RS2000 ja kadonnut kipinä..
Lähetetty: 19 Tammi 2007 19:25
Moi, kaipaisin hiukan ohjeita mistä jatkaa, näin paljon on jo tapahtunut:
Marraskuussa ostin tuon mk5 RS2000 escon, joulukuun alussa maantieajon päätteeksi kansipahvi meni särki, ja kaikki jäähdytysnesteet kusi ykkösen männän päälle, savupilven pyyhkiessä auton yli liikennevaloissa. Okei, hinattiin raato hallin pihalle ja otettiin seuraavana iltana motti auki. Aikaa kului, kansi hiomolle, oikaistiin, vaihdettiin venttiilien kumit ja koneistettiin pakoventtiilien seetit. Taas aikaa kului ennenkuin eilen konetta päästiin kasaamaan, homma kuitenki keskeytyi muiden menojen takia, ja saatiin tänään kokonaan nippuun, sillä erotuksella että käyntiin se ei lähtenyt. Puolille asti ei tule jännitettä, mutta mistä moinen johtuu?
Edellinen omistaja oli asentanut sikuran hälyn, joka ei edes toiminut kunnolla, joten purin sen sieltä kokonaan pois, ajonestoa epäillen, mutta ei vaikuttanut mitään, tosin sulakeboksiin oli kyllä tehty semmoisia kytkentöjä etten niille keksinyt mitään järkevää selitystä, esim parkkivalot oli kierrätetty releen kautta joka otti jännitteen halyttimeltä ja sulakerasian päältä, sieltä missä releet on. Ajattelin myös että fordin oma hälytin voisi lyödä jostain syystä ajoneston päälle, mutta muistaakseni vm 93 räsässä ei vielä ole ajonestoa. Nyt alkaa todellakin huumori loppua ja tarvisin neuvoja mistä vikaa etsiä, sytkä-boksin ajattelin mitata kunhan vain ensin saan jostain arvot sille, ja kampiakselin asentotunnistin olis tieten toinen mikä voi rikkoontua käyttämättömyyttään.
-nico-
Marraskuussa ostin tuon mk5 RS2000 escon, joulukuun alussa maantieajon päätteeksi kansipahvi meni särki, ja kaikki jäähdytysnesteet kusi ykkösen männän päälle, savupilven pyyhkiessä auton yli liikennevaloissa. Okei, hinattiin raato hallin pihalle ja otettiin seuraavana iltana motti auki. Aikaa kului, kansi hiomolle, oikaistiin, vaihdettiin venttiilien kumit ja koneistettiin pakoventtiilien seetit. Taas aikaa kului ennenkuin eilen konetta päästiin kasaamaan, homma kuitenki keskeytyi muiden menojen takia, ja saatiin tänään kokonaan nippuun, sillä erotuksella että käyntiin se ei lähtenyt. Puolille asti ei tule jännitettä, mutta mistä moinen johtuu?
Edellinen omistaja oli asentanut sikuran hälyn, joka ei edes toiminut kunnolla, joten purin sen sieltä kokonaan pois, ajonestoa epäillen, mutta ei vaikuttanut mitään, tosin sulakeboksiin oli kyllä tehty semmoisia kytkentöjä etten niille keksinyt mitään järkevää selitystä, esim parkkivalot oli kierrätetty releen kautta joka otti jännitteen halyttimeltä ja sulakerasian päältä, sieltä missä releet on. Ajattelin myös että fordin oma hälytin voisi lyödä jostain syystä ajoneston päälle, mutta muistaakseni vm 93 räsässä ei vielä ole ajonestoa. Nyt alkaa todellakin huumori loppua ja tarvisin neuvoja mistä vikaa etsiä, sytkä-boksin ajattelin mitata kunhan vain ensin saan jostain arvot sille, ja kampiakselin asentotunnistin olis tieten toinen mikä voi rikkoontua käyttämättömyyttään.
-nico-