Sivu 1/1
Väännöt kateissa?
Lähetetty: 12 Joulu 2006 00:54
Kirjoittaja kinkero
Olen kuullu, että 2.0iS sierrassa olisi alhaalta vääntävä kone, mutta ei kyllä siltä tunnu. Alle kahden ja puolen tonnin kierroksilla ei toivoakaan yrittää kiihdyttää. Jos painaa enemmän kaasua matalilla kierroksilla, koko auto tärisee... Pakko kierättää aina melkein 4 tonniin että voi heittää seuraavan vaihteen tupaan (5-vaihteinenkin vielä). Puristukset ainakin on kohdillaan (noin 16 baria joka pytyssä). Ei kyllä muutenkaan tunnu liikkuvan niku 2-litrasen pitäisi. Ikävä ajaa ku pitää revitellä tollei...

Lähetetty: 12 Joulu 2006 03:26
Kirjoittaja lalli69
No niin no... toisten mielestä tehokas on toisten mielestä purkka tukas...
Kyseessä (olettaisin että puhutaan mk1 is:stä) kuintenkin vain 115hv (uutena) ja ikää tommoset 20 vuotta, ettei siellä varmaan kaikki hevot enää oo tallella.
Paha lähteä arvailemaan nuosta vinkeistä.
Lähetetty: 12 Joulu 2006 09:49
Kirjoittaja jmm79
kokeile puhdistaa ilmamäärämittari mulla auttoi omassa silloin kun iS oli alla..
sit vois tarkistaa tulpat,virranjakaja, tulpanjohdot, sytytys ennakko ja jos en ihan väärin muista niin laturin maadoitus aiheuttaa ongelmia jos se on hapettunut..
tosiaan kone oli vääntävä ja jos auto toimii niin ripeä peli pitäs olla..
Lähetetty: 12 Joulu 2006 12:44
Kirjoittaja tursas
Mäkin veikkaisin sytytysennakkoa...mulla on parissa viimesessä jakohihnan vaihdossa, tässä ja yhessä toisessa autossa, korjaaja kattellu simmottella vilkkulampulla sitä hihnaa ja samalla vähän kääntäny sitä virranjakajaa eri asentoon ja aina paremmaks on menny....nii ettei sullakin se sytytys olis vähän myöhäsellä...

Lähetetty: 12 Joulu 2006 16:15
Kirjoittaja kinkero
Pitääpä tarkistaa se sytytyksen ajoitus. Aika lailla kaikki muu edellä mainittu on jo tehty, lukuunottamatta virranjakajan kantta ja tulpanjohtoja. Ilmotan sitte ku oon saanu noi aikaseks. Kiitoksia vinkeistä!
Lähetetty: 06 Helmi 2007 14:45
Kirjoittaja kinkero
Nyt on virranjakajan kansi ja tulpan johdot vaihdettu ja sytytys säädetty. Hieman parani, mutta alavääntöä ei vieläkään tunnu olevan tarpeeksi. Kulutuskin on kaupunkiajossa törkeän korkealla (n. 15l/100km).
Lähetetty: 06 Helmi 2007 19:41
Kirjoittaja Rotta-Racing
Mites onko säädöt kohillaan (Seos) ym
Jaksaako sutii ykkösellä,kakkosella....
Mites ootko kokeillu puhdistaa ruiskun suuttimii (erinäisiä aineita)
muuta en nyt keksi..koita saada kuntoon
Lähetetty: 26 Helmi 2007 14:35
Kirjoittaja kinkero
Tyhjäkäyntiseos on laitettu kohilleen, muuten ei oo ollu mahdollista laittaa seoksia. Kummallista, kun kierrokset on matalalla (alle 2,5 tuhatta) ja lisää vähänkään liikaa kaasua, niin koko auto tärisee. Normaalistihan sen pitäis lähteä hiljalleen kiihtymään. En oo mitään lisäaineita käyttäny. Voiko muka olla siitä kiinni, että suuttimet tukossa? Tekeekö ne aineet mitään ihmeitä, onko kokemuksia? Yläkierroksilla tehot on kyllä kohillaan ja kulkeekin ihan mukavasti.
Lähetetty: 26 Helmi 2007 17:31
Kirjoittaja MikaPoika
Onhan noita aineita bensaan sekaan laitettavia ja puhdistaa (liuottaa ) paskaa pois.. Löytyy vaikkapa citymarketistaki!

jtn 7e
Lähetetty: 26 Helmi 2007 21:34
Kirjoittaja VesQ
Venttiilit säädöissään ??
Kyllä pitäisi nätisti ajaen alle kympin mennä kaupungissa ja ainakin tuolla mk2 ekkerillä samalla koneella löytyi vääntöä ihan tarpeeksi. Jyrkkään mäkeenkin kiihtyi pienellä vedolla kolmosella lähes tyhjäkäyntikierroksilta (vauhtia reilu juoksuvauhti)
Lähetetty: 26 Helmi 2007 22:03
Kirjoittaja kinkero
Iskin pullon jotai sellasta suutinkliineriä tankkiin ja ajelin jonkun aikaa. Tuli selkeesti lisää tehoa ja vääntöä, mutta tärinä ei vieläkään poistunut. Eihän ne aineet mitään ihmeitä tee, eli pitää kaiketi käydä putsauttamassa ne suuttimet jossain liikkeessä tai uusia kokonaan. Minkähän hintasia ne on?
Venttiilit on kyllä säädetty oikeille välyksille.
Lähetetty: 10 Maalis 2007 01:05
Kirjoittaja Fordmula
VesQ kirjoitti:Venttiilit säädöissään ??
Kyllä pitäisi nätisti ajaen alle kympin mennä kaupungissa ja ainakin tuolla mk2 ekkerillä samalla koneella löytyi vääntöä ihan tarpeeksi. Jyrkkään mäkeenkin kiihtyi pienellä vedolla kolmosella lähes tyhjäkäyntikierroksilta (vauhtia reilu juoksuvauhti)
Kuulostaa oireet just siltä, mihin VesQ:n resepti tepsisi.