Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noissa sivuikkunoissa pitää lasinnostimille opettaa ääriasennot uudestaan. Sen jälkeen toimii taas yhden kosketuksen avaus ja sulku. Jossain täällä varmaan ohjeet siihen.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6 (ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Don MC kirjoitti: ↑19 Helmi 2022 17:28
Noissa sivuikkunoissa pitää lasinnostimille opettaa ääriasennot uudestaan. Sen jälkeen toimii taas yhden kosketuksen avaus ja sulku. Jossain täällä varmaan ohjeet siihen.
Tuota yritin kyllä, mutta ohjeiden mukaan lasia täytyy pitää ääriasennoissa muutamia sekunteja, se ei vaan nyt onnistu kun auto laskee sen samantien alas. Ärsyttävä ongelma, tietenkin juuri kuskin ovessa, muualla sillä ei olisi niin väliä, kun hitaasti nitkuttamalla sen lasin saa kiinni.
mmhh kirjoitti: ↑19 Helmi 2022 12:13
Alkaa taas sähkövikoja kertyä; saa nähdä onko uudessa, ensi kuun alussa saapuvassa autossa samat hommat...
Onko muilla ollut vaikeuksia saada Focuksen konepeltiä avattua? Monesti tarkoitus lisätä pesunestettä, mutta eipä vaan salpa aukea saati kansi nouse avausasentoon. Nyt olisin halunnut tarkistaa öljyt, mutta ei. Kahvasta kokeillut nykiä hitaasti, nopeasti, ovet välillä kiinni ja auto lukkoon, hetken päästä auki ja taas vivusta nykimään, mutta ei lähtenyt. Aikaisemmin olen saanut sen lopulta suostumaan avautumiseen hetken jumppaamisen jälkeen, mutta nyt ei auttanut mikään. Voikohan tuokin mekanismi olla jäässä?
Toinen ongelma on kuskin oven ikkuna. Se ei enää toimi yhden nykäisyn taktiikalla kumpaankaan suuntaan. Kiinni mennessä sulkeutuu mutta kimpoaa takaisin ala-asentoon. Pitää hyvin pienin liikkein nitkuttaa kiinni, muuten vetää alas. Kokeilin resetoida sitä systeemiä, mutta resetointi vaatii ikkunan pitämistä ääriasennoissa ja se ei onnistu, kun kelaa takaisin alas sen heti ylhäältä. Lisäksi tuntuu, että alhaalla tietyssä kohtaa moottori jaksaa nostaa lasia hyvin nihkeästi. Tässät talven mittaan tuokin hajosi jotenkin. Varmaan huoltokäynti edessä kohta...
Molemmat ongelmat tulleet vastaan ja korjattu pajalla. Ikkunaan tehtiin jotain softahommia - uudelleenohjelmointi / päivitys.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Don MC kirjoitti: ↑19 Helmi 2022 17:28
Noissa sivuikkunoissa pitää lasinnostimille opettaa ääriasennot uudestaan. Sen jälkeen toimii taas yhden kosketuksen avaus ja sulku. Jossain täällä varmaan ohjeet siihen.
Tuota yritin kyllä, mutta ohjeiden mukaan lasia täytyy pitää ääriasennoissa muutamia sekunteja, se ei vaan nyt onnistu kun auto laskee sen samantien alas. Ärsyttävä ongelma, tietenkin juuri kuskin ovessa, muualla sillä ei olisi niin väliä, kun hitaasti nitkuttamalla sen lasin saa kiinni.
Tiedä sitten auttaisiko tuohon töpseliresetti eli akunkengän irroitus hetkeksi.
EI mitään kokemusta, pelkkää arvuuttelua vaan.
Auto ulkona koko vkl ajamatta. Lasit jäässä, ulkona n. -3C. Digitaalisen lämpömittarin anturi tuulilasin puhallussuuttimeen, näytti -1,3C. Etäkäynnistys ja kun alkoi ulkoa tulla kylmää ilmaa tippui -2,6C:hen. 2min päästä vesi valui tuulilasilla eli lasinlämmitin teki tehtävänsä. 5min ilman lämpötila 7,9C. 10min kun auto sammui 16,4C. Webasto ei käynnistynyt.
