Sivu 1/1

Zetec -93 keitti,mitäs nyt?

Lähetetty: 20 Joulu 2006 20:58
Kirjoittaja Jazu
Elikkäs Mondeo 1993 moottoritiellä alkoi pitää ykskaks naputusta ja veto loppu, lämpömittari punasella. Todettiin että haisee palaneelle ja startti kuulostaan omituiselle.
Pajalla sanottiin että kannentiiviste on kärähtäny kaikkien sylinterien kohdalta. Hinta-arvio alustavasti 1000e. Kuulosti ~2500 euron autoon kohtuuttomalta. Onko mitään ideoita millä vehje saataisiin pelittämään halvemmalla???? Joku halpa kone jonkun kolaripelin nokalta kenties?

Re: Zetec -93 keitti,mitäs nyt?

Lähetetty: 21 Joulu 2006 06:57
Kirjoittaja Pappa- igor
Jazu kirjoitti:Elikkäs Mondeo 1993 moottoritiellä alkoi pitää ykskaks naputusta ja veto loppu, lämpömittari punasella. Todettiin että haisee palaneelle ja startti kuulostaan omituiselle.
Pajalla sanottiin että kannentiiviste on kärähtäny kaikkien sylinterien kohdalta. Hinta-arvio alustavasti 1000e. Kuulosti ~2500 euron autoon kohtuuttomalta. Onko mitään ideoita millä vehje saataisiin pelittämään halvemmalla???? Joku halpa kone jonkun kolaripelin nokalta kenties?
naputusta?? onko koneessa öljyä? minkälaista ääntä startti alko pitään?

Lähetetty: 21 Joulu 2006 07:28
Kirjoittaja Krisse
No jos tosta kone, ei varmaan oo kallis -> http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=115857

Ja sitten vielä. Jos toi hajonnu koneesi sattuu olee 2.0 ni siitä saa reilun satasen ku myy nokat, menee varmasti nopeasti kaupaksi.

Re: Zetec -93 keitti,mitäs nyt?

Lähetetty: 21 Joulu 2006 08:16
Kirjoittaja Japi
Jazu kirjoitti: Pajalla sanottiin että kannentiiviste on kärähtäny kaikkien sylinterien kohdalta. Hinta-arvio alustavasti 1000e.
Itse tekemällä?
Jos vauriot jää tuohon kannentiivisteeseen, niin silloin pitäisi onnistua 250-300€ kuluilla saamaan tuo taas tielle itse tehtynä sekä kansi pajalla oikaistuna + ponnistettuna.

Lähetetty: 21 Joulu 2006 19:14
Kirjoittaja Jazu
Kiitos neuvoista! Auto on kaverin broidin siis 1.8 ltr ja 220tkm. Nyt kun juttelin niiden kanssa niin ne oli jo sulattanu sen 1000e laskun jos peli saadaan kuntoon.Se on Espoossa sellasella "monimerkkikorjaamolla" ja jos varmistetaan että kyse on vain siitä kannen tiivisteestä, ja että lasku ei nouse luvatun yli , niin rahoitus on kuulemma järjestynyt. Jostain syystä ne lämmöt on kuitenkin noussu,eli onhan siinä joku vikakin oltava. Kaveri ei vaan tajunnu katella lämpömittaria ennenkuin hyyty (sit näki et voi että, mittari punasella)
Cossuclubin puolella olisi se kaveri laittanut sen eskon koneen kiinni kaikkineen kuluineen 350 e (kone + asennus), ei olisi ollut mielestäni paha sekään. (250tkm menty kuulemma).
Ainoo et ei tiedä käviskö se mondeoon. Ja se oli Seinäjoella.
Kyllä harmittaa kaverin puolesta kuin pientä oravaa silloin kun sillä on käpy jäässä.

Lähetetty: 21 Joulu 2006 19:24
Kirjoittaja Tinde
Jazu kirjoitti:.. olisi se kaveri laittanut sen eskon koneen kiinni kaikkineen kuluineen 350 e (kone + asennus), ei olisi ollut mielestäni paha sekään. (250tkm menty kuulemma).
Ainoo et ei tiedä käviskö se mondeoon...
Ei sovi suoraan. Eroja esim öljypohja, vesipumppu, yms... toki saahan ne vaihdettua.
Vaihtokone olisi syytä olla Mondeosta, pääsee paljon helpommalla.

Lähetetty: 24 Joulu 2006 01:29
Kirjoittaja Monteonisti
En ole Zetecciä kokeillut keitellä, mutta yks Masa keitti 5 kertaa ja ei ollut moksiskaan, onko tosiaan koneissa nuin paljon eroja? :shock:

Lähetetty: 25 Joulu 2006 08:45
Kirjoittaja janzamar
Monteonisti kirjoitti:En ole Zetecciä kokeillut keitellä, mutta yks Masa keitti 5 kertaa ja ei ollut moksiskaan, onko tosiaan koneissa nuin paljon eroja? :shock:
..Mulla Azma keitti 6 kertaa :lol:
sitkeitä ovat perskuleet :wink:

Lähetetty: 18 Helmi 2007 10:17
Kirjoittaja Jazu
No nyt on homma päätöksessä. Oli kannentiivisteen lisäksi yks sylinteri leikannu kiinni. Jonnekkin ne vedet oli kadonneet mystisesti ja kaveri yritti ajaa motarilla seuraavalle dösärille mutta ei kestänyt. AVK:lta uusvanha kone 850e ja asennus, samalla uus nokkahihna ja kytkin. Loppulasku 1800e. Ei ihan halpaa mutta nyt taas peli on liikenteessä.
Sattuuhan näitä.