Sivu 1/1
Lisävalojuttuja
Lähetetty: 12 Joulu 2006 22:29
Kirjoittaja TDK
Mitäs porukka tuumaa lisävaloista? Onko käytössä ja jos on nii minkälainen asennus ja mikä auto?
Itellä emännän kulkine mondeo gt mk2, keulassa 4xbosch 225 100 wattisilla.
Oma kampe hilux -93 keulassa 3xhella 220 ja samanmoiset sumarit sekä katolla 4xhella 220. mukava kiusata sumaripoikia... 8)
Lähetetty: 13 Joulu 2006 11:07
Kirjoittaja Jaakko85
Halpa henkivakuutus. Sierran valot on ainakin niin onnettomat vakiona (kyllä ne lisäpitkälliset juuri, vaikkeivat olekaan läheskään huonoimmasta päästä verrattuna corolloihin sun muihin kikkareisiin), että kyllä sitä lisävaloa tarvii jos ajelee paljon pitempiä matkoja tuolla missä ei katuvaloja ole.
Omassa rakkineessa ei ole mitään erikoista; 2kpl hella rallye 1000ff (ref. 17.5) 50W polttimoilla, mutta ero vakioihin on kuin yöllä ja päivällä. Asennukseen on käytetty rekisterikilven alle pultattavaa/ruuvattavaa rautaa ja lamppuun/maskiin kiinnitettävää säätötukea. Noissa lampuissa on mielestäni se hyvä puoli etteivät paina paljon joten tukevaan (tärisemättömään) asennukseen ei tarvi mitään kovin ihmeellistä tehdä ts. oma asennuksenikin on jopa täysin tärisemätön.

Lähetetty: 13 Joulu 2006 16:15
Kirjoittaja Riesa2.0
Tuollaiset oli sierran keulalla kun sen ostin, mutta viime kesänä meni toisesta lampusta lasi tuntemattomasta syytä rikki, joten tilasin sitten tuossa syksyllä samanlaiset tilalle. Onhan ne vähän pienet, eivätkä ehkä kaikkien silmää
Sierran keulalla miellytä, mutta kyllä ne hyvin valottaa ja ne oli helpoimmat asentaa kun edellinen omistaja oli telineet noille jo suunnitellut..
Lähetetty: 13 Joulu 2006 20:55
Kirjoittaja TDK
Eipä oo muuta sähköä syövää suurempaa. Hyvin pelas ainaki viime talven.
Lähetetty: 14 Joulu 2006 20:21
Kirjoittaja appelsiini
Mites noiden valojen asentaminen näihin muovikeulaisiin nykyautoihin? Jossain liikkeessä pitelin kädessä noita Boschin 225 valoja ja ne oli paljon raskaammat kuin Hellan tonniset. Ilmeisesti mondeoon (mk2) saa vakaan asennuksen aikaseksi? Olihan niitä jollakin jopa neljä kappaletta

Lähetetty: 14 Joulu 2006 21:48
Kirjoittaja Larsanjus
appelsiini kirjoitti:Mites noiden valojen asentaminen näihin muovikeulaisiin nykyautoihin? Jossain liikkeessä pitelin kädessä noita Boschin 225 valoja ja ne oli paljon raskaammat kuin Hellan tonniset. Ilmeisesti mondeoon (mk2) saa vakaan asennuksen aikaseksi? Olihan niitä jollakin jopa neljä kappaletta

Mk2 mondeoon saa aikaiseksi tukevan ja yhdellä tavalla siedettävän näköisenkin asennuksen, tuohon keulaan ei vaan todellakaan millään sovi minkäänlainen lisävalo näkyviin asennettuna.
Kuva1
Kuva2
Kuvat linkkeinä -ylläpito-
Lähetetty: 15 Joulu 2006 00:13
Kirjoittaja jype
pari halkaisialtaan jotai 22 cm boch halogeenit keulalla ja toinen samallainen pari lavakaares eteenpäin suunnattuna, myös taaksepäin työvalopari. sen verran kiinalaista rautaa on puskuris et sai ne siihen kiinni porattua. valorauta eteen suunnitteilla ( rosteriputket on ollu jo vuojen

)
kosla on nissanin pick up 4x4
Lähetetty: 15 Joulu 2006 18:42
Kirjoittaja VesQ
Tuossa mk2 ekkerissä uudet mk2 golffin umpiot pohjineen ajovaloina ja lisänä Hellan Rallye 1000FF "hajottavat" pitkät ja hyvinhän noilla näkee
Vähän suunnittelin jo Hellan Comet 200FF tuohon vielä lisäksi pistepitkiksi kun näyttävät valaisevan kokoonsa nähden pirun hyvin ja referenssitkään ei mene kuin 5 yli. Sopivasti kun suunnitteli paikat niin näyttääkin ihan hyvältä vaikka ovatkin vähän noihin uudempiin vehkeisiin muotoiltu
Lähetetty: 06 Tammi 2007 00:39
Kirjoittaja Artisokka
Hellan comet ff 300 bluet värkkäsin mondeon keulalle uudenvuoden aatonaattona.

Kumimuttereilla kilven taa kiinnitettävä rauta puskuriin kiinni ja tunnostais tukevalta ku ei tärise ku isoimmissa kuopissa. Suunnittelin vielä kesällä maalata kopat auton värisiksi (metallimusta) että istuvat vielä paremmin tuohon keulaan. Omasta mielestäni nuo valot sopivat tuohon keulaan ku toistavat muotoilullaan maskin muotoa. 8)