Sivu 1/1
ford ohc kannen avarrus
Lähetetty: 09 Tammi 2007 18:35
Kirjoittaja -mtl-
olisi kysyttävää kun olen ostamassa kantta turbokäyttöön,se on tehty 1.6 kannesta,ei laskettu.palotilat muotoiltu,44.5/38 venttiilit,pronssiohjurit.kanavia on muotoiltu ja suurennettu,ohjurit on katkaistu imu ja pakopuolella kanavan katosta.tekeekö tuolla mitään?
penkityslappu löytyi vaparina 159hv 40mm webereillä ja kansi on kuulemma tehty virtauspenkissä,mut tuloksista ei ole tietoa
Lähetetty: 09 Tammi 2007 21:02
Kirjoittaja TVR
Kannattaa selvitellä tuolla kannella tulevaa puristussuhdetta.
Voi nousta liian korkeex.
Jos 2.0 kone kyseessä ei penkitys tulos ehkä ihan parhaimmasta päästä.
Lähetetty: 09 Tammi 2007 22:58
Kirjoittaja Aksu
Tai ainakin kysellä minkä kokoiset palotilat tuossa kannessa on jos kerran jo kunnolla tehty niin pitäisi silloin olla tiedossa.
Sen jälkeen voikin jo alkaa laskeskelemaan mitä siellä puristuksia tulee olemaan,kun tietää mitä alakertaan tulee laitettavaksi.
Lähetetty: 10 Tammi 2007 21:24
Kirjoittaja -mtl-
laskeskelin et tiivisteestä riippuen saan tuolla kannella ja alakerralla 7.9 tai 7.5 puristussuhteeks
Re: ford ohc kannen avarrus
Lähetetty: 13 Tammi 2007 19:34
Kirjoittaja s.o.h.c
-mtl- kirjoitti:
penkityslappu löytyi vaparina 159hv 40mm webereillä ja kansi on kuulemma tehty virtauspenkissä,mut tuloksista ei ole tietoa
Ei mitkään huippu lukemat kyllä, jos 2litrasesta penkitetty. Riippuu tietysti millä nokalla. Tosin noi kaasaritkin kyllä olleet vähän alakanttiin 2-litraselle.
Re: ford ohc kannen avarrus
Lähetetty: 13 Tammi 2007 20:15
Kirjoittaja Bootsi
s.o.h.c kirjoitti:
Ei mitkään huippu lukemat kyllä, jos 2litrasesta penkitetty. Riippuu tietysti millä nokalla. Tosin noi kaasaritkin kyllä olleet vähän alakanttiin 2-litraselle.
Ei oo hirveet hienot lukemat, mutta riittänee ahdin käytössä ihan kivasti.
Lähetetty: 16 Tammi 2007 02:36
Kirjoittaja olafu
Riippuuhan se tosiaan siitä nokastakin mikä siinä on penkityshetkellä ollut kiinni. Hyvälläkään kannella ei saa tehoa jos nokka ei ole hyvä.
Millä männillä ajattelit tehdä moottorin?
Lähetetty: 16 Tammi 2007 10:48
Kirjoittaja -mtl-
nokka oli penkkaushetkellä ollu gp1 ja puristussuhde 9.tossa mulla on alakerrassa turbo wisecot,eaglen veivit,takoteräskampura,motecin öljynlauhdutin,suurteho/korkeapaine öp öljyruiskulla,arp pultit,pinnapultit kannelle,liekkirenkaat,mitä kannentiivistettä suosittelette liekkirenkaiden kaa?
kanteen ois tulossa enemin turbo nokka miedoilla asteilla,11.9nostot ja nokkakulma 114.sitten tatech 5 suorasytkällä ja 45 läppärungot,ahdin on garrett gt 3076r ja iso cooleri ym.sälää,nää tulee välikoppaan
tuosta kannesta vielä kun mulla oli f-ryhmän kilpakansi niin siinä oli ohjurin kohdat viistetty,tuosta ne on poikkaistu kanavan katosta kokonaan molemmista kanavista,millainen vaikutus tällä asialla on?
Lähetetty: 16 Tammi 2007 11:32
Kirjoittaja Aksu
Kerropas sitten kun saat tuon paketin toimimaan kuinka tuo 3076 rupeaa toimimaan. Tai lähinnä kuinka alhaalta lähtee potkimaan. Milläs pakopesällä otit tuon ?
Itelle mietiskelin tuota kansa mutta hyvien kokemusten saattelemana valinta kääntyi H1E holsettiin. 1,8L nizanissakin todettu toimivan alhaalta ja vetävän rajoittajaan asti voimalla(8500)
Lähetetty: 16 Tammi 2007 13:51
Kirjoittaja TVR
-mtl- kirjoitti:nokka oli penkkaushetkellä ollu gp1 ja puristussuhde 9.tossa mulla on alakerrassa turbo wisecot,eaglen veivit,takoteräskampura,motecin öljynlauhdutin,suurteho/korkeapaine öp öljyruiskulla,arp pultit,pinnapultit kannelle,liekkirenkaat,mitä kannentiivistettä suosittelette liekkirenkaiden kaa?
kanteen ois tulossa enemin turbo nokka miedoilla asteilla,11.9nostot ja nokkakulma 114.sitten tatech 5 suorasytkällä ja 45 läppärungot,ahdin on garrett gt 3076r ja iso cooleri ym.sälää,nää tulee välikoppaan
tuosta kannesta vielä kun mulla oli f-ryhmän kilpakansi niin siinä oli ohjurin kohdat viistetty,tuosta ne on poikkaistu kanavan katosta kokonaan molemmista kanavista,millainen vaikutus tällä asialla on?
No nyt alkaa vaikuttaan asialliselta
Noi pätkästyt ohjurit epäilyttää, mä oon jättäny aina ohjurin pään suorax.
Koneistamolla varoittivat kerran ettei saa kanavan muotoon tehä ohjuria, varsinkaan pakopuolta turbo koneessa (kovat lämpökuormat).
Heidän mielestä saattaa alkaan venttiili taipumaan lämmön vaikutuksesta koska venttiilin varresta lämpö siirtyy vinosti kanteen ja lämölaajeneminen kääntää venttiiliä vinoon
