Sivu 1/1

hcs vs. kent

Lähetetty: 09 Tammi 2007 11:20
Kirjoittaja Akukorhonen
mahtaakohan vanhan kenttiläisen osat käydä tähän "uuteen" tappikoneeseen?

Lähetetty: 09 Tammi 2007 16:14
Kirjoittaja overboost
Virranjakaja ja ehkä öljypumppu käy, muuten ei.

Lähetetty: 10 Tammi 2007 08:34
Kirjoittaja Akukorhonen
tässä hcs:n lohkossa ei ole enää virrajakajalle paikkaa vanhan kentin malliin, sytytys on "järjetöntä" mallia...öljypumppu vaikuttas samanlaiselta kyllä...nokka-akselien/imu- ja pakosarjojen sopivuus kiinnostaa eniten
tämä hcs tunnetaan ilmeisesti myös valenciana...onko tietoa mistä löytäs jonkun sortin viritys/piristys osia?

Lähetetty: 10 Tammi 2007 17:47
Kirjoittaja Krisse
Kent = Lähes pelkästään takavetoisissa käytetty, erottaa helpoiten sytytystulppien asennosta. 2 tulppaa sojottaa yhteen suuntaan ja 2 toiseen. Takavetoiset Escortit.

Valencia = Etuvetoinen työntötankokone, kaikki tulpat sojottaa samaan suuntaan. Noin 5cm lyhyepi kuin Kentti. Sytytys perinteisellä virranjakajalla, toisissa kärjellinen ja toisissa kärjetön. Fiestat 76-89, Escortit 1.1 80-85 ja 1.3 86-87

HCS = Etuvetoinen työntötankokone, tunnistaa helpoiten siitä että autossa ei ole virranjakajaa. Koneen takapuolella on vain 'musta laatikko' josta lähtee tulppien johdot. Escortit 1.3 88-90, Fiestat 89 eteenpäin.

KA:n ilmestyessä koneeseen (HCS) tehtiin taas jotain muutoksia ja nimeksi tuli Endura-E.

Kuten joku jo sanoikin, oikeastaan mikään ei ole vaihtokelpoista 'eri kenttien' kesken.

venat erijärjestyksessä kuin kent

Lähetetty: 17 Tammi 2007 22:15
Kirjoittaja dorf
"nokka-akselien/imu- ja pakosarjojen sopivuus kiinnostaa" siinä hcs:ssä on venttiilit eri-järjestyksessä ei taida käydä nokkaakselit ja muut vermeet.

Lähetetty: 18 Tammi 2007 07:26
Kirjoittaja Jeba
Käykö mikään muu kuin oma kansi tohon 1.3 HCS:n?

Lähetetty: 18 Tammi 2007 16:59
Kirjoittaja Krisse
1.1 HCS:n kansi todennäköisesti käy, muut käytännössä ei.