Musta Ford Orion eilen turunväylällä?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Musta Ford Orion eilen turunväylällä?

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Eikai kukaan täältä? Musta pakoputkiviritteinen Orion, jotain teippauksia takaluukussa, mustat lasit ja M3 malliset peilit? Kääntyi Kehä kolmoselle Espoon Keskustassa.

Ensi kerralla ajan kontista sisään. Haasta seuraavan kerran roska-auto.
appelsiini
Viestit: 53
Liittynyt: 29 Kesä 2005 02:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja appelsiini »

Täyttää amisauton tuntomerkit. Älä huoli, yleensä luonnonvalinta hoitaa tuollaiset yksilöt jossain vaiheessa.
Mondeo mk2
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

appelsiini kirjoitti:Täyttää amisauton tuntomerkit. Älä huoli, yleensä luonnonvalinta hoitaa tuollaiset yksilöt jossain vaiheessa.
Meinas jo eilen saada niskaansa vajaa 4000kg rautaa. Pelle veti liinat lukkoon moottoritien kiihdytyskaistalla. Taisi olla liian kova pala että vaikka oli morttelius pakoputki, m2 peilit, bunderwaum kuuset & korvanapit ja Noki- iskarit niin ei se rysä silti meinannut päästä pois tieltä.

Nimim. 160 hp 400 Nm ja voimasavua :twisted:
Japi
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Maalis 2006 09:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Japi »

pikku-matti kirjoitti:Taisi olla liian kova pala että vaikka oli morttelius pakoputki, m2 peilit, bunderwaum kuuset & korvanapit ja Noki- iskarit niin ei se rysä silti meinannut päästä pois tieltä.

Nimim. 160 hp 400 Nm ja voimasavua :twisted:
... ja luonnollisestikin roikuit aivan takapuskurissa kiinni kärkkymässä, eikö niin?
Jos näin, niin se luonnollinen valinta saisi hoitaa tehtävänsä myös kohdallasi. Jos taas et ollut kärkkymässä, niin sitten nostan hattua sinulle ja toivon ettet sillä isolla autollasi edes ala harrastamaan moista touhua.

Mikään ei ole niin vittumaista, kun takapuskurissa roikkuva auto, oli nopeus tai ylinopeus sitten mikä tahansa. Aina löytyy näitä jotka luulevat omistavansa koko tien ja käyttäytyvät sen mukaisesti.
Vielä täsmennys: en jyrää apinana vasenta kaistaa alinopeutta, en provosoi mikäli minua ei ensin ole provosoitu jne, pyrin pitämään turvavälit enkä todellakaan ole tientukkona. Siltikin noita puskuriperttejä riittää joka ikiselle päivälle, varsinkin Kehä 3:lla. Vai miltä kuulostaa se, että 80km/h rajoituksella todellinen nopeus ~95-100km/h (GPSn mukaan), oikea kaistaa ajetaan ja vasen tyhjä -> roikutaan takapuskurissa vajaan kymmenen metrin etäisyydellä eikä mennä ohi vaikka vasen kaista on tyhjänä.

Vielä lisäyksenä se, ettei minulla ole havaintoakaan kyseisestä Orionista saatika sen omistajista.

Tämän avautumisen tarkoituksena oli kenties herättää keskustelua aiheesta turvaväli, jota ei nykypäivänä pahemmin kunnioiteta.
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Laittaa napin kojelautaan ja sen jarruvalokatkaisijan rinnalle. Kunnon lisäjarruvalot maksimivaloteholla ja kun pelle on imussa ja painaa nappia niin kummasti panikoituu vaikka vauhti ei hiljenisikään :lol:
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Japi kirjoitti: ... ja luonnollisestikin roikuit aivan takapuskurissa kiinni kärkkymässä, eikö niin?
Jos näin, niin se luonnollinen valinta saisi hoitaa tehtävänsä myös kohdallasi. Jos taas et ollut kärkkymässä, niin sitten nostan hattua sinulle ja toivon ettet sillä isolla autollasi edes ala harrastamaan moista touhua.