Auto ulkona koko vkl ajamatta. Lasit jäässä, ulkona n. -3C. Digitaalisen lämpömittarin anturi tuulilasin puhallussuuttimeen, näytti -1,3C. Etäkäynnistys ja kun alkoi ulkoa tulla kylmää ilmaa tippui -2,6C:hen. 2min päästä vesi valui tuulilasilla eli lasinlämmitin teki tehtävänsä. 5min ilman lämpötila 7,9C. 10min kun auto sammui 16,4C. Webasto ei käynnistynyt.
Pitää testata sama webastolla joku aamu.
Vaan entäpä sitten kun pakkasta on yötäpäivää -25'C ?
Auto ulkona koko vkl ajamatta. Lasit jäässä, ulkona n. -3C. Digitaalisen lämpömittarin anturi tuulilasin puhallussuuttimeen, näytti -1,3C. Etäkäynnistys ja kun alkoi ulkoa tulla kylmää ilmaa tippui -2,6C:hen. 2min päästä vesi valui tuulilasilla eli lasinlämmitin teki tehtävänsä. 5min ilman lämpötila 7,9C. 10min kun auto sammui 16,4C. Webasto ei käynnistynyt.
Pitää testata sama webastolla joku aamu.
Vaan entäpä sitten kun pakkasta on yötäpäivää -25'C ?
Onko muilla lopettanut vakkari kokonaan toimintaansa? Oli jäätä edessä mutta vaikka jäät sai pois niin ei toimi etäisyystutka Eikä edes perus vakkari. Vaatiikohan akunkenkä resetin..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
focst kirjoitti: ↑20 Helmi 2022 10:46
Onko muilla lopettanut vakkari kokonaan toimintaansa? Oli jäätä edessä mutta vaikka jäät sai pois niin ei toimi etäisyystutka Eikä edes perus vakkari. Vaatiikohan akunkenkä resetin..
Ei kokonaan,mut näillä sohjokeleillä vaatii välillä parkkihallin lämmön hetkeksi ja taas toimii aktiivinen vakkari.
focst kirjoitti: ↑20 Helmi 2022 10:46
Onko muilla lopettanut vakkari kokonaan toimintaansa? Oli jäätä edessä mutta vaikka jäät sai pois niin ei toimi etäisyystutka Eikä edes perus vakkari. Vaatiikohan akunkenkä resetin..
Ei kokonaan,mut näillä sohjokeleillä vaatii välillä parkkihallin lämmön hetkeksi ja taas toimii aktiivinen vakkari.
Joo aktiivi vakkari on aina loska keleillä pois pelistä. Mutta nyt on valikot mustana ei saa mitään vakkaria toimimaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Sulattelin aamulla hallissa keulan rupesi taas pelaamaan. Jännä homma että on jäätynyt satoja kertoja toi keula ja aktiivi vakkari pudonnut pois mutta ennen on saanut ajella normaali vakkarilla nyt myös se mykistyi..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Voisko olla niin, että sen keskellä olevan anturin jäädessä loskan sisään aktiivivakkari putoaa pois. Sillähän mitataan etäisyyttä edellä ajavaan.
Mutta jos ne etukulmien törmäysanturitkin jäätyvät niin koko vakkari hiljenee?
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑21 Helmi 2022 14:08
Voisko olla niin, että sen keskellä olevan anturin jäädessä loskan sisään aktiivivakkari putoaa pois. Sillähän mitataan etäisyyttä edellä ajavaan.
Mutta jos ne etukulmien törmäysanturitkin jäätyvät niin koko vakkari hiljenee?
Parkkitutkan anturi näkee vain noin metrin päähän.
Niitä ei tietääkseni vakkari käytä.
Vai mitä tarkoitit?
Tuli hankittua 2019 1.0 125hv M6 farkku vanhan MK2 seuraajaksi, tässä parit kommentit mikäli jotakuta kiinnostaa.
