Sivu 1/1

a4ld automaatti lootan putsarin/öljynvaihto sierraan?

Lähetetty: 09 Tammi 2007 20:47
Kirjoittaja saukat
Eli onko kellään heittää arviota mitä kustantaa putsarin/öljyjen vaihto tomaatti lootaan merkkiliikkeessä tai osaavassa korjaamossa? Ite ei huvita ruveta hommaan kun haulla etin tietoa aiheesta.

a4ld automaatti lootan putsarin/öljynvai

Lähetetty: 10 Tammi 2007 17:56
Kirjoittaja subsidy
Suodatin maksaa noin 45€, uusi öljypohjan tiiviste (kannattaa ostaa alkuperäinen koska siinä on metallirenkaat ruuvinreikien kohdalla, eipä tule kiristettyä öljypohjaa liian tiukkaan = saada aikaan vuotoja) noin 25€ ja alkuperäiset öljyt noin 20€/litra -25% . Muistaakseni suodattimen kaulan o-rengas pitää ostaa myös erikseen. Kyseiseen laatikkoon en kyllä laittaisi muita öljyjä. Suodattimen vaihtotyö on helppo tehdä itsekin, tosin vaihteistoöljyä valuu joka paikasta, tyhjennystulppaa kun ei ole. Vaihteistoonhan ei ole määritelty öljynvaihtoväliä. Ford olettaa että öljyt kestävät yhtä kauan kuin laatikkokin. Kyseinen lodju on ollut pöydällä kahdesti ja venttilikoneisto useamminkin kunnes se lopulta vaihdettiin. Eli on ne öljyt tullut vaihdettua. Kustannuksia tulee niin paljon että omasta työstä saa jo palkkaakin. Miksi muuten vaihtaa öljyt? Onko öljy vielä punaista, haiseeko palaneelle? Jos öljy on ruskeaa tai mustaa ja haisee palaneelle, ei pelkällä öljynvaihdolla saavuteta mitään.

Lähetetty: 10 Tammi 2007 20:50
Kirjoittaja saukat
No ajattelin että sillä sais mahdollisesti palautettua puuttuvan nelosen mutta ilmeisesti se johtuukin antureista ja sen hinta on niin korkea että taidan ajella kolmosella. Bensan säästö ei tuo hintaa kovin äkkiä takaisin. Mutta jos noin on että öljynvaihto on "turhaa" niin olkoon, väri on kuitenkin ok ja hajusta en osaa sanoa ei kai palaneelle tuoksu.

automaattivaihteisto A4LDe

Lähetetty: 10 Tammi 2007 21:23
Kirjoittaja subsidy
Nelosen toimiminen onkin sitten aivan eri juttu. Ensinnäkin jarrupannat kannattaisi säädättää. Toiseksi kannattaa tutustua nelosen männän (etummainen servomäntä) toimintaan. Siitä saattaa olla kumihelmat niin kovettuneet, että öljynpaineet karkaavat. Alipaineanturi saattaa olla rikki tai alipaineletkuissa voi olla vuoto. Näistä kannattaa aloittaa. Jos ostat uuden servomännän, osta mäntä nro 1024140 ja sen kansi 1023674. Näin saadaan männän taakse laajempi pinta-ala, eli suurempi paine nelosen pannalle. Jaa, miksi oma laatikkoni oli remontissa, niinpä samasta syystä.