Ford Sierran Virranjakaja
Ford Sierran Virranjakaja
Onko kenellekään tietoa mikä on Ford Sierran (2.OL 0HC kaasari vm.89)
Sytytysjärjestys kun rupesin virranjakajan/pyörijän vaihtoon... niin kas kummaa ei lähtenytkään enää käyntiin... Ilmeisesti piuhat meni ristiin.
Kiitos jo näin etukäteen...
Sytytysjärjestys kun rupesin virranjakajan/pyörijän vaihtoon... niin kas kummaa ei lähtenytkään enää käyntiin... Ilmeisesti piuhat meni ristiin.
Kiitos jo näin etukäteen...
Tämä on vaikea juttu, ei näy Sierraa pihassa, muija on taas vieny....sylinterien järjestys ainakin lähtee sieltä jakopäästä 1 - 3 - 4 - 2....., mutta missä järjestyksessä ne siellä jakajassa on...varma vastaus löytyis, jos ottais tulpat irti ja tyrkkis autoa eteenpäin(tai nostais perän ilmaan ja pyörittäis pyörästä) pykälä päällä ja seurais missä kohtaa pyörijä virranjakajassa on minkäkin sylinterin männän yläkuolokohdalla......vaikeeta, mutta varmaa.....odotellaan nyt parempaa tietoo... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
1-3-4-2 on järjestys ja yleensä ykkönen tulee vasempaan yläkulmaan, kolmonen oik.yläkulma, nelonen oik.alakulma ja kakkonen vas.alakulma mutta voi tietysti lähteä muualtakin jos ykköseksi on "valittu" joku muu nasta. Jos ei tuolla toimi niin kellon suuntaan kun siirrät johtoja aina seuraavaan reikään niin neljällä yrityksellä pitäisi jo osua oikeaan 

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Tai sitten nokkaremmin suoja pois (3kpl 6mm pulttia) ja pyörität konetta niin että nokan ajoitusmerkki on kohdallaa (nokkapyörän takana olevassa pellissä on nuoli ja vastaavasti lohkossa suoraan nokkapyörän alla on piste/kolo)
Jakajasta koppa pois ja katsot mihin nastaan pyörijä osoittaa, siinä on ykkönen
Jakaja pyörii myötäpäivään eli kellon suuntaisesti eli ykkösestä seuraava on 3 jne
Jakajasta koppa pois ja katsot mihin nastaan pyörijä osoittaa, siinä on ykkönen
Jakaja pyörii myötäpäivään eli kellon suuntaisesti eli ykkösestä seuraava on 3 jne
Elikkäs Riesa2.0 sanoo, että järjestys noin niin kuin visuaalisesti olisi:Riesa2.0 kirjoitti:1-3-4-2 on järjestys ja yleensä ykkönen tulee vasempaan yläkulmaan, kolmonen oik.yläkulma, nelonen oik.alakulma ja kakkonen vas.alakulma mutta voi tietysti lähteä muualtakin jos ykköseksi on "valittu" joku muu nasta. Jos ei tuolla toimi niin kellon suuntaan kun siirrät johtoja aina seuraavaan reikään niin neljällä yrityksellä pitäisi jo osua oikeaan
...1.....3
...2.....4.......ja siis pyörijä tossa pyörähtelisi myötäpäivään ja kaikki olisi ookoo...tai sitten joku muu, jos järjestystä pyöritetään kellon suuntaan.
..mutta, mutta mä oon nyt pari kertaa tarkistanu ton mun 1,6 Sierran v-jakajan järjestystä tolla 1-3-4-2 logiikalla ja mulla se on kyllä:
...3.....1
...2.....4
...eikä se oo toi Riesa2.0:n järjestys vaikka miten kieputtais, merkillistä, kone toimii, käynnistyy, kiihtyy ja liikkuu niinku tommonen nyt yleensä kaiketi menee. Mitähän tässä nyt oikein tekis, lähtiskö vaihtaa järjestystä, vai paranisko se vaihtamalla ?

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon

Viimeksi muokannut Riesa2.0, 12 Helmi 2007 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Ei perhana, mulla meni nyt oma virranjakaja tässä pari kierrosta ympäri.
Mä luulin siis, että ensin ne nimetään ne tulpista lähtevät piuhat järjestyksessä numeroilla 1 - 3 - 4 - 2 ja sitten sen mukaan ne pistetään siihen jakajaan järjestykseen 1 - 3 - 4 - 2, mutta tulppajohtojen nimet siis pysyy ennallaan 1 - 2 - 3 - 4 ja sitten ne järkätään sinne jakajaan 1 - 3 - 4 - 2 ...no nyt alkaa valjeta, sorry vaan, kyllä mulla ne oikein on...tämmöstä tää on, no tulipahan nyt tääkin rautalangasta väännettyä....
Mä luulin siis, että ensin ne nimetään ne tulpista lähtevät piuhat järjestyksessä numeroilla 1 - 3 - 4 - 2 ja sitten sen mukaan ne pistetään siihen jakajaan järjestykseen 1 - 3 - 4 - 2, mutta tulppajohtojen nimet siis pysyy ennallaan 1 - 2 - 3 - 4 ja sitten ne järkätään sinne jakajaan 1 - 3 - 4 - 2 ...no nyt alkaa valjeta, sorry vaan, kyllä mulla ne oikein on...tämmöstä tää on, no tulipahan nyt tääkin rautalangasta väännettyä....

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Ford Sierran Virranjakaja
eli miten noi tulpanjohot menee dokissa? meneekö virranjakajan 1:stä puskuria lähimpää pyttyy ja 2:sta seuraavaa pyttyy ja 3:sta seuraavaa jne? rautalangan käyttö selittäessä sallittua 

Re: Ford Sierran Virranjakaja
En tiedä miten ne numerot on dokin jakajan kannessa, mutta jos 1. on selvillä niin siitä myötäpäivään seuraavasta 3, sitten 4, ja viimeisestä 2:seen.
Ja 1:nen on lähinnä etupuskuria, ja myötäpäivään tarkoittaa kellon pyörimis suuntaan.
Ja 1:nen on lähinnä etupuskuria, ja myötäpäivään tarkoittaa kellon pyörimis suuntaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Ford Sierran Virranjakaja
kiitoksia, on ne sitten oikeinemax kirjoitti:En tiedä miten ne numerot on dokin jakajan kannessa, mutta jos 1. on selvillä niin siitä myötäpäivään seuraavasta 3, sitten 4, ja viimeisestä 2:seen.
Ja 1:nen on lähinnä etupuskuria, ja myötäpäivään tarkoittaa kellon pyörimis suuntaan.

Re: Ford Sierran Virranjakaja
Eipä auta vaikka olis johdot merkattu kanteen kun pyörittelet jakajan eriasentoon niin jopas onkin järjestys eri,on käynyt nuorempana aivan sama hommeli mutta erimerkkisessä autossa
Re: omassa tämä taas ei toiminu alkuunkaan

Riesa2.0 kirjoitti:1-3-4-2 on järjestys ja yleensä ykkönen tulee vasempaan yläkulmaan, kolmonen oik.yläkulma, nelonen oik.alakulma ja kakkonen vas.alakulma mutta voi tietysti lähteä muualtakin jos ykköseksi on "valittu" joku muu nasta. Jos ei tuolla toimi niin kellon suuntaan kun siirrät johtoja aina seuraavaan reikään niin neljällä yrityksellä pitäisi jo osua oikeaan