Mikään ei ole niin vittumaista, kun takapuskurissa roikkuva auto, oli nopeus tai ylinopeus sitten mikä tahansa. Aina löytyy näitä jotka luulevat omistavansa koko tien ja käyttäytyvät sen mukaisesti.
Vielä täsmennys: en jyrää apinana vasenta kaistaa alinopeutta, en provosoi mikäli minua ei ensin ole provosoitu jne, pyrin pitämään turvavälit enkä todellakaan ole tientukkona. Siltikin noita puskuriperttejä riittää joka ikiselle päivälle, varsinkin Kehä 3:lla. Vai miltä kuulostaa se, että 80km/h rajoituksella todellinen nopeus ~95-100km/h (GPSn mukaan), oikea kaistaa ajetaan ja vasen tyhjä -> roikutaan takapuskurissa vajaan kymmenen metrin etäisyydellä eikä mennä ohi vaikka vasen kaista on tyhjänä.

Vielä lisäyksenä se, ettei minulla ole havaintoakaan kyseisestä Orionista saatika sen omistajista.

Tämän avautumisen tarkoituksena oli kenties herättää keskustelua aiheesta turvaväli, jota ei nykypäivänä pahemmin kunnioiteta.
Mainaat että normaalisti tuon painoisella autolla ajetaan "imussa"? Käsittääkseni moottoritien kiihdytyskaista on sitä varten että kiihdytetään moottoritielle, ei sitä varten että ensin kiihdytetään 80 nopeuteen ja siitä jarrulla jarrutetaan takanatulevien vauhti lähes pysähdyksiin ja sitten liityntä moottoritielle.

Taitaa olla tämä foorumi ihan samoja pellejä täynnä.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

pikku-matti kirjoitti: Mainaat että normaalisti tuon painoisella autolla ajetaan "imussa"? Käsittääkseni moottoritien kiihdytyskaista on sitä varten että kiihdytetään moottoritielle, ei sitä varten että ensin kiihdytetään 80 nopeuteen ja siitä jarrulla jarrutetaan takanatulevien vauhti lähes pysähdyksiin ja sitten liityntä moottoritielle.
Tuota jos tuon takia avauduit, niin täältä seinäjoen seudulta päin saisi kirjoittaa samasta asiasta joka päivä tänne foorumille. Koska melkein puolet kuskeista vieläkin melkein pysähtyy ja osa pysähtyykin kiihdytys kaistan loppuun odottamaan sitä sopivaa väliä.. Oli varmaan se orioni kuski vain täältä päin kotoisin, ihan normaalia tällä suunnalla... :roll:

Edit: Niin ja minähän en sitten tällä tyylilla aja, ettei mua aleta tästä asiasta haukkumaan :)
Viimeksi muokannut Riesa2.0, 09 Joulu 2006 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

voi voi,On se niin ja näin kun uhotaan ja sitten ei mitään asialle tehdä,kuin huudella foorumilla,ja uhotaan,...Ei sillä että jotain havaintoa olisi,mutta se nyt vaan on niin tyhmää uhoa foorumilla..

Ei pahalla,mutta ärsyttää...
Japi
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Maalis 2006 09:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Japi »

pikku-matti kirjoitti: Mainaat että normaalisti tuon painoisella autolla ajetaan "imussa"? Käsittääkseni moottoritien kiihdytyskaista on sitä varten että kiihdytetään moottoritielle, ei sitä varten että ensin kiihdytetään 80 nopeuteen ja siitä jarrulla jarrutetaan takanatulevien vauhti lähes pysähdyksiin ja sitten liityntä moottoritielle.

Taitaa olla tämä foorumi ihan samoja pellejä täynnä.
Kyllä näitä isoillakin härveleillä imussa ajavia löytyy, ikävä kyllä. Hyvä ettet itse ole sellainen, siitä propsit kotiin.
Tuo kiihdytyskaistajuttu on kyllä harvinaisen totta. Ehkä yhdellä kerralla viidestä löydetään se kaasupoljin siellä kiihdytyskaistalla, loput kiihdyttävät vasta kun pääsevät liityttävälle tielle. Oma lukunsa ovat sitten nämä jarrumaakarit, joita ei onneksi kovin usein tapaa.
Ehkä se vaan on niin vaikeata joillekin ihmisille, tiedä sitten.

Kyllä täältä forumilta varmasti löytyy ratinpyörittäjiä laidasta laitaan, pelleistä en sitten tiedä.

Ja vielä Nuorelle Sierralle uhoamisesta, kukas täällä on jotain uhonnut?
Ei ainakaan allekirjoittanut, eikä kyllä Pikku-Mattikaan...
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Musta Ford Orion eilen turunväylällä?

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

pikku-matti kirjoitti:Eikai kukaan täältä? Musta pakoputkiviritteinen Orion, jotain teippauksia takaluukussa, mustat lasit ja M3 malliset peilit? Kääntyi Kehä kolmoselle Espoon Keskustassa.

Ensi kerralla ajan kontista sisään. Haasta seuraavan kerran roska-auto.
Avatar
arska82
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Oisko vuosi aikaa ku malmin nesteen liittymässä joku lähti "kiihdyttämään" kehä I länteen päin. Puolessa välissä liityntäkaistaa kuski vetäs liinat tiskiin. Seurauksena muutaman auton paha ketjukolari, en ole varma kuoliko jopa joku tässä?! Joku varmaan muistaakin?! Itse pistän kyllä liittymässä samantien kaasun pohjaan jos vaan mahdollista ja heitän vilkun päälle hyvissä ajoin ennen kuin vaihdan kaistaa ja melkein aina olen saanut tilaa.
Viimeksi muokannut arska82, 10 Joulu 2006 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Up The Irons!
Elmeri -74
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Malmin Nesteeltä kehä lll:selle? Siinähän on kehä 1:nen. Ja olihan tuossa joku kuukausi pari sitten joku kolari tuossa kehä ykkösen Pukinmäen liittymässä, muistaakseni joku liittymäonnettomuus just.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Myönnän. minä olen semmoinen että jos ajat liian perseessä niin ilman varoitusta voitkin olla mun takaluukussa..

vituttaa ylikaiken semmoiset kusipäät jotka tulee niin perseeseen kiinni että en näe edes heidän ajovaloja kun ne ovat jääneet takaluukun katveeseen. ja heti kun tämmöinen sattuu tapahtumaan että tämä perseessä nysvääjä tulee mun päälle vaikka sen takia että minä painan jarrua, niin olen luvannut itselleni että vedän lättyyn siltä seisomalta. ja silläkin pelolla että itse saan selkään siltä.

itse pyrin pitämään hyvät välimatkat edellä olevaan autoon. mutta mahdottomuus sekin välillä tuntuu olevan kuin juurikin näitä perseessä viipottavat mulkut ohittavat ja täyttävät aina sen välin.. joka ei kummiskaan ole loppujen lopuksi kovin iso.

mutta tosiaan jos joskus joku pistää liinat kiinni teidän edessä niin miettikään ensin miten paljon oli välimatkaan tämän edellä ajavan takapuskuriin. ja sitten kiehukaa jos on asiaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Kyllähän sitä pinna palaa välillä ja tulee näyteltyä käsimerkkejä yms., mutta äkkijarruttamista en harrasta kun saattaa muille sivullisille sattua jotain esim. lapsille kusipään kyydissä. Sitähän ei kovin helposti taustapeilistä näe onko siellä lastenistuin takapenkillä..

Ite oon huomannu tehokkaimmaksi ja turvallisimmaksi keinoksi poistaa takaluukussa hiillostavat pudottamalla nopeuden n. kympillä alle rajoitusten. (En nyt millään äkkijarrutuksella kuitenkaan)

Tähän mennessä on joka ikinen tajunnut vinkin :D
jiiwee
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Loka 2006 21:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jiiwee »

Jooke kirjoitti:Kyllähän sitä pinna palaa välillä ja tulee näyteltyä käsimerkkejä yms., mutta äkkijarruttamista en harrasta kun saattaa muille sivullisille sattua jotain esim. lapsille kusipään kyydissä. Sitähän ei kovin helposti taustapeilistä näe onko siellä lastenistuin takapenkillä..

Ite oon huomannu tehokkaimmaksi ja turvallisimmaksi keinoksi poistaa takaluukussa hiillostavat pudottamalla nopeuden n. kympillä alle rajoitusten. (En nyt millään äkkijarrutuksella kuitenkaan)

Tähän mennessä on joka ikinen tajunnut vinkin :D
Tässä on oikeesti idea, joka toimii! Ekan kerran kun sen tekee, niin huomaakin ettei satu yhtään vaikka joku mennee ohi. :o Vaikka kyllä itsekkin välillä tulee poljettua, mutta ei silloin, kun ipanat kyydissä.
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Auttaa huomattavasti kun ajaa kesät jollain muulla kuin laatikkomallia olevilla umpi koreilla, samalla heittää puolet pyöritä pois ja triplaa kiihtyvyyden.... ei paljoa talvisin muut törpöt tiellä haitta kun on koko vuodeksi hankkinut vauhdin tuntua varastoon :) ja jos vielä meinaa hermot liikenteessä talvella mennä, voipi mennä jäälle näyttämään taitojaan vaikka kerran kuussa, niin pitäisi hieman rauhoittua....

ihan vaan vinkkinä.
Osaamattomat valittaa
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Hyvä konsti karistaa rekan perseessä roikkujat on ehtiä kaikki kivet ja hiekat tiestä, 8 akselia nimitäin nostaa sepelin aikas korkeelle :lol: ja ihan turha on tulla inisemään konepeltiä tai tuulilasiaan puskurissa ajaneena.
Viimeksi muokannut jype, 19 Joulu 2006 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuning sucks
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Ei luulisi rekkakuskin palleja puristelevan miten lähellä se HA siellä takana tulee? Itse ajan myös suht lähellä ja kyttäilen ohituspaikkaa, en ymmärrä mikä siinä ison auton kuskia v*tuttaa? Se nyt vaan on niin että kun sen yhdistelmän nopeus välillä tippuu ~70km/h niin ei siellä perässäkään jaksa ajella.

35-40tkm tulee vuodessa ajettua ja paljon isoilla teillä, kyllä näkee näiltä "ammattikuskeilta" välillä uskomattomia suorituksia, ottaen huomioon kuinka paljon on painoa yhdistelmässä jne.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Rahnu kirjoitti:Ei luulisi rekkakuskin palleja puristelevan miten lähellä se HA siellä takana tulee? Itse ajan myös suht lähellä ja kyttäilen ohituspaikkaa, en ymmärrä mikä siinä ison auton kuskia v*tuttaa? Se nyt vaan on niin että kun sen yhdistelmän nopeus välillä tippuu ~70km/h niin ei siellä perässäkään jaksa ajella.

35-40tkm tulee vuodessa ajettua ja paljon isoilla teillä, kyllä näkee näiltä "ammattikuskeilta" välillä uskomattomia suorituksia, ottaen huomioon kuinka paljon on painoa yhdistelmässä jne.
omakohtainen kokemus tästä rekan persiissä ajamisesta on: ei sieltä näe mitään. tarvii renkkua puoliksi vastaantulevien kaistalla että näkee mitään ja muutenkin horottaa puolelta toiselle rekkaa että näkee mitä tulevan pitää. eli kannattaako?

kun taas sitä voisi pitää reilua välimatkaa ja katsella PIIIIITKÄLLE eteen miltä näyttää ja kiihdyttää omalla kaistalla kunnolla ja heittää ohitse. voin sanoa tässäkin kohtaa että siinä kohtaa riittää pienempikin rako ohituksessa. kun kerran en mitään superurheiluautoa omista. eikä tarvi alkaa säätämään siinä väärällä kaistalla mitään omia.

ja pysyy rekkakuski hyvällä päällä.

se vain vituttaa jos joku roikkuu perseessä olit sitten rekkaa ajamassa tai hornettia lentämässä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

vesi/loska/muupaska sohjossa kun ajaa toiset renkaat pientareella tai keskivallilla niin kummasti tulee taakse tilaa kun vähän rapa lentää 8)
Focus 1.0 edition a6 2017
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Rahnu kirjoitti:Ei luulisi rekkakuskin palleja puristelevan miten lähellä se HA siellä takana tulee? Itse ajan myös suht lähellä ja kyttäilen ohituspaikkaa, en ymmärrä mikä siinä ison auton kuskia v*tuttaa? Se nyt vaan on niin että kun sen yhdistelmän nopeus välillä tippuu ~70km/h niin ei siellä perässäkään jaksa ajella.

35-40tkm tulee vuodessa ajettua ja paljon isoilla teillä, kyllä näkee näiltä "ammattikuskeilta" välillä uskomattomia suorituksia, ottaen huomioon kuinka paljon on painoa yhdistelmässä jne.
Varmasti alkaa v*tuttamaan jos perässä roikutaan kilometristä toiseen. Etenkin moottoritiellä. Usein keväisin karkoitan roikkujan kun hieman lipsautan penkalle.. pölähtää komeesti ja roikkuja ymmärtää viestin. Kannattaa muistaa , että raskas kalusto ei ole siellä muiden kiusana vaan tekevät työtään. Enemmän v*tuttaa kun katselee esim lahdetien aamuruuhkaa jonka aiheuttavat yksityisautoilijat matkalla sinne omaan pikku
konttoriinsa.
XR3i
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Volmari kirjoitti:
omakohtainen kokemus tästä rekan persiissä ajamisesta on: ei sieltä näe mitään. tarvii renkkua puoliksi vastaantulevien kaistalla että näkee mitään ja muutenkin horottaa puolelta toiselle rekkaa että näkee mitä tulevan pitää. eli kannattaako?