+ hiljainen ja pehmeä jopa 18" renkailla, selvästi hiljaisempi kuin MK2
+ kokonaisuutena ajotuntuma ihan jees nykypäivän autoksi
+ takamatkustajien tilat todella hyvät, myös keskipenkillä jees
+ tavaratila OK vaikka ei ihan yhtä iso kuin MK2
- ajoasento merkittävä ongelma, jos on yhtään pidempi tai pidempijalkainen kuski. Itse olen mielestäni normaali 185 cm ja ongelma on sen verran paha, että alkoi jo vähän kaduttaa ostopäätös. Jos ottaa penkin niin taakse, että jalat on siedettävästi niin ei ylety kädet rattiin eikä varsinkaan vaihdekeppiin. Siltikin vasen jalka puutuu lyhyessäkin ajossa, kun sille ei löydy mitään paikkaa. Sen oikea paikka, koroke kytkimen vieressä, on liian korkea ja jalka jää ikävän paljon koukkuun. Saa nähdä tottuuko ajoasento-ongelmaan vai pitääkö vaihtaa Octaviaan. Vanha MK2 oli ajoasennoltaan paljon parempi, myös MK3 oli hyvä joten harmi että uusi on siltä osin pilattu.
- ohjaustuntuma ja ratti ei yhtä hyvä ja kevyt kuin MK2
- kytkin liian jäykkä, ei yhtä hyvä kuin MK2
JanneL kirjoitti: ↑25 Helmi 2022 09:01
Tuli hankittua 2019 1.0 125hv M6 farkku vanhan MK2 seuraajaksi, tässä parit kommentit mikäli jotakuta kiinnostaa.
+ hiljainen ja pehmeä jopa 18" renkailla, selvästi hiljaisempi kuin MK2
+ kokonaisuutena ajotuntuma ihan jees nykypäivän autoksi
+ takamatkustajien tilat todella hyvät, myös keskipenkillä jees
+ tavaratila OK vaikka ei ihan yhtä iso kuin MK2
- ajoasento merkittävä ongelma, jos on yhtään pidempi tai pidempijalkainen kuski. Itse olen mielestäni normaali 185 cm ja ongelma on sen verran paha, että alkoi jo vähän kaduttaa ostopäätös. Jos ottaa penkin niin taakse, että jalat on siedettävästi niin ei ylety kädet rattiin eikä varsinkaan vaihdekeppiin. Siltikin vasen jalka puutuu lyhyessäkin ajossa, kun sille ei löydy mitään paikkaa. Sen oikea paikka, koroke kytkimen vieressä, on liian korkea ja jalka jää ikävän paljon koukkuun. Saa nähdä tottuuko ajoasento-ongelmaan vai pitääkö vaihtaa Octaviaan. Vanha MK2 oli ajoasennoltaan paljon parempi, myös MK3 oli hyvä joten harmi että uusi on siltä osin pilattu.
- ohjaustuntuma ja ratti ei yhtä hyvä ja kevyt kuin MK2
- kytkin liian jäykkä, ei yhtä hyvä kuin MK2
Täh? Oon 191cm ja ajoasento agr penkeillä tosi hyvä. Automaatissa vasemman jalan saa suoraksi kytkinpolkimen paikalle. Kestää ajaa vaikka minne asti yhdellä istumalla.
JanneL kirjoitti: ↑25 Helmi 2022 09:01
Tuli hankittua 2019 1.0 125hv M6 farkku vanhan MK2 seuraajaksi, tässä parit kommentit mikäli jotakuta kiinnostaa.
+ hiljainen ja pehmeä jopa 18" renkailla, selvästi hiljaisempi kuin MK2
+ kokonaisuutena ajotuntuma ihan jees nykypäivän autoksi
+ takamatkustajien tilat todella hyvät, myös keskipenkillä jees
+ tavaratila OK vaikka ei ihan yhtä iso kuin MK2
- ajoasento merkittävä ongelma, jos on yhtään pidempi tai pidempijalkainen kuski. Itse olen mielestäni normaali 185 cm ja ongelma on sen verran paha, että alkoi jo vähän kaduttaa ostopäätös. Jos ottaa penkin niin taakse, että jalat on siedettävästi niin ei ylety kädet rattiin eikä varsinkaan vaihdekeppiin. Siltikin vasen jalka puutuu lyhyessäkin ajossa, kun sille ei löydy mitään paikkaa. Sen oikea paikka, koroke kytkimen vieressä, on liian korkea ja jalka jää ikävän paljon koukkuun. Saa nähdä tottuuko ajoasento-ongelmaan vai pitääkö vaihtaa Octaviaan. Vanha MK2 oli ajoasennoltaan paljon parempi, myös MK3 oli hyvä joten harmi että uusi on siltä osin pilattu.
- ohjaustuntuma ja ratti ei yhtä hyvä ja kevyt kuin MK2
- kytkin liian jäykkä, ei yhtä hyvä kuin MK2
Täh? Oon 191cm ja ajoasento agr penkeillä tosi hyvä. Automaatissa vasemman jalan saa suoraksi kytkinpolkimen paikalle. Kestää ajaa vaikka minne asti yhdellä istumalla.
Ajoasennon osalta automaatti onkin varmasti parempi. Jalalle löytyy paikka ja vaihdekeppikään ei ole ongelma.
JanneL kirjoitti: ↑25 Helmi 2022 09:01
Tuli hankittua 2019 1.0 125hv M6 farkku vanhan MK2 seuraajaksi, tässä parit kommentit mikäli jotakuta kiinnostaa.
+ hiljainen ja pehmeä jopa 18" renkailla, selvästi hiljaisempi kuin MK2
+ kokonaisuutena ajotuntuma ihan jees nykypäivän autoksi
+ takamatkustajien tilat todella hyvät, myös keskipenkillä jees
+ tavaratila OK vaikka ei ihan yhtä iso kuin MK2
- ajoasento merkittävä ongelma, jos on yhtään pidempi tai pidempijalkainen kuski. Itse olen mielestäni normaali 185 cm ja ongelma on sen verran paha, että alkoi jo vähän kaduttaa ostopäätös. Jos ottaa penkin niin taakse, että jalat on siedettävästi niin ei ylety kädet rattiin eikä varsinkaan vaihdekeppiin. Siltikin vasen jalka puutuu lyhyessäkin ajossa, kun sille ei löydy mitään paikkaa. Sen oikea paikka, koroke kytkimen vieressä, on liian korkea ja jalka jää ikävän paljon koukkuun. Saa nähdä tottuuko ajoasento-ongelmaan vai pitääkö vaihtaa Octaviaan. Vanha MK2 oli ajoasennoltaan paljon parempi, myös MK3 oli hyvä joten harmi että uusi on siltä osin pilattu.
- ohjaustuntuma ja ratti ei yhtä hyvä ja kevyt kuin MK2
- kytkin liian jäykkä, ei yhtä hyvä kuin MK2
Täh? Oon 191cm ja ajoasento agr penkeillä tosi hyvä. Automaatissa vasemman jalan saa suoraksi kytkinpolkimen paikalle. Kestää ajaa vaikka minne asti yhdellä istumalla.
Mittasuhteita on myös erilaisia. Pelkkä kokonaispituus ei kerro koko totuutta: yhdellä on pitkä selkä, toisella taas todella pitkät jalat. En ole kokenut itsekään erityisen mukavaksi tätä Focusta 197 cm pitkänä, kun jalat on erityisen pitkät.
Täh? Oon 191cm ja ajoasento agr penkeillä tosi hyvä. Automaatissa vasemman jalan saa suoraksi kytkinpolkimen paikalle. Kestää ajaa vaikka minne asti yhdellä istumalla.
Mittasuhteita on myös erilaisia. Pelkkä kokonaispituus ei kerro koko totuutta: yhdellä on pitkä selkä, toisella taas todella pitkät jalat. En ole kokenut itsekään erityisen mukavaksi tätä Focusta 197 cm pitkänä, kun jalat on erityisen pitkät.
Näin se on, varmaan itsekin olen sitten pitkäjalkainen. En ole aikaisemmin asiaa noteerannut, kun kaikki muut ajamani Fordit ovat olleet enemmän tai vähemmän OK. En tästäkään autosta asiaa huomannut lyhyessä koeajossa, kun aikaisempien Focusten kokemuksella en osannut yhtään epäillä ja tunnustella asiaa. Harmittaa, kun pitkän harkinnan jälkeen valikoitunut auto osoittautuu heti käytössä pettymykseksi. Täytyy miettiä kärvisteleekö tällä pari vuotta vai laittaako saman tien kiertoon. Harmi sinänsä kun muuten auto vaikuttaa erittäin hyvältä.
Eli Focusta harkitsevaa suosittelen varmistamaan huolellisesti ennen ostopäätöstä onko ajoasento todella riittävän hyvä.
Mittasuhteita on myös erilaisia. Pelkkä kokonaispituus ei kerro koko totuutta: yhdellä on pitkä selkä, toisella taas todella pitkät jalat. En ole kokenut itsekään erityisen mukavaksi tätä Focusta 197 cm pitkänä, kun jalat on erityisen pitkät.
Näin se on, varmaan itsekin olen sitten pitkäjalkainen. En ole aikaisemmin asiaa noteerannut, kun kaikki muut ajamani Fordit ovat olleet enemmän tai vähemmän OK. En tästäkään autosta asiaa huomannut lyhyessä koeajossa, kun aikaisempien Focusten kokemuksella en osannut yhtään epäillä ja tunnustella asiaa. Harmittaa, kun pitkän harkinnan jälkeen valikoitunut auto osoittautuu heti käytössä pettymykseksi. Täytyy miettiä kärvisteleekö tällä pari vuotta vai laittaako saman tien kiertoon. Harmi sinänsä kun muuten auto vaikuttaa erittäin hyvältä.
Eli Focusta harkitsevaa suosittelen varmistamaan huolellisesti ennen ostopäätöstä onko ajoasento todella riittävän hyvä.
Mä oon 187 cm ja mittasuhteiltani pitkäjalkainen. Vakiopenkeissä ei riitä säädöt, vaan kaasujalka jää koukkuun siten että reidelle ei penkin etureuna tarjoa tukea. Tilannetta parantaa se, että laskee penkin aivan alas, mutta "perse tontissa" ei ole mun juttu ollenkaan. Jos penkin tunkkaa ylemmäs/ylös, niin se liikkuu samalla edemmäs ja jalat jää koukkuun. 3-5 cm tarttis lisää pituussäätöä. Toisaalta, "lyhyt kätisenä" ohjauspyörän säätöihinkin tarvitsisi enemmän pituussäätöä.
Nämä samat ergonomiaongelmat on tullut suurimmassa osassa autoja vastaan. Muistelisin, että näissä viimeisen korimallin Passateissa ergonomiapenkeillä (AGR?) saan likimain täydellisen ajoasennon: penkki menee tarpeeksi taakse ilman että sitä tarvitsee laskea kovinkaan alas ja ohjauspyörä tulee tarpeeksi syliin, ettei yhtään tarvitse kurotella.
Mun Focuksen apukuskin puoli ei puhalla lämmintä lainkaan. Sekä tuulilasin, A-pilarin, jalkatilan että molempien ylävartaloon puhaltavien suuttimien päistä työntää viileää ilmaa riippumatta ilmastointilaitteiston asetuksista. Myöskin aamulla Webastoa käyttäessä apukuskin tuulilasi ja sivuikkuna sulaa selvästi hitaammin kuskin puoleiseen verrattuna.
Kellään kokemusta aiheesta ja jos tuli kuntoon niin miten? Selviäähän tuo huollossa ajan kanssa, mutta jos siihen löytyis joku kikka kolmonen, niin kokeilisin mieluusti sen ensin.
Jonde kirjoitti: ↑01 Maalis 2022 20:57
Mulla vaihtoivat lämmityslaitteesta kennon.
Oliko sun autossa sama oire kuin mulla, että toinen puoli kabiinista ei pukkaa lämmintä lainkaan? Mun äly ei riitä ymmärtämään miten kenno vaihto asiaan auttaisi. Kenno puoliksi tukossa?
Jonde kirjoitti: ↑01 Maalis 2022 20:57
Mulla vaihtoivat lämmityslaitteesta kennon.
Oliko sun autossa sama oire kuin mulla, että toinen puoli kabiinista ei pukkaa lämmintä lainkaan? Mun äly ei riitä ymmärtämään miten kenno vaihto asiaan auttaisi. Kenno puoliksi tukossa?
Oliko sun autossa sama oire kuin mulla, että toinen puoli kabiinista ei pukkaa lämmintä lainkaan? Mun äly ei riitä ymmärtämään miten kenno vaihto asiaan auttaisi. Kenno puoliksi tukossa?