Sivu 1/1
Sierra 2,0i DOHC päästöt / katalysaattori rikki
Lähetetty: 15 Tammi 2007 08:31
Kirjoittaja othintsa
Terve,
Tyhjäkäynnin päästöarvot:
%vol CO 0.392
%vol CO2 14.67
ppm vol HC 155
%vol 02 1.13
%vol COvrai 0.392
lambda 1.033
`C Temp 19
1/min 880
Katalysaattorin ensimmäinen osa tuli murusina lattialle kun sisälle kurkistettiin.
Voiko noiden arvojen perusteella luottaa siihen, että päästöt asettuvat kohdilleen uuden katalysaattorin myötä?
Harkinnassa on ostaa kyseinen auto rikkinäisellä katilla, mutta hiukan arveluttaa miten suurella riskillä joutuisi muutakin laittamaan kuin pelkän katin.
Eikös pako-ohjurien temppuilu näy nimenomaan kohonneina päästöinä? Uskoisin kyllä, että tämän pitäisi näkyä enemmänkin kun katti on kerran rikki.
Lambdakin on hiukan yli rajojen - selittyyko se katalysaattorin rikkinäisyydellä?
Kiitoksia!
Lähetetty: 15 Tammi 2007 17:48
Kirjoittaja tupu
On mahdollista, että rikkinäinen lambda on rikkonut katalysaattorin.

mutta tyhjäkäynti_lambda_arvosta ei voi päätellä mitään.
lambda säätää seosta vain kierroksilla.
Lähetetty: 16 Tammi 2007 10:50
Kirjoittaja Teble
Uskon et päästöt saa kuosiin uudella katilla..
Lähetetty: 22 Tammi 2007 21:14
Kirjoittaja Juhis80
Jos motti on kunnossa niin voit mennä TYHJÄLLÄ MIRRILLÄ konttorille MENEE ARVOISTA LÄPI HEITTÄMÄLLÄ JOS KONE KUNNOSSA. ITELLÄ MENI SCORPIO

KYSÄS katsuri vain et oisko mirri TYHJENNETTY, siihen en puhahtanu mitään, Lähin meneen ku tuli leima papruun. AUTON PAPEREISSA MAININTA KATALYSAATTORI JA VÄHÄPÄÄSTÖINEN.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 09:45
Kirjoittaja othintsa
No sehän (moottorin kunto) tässä nyt vähän askarruttaakin. Kun pitää hetken reilusti kierroksia ja sitten tiputtaa kaasun pois, tulee putkesta selvästi sinertävää tavaraa. Koneeseen pitää myös lisäillä öljyä vaihtovälillä.
Olettaisin, että poltettu öljy on tuhonnut katin.
Alle 200 tonnia ajettu. Mitenkäs pitkälle DOHC-koneilla pitäisi päästä alakerran puolesta? Olisiko tuossa sitten ohjureissa jo vikaa - en jaksa uskoa, että väljyydestä olisi vielä noilla kilsoilla kyse.
Omalla OHC:llä on nyt ajettu 370 tonnia, eikä öljyä katoa havaittavissa määrin 10000 vaihtovälillä. Kanteen on laitettu uudet sisuskalut, mutta alakertaan ei ole kertaakaan koskettu, eikä kantta koneistettu mitenkään.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 12:10
Kirjoittaja Juhis80
Mittaas rutistukset, voi olla venavarrenkumit potslojoo mutta voi MYÖS olla pahvi tai kansivika (halki)
Lähetetty: 23 Tammi 2007 12:36
Kirjoittaja othintsa
Kumit on vaihdettu keväällä 2006. Ei pitäisi olla niistä kiinni. Eikä savuta käynnistyksen jälkeen, silloinhan nimeomaan pitäisi pölläyttää jos kumit ovat entiset.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 16:19
Kirjoittaja mynok
othintsa kirjoitti:
Alle 200 tonnia ajettu. Mitenkäs pitkälle DOHC-koneilla pitäisi päästä alakerran puolesta?.
alakerta kestää keveästi 300t. minulla mittarissa 317t eikä tarvi öljyä lisätä. ei pinta laske juurikaan vaihtovälin aikana.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 17:45
Kirjoittaja tupu
Olisko venttiilinohjuri pudonnut tilastaan.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 18:48
Kirjoittaja Mr_Who
Itellä söi öljyä litran viikkovauhtia melkein, sillon ku oikein linttailee ja ajelee rallia (kierrokset korkeella yleensä), mutta nytten ku melkorauhallisesti ajellu, niin ei oo menny paljon mitään...
Pitää kesään asti ootella, että saa kakkosauton rekisteriin ja sitte ruveta tota sierraa remontoimaan: pääasiassa kansiremppa, männänrenkaat ja sitte ne tiivisteet ym ja voihan sitä muutaki siinä samalla tehä..

Lähetetty: 23 Tammi 2007 20:40
Kirjoittaja Juhis80
mittaa puristukset. Noissa DOCH on noita kansivikoja enemmän ku OHC:ssä

mutta en usko et ois kansi menny, vois olla männän renkaat vaihdas jytymmät ölkät mottiin jotain 20-40 TAI 20-50 ja kokeile pöiseekö sininen.
Lähetetty: 23 Tammi 2007 22:12
Kirjoittaja tikkku
sierran ominaisuuksia ohc/dohc vie öljyä omansa.. ja sininen pilvi käynnistyksen yhteydessä on normaalia foordia.. kattejan nää dochit syö kuin veli venäläinen leipää.. kellään muuten kokemusta dohc öljyn vuotamisesta kun tuo oma rassi tuntuu olevan märkä joka paikasta

veikkaisin jakopäätä.. lohko on märkä ruiskuttimen puolelta ja öljypohja samoin kummaltakin puolelta..
Lähetetty: 24 Tammi 2007 17:23
Kirjoittaja Mr_Who
Juhis80 kirjoitti:mittaa puristukset. Noissa DOCH on noita kansivikoja enemmän ku OHC:ssä

mutta en usko et ois kansi menny, vois olla männän renkaat vaihdas jytymmät ölkät mottiin jotain 20-40 TAI 20-50 ja kokeile pöiseekö sininen.
No toi kansiasia on selville tullu jo aikoja sitte. Talveksi en ollu jäykempää oljyy laittamassa.
Ja millä v*tulla sie puristukset saat mitattuu, ku ei sinne tulpanreikään sovi mitään survomaan ku räikkä-hylsyn jatkovarrella.
Ja kuten sanottua, kesällä rupeen tota remonttia tekemään, nytte ei oo mahollista.
Ja tosta vuotaa vaihelootan perä, ihan märkä öljystä, se mistä lähtee kardaaniakseli.
Ja joku sähkökäyttönen pumppu vissii ostettava, että saa vaihelootaöljyt vaihettuu, ku sinne mikää purkki sovi väliin, että vois kaataa.

Mutta tämä aihe ei tähän topicciin kuulu.
Ja kesäksi hommaan(jos ei aikasemmin pysty) marteliukselta sen katin korvaavan vaimentimen toho.
