Sivu 1/2

Kytkinvaijerin ohjurikalikka (polkimen yläpäässä)

Lähetetty: 13 Tammi 2007 11:37
Kirjoittaja Katya
Onko kukaan kehittänyt tähän mitään patenttia, miten tämän osan saisi säilymään ehjänä?

http://i110.photobucket.com/albums/n86/ ... 000762.jpg

Viimeksi vaihdettu kesäkuussa, nyt pasahti taas. Ja samasta kohdasta halki.. Mikä idea ylipäänsä on tehdä näitä osia muovista? Onko joku löytänyt jostain kyseistä osaa muuna kuin muovisena?

Alkaa meinaa rasittaa tollanen jatkuva hajoilu :roll:
Ei taida olla turha tämä sanonta Fix Or Repair Daily...

Lähetetty: 13 Tammi 2007 11:38
Kirjoittaja jaska74
mulla ei ooo ikinä hajonnu toi mistään sierrasta

Lähetetty: 13 Tammi 2007 12:39
Kirjoittaja Bootsi
Tuppaahan nuo joskus hajoilemaan.
Hyvin öljytty (herkkä) vaijeri auttaa hieman. :wink:

Lähetetty: 14 Tammi 2007 19:34
Kirjoittaja mkh
Minulla kesti vuoden toi sama kalikka. Taannoin kun laitatin uuden niin se oli väriltään musta ja akselin kohta oli paksumpaa tekoa.

Onko vika vai foortin ominaisuus, tiedä häntä. Onneksi kyseessä on halpa osa.

Lähetetty: 14 Tammi 2007 19:42
Kirjoittaja Katya
Mistä sait tollasen mustan, kestävämmältä vaikuttavan osan?

Ja vaikka oiskin ominaisuus, niin selkee vika toi mun mielestä on!

Lähetetty: 14 Tammi 2007 20:03
Kirjoittaja jarkkoi
varaosaliikkeet mitkä myy kouivusen osia myy ainakin mustaa

Lähetetty: 14 Tammi 2007 20:52
Kirjoittaja mkh
Mistä sait tollasen mustan, kestävämmältä vaikuttavan osan?
Eka osan (valkea) alkuperää en osaa sanoa, mutta sen mustan osan jonka nyt jokin aika sitten laitatin oli alkuperäinen. Osalle annettu hieno nimikin "hammas segmentti"

Lähetetty: 14 Tammi 2007 20:58
Kirjoittaja Katya
Mä sain sellasen alkuperäsen valkoisen ihan Fordilta. Jotenkin kuvittelis, että joku olisi kehittänyt pätevämmän ratkasun tuohon.

Lähetetty: 15 Tammi 2007 21:09
Kirjoittaja Kessi
Kun väreistä alettiin puhua, niin itellä tullu vastaan myös punainen ja keltainen :wink: ... Omistuksessani olleista Sierroista en tosin yhtäkään ole saanut palasiksi...

Onkos sulla vakio paineasetelma kytkimessä, vai jokin jäykempi?? Ja tosiaan vaijerin kunto kannattaa tarkistaa myös :wink: ... On kieltämättä veemäinen jos vähänväliä joutuu uutta vaihtamaan! Olis edes vähän yksinkertaisemman mallinen, ni vois vaikka sorvata alumiinista tms. Mutta kun ei :evil: ...

Lähetetty: 16 Tammi 2007 05:11
Kirjoittaja GeeTee-
Joskus on myyjältä tullut ohjeistus, että kalikan väri on täysin autokohtanen kun tuolla tapahtuu se vaijerin pituuden säätö.
Tuntuuko poljin köykäseltä? ettei vaijeri harais mihinkää tms.

Lähetetty: 18 Tammi 2007 13:37
Kirjoittaja Katya
Poljin on ihan normaali... Tai semmonen kun se nyt on aina ollut. Melko jämäkkä, muttei raskas.
Ja mies sano että ei se vaijerikaan mitenkään pahalta näytä (pääsi sopivasti tutkimaan senkin kun köyrysi auton kanssa vaihtaessaan tuota palikkaa...)

Lähetetty: 18 Tammi 2007 19:54
Kirjoittaja JesseT
Se väri kertoo kehän halkaisijan missä vaijeri liikkuu. Valkoinen on suurin. Muita on musta, keltainen , punainen, jne.

Lähetetty: 13 Helmi 2007 20:25
Kirjoittaja Katya
Nysse jäi taas tohon pihaan ja kytkin pohjaan.
Eipä ollu tämä kalikka vikana tällä kertaa, vaan se osa mikä hajos noin suunnilleen vuos sitten. Eli vaijerin päässä oleva mötikkä lähti irti kytkinvivusta... Viimeks kun laitettiin niin piti kestää "aina ja ikuisesti". Lyhyt on Foordien ikuisuus, näemmä... :roll:

Eikä kukaan edes jälleenmyyjillä ole vielä osannut kertoa mulle, miten ton palikan pitäis oikeesti pysyä kiinni...

Tiijätteks, oli muuten viimenen Fordi ja kohta kaupan!!
Isännän 9 vuotta vanhempaa Alfaa ei oo edes keretty huoltaa tässä ajassa kun Escort on ollu pajalla viitisen kertaa... :lol:

Lähetetty: 13 Helmi 2007 20:28
Kirjoittaja Regu
Isukillas ei oo varaa vaan huollattaa sitä ;) :D ja herneitä saa vedellä mihin tykkää

Lähetetty: 13 Helmi 2007 20:44
Kirjoittaja Rotta-Racing
Ei oo tarvinnu alfaa huollattaa ku ei se oo liikkunutkaan kokoaikana :lol:
ku Edelliselt tuli herneet ni multa tulee koko pelto :lol: :lol:

Mites eix nois alfois oo noit sähkövikoi,Noh ei kait niit gigolon kuljettimii oo tänne suunniteltu :lol: :lol:

Lähetetty: 13 Helmi 2007 20:55
Kirjoittaja Katya
No, ei tässä mitään herneitä vedellä kun faktoista puhutaan :mrgreen:

Alfassa ei oikeestaan muuta vikaa, kun talvella meinaa ovien tiivisteet temppuilla. Mittarissa palaa jotain valoja välillä, mutta ne ei estä ajoo toisin kuin kytkimen "puuttuminen"... :P (Sen mittari on muutenki kun isossakin lentokoneessa...)
Escortissa laitettu kuitenkin yhtä sun toista...

Alfan maine on ehkä kulkenut auton edellä, mutta toi on varmaan poikkeusyksilö sitten :wink: Saman verran sillä ajellaan (kesät talvet) kun Voordillakin.

Lähetetty: 13 Helmi 2007 21:01
Kirjoittaja Rotta-Racing
Ootkos miettinyt et mitäs ne valot meinaa,Kannattais kattoo vaik ohjekirjast tai jotain..Ku ne on täynnä sähkö´´Herkkuja´´ ni viat on taattuja joku päivä se ei enää lähe käyntiin tai jotain..
Sinuna kattoisin et mitäs valoi siel palaa, voi hajoittaa koko auton Vink Vink

Lähetetty: 13 Helmi 2007 21:19
Kirjoittaja Katya
*krhm* kyllähän nuo merkkivalot tunnistaa ihan ilman ohjekirjaakin... Eikä ole vakavia.
Nyt meinas jo vähän naurattaa. :lol:
Tuo Alfa kun vaan ilmottelee kaikesta enempi ja vähempi tärkeestä noilla mittarivaloilla, esim että lasinpesuneste on loppumassa :P

Lähetetty: 13 Helmi 2007 21:29
Kirjoittaja Rotta-Racing
Niin vähän aattelinkin mut ei tos lukenu et mitäs valoi palaa :lol:

Lähetetty: 13 Helmi 2007 21:39
Kirjoittaja Katya
Eikä kukaan nyt Vieläkään kertonu mulle miten se hiton kalikka on tarkotus pysyä kiinni siellä kytkimessä! :twisted:

Lähetetty: 13 Helmi 2007 22:10
Kirjoittaja Rotta-Racing
ÖÖÖÖ ei näköjään
Iteltäni ei oo koskaan prakannut ku kaasuvaijeri

Lähetetty: 13 Helmi 2007 23:21
Kirjoittaja jaska74
hajooko sulta just toi kalikka vai se pienempi vastakappale?

Lähetetty: 14 Helmi 2007 07:34
Kirjoittaja Katya
No viimeks (ja sitä ennen ja sitä ennen) hajos tuo mistä tämän ketjun aloitinkin.

Nyt taas hajos se, mikä kerran jo korjattiin eli kytkinvaijerin päässä on (koneen puolella) sellanen kalikka, joka tulee kiinni sinne kytkimeen. Semmonen neliskanttinen 4x4cm palikka. Niin tuo kalikka/mötikkä lähti nyt taas irti sieltä kytkinvivusta.

Ois tosi mielenkiintoista tietää ensikskin, mikä sen osan nimi on ettei tarttis tälleen pölkkynä selittää tätä asiaa, ja toiseks ois hirmu kiva tietää että kuinka sen on tarkotus pysyä siellä kiinni? Tai jos ois vaikka jotain korjauskirjan kuvia aiheesta tjv :wink:

Lähetetty: 14 Helmi 2007 12:16
Kirjoittaja Regu
Eihän katya:lla laita jokin lootan puolella vastaan kun hajoaa kaikki osat ulkopuolelta?

Lähetetty: 14 Helmi 2007 12:55
Kirjoittaja Katya
Aak, elä pelottele. Mikähän siellä vois olla? Joku joka nykii vaijeria...?