Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Lähetetty: 10 Marras 2021 07:25
B&O:n omistavana ja sen "laadun" kuulleena en olisi ikinä maksanut siitä extraa jos se olisi ollut lisävaruste.
Ford-Club Finland keskustelu
https://www.fordclub.fi/foorumi/
Meillä muuttui myös X Activeen, lisänä adaptiivinen vakkari, paremmat mukautuvat ledit ja winterpack. Alkuperäistilauksen varusteluun tulee nyt tuon X:n kautta lisänä Fordpass, navi ja langaton lataus puhelimelle. Kompensaation (hinnan alennus) kautta X jäi pari sataa kalliimmaksi kuin vanha malli.xflex kirjoitti: 09 Marras 2021 21:47Jahans, vai näin se sitten menee. Kuvetta saa varmaan kaivaa tässäkin kohtaa hieman syvemmältä. Vai oliko se kompensaatio muutakin kuin lukkosulaa ja lumpeen kukkia? Menee omalla kohdalla X versioksi ja hinta on kaikkea muuta kuin nyt tilatun automaatti activen. Noh, katsotaan mitä ehdottavat kun ottavat yhteyttä. Viitsiikö odotella vajaan vuoden perusautoa on sitten toinen pohdittava juttu se.THPC kirjoitti: 09 Marras 2021 19:24 Meidän toukokuussa tilatun ja tässä kuussa valmistukseen menevän Activen toimitus peruttiin maahantuojan toimesta, eli autoa ei valmisteta ainakaan meidän tilaamilla varusteilla enää vanhalla naamalla. Vaihdettiin myyjän kanssa tilaus faceliftiin, sen arvioitu toimitus huhtikuussa.
Saatiin Fordilta pieni kompensaatio peruutuksen vuoksi, kun vaihdettiin uuteen vastaavilla spekseillä olevaan malliin. Samoja uutisia odotettavissa varmasti muillekin autoa odottaville.
Juu. Kun on ollut pariin otteeseen muutaman päivän koeajossa viimeisen korin st ihmettelin miten tuo kehuttu B & O soitin oli niin huono. Omassa vanhakorisessa Sonyn soitin on paljon parempi. Mutta eihän siihen jää vaihtoehtoa olla maksamatta tuota vähän reilua 500€ lisähintaa B & O:sta jos uuden mallin vakiosoitin ( niin kuin esiteessä kerrotaan ) on sama kuin Fiesta 100 hp titaniumissa. Meillä on tuo auto ja se soitin on aivan onneton. Kyllä se B & O kuitenkin parempi on kuin perussoitin, vaikka onkin huonompi kuin mkVII soitin.Nipa kirjoitti: 10 Marras 2021 07:25 B&O:n omistavana ja sen "laadun" kuulleena en olisi ikinä maksanut siitä extraa jos se olisi ollut lisävaruste.
Itsellä ei sonyn soittimesta kokemuksia. Itse puhuin kaiuttimista. Sitä en tiedä millainen oli kun oli vielä subbari vararengaskotelossa. Tossa omassa on siellä oikean sivuverhoilun alla.ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 15:40Juu. Kun on ollut pariin otteeseen muutaman päivän koeajossa viimeisen korin st ihmettelin miten tuo kehuttu B & O soitin oli niin huono. Omassa vanhakorisessa Sonyn soitin on paljon parempi. Mutta eihän siihen jää vaihtoehtoa olla maksamatta tuota vähän reilua 500€ lisähintaa B & O:sta jos uuden mallin vakiosoitin ( niin kuin esiteessä kerrotaan ) on sama kuin Fiesta 100 hp titaniumissa. Meillä on tuo auto ja se soitin on aivan onneton. Kyllä se B & O kuitenkin parempi on kuin perussoitin, vaikka onkin huonompi kuin mkVII soitin.Nipa kirjoitti: 10 Marras 2021 07:25 B&O:n omistavana ja sen "laadun" kuulleena en olisi ikinä maksanut siitä extraa jos se olisi ollut lisävaruste.
Oliko sulla vaihtoauto? Jos oli, niin nousiko väliraha tuon 200€ vanha vs. facelift? Paljonko vanhan ja uuden nettohinnoissa oli eroa.THPC kirjoitti: 10 Marras 2021 08:48Meillä muuttui myös X Activeen, lisänä adaptiivinen vakkari, paremmat mukautuvat ledit ja winterpack. Alkuperäistilauksen varusteluun tulee nyt tuon X:n kautta lisänä Fordpass, navi ja langaton lataus puhelimelle. Kompensaation (hinnan alennus) kautta X jäi pari sataa kalliimmaksi kuin vanha malli.xflex kirjoitti: 09 Marras 2021 21:47
Jahans, vai näin se sitten menee. Kuvetta saa varmaan kaivaa tässäkin kohtaa hieman syvemmältä. Vai oliko se kompensaatio muutakin kuin lukkosulaa ja lumpeen kukkia? Menee omalla kohdalla X versioksi ja hinta on kaikkea muuta kuin nyt tilatun automaatti activen. Noh, katsotaan mitä ehdottavat kun ottavat yhteyttä. Viitsiikö odotella vajaan vuoden perusautoa on sitten toinen pohdittava juttu se.
Mulla ei kyllä näitä ongelmia ole ollut B&O:n kanssa ja luukutan AC-DC:tä ihan "sopivalla" volumellaNipa kirjoitti: 10 Marras 2021 15:54Itsellä ei sonyn soittimesta kokemuksia. Itse puhuin kaiuttimista. Sitä en tiedä millainen oli kun oli vielä subbari vararengaskotelossa. Tossa omassa on siellä oikean sivuverhoilun alla.ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 15:40
Juu. Kun on ollut pariin otteeseen muutaman päivän koeajossa viimeisen korin st ihmettelin miten tuo kehuttu B & O soitin oli niin huono. Omassa vanhakorisessa Sonyn soitin on paljon parempi. Mutta eihän siihen jää vaihtoehtoa olla maksamatta tuota vähän reilua 500€ lisähintaa B & O:sta jos uuden mallin vakiosoitin ( niin kuin esiteessä kerrotaan ) on sama kuin Fiesta 100 hp titaniumissa. Meillä on tuo auto ja se soitin on aivan onneton. Kyllä se B & O kuitenkin parempi on kuin perussoitin, vaikka onkin huonompi kuin mkVII soitin.
Subbarille ei mitään omaa säätöä. Kaikki basso tuntuu tulevan edestä. Bassoa ei voi säätää paljoa koska ovipanelit alkaa muuten pärisemään.
Vaihtoauto on -18 Vignale-Fiesta, ja väliraha 200 euroa korkeampi vs. vanha. Uuden ja vanhan mallin nettohinnassa taisi olla noin 1500 euroa eroa.ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 16:29Oliko sulla vaihtoauto? Jos oli, niin nousiko väliraha tuon 200€ vanha vs. facelift? Paljonko vanhan ja uuden nettohinnoissa oli eroa.THPC kirjoitti: 10 Marras 2021 08:48
Meillä muuttui myös X Activeen, lisänä adaptiivinen vakkari, paremmat mukautuvat ledit ja winterpack. Alkuperäistilauksen varusteluun tulee nyt tuon X:n kautta lisänä Fordpass, navi ja langaton lataus puhelimelle. Kompensaation (hinnan alennus) kautta X jäi pari sataa kalliimmaksi kuin vanha malli.
Ok. Sinullä kävi sitten hyvin kun sait 1 500€ kalliimman auton maksamalla vain 200€ lisää. Itse sitten tuolla kaavalla en olisi maksanut mitään väliä koska uusi st on vain 22.50€ nettona kalliimpi kuin vanha jonka tilasin 31.5. No, täytyy varmaan ajella sitten vain vanhalla, tehdä ensi vuonna 60 000 kilsan huolto ja ostaa talveksi 2023 uudet kitkat.THPC kirjoitti: 11 Marras 2021 10:08Vaihtoauto on -18 Vignale-Fiesta, ja väliraha 200 euroa korkeampi vs. vanha. Uuden ja vanhan mallin nettohinnassa taisi olla noin 1500 euroa eroa.ärräpärrä kirjoitti: 10 Marras 2021 16:29
Oliko sulla vaihtoauto? Jos oli, niin nousiko väliraha tuon 200€ vanha vs. facelift? Paljonko vanhan ja uuden nettohinnoissa oli eroa.
Tuli tällä viikkoa hinnastoa tavattua… ST-linjastossa vakiona 17 tuumaan vanteet - jos laittaa vignalea päälle niin tulee 18 tuumaiset. Videolla varmaan sellainen.Marko-05 kirjoitti: 13 Marras 2021 19:46 Minkälaisilla vanteilla uudet facelift ST-line Fiestat myydään tänne meille ?
Onko vanteina sama 17" kuin aiemmassa mallissa vai tuleeko näillä uusilla 18":silla joita näkyy youtube esittely videoilla ?
-M
Tollanen on 17":Marko-05 kirjoitti: 13 Marras 2021 19:46 Minkälaisilla vanteilla uudet facelift ST-line Fiestat myydään tänne meille ?
Onko vanteina sama 17" kuin aiemmassa mallissa vai tuleeko näillä uusilla 18":silla joita näkyy youtube esittely videoilla ?
-M
Päivitystä uuden Active X:n toimitukseen. Valmistuspäivä aikaistettu, tämän kuun lopussa. Luovutus helmikuun loppu - maaliskuun alku.THPC kirjoitti: 13 Tammi 2022 13:58 Meidän toukokuussa tilatun ja tässä kuussa valmistukseen menevän Activen toimitus peruttiin maahantuojan toimesta, eli autoa ei valmisteta ainakaan meidän tilaamilla varusteilla enää vanhalla naamalla. Vaihdettiin myyjän kanssa tilaus faceliftiin, sen arvioitu toimitus huhtikuussa.
Saatiin Fordilta pieni kompensaatio peruutuksen vuoksi, kun vaihdettiin uuteen vastaavilla spekseillä olevaan malliin. Samoja uutisia odotettavissa varmasti muillekin autoa odottaville.
No tämäpä yllättävä ja positiivinen uutinen aikoihin.THPC kirjoitti: 13 Tammi 2022 13:58 Päivitystä uuden Active X:n toimitukseen. Valmistuspäivä aikaistettu, tämän kuun lopussa. Luovutus helmikuun loppu - maaliskuun alku.
Pelkkä sylinterinkansi toisen kätinen.SiestaFiesta kirjoitti: 20 Tammi 2022 21:12 Ihan pelkästä uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta; onko tässä korimallissa 1,0 EcoBoost -moottorin asento vaihdettu jossain vaiheessa? Ja jos on, niin koska ja minkähän takia? osui nimittäin silmiin kuvia muutamaa vuotta vanhemman Fiestan konetilasta, ja näyttäisi kuin pakosarja ja turbo olisivat koneen etupuolella. Omassa 2021 Fiestassani moottorin etupuolella on imusarja, ja pakosarja ahtimineen löytyy rintapellin puolelta. Jotenkin tuntuisi oudolta tehdä noinkin suuri rakenteellinen muutos kesken mallisarjan tuotannon ihan vaan huvin vuoksi.
Tämä muutos tuli kun motti siirtyi uuteen sukupolveen - taisi olla 2018 lopulla tjsp. kun vaihtui samaan versioon kuin uusi Focus. Jakopää myös kettingillä tässä uudemmassa.SiestaFiesta kirjoitti: 20 Tammi 2022 21:12 Ihan pelkästä uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta; onko tässä korimallissa 1,0 EcoBoost -moottorin asento vaihdettu jossain vaiheessa? Ja jos on, niin koska ja minkähän takia? osui nimittäin silmiin kuvia muutamaa vuotta vanhemman Fiestan konetilasta, ja näyttäisi kuin pakosarja ja turbo olisivat koneen etupuolella. Omassa 2021 Fiestassani moottorin etupuolella on imusarja, ja pakosarja ahtimineen löytyy rintapellin puolelta. Jotenkin tuntuisi oudolta tehdä noinkin suuri rakenteellinen muutos kesken mallisarjan tuotannon ihan vaan huvin vuoksi.