Tehoa, tehoa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Tehoa, tehoa

Viesti Kirjoittaja j-k »

Taunuksen maksimitehot 2.3L/V6 on 108hp. Tuohon katsastustehot lisää +20% ja päästään siis leimahepoihin 129.6hp. Nyt kun Taneen laitetaan Sierran ruisku (vakiona 115hp) isommilla suuttimilla, ilman ilmamassamittaria ja megasquirtilla varustettuna niin eikös jo noilla mennä rajan yli?

Ahdinkin on tulossa välkkärin kanssa joten joutuu squirtilla rajoittamaan jo noita kaakkeja leimalapun saamiseksi.

Millä tehoilla olette katsastuttaneet taunuksia? Rata-ajoon kyllä haluan riittävästi hepoja, mutta maltillisesti koska sillä ajetaan myös normaali siviiliajot. Sierran olis saanut kyllä tehokkaampana, mutta eihän siinä haastetta ole, ruostetta vain.. :lol:
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Tehoa, tehoa

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

j-k kirjoitti:Millä tehoilla olette katsastuttaneet taunuksia?
tutulla oli aikoinaan 2.8 tt taunus leimattuna, heposia +300
Focus 1.0 edition a6 2017
Stefa
Viestit: 58
Liittynyt: 08 Syys 2006 12:36

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Omavalmistemoottoriksi menee. Joten teholappu kelpaa konttorille. Oma asiansa on miten ne tehot saa lailliseksi. Jos meinaa ahtaa tulevaisuudessa, niin tietty vaparina tehot kannattaa merkkauttaa aika alas, jolloin ei ole myöhemmin uskottavuusongelmia. Vaikka eihän sillä vaparikoneella ole mitään merkitystä ahdetun kannalta, mutta kuitenkin tykkäävät niitä katsella ja vertailla. Vapariahan saa leiman jälkeen virittää suht vapaasti, toisin kuin ahdettua.

Eli ihan sama mitä on tehoa, kunhan on alle sallitun.
Jos sitä ei voi virittää, myy se.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Konttorista riippuu,mutta Taunukselle on merkattu
omistajan käsikirjassa ja jossain korjaamo-kirjoissakin 114 heppaa.
Taitaa olla noihin viimeisiin malleihin,mutta sama autohan se on
rakenteeltaan 71-82,mitättömiä muutoksia siellä täällä.
Kokemusta ei ittellä ole,mutta kuulemma kelvannut vanhempiinkin.
Eli 136 heppaa olis sen kautta se "katto".
Ja ilmeisesti kun on leimattu saa taas siirtyä "vapaaseen virittelyyn".
ei sieltä mitään junia t...
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Mullekin vois lahjoittaa muutaman hepan Heh...

Konttoreissa on eroja
Toisissa ne ei ees avaa konepeltii toisissa ne syynää joka nurkan....
Tosiaan kannattaa varmaan leimaa se taunus noilla tehoilla mitkä menee varmasti läpi ja sit sen jälkeen vaik lyödä turbo kylkeen saapahan ainakin vuoden ajella ilman inssin kyyläämistä ellei kilvet lähde..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin