Sivu 1/1

Escort tekniikan vaihto. 1.8-->2.0

Lähetetty: 29 Joulu 2006 13:00
Kirjoittaja Escorvet
Koitin haulla ettiä mut en löytäny riittävää tietoa.
Eli ongelma olis seuraavanlainen.
Pitäis vaihtaa -92 1.8 escorttiin RS2000 tekniikka.
Onko mitään väliä vaikka tekniikanluovuttaja auto olis mk6?

Tohon RS2000:een olis tarkotus tehdä täydellinen kone remppa.
Jos sylinterit olis huonossa kunnossa niin onnistuuko porata ylikokoon?
Ja löytyykö männät+ renkaat?

Virosta olis tarkotus hakea tekniikka auto.
Onko tämän suhteen odotettavissa mitään ongelmia?

Paljonko noista kaikista mitä tarvii vaihtaa tulis prosentteja?

Lähetetty: 29 Joulu 2006 15:59
Kirjoittaja koskar
Ihan offtopic, mutta kannattaa varautua tähtitieteellisiin hintoihin sen remontin kanssa. Itse kun kävin RS2000 osia kyselemässä niin jäi ylimääräisten osien vaihtaminen heti pois mielestä.

Lähetetty: 29 Joulu 2006 17:57
Kirjoittaja Escorvet
koskar kirjoitti:Ihan offtopic, mutta kannattaa varautua tähtitieteellisiin hintoihin sen remontin kanssa. Itse kun kävin RS2000 osia kyselemässä niin jäi ylimääräisten osien vaihtaminen heti pois mielestä.
Toi on kyllä tiedossa.
Ei vaan voi mitään. :cry:

Lähetetty: 03 Tammi 2007 20:48
Kirjoittaja Escorvet
Eikö kukaan oikeesti tiedä mitään ko. asiasta?

Varsinkin se täytyis tietää et haittaako vaik moottori tulis mk6 escortista.

Lähetetty: 03 Tammi 2007 21:10
Kirjoittaja tupu
Lue vaikka ensin Tämä.
ja sitten Tämä. :idea:

Lähetetty: 04 Tammi 2007 08:17
Kirjoittaja ilehmus
..eli linkkien oletettu sisältö lyhennettynä:

Moottoriin vertailumoottorista tehoa lisää max +20%
Moottoriin vertailumoottorista iskutilavuutta lisää max +25%
Moottoriin vertailumoottorista painoa lisää max +??%

Päästöjen määrä tulee selvittää jos alkuperäinen kori on merkitty vähäpäästöiseksi. Käytännössä luulis riittävän, että uus moottori on uudemmasta autosta ja täten siis valmistajan hyväksyttämä päästöjen osalta.

Ja viimeisenä vielä se, että alustan tarvitsee vastata vertailumallin alustaa (tässä tapauksessa todennäköisesti siis RS2000) ja ne muutosprosentit...

Lähetetty: 04 Tammi 2007 16:36
Kirjoittaja Escorvet
Alustankin saan tuosta rs escortista. Loppu mitä ei tarvita myydään pois.

Mites paljo RS:n alusta eroaa normaali 1.8:n alustasta?

Lähetetty: 07 Tammi 2007 00:23
Kirjoittaja Monteonisti
Miksi vaihdat koska mielestäni tuo -92 1.8 Zetecmotti oli ihan kohtuullinen? :shock:

Lähetetty: 07 Tammi 2007 09:37
Kirjoittaja Volmari
kalliita hevosvoimia haet.. kun sen 150kaakkia saat kyllä irti hyvin helposti 1.8 koneesta. ja edullisemmin kuin sun tämän hetkinen suunnitelma.

Lähetetty: 07 Tammi 2007 13:07
Kirjoittaja koskar
Volmari kirjoitti:kalliita hevosvoimia haet.. kun sen 150kaakkia saat kyllä irti hyvin helposti 1.8 koneesta. ja edullisemmin kuin sun tämän hetkinen suunnitelma.
No saahan tuosta RS2K aika helposti jonkun 170-180hp, että mistä tykkääkin.

Lähetetty: 07 Tammi 2007 20:25
Kirjoittaja Escorvet
koskar kirjoitti: No saahan tuosta RS2K aika helposti jonkun 170-180hp, että mistä tykkääkin.
No kalliita ehkä mut ei se kovin halpa oo tota 1.8 ruveta kutittelemaan.

:roll:

Lähetetty: 07 Tammi 2007 20:38
Kirjoittaja Volmari
no jokainen tyylillään..

enemmän olis asiaa upottaa se pata mk4:seen.