kun taas sitä voisi pitää reilua välimatkaa ja katsella PIIIIITKÄLLE eteen miltä näyttää ja kiihdyttää omalla kaistalla kunnolla ja heittää ohitse. voin sanoa tässäkin kohtaa että siinä kohtaa riittää pienempikin rako ohituksessa. kun kerran en mitään superurheiluautoa omista. eikä tarvi alkaa säätämään siinä väärällä kaistalla mitään omia.

ja pysyy rekkakuski hyvällä päällä.

se vain vituttaa jos joku roikkuu perseessä olit sitten rekkaa ajamassa tai hornettia lentämässä.
Niin, ehkä se lähellä ajaminen on suhteellinen käsite, en minäkään puolen metrin päässä takapuskurista aja. Se on ihan totta että näkyvyys voisi olla parempikin kun liian lähelle menee mutta itse en vaan ole tottunut sitä vauhtia keräämään vähän matkan päästä.

ja v*tuttaa tai ei mutta jos itse rekalla ajaisin jolla max nopeus se 90(?) niin keskittyisin vaan siihen ajamiseen ja munien rapsutteluun, turhan minusta henkilöautojen takia hermoja menettää.

Ja monta kertaa on käynyt niin että jos ohitus on menny tiukille esim. useampaa rekkaa ohittaessa ja joutuu jäämään väliin niin sieltä on se Scanian p*ska hinattu puskuriin kiinni, sitten onkin lähötkohta vähän eri kun 1200kg auton takana on xxxxxkg massaa sen metrin päässä. Välillä sattuu virhearviointeja ja joutuu tiukkaan väliin, ei sitä rekan syylärin varaosanumeroa ole kiva tavailla taustapeilistä.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Rahnu kirjoitti: Niin, ehkä se lähellä ajaminen on suhteellinen käsite, en minäkään puolen metrin päässä takapuskurista aja. Se on ihan totta että näkyvyys voisi olla parempikin kun liian lähelle menee mutta itse en vaan ole tottunut sitä vauhtia keräämään vähän matkan päästä.

ja v*tuttaa tai ei mutta jos itse rekalla ajaisin jolla max nopeus se 90(?) niin keskittyisin vaan siihen ajamiseen ja munien rapsutteluun, turhan minusta henkilöautojen takia hermoja menettää.

Ja monta kertaa on käynyt niin että jos ohitus on menny tiukille esim. useampaa rekkaa ohittaessa ja joutuu jäämään väliin niin sieltä on se Scanian p*ska hinattu puskuriin kiinni, sitten onkin lähötkohta vähän eri kun 1200kg auton takana on xxxxxkg massaa sen metrin päässä. Välillä sattuu virhearviointeja ja joutuu tiukkaan väliin, ei sitä rekan syylärin varaosanumeroa ole kiva tavailla taustapeilistä.

Tuo p*skan ja kivien "heittely" lasille on lähinnä säälittävää ja lapsellista imo.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

:roll: Kurat saa naamalleen ne jotka roikkuu kilometrejä moottoritiellä. Voi olla mielestäsi lapsellista ,mutta ei se roikkuminenkaan ole ihan järkitouhua. Joskus olen miettinyt mitä näiden päässä liikkuu ja olen tullut siihen tulokseen, että osa saattaa olla niitä jotka odottavat jotain putoavan autosta ja ovat uuden tuulilasin toivossa. Roikkuja ei taas ajattele sitä, että se irtoava osa voi olla myös räjähtänyt rengas joka tekee aika pahaa jälkeä osuessaan.
XR3i
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Aina joutuu välillä motarilla himmaamaan vauhtia ja vielä siirtymään ihan valkoisen viivan tuntumaan kun ei takana tulijaa kiinnostaa pitää minkäänlaista turvaväliä.

Yleensä oon antanu vinkin vauhtia pudottamalla mutta välillä pitää ottaa veemäisempi asenne että viesti menee perille. Ihmettelen kyllä ettei ole kukaan vielä tullut vaatimaan uutta tuulilasia tai konepellin maalausta.

Motari on muuten ihan hyvä paikka harjoitella tuota omalla kaistalla kiihdyttämistä ennen ohitusta jos ei oikeasti osaa :wink:
Vastaa Viestiin