Sivu 1/1

DiamondVison-polttimot?

Lähetetty: 10 Tammi 2007 16:29
Kirjoittaja Nikotus
Onkos kukaan laittanut autoonsa DiamondVison-polttimoita? Ilmeisesti melko tehokkaat ja hyvät, mutta laittomat Euroopassa.

Netistähän noita saisi, mutta kannattaako? Kiinnostaisi kyllä...

http://www.autolamps-online.com/halogen ... centre.htm

Lähetetty: 10 Tammi 2007 17:24
Kirjoittaja tupu
Olihan noita myynnissä suomessakin, jokunen vuosi sitten.
Lampun kestoikä oli ainakin silloin lyhyt. :evil:

Lähetetty: 10 Tammi 2007 17:28
Kirjoittaja Mataz
eipä oo kokemusta, mutta luulempa että sama ongelma noissa kun kaikissa muissakin "sinisissä" polttimoissa. todellisuudessa se sininen pinnoite vain syö valotehoa eikä valon sininen sävy oo tietyissä olosuhteissa niin hyvä kun perinteinen kirkas... tietty nää on mielipidejuttuja. mutta jos tehokkaita polttimoita etsit, niin voin suositella Philips X-treme Power -polttimoita. Luvataan olevan markkinoiden tehokkain tieliikennekäyttöön hyväksytty polttimo, 80% normaalipolttimoita kirkkaampi. Tiedä sitten pitääkö tuo %-väite paikkaansa, mutta kirkkaimmat polttimot ainakin mitä olen kokeillut (vrt. esim. Philips BlueVision, Philips Power2Night GT150, Osram) ja valoa tulee paljon ja tasaisesti. ja siis täysin lailliset, myös suomessa. :)

Lähetetty: 10 Tammi 2007 18:31
Kirjoittaja Nikotus
Joo olen noita Philipsin X-treme Power -polttimoita kanssa katsellut. Niistäkin olen kuullut ja lukenut paljon juttua puolesta ja vastaan. Toki yllättävää kyllä, varmaan yli puolet on ollut positiivista. Monet kun eivät usko noihin lisävaloa tuoviin polttimoihin pätkääkään. Jostain löysin jonkun ottamat vertailukuvat, joissa oli vierekkäin X-treme Power ja DiamondVision, ja ainakin siinä oli selkeä ero. Nyt en enää löytänyt, kun yritin muistella minkä linkkiketjun päässä se oli :( Pitäisi aina ottaa osoite talteen :evil:

Tuohon lyhyeen käyttöikään olen varautunut. Olen tyytyväinen jos kestää yhden pimeä kauden...

Lähetetty: 10 Tammi 2007 19:02
Kirjoittaja TuningUkkeli
Yleensä tuollaiset polttimot eivät kestäkään normaaliin tapaan. Jopa 6kk saattaa riittää että kärähtää. itsellä oli myös. Nyt on kyllä kestänyt jo vuoden Philipsin 4000k.

Lähetetty: 10 Tammi 2007 19:10
Kirjoittaja Mataz
GT150 ei ainakaan kestänyt kun 3kk. :( tosin seuraavat kesti sitten pitempään, eli saattoi olla maanantaikappale. mutta tuo kesto tai sen puute on kyllä ongelma kaikissa +xx% polttimoissa.

Lähetetty: 10 Tammi 2007 20:43
Kirjoittaja TuningUkkeli
Niin ja himenee loppua kohden voimakkaasti. Ei ole enää 4000k voimassa. Kohta varmaan palaa.

Lähetetty: 10 Tammi 2007 22:10
Kirjoittaja Nikotus
Mites noiden Philipsin X-treme Power -polttimoiden värisävy? Onko keltainen, sinertävä vai valkoinen? Tässä tutkaillut niitäkin yhä tuossa rinnalla.

Sitten pitäisi saada parkit samaa värisävyä. Noita H4:sia kyllä löytyy, mutta parkkien kanssa onkin sitten vähän toinen juttu jos väri sävy muuttuu.

Lähetetty: 10 Tammi 2007 22:51
Kirjoittaja Mataz
Nikotus kirjoitti:Mites noiden Philipsin X-treme Power -polttimoiden värisävy? Onko keltainen, sinertävä vai valkoinen? Tässä tutkaillut niitäkin yhä tuossa rinnalla.
aika valkoista valoa antavat noi X-treme Powerit imho. parkeiks pistin osram cool bluet...
TuningUkkeli kirjoitti:Yleensä tuollaiset polttimot eivät kestäkään normaaliin tapaan. Jopa 6kk saattaa riittää että kärähtää. itsellä oli myös. Nyt on kyllä kestänyt jo vuoden Philipsin 4000k.
ei polttimoiden kyllä tarvitsekaan kestää mielestäni yli puolta vuotta... :) vuodessa polttimoiden teho kuitenkin heikkenee lasin tummumisen johdosta jne. ite vaihdan polttimot aina syksyllä ja keväällä vaikka vielä toimisivatkin. ja valotehossa huomaa selvän muutoksen. sitä valotehon heikkenemistä ei vaan huomaa kun se tapahtuu niin hitaasti, mutta sitten kun vaihtaa uudet, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. 8)

Lähetetty: 16 Tammi 2007 16:32
Kirjoittaja Focus_2.0
Itselläni palanut Focuksessa alkuperäiset polttimot yhteensä kuusi vuotta 8) Ainakin ovat kestäneet mutta tehosta en puhu mitään :lol: Täytyy hommata vielä talven aikana nuo X-tremet. Eron varmasti huomaa.

Onko muuten valotehossa eroa jos vertaa H7 ja H4 samantyyppisellä polttimolla? Meinaan vaan jos vaihtais face-lift umpiot Focukseen jossain vaiheessa.

Lähetetty: 16 Tammi 2007 19:00
Kirjoittaja Krisse
Kyllähän nuo kestää vaikka maan ääriin jos autossa on 'päivävaloasento', eli normaalioloissa valoille syötetään vähän alennettua jännitettä. Kyllähän ne käytössä himmenee, sitä ei vaan niin huomaa.

Ja mitä tulee valotehoeroihin, niin tokkopa siitä 55w H7:sta sen enempää valoa tulee kuin 55w H4:stäkään. Umpiot vaan on erilaiset ja suunnittelun onnistuneisuudesta sitten riippuu kummasta missäkin tapauksessa enemmän valoa tulee.

Erillisten kauko- ja lähivalopolttimoiden (Eli H1/H7 vrt H4 umpio) hyöty on kyllä kiistaton siinä mielessä että umpio voidaan tehdä just tietylle valokuviolle (lyhyt/kaukovalo) eikä tarvitse tehdä kompromissia kuten H4 yhteydessä. Tuo johtaa siihen että valo on ainakin teoriassa helpompi saada hyväksi.

Lähetetty: 16 Tammi 2007 20:49
Kirjoittaja Mataz
Krisse kirjoitti: Erillisten kauko- ja lähivalopolttimoiden (Eli H1/H7 vrt H4 umpio) hyöty on kyllä kiistaton siinä mielessä että umpio voidaan tehdä just tietylle valokuviolle (lyhyt/kaukovalo) eikä tarvitse tehdä kompromissia kuten H4 yhteydessä. Tuo johtaa siihen että valo on ainakin teoriassa helpompi saada hyväksi.
teoriassa näin, mutta käytännössä tuntus tosiaan olevan eri juttu... parhaat valot mitä oon ite nähny on og Saab 9-3:n H4-valot. eikä oo pelkkää mutua, muistaakseni TM:ssäkin joskus mainittu että parhaat halogeenit mitä mitattu... xenonit tietty oma lukunsa.

autonvalmistajilla/alihankkijoilla ei vaan tunnu olevan mielenkiintoa aina tehdä hyviä valoja vaikka nykytekniikalla sen ei luulis niin vaikeeta olevan.

ja muuten aika tosi hyvin näkee noilla mk5 eskonkin valoilla kun umpiot, polttimot, jännitteet ja suuntaus on kunnossa. :) siihen lisäks vielä lisäpitkät 100W hehkuilla niin johan valkenee. 8)

Lähetetty: 16 Tammi 2007 22:32
Kirjoittaja VesQ
Se autovalmistajien tai oikeastaan alihankkijoiden halu tehdä parempia valoja loppuu siihen kun autosuunnittelija piirtää ihan kännissä noita uusia autoja jotka ovat vielä niin ketun rumia niin tuollaiseen epäsikiö-umpioon on alihankkijan aika paha tehdä valoteholtaan hyvää valaisinta

Lähetetty: 16 Tammi 2007 22:38
Kirjoittaja Mataz
VesQ kirjoitti:Se autovalmistajien tai oikeastaan alihankkijoiden halu tehdä parempia valoja loppuu siihen kun autosuunnittelija piirtää ihan kännissä noita uusia autoja jotka ovat vielä niin ketun rumia niin tuollaiseen epäsikiö-umpioon on alihankkijan aika paha tehdä valoteholtaan hyvää valaisinta
totta tuokin, mutta kyllä pieneenkin tilaan saadaan mahtumaan tehokas valo. siitä esimerkkinä vaikkapa jotkin lisävalot. tietenkin mitä suurempi umpio sitä helpompi saada aikaan tehokas valaisin. mutta säästöstähän tuossa on kyse... 5e kalliimpi (=parempi) umpio jossain massa-corollassa leikkaa hyvän siivun valmistajan voitosta. mutta toisaalta on monessa kalliissakin (=ei niin massa-autossa) aivan surkeat valot. :D