Sivu 1/1

Taas toimii.

Lähetetty: 18 Joulu 2006 18:39
Kirjoittaja Poude
Justiinsa, tyhjäkäynti rupes pakkasten tullessa taas reistailemaan, samoin käynnistyvyys. Putsasin jälleen kaikki mahdolliset liittimet jne, kokeilin ilman joitain liittimiä jne. Kytkimen päällä olevan liittimen irroituksen jälkeen auto käynnistyi terävästi, tyhjä käynti löytyi ajossa, pysähtyessä ja paikallaan, eikä seilannut mihinkään. laski aivan normaalisti ensin 1100 hidastaen, ja siitä tipahti sinne 850 nurkille, tuntuu myös että auto kiihtyy paremmin? Vai olinko niin fiiliksissä että tuntu vaan :lol: :lol:

Mikäs se liitin on minkä irrotin? Takasin en oo laittamassa koska auto toimii :D

Lähetetty: 18 Joulu 2006 21:08
Kirjoittaja latku
Tarkentaisitko että mikä kytkin ja missä? :shock:

Lähetetty: 18 Joulu 2006 23:05
Kirjoittaja Poude
latku kirjoitti:Tarkentaisitko että mikä kytkin ja missä? :shock:

Kytkimen päällä oleva moninapainen liitin, jossa oli tosin 2 johtoa, otan huomenna kuvan selvennykseksi.

Lähetetty: 19 Joulu 2006 09:52
Kirjoittaja latku
heh..menimpä sekaisin :oops: siis tarkoititko että jarrun vasemmalla puolella oleva kytkin? inä luulin koko ajan että konehuoneen puolella oleva jokin liitin/kytkin...tarkemmin ajateltuna eihän siellä pitäisi suuremmin mitään "kytkimiä" olla...heh :lol:

Lähetetty: 19 Joulu 2006 14:37
Kirjoittaja Poude
Pitikin mennä sanomaan... :lol: liitin oli vain peruutusvaloille ja vian poistuminen tais siis olla satunnaista :oops:

Äsken kuitenkin puhdistin/rasvasin tyhjäkäyntiventtiilin, lähti heti käymään ,kierrokset 2000 ja laski nopeasti 1500..siitä sitten hissunkissun normaaliksi. saa nähdä kauan tätäkin kestää kunnes pitää taas voidella.

Lähetetty: 19 Joulu 2006 15:07
Kirjoittaja latku
Kertoisitko mulle missä tämä tyhjänkäyntiventtiili sijaitsee ja kuinka sen puhdistit? kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa ;)

Lähetetty: 19 Joulu 2006 20:35
Kirjoittaja Poude
latku kirjoitti:Kertoisitko mulle missä tämä tyhjänkäyntiventtiili sijaitsee ja kuinka sen puhdistit? kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa ;)

Sijaitsee imusarjan alla, semmonen pitkulainen mötikkä mihin menee yksi liitin, näkee kyllä kun irrottaa ilmanputsarin paksun kumiputken irti, siitä reijästä sen saa myös irroitettua. vaseliinia en suosittele koska itellä oli ja nyt kun kylmät tuli niin tais vähän takerrella, nyt pistin CRC niin jo toimii, vikaa siinä tosin on koska kierrokset rullatessa 2000rpm, uusi venttiili maksaa 130e. yhdeltä purkaamolta jo kysyin mutta ei ollut. Mutta ainakin auto käynnistyy ja ei sammu tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynti paikallaan seistessä 900, rullatessa tosiaan se 2000. Joten viallinen osa, millään ei raaskis uutta ostaa, löytyiskö keltään ehjää? halpaa..

Lähetetty: 20 Joulu 2006 00:28
Kirjoittaja latku
Juu kiitti neuvoista :)

Lähetetty: 20 Joulu 2006 12:08
Kirjoittaja Pyrre
Eikös sen kuulukkin tehdä noin että pitää kierroksia yllä rullatessa? Helpottaen tilannetta jossa liikenne lähteekin vetämään ja pitää kiihdyttää, ei nyi niin helposti. Sitten kun pysähtyy niin painuu sinne alle tonnin tyhjäkäynti.

Lähetetty: 20 Joulu 2006 14:11
Kirjoittaja Tag
Omassa vapaalla rullatessa kiekat pysyy vähän päälle tuhannen kiekan. Ei todellakaan missään 2000.

-93 1.8

Lähetetty: 20 Joulu 2006 14:59
Kirjoittaja Pyrre
Varmaan autokohtaista, mulla itellä jossain 1300rpm ku rullailee. Mut esim Mondeo heittää välillä muistaakseni jo vähän ylikin ton. Ei sillä että pitäs 2000rpm olla, mutta kelasin vain et kai on tiedossa että jonkinverran on korkeampi tuo tyhjäkäynti rullatessa normaalistikin.