Focuksen jarrut rohisee

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Pakkis

Focuksen jarrut rohisee

Viesti Kirjoittaja Pakkis »

Talven jäljiltä etujarruista kuuluu aika kova laahaava ääni jarruttaessa, onkohan palat päässyt lasittumaan? Paloissa on pintaa jäljellä vaikka kuinka paljon, ja levytkin on ihan OK. Jarrujen tuntuma on kuitenkin hyvä, ainoastaan ääni häiritsee. Ensin luulin äänen tulevan takaa, mutta kyllä se etujarruista tulee kun tarkemmin asiaa tutkin. Onkohan tuolle mitään muuta tehtävissä kuin vaihtaa palat? Muilla samaa ongelmaa?
petnen
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Maalis 2005 21:13
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja petnen »

Eihän vaan ole kivi menny levyn ja palan väliin.
Niitä on kuulema joskus sattunu menemään väliin
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Jos paloissa on vielä pintaa niin ei niitä sitten kannata vaihtaa vaan ottaa ne irti ja pyyhkäseen santapaperilla puhtaaksi.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
pushead
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Huhti 2005 16:51
Paikkakunta: Helsinki

samaa kamaa..

Viesti Kirjoittaja pushead »

Itselläni oikeasta takarenkaasta päin kuuluu aika luja rahiseva ääni. Varsinkin hiljaisilla nopeuksilla ajettaessa on ääni erittäin häiritsevä. Tuota on nyt muutaman päivän jatkunut.

Itse olen aika noviisi näiden autojen kanssa, mutta kaveri sanoi että mahdollisesti pieni(?) kivi olisi voinut jäädä jarrupalan & levyn väliin.

Jos näin on, niin lähteekö se ihan kulumalla, vai onko parempi yrittää itse sitä jotenkin (miten?) ottaa pois? Muita ideoita? Vastaako vikakuvaus mahdollisesti jotain muuta vikaa?

Tuolla toisella palstalla väittivät ettei -99 1.8 Focuksessa olisi levyjarruja takana, mutta kyllä ne ainakin minusta levyiltä näyttävät...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

1,8 focuksia on tehty levyllä ja rummuilla
Vastaa Viestiin