotettiin viime keväänä ja kesällä sillä kuitenkin ajettiin hyvällä menestyksellä ja kyllä oli voimaa riittämin Ei muutakun tuumasta toimeen...kuitenkin alunperin jo ruisku kyseessä.
Ei sytkää välttämättä megalla tarvii ohjata , mutta helpottaa elämää kummasti kun saa kaikki ennakot (ahdonalaisetkin) mukavasti kartoilla kohilleen. Aluks tietty voi tuntua monimutkaselta lähtee arpoon kaksia karttoja , mutta tarvii sun se sytkä kuitenkin jollakin säätää, niin se on ajon aikana aikas helppoa koneella ja näkee heti muutokset.
No niin, ei tietenkään arpomalla, mutta jotkut peruskartat tarvii olla ja laajakaistalambdan ja EGTmittarin kans pystyy kyllä ajossa säätään täysin jos osaa maalaisjärkeä yhtään käyttää...Ja tietysti penkkiin kun on ensin saatu tyhjäkäynti ym. suht kohilleen, niin jää penkkiaikakin lyhyemmäksi. nimim.kokemusta on.