Sivu 1/1
Lisää voimaa TCI Focukseen
Lähetetty: 20 Tammi 2007 10:11
Kirjoittaja -Pikkis-
Onko kukaan koskaan ylipäänsä "virittäny" diiseli focusta? Miten sitä voimaa halvimmalla saa? No ilmeisesti "lastulla", mutta onko olemassa jotakin huokeampia, kuin ne n.600€ lastut? Niin, ja kysymyksessähän on 1.8D TCI vm.-00 90hp/200nm (joka ei tunnu riittävän...

)
Lähetetty: 20 Tammi 2007 21:34
Kirjoittaja johannes
Lastulla saatavat hevoset on niitä halvimpia hevosia mitä saa.
Jos muuten tuntuvaa teholisää kaipaat, niin 600€ alkaa olemaan taskurahaa. [/url]
Lähetetty: 22 Tammi 2007 06:09
Kirjoittaja -Pikkis-
No joo, oot kyllä oikeessa, mutta saapiko sitä voortiin semmosia "halpis" lastuja, niinku VAG- konsernin tuotteisiin saa? Eikai ne halvimmat niihin maksa ku abt. 200€. Mutta ei se kuulemma ookkaan kun parin nastan välissä jonkinlainen trimmerin ja sitte se viivepiiri, ettei se mee päälle vasta ku auto on jo käynnissä.
Onkos sitte kukaan muu (kuin minä) kokeillu tiiseliin vapaavirtaus suodinta? Onko kellään positiivisia kokemuksia (muuta ku imuäänten kasvaessa turbon ääni kuuluu selvemmin)?
Lähetetty: 22 Tammi 2007 22:28
Kirjoittaja jallari
Samassa koneessa oli twisteri, raksutus oli sitä luokkaa että jäi turbon äänet aika vähiin.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 20:03
Kirjoittaja -Pikkis-
Jaaha, kertokaas ensin, mikä se semmonen twisteri on?
Lähetetty: 23 Tammi 2007 21:22
Kirjoittaja focusdiesel
Kyllähän sitä voimaa on 1.8 TCI focuksesta otettu. +300nm vääntää omat vetoakselit

Lähetetty: 24 Tammi 2007 00:46
Kirjoittaja jallari
Twister on Greenin tekemä koteloitu kartiosuodin, taitaa olla sieltä kalliimmasta päästä.
Aika hyvin toi 300nm
Lähetetty: 25 Tammi 2007 13:50
Kirjoittaja focusdiesel
Ja minä en oikein usko noihin vapaavirtaussuodattimiin, omassa on ihan sen äänen takia, samoin bensaturboissa ollu yleensä tilan takia. Tehon lisäystä en usko, sillä dynamometrillä katottiin turbosierralla 245hv takapyöristä ekalla jarrutuksella ja ilmanputsari kokonaan irti, 242hv

Lähetetty: 25 Tammi 2007 15:44
Kirjoittaja Tomba
Kyllä se putsari ainaki pikkukoneissa hyvin tuo vääntöä, mulla oli Punton (75sx) koneessa filsu ja pikkusen muuteltu imuputki niin alavääntö parani ihan huomattavasti. Meni ylämäkiin paljon kepeämmin kun vakiolla putsarilla ja herkemmin otti kierroksia. Ei sillä montaa pollea tai nyyttonia saa tietenkään eikä varmaan isommassa koneessa tunnu missään, tiedä häntä

Lähetetty: 24 Helmi 2007 20:55
Kirjoittaja mondis
focusdiesel kirjoitti:Kyllähän sitä voimaa on 1.8 TCI focuksesta otettu. +300nm vääntää omat vetoakselit

Millä keinoin olet Nim. "focusdiesel" tuollaiset väännöt saanu? Minäkin haluaisin!!! Nyt on vaan ne 90 hv ja 200nm.
Lähetetty: 24 Helmi 2007 22:31
Kirjoittaja Pekifi
Laitoin itselleni tdci mondeoon 199€ diesel tehoboksin ja eron on tosiaan huomannut voisin jopa suositella tehoja löytyy nyt 150hv ja 330nm.
http://www.finnautomobile.net/
Lähetetty: 25 Helmi 2007 01:49
Kirjoittaja pikku-matti
Pekifi kirjoitti:Laitoin itselleni tdci mondeoon 199€ diesel tehoboksin ja eron on tosiaan huomannut voisin jopa suositella tehoja löytyy nyt 150hv ja 330nm.
http://www.finnautomobile.net/
Eikös tuo 330nm ole jo valmiiksi vääntö?? Itselläni oli kiinni Speed-Busterin palikka, 155hv ja 390Nm lupaavat. Huollossa ottivat irti ja sanoivat että hyihyi..kuulemma nuo palikat nostavat commonrail linjan paineita ja sitä ei suuttimet kestä vaan alkavat vuotamaan..En ihan siihen usko, matkailuautossa meillä on ollut tuollainen nyt 110tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Helpolla ei kone varmasti pääse siinä koska massaa on kuitenkin n. 3,5tn.
En ole jaksanut Mondeoon laittaa palikkaa vielä takaisin koska lumi maassa ei pitoa riitä vakiotehoillakaan.
Lähetetty: 26 Helmi 2007 17:34
Kirjoittaja mondis
Lähetetty: 26 Helmi 2007 18:17
Kirjoittaja Jörnis
Ainakin -oo focuksessa on delphi-merkkiset suuttimet. Jos tiedosta mitään apua on.
Lähetetty: 26 Helmi 2007 19:42
Kirjoittaja pikku-matti
Jörnis kirjoitti:Ainakin -oo focuksessa on delphi-merkkiset suuttimet. Jos tiedosta mitään apua on.
Ainakin TDCi koneissa (mondeo/focus?) on delphin romut.
Lähetetty: 26 Helmi 2007 20:26
Kirjoittaja Pekifi
pikku-matti kirjoitti:
Eikös tuo 330nm ole jo valmiiksi vääntö?? Itselläni oli kiinni Speed-Busterin palikka, 155hv ja 390Nm lupaavat. Huollossa ottivat irti ja sanoivat että hyihyi..kuulemma nuo palikat nostavat commonrail linjan paineita ja sitä ei suuttimet kestä vaan alkavat vuotamaan..En ihan siihen usko, matkailuautossa meillä on ollut tuollainen nyt 110tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Helpolla ei kone varmasti pääse siinä koska massaa on kuitenkin n. 3,5tn.
En ole jaksanut Mondeoon laittaa palikkaa vielä takaisin koska lumi maassa ei pitoa riitä vakiotehoillakaan.
Alunperin tehoja löytyi 115hv ja 280nm.
Lähetetty: 27 Helmi 2007 10:38
Kirjoittaja kujis
Pekifi kirjoitti:
Onko ihan penkitetty tuo? Ei huono investointi olisi, jos todella noin paljon vaikuttaa, itsellä käynyt mielessä myös toi boxi.
Lähetetty: 01 Maalis 2007 20:39
Kirjoittaja matti sallinen
Pekifi kirjoitti:Laitoin itselleni tdci mondeoon 199€ diesel tehoboksin ja eron on tosiaan huomannut voisin jopa suositella tehoja löytyy nyt 150hv ja 330nm.
http://www.finnautomobile.net/
Hausta huolimatta en löytänyt vastausta itseäni askarruttavaan kysymykseen:
Missä ja minkänäköinen toi boxi on? Olisiko mahdollista saada jotain kuvaa tai selostusta?
-Masa