Sivu 368/399
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 04 Joulu 2021 09:10
Kirjoittaja EeroH
focst kirjoitti: ↑04 Joulu 2021 07:40
Kuskin ovenlukko rupesi kunnollisella vuorokauden kuivattelulla pelaamaan. Vaihdettiin silti uusi torstaina, ulkoisesti oli saman näköinen eli tuskin pelaa yhtään paremmin kuin ensimmäinen. Onneksi lukot menee vielä 5 vuoteen asti takuuseen.
Jäätykö auki vai kiinni? Meillä toisessa monesti ulkoa ei pääse sisään kylmään autoon. Jätin nyt talliin vuorokaudeksi ja eilen laitoin muutamaksi tunniksi lämppärin puhaltamaan oveen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 04 Joulu 2021 09:39
Kirjoittaja focst
EeroH kirjoitti: ↑04 Joulu 2021 09:10
focst kirjoitti: ↑04 Joulu 2021 07:40
Kuskin ovenlukko rupesi kunnollisella vuorokauden kuivattelulla pelaamaan. Vaihdettiin silti uusi torstaina, ulkoisesti oli saman näköinen eli tuskin pelaa yhtään paremmin kuin ensimmäinen. Onneksi lukot menee vielä 5 vuoteen asti takuuseen.
Jäätykö auki vai kiinni? Meillä toisessa monesti ulkoa ei pääse sisään kylmään autoon. Jätin nyt talliin vuorokaudeksi ja eilen laitoin muutamaksi tunniksi lämppärin puhaltamaan oveen.
Ei lukittunut..kahvat oli normaalin tuntuiset. Vähän kun lämpeni niin sai oven pysymään kiinni.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 04 Joulu 2021 10:03
Kirjoittaja Pajari
EeroH kirjoitti: ↑04 Joulu 2021 09:10
focst kirjoitti: ↑04 Joulu 2021 07:40
Kuskin ovenlukko rupesi kunnollisella vuorokauden kuivattelulla pelaamaan. Vaihdettiin silti uusi torstaina, ulkoisesti oli saman näköinen eli tuskin pelaa yhtään paremmin kuin ensimmäinen. Onneksi lukot menee vielä 5 vuoteen asti takuuseen.
Jäätykö auki vai kiinni? Meillä toisessa monesti ulkoa ei pääse sisään kylmään autoon. Jätin nyt talliin vuorokaudeksi ja eilen laitoin muutamaksi tunniksi lämppärin puhaltamaan oveen.
Kottero oli latausongelmien vuoksi hoidossa, nyt sen jälkeen ilmeni tuo sama lukko-ongelma. Tällä kertaa vasen takaovi ei aukea ulkokahvasta. Kun sisäkahvasta aukaisee, niin sen jälkeen toimii ulkokahva ja lukitus ihan normaalisti.
Luulin näitä lukko-ongelmia olevan vain VAG-tuotteissa? Onneksi noita luukkuja on useampia, jospa niistä jostain aina sisälle pääsisi. Kunhan ei takaluukusta tarvitse könytä, niinkuin Golfiin oli aika usein pakkasilla mentävä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 04 Joulu 2021 13:27
Kirjoittaja AAR85
focst kirjoitti: ↑04 Joulu 2021 07:31
Näitä olen suunnitellut. Onko missä päin Suomea?
Elbowi ehti mennä ensin yv:tä laittaneelle.
Filtteri vielä vapaana ja sijaitsee Laitilassa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 06 Joulu 2021 16:51
Kirjoittaja EeroH
Tosi mukava kun pa luukku jäätyy kiinni

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 06 Joulu 2021 17:01
Kirjoittaja _JPA
EeroH kirjoitti: ↑06 Joulu 2021 16:51
Tosi mukava kun pa luukku jäätyy kiinni
Teet niinkuin eilen näkemäni Mersumies: revit koko luukun irti. Laittaa sitte noin vapun tienoilla takas.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 06 Joulu 2021 17:20
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Tänään tankille.
Viiden minuutin nyrkkeilyottelu tankin luukun kanssa ennen kuin se nöyrtyi aukeamaan.
Sitten tankkauksen jälkeen luukku suostui jäämään kiinni ehkä kahdenkymmenen yritysen jälkeen.
Koskahan se on olosuhteiden pakosta väännettävä väkisin auki että matka voi jatkua....
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 06 Joulu 2021 18:41
Kirjoittaja EeroH
Uitin korin puoleisen männän wd40llä, ainakin nyt toimii mutta näkee seuraavalla tankilla auttoiko.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Joulu 2021 22:58
Kirjoittaja Julkuri
Paljon on noita 2019 ja 2020 Ford focuksia myynnissä vähillä kilometreillä. Onko turvallinen ostos? Mielipiteitä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2021 10:40
Kirjoittaja huppumies
huppumies kirjoitti: ↑02 Joulu 2021 10:15
huppumies kirjoitti: ↑30 Marras 2021 12:49
Sylinterikannen lämpötila-anturi vaihdettu ja tällä pitäisi ongelman poistua. No puoli kolmen aikaan hakemaan autoa ja sit voi taas alkaa jännäkakka housussa painelemaan "start-stop"-nappia.
Hain auton tiistaina klo 14 ja kahdeksan (8) kertaa sain painettua "start-stop"-nappia ennen kuin vika uusiutui.
Laatu näkyy
Kapteenin lokikirja päivä 378 845.
Autokeskuksen palvelu parantunut ja yhteydenpito sekä asiakkaan ajantasalla pitäminen erittäin hyvällä tolalla. Pisteet siitä Konalan autokeskukselle sekä myös sijaisauton järjestämisestä ongelmitta.
Sijaisautona toimiva karvalakkifiesta on nyt niellyt kilometrejä aikalailla ja voin myöntää, että omaa focusta on ikävä. Tai siis sitä focusta, joka toimii on ikävä.
Ainoa positiivinen asia on fiestassa on lohkolämmitin, kun vaan jaksaisi ja muistaisi käyttää sitä.
Focuksesta on nyt vaihdettu kolme eri anturia ja edelleen sama vika toistuu. Testeri on laulanut ja chat-kanava tehtaan suuntaan on auki, josko heillä olisi ollut vastaavanlaisia caseja.
Antureiden mukaan lämpötilaerot on max 10 astetta ja tämän ei pitäisi vielä aiheuttaa näitä ylikuumentumisvaroituksia - varoituksen raja on 20 astetta. Joten joku anturi siellä nyt heittää väärää infoa moottorinohjausyksikölle.
Pahin skenaario on tällä hetkellä se, että koko moottorinohjausyksikkö joudutaan vaihtamaan ja se on sit viikkojen homma.
No onneksi on fiesta alla, jotta voin opettaa 6 ja 4v lapsilleni kuinka takaikkuna avataan kahvaa pyörittämällä.
Over and out.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2021 13:33
Kirjoittaja Renee
Jännä homma kyllä on autosi suhteen. Ammattiasentajat tehtaan tuki paras testilaiteisto ja pystyvät ajamaan varmaan livedataa kun autolla ajellaan ja testataan. Periaatteessa joku huono liitos tai joku heikko tinaus jossain piirikortissa tekee näitä haamuvikoja. Toivotaan etteivät pitkään arvo vaan rakentavat sähköpuolen uudeksi jos siinä syy jota epäillään. Joskin nykyaika ei sähköinen vika monelle korjaamolle on haaste. Koulutus varmaan tehnyt sen mitä asentajat ovat käyneet. Semppiä vain sinne.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2021 16:42
Kirjoittaja HMS77
HMS77 kirjoitti: ↑23 Marras 2021 15:17
Huhhuh, liki 60tkm mittarissa ja Vianor sanoo että kaikki rengaspaineanturit on rikki talvirenkaissa.
Tämä keissi alkoi siis renkaidenvaihdon yhteydessä kun yksi talvirenkaista oli aivan tyhjä. No, auto Vianorille jossa totesivat että venttiili pettäny ja samalla tietysti pitää uusia se anturi.
No, autopa herjasi tuon jälkeen päivittäin anturivikaa, tänään vaimo meni takasin Vianorille jossa totesivat että heidän anturi toimii mutta nuo kolme alkuperäistä olis sitten rikki. Käyttöikä kuulemma 3-5 vuotta.
Yhden anturin vaihdolle tuli hintaa suolaiset 115 euroa, vaimo neuvotteli tiukan hinnan muiden vaihdolle.
Kuulostaa uskomattomalta että kaikki anturit hajoaisivat samaan aikaan..
Jään mielenkiinnolla odottelemaan että vieläkö auto huutaa antureista kun kaikki on vaihdettu, sen jälkeen saa Vianor kyllä hoitaa asian veloituksetta kuntoon..
Onneksi talvirenkaissa nyt on vielä elämää ainakin kolmeksi talveksi, koska sittenhän ne menee taas uusiksi..
Eli, tämä keissi ratkesi siis tosