Sivu 1/1
1.3l HCS --> 1.6l
Lähetetty: 11 Joulu 2006 17:19
Kirjoittaja Jeba
Elikkäs olen yrittänyt selvitellä, että kun mulla on toi Esco MK4 jossa on nyt 1.3l HSC (62hv) kone niin olen haaveillut sen tilalle 1.6l konetta. Käykö se ihan "pulttaa kiinni menetelmällä" vai onko kiinnikkeet erillaiset? Entäs Sähköt, käykö ne 1.3l, 1.6l:een?
Kaikki neuvot ois tarpeen!
-Jeba
PS: Escort on vm -89 Laser 2D jos täsät on mitään hyötyä?
Lähetetty: 11 Joulu 2006 20:03
Kirjoittaja Jeba
Eikö tosiaan kukaan tiedä? Eikö täällä kukaan ole Ford asian tuntia??
Lähetetty: 11 Joulu 2006 20:15
Kirjoittaja timberhofman
en oo asiantuntija mut perusnäprääjän tiedoilla kyl se mun mielestä pitäis mennä heittämäl paikallee mut tietenki sillä se selvii et odotat ihmisten vastausta tai sit meet vaa irc kanaval kysymään vastausta.
Lähetetty: 11 Joulu 2006 21:56
Kirjoittaja jushi69
ite varmaan viikonloppuna alotan vaihtaan Fiestaan 1.1 HCS:n tilalle 1.6 cvh:ta ja kattelin et pitäs käydä suoraan paikoilleen...
Lähetetty: 11 Joulu 2006 22:30
Kirjoittaja Krisse
Ite alottelin jo kirjottamaan vastausta tohon mutta tulin sitten keskeyttäneeksi.
Kun on vähän hiton hankala kartoittaa mitä kukakin tarkoittaa 'pulttaa kiinni' -swapilla. Meneekö pulttaa kiinni -katekoriaan jos joutuu jatkamaan virranjakajalle meneviä sähköjohtoja? Entä vesiletkut. CVH/HCS swapissa joutuu vaihtamaan joko syylärin tai vetämään vesiletkut vastakkaisille puolille koska kyseisissä koneissa on ala/ylävesiletkut väärissä päissä, onko se vielä pulttaa kiinni?
Ja jottei menisi ihan jaaritteluksi niin todettakoon että kone käy laatikkoon pulttaa kiinni, mutta ihan kaikki muu vaatii enemmän tai vähemmän askartelua.
Lähetetty: 11 Joulu 2006 22:55
Kirjoittaja jushi69
ei ne ainakaan mk3 fiestoissa ole eripuolella
Lähetetty: 12 Joulu 2006 07:25
Kirjoittaja Jeba
Krisse kirjoitti:Ite alottelin jo kirjottamaan vastausta tohon mutta tulin sitten keskeyttäneeksi.
Kun on vähän hiton hankala kartoittaa mitä kukakin tarkoittaa 'pulttaa kiinni' -swapilla. Meneekö pulttaa kiinni -katekoriaan jos joutuu jatkamaan virranjakajalle meneviä sähköjohtoja? Entä vesiletkut. CVH/HCS swapissa joutuu vaihtamaan joko syylärin tai vetämään vesiletkut vastakkaisille puolille koska kyseisissä koneissa on ala/ylävesiletkut väärissä päissä, onko se vielä pulttaa kiinni?
Ja jottei menisi ihan jaaritteluksi niin todettakoon että kone käy laatikkoon pulttaa kiinni, mutta ihan kaikki muu vaatii enemmän tai vähemmän askartelua.
No eniten kiinnostaa, että Kiinikkeet on samat ja just toi laatikko homma.
No Vesiletkujen laitto ja johtojen jatkaminen ei ole ongelma, mutta jos johtoja joutus ite vetelemään jonnekkin niin sitten menis jo minun sähkötaidoilla hankalaksi..
Elikkäs Muutenko se menee ihan kivuttomasti sinne?
-Jeba
EDIT: Eihän toi 1.6l CVH ole Ruisku? Kun toisella sivustolla niin muistelivat? Eikös se kumminkin ihan kaasari peli ole?
Lähetetty: 12 Joulu 2006 08:49
Kirjoittaja ilehmus
Muistelisin tuota 1.6 CVH:ta on saanut sekä ruiskuna, että kaasarina. Ruiskupelinä se on nelipisteruisku ja tehoa jossain 100hv hujakoilla, sama kone sierrassa on yksipisteruisku ja ilmoitettu teho 80hv tai jotain sinnepäin.
Tiedä siitä sitten. Joku muu osannee tarkentaa enemmän kaasari-CVH:n eroja noihin edellämainittuihin.
Lähetetty: 12 Joulu 2006 09:48
Kirjoittaja nestori
Molempina saapi, -86 -> kaasariversiossa noin 90höpelöä koneessa. Eiköhän se mene melko helposti sinne konehuoneeseen, sähköjä noissa on niin vähän että pitäisi maalaisjärjelläkin mennä kohdilleen... Ei voi olla ylivoimainen homma.
Lähetetty: 12 Joulu 2006 15:54
Kirjoittaja Jeba
nestori kirjoitti:Molempina saapi, -86 -> kaasariversiossa noin 90höpelöä koneessa. Eiköhän se mene melko helposti sinne konehuoneeseen, sähköjä noissa on niin vähän että pitäisi maalaisjärjelläkin mennä kohdilleen... Ei voi olla ylivoimainen homma.
Joo pitää se kokeilla tehdä. Kun ei noi näytä niin hirveen kalliilta näytä olevan. Mitenkäs jarrut, pitääkö ne olla 1.6l ?
Lähetetty: 12 Joulu 2006 20:30
Kirjoittaja Krisse
jushi69 kirjoitti:ei ne ainakaan mk3 fiestoissa ole eripuolella
Oletan että tässä viitataan tohon mun vesiletkukirjotukseen? Jos näin, niin kommentoisin että:
CVH : Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelosta, sijaitsee sylinterikannessa koneen takapäässä.
HCS (sekä OHV/Valencia/Kent): Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelossa, sijaitsee sylinterikannessa koneen etupäässä.
Eli jos HCS - CVH swapin tekee eikä vaihda syyläriä samalla, niin vesiletkuhommiin joutuu, oli
auto ja vuosimalli mikä tahansa. Esimerkkitapaus ->
http://www.76s.net/xeu/xeu-omat/images/viewup.jpg
Ja alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että joidenkin johtojen jatkamisen lisäksi ainoat tarvittavat sähkötyöt on virranjakajan johdottaminen koska autossasi ei nykyisellään ole jakajaa ollenkaan. Mutta se on pala kakkua; Yksi piuha jakajalta maihin, kaksi piuhaa jakajalta puolaan.
Lähetetty: 12 Joulu 2006 21:43
Kirjoittaja Jeba
Krisse kirjoitti:
Oletan että tässä viitataan tohon mun vesiletkukirjotukseen? Jos näin, niin kommentoisin että:
CVH : Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelosta, sijaitsee sylinterikannessa koneen takapäässä.
HCS (sekä OHV/Valencia/Kent): Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelossa, sijaitsee sylinterikannessa koneen etupäässä.
Eli jos HCS - CVH swapin tekee eikä vaihda syyläriä samalla, niin vesiletkuhommiin joutuu, oli
auto ja vuosimalli mikä tahansa. Esimerkkitapaus ->
http://www.76s.net/xeu/xeu-omat/images/viewup.jpg
Ja alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että joidenkin johtojen jatkamisen lisäksi ainoat tarvittavat sähkötyöt on virranjakajan johdottaminen koska autossasi ei nykyisellään ole jakajaa ollenkaan. Mutta se on pala kakkua; Yksi piuha jakajalta maihin, kaksi piuhaa jakajalta puolaan.
Joo, kyllä se himmotta tehdä toi Swappi ens kesänä vois vaihdella. Mutta pitääkö jarrut päivittää 1.6l jarruihin vai riittääkö vakio jarrut?
Lähetetty: 16 Joulu 2006 13:08
Kirjoittaja jushi69
hups olihan niissä eripuolilla ne letkut piti ihan tarkistaa

Lähetetty: 16 Joulu 2006 18:59
Kirjoittaja Jeba
jushi69 kirjoitti:hups olihan niissä erilainen kun piti ihan tarkistaa

Missä ja mikä?
Lähetetty: 23 Tammi 2007 18:05
Kirjoittaja Jeba
Jälleen ois tyhmiä kysymyksiä kertyny päähän
Eli toi 1.6l Ruisku kiinnostas tohon keulille nostaa kun kaasarissa ei ole kuin se 90hp ja ruiskussa 115hp. Niin mitä kaikkea pitäs ottaa huomioon? Kun ajattelee jos ottaa koko ruisku koneen johtosarjan niin ei siinä varmaankaan kovin montaa johtoa loppu peleissä joudu yhdistelemään?

Lähetetty: 23 Tammi 2007 21:52
Kirjoittaja Krisse
Joo helppo homma, ostoksille vaan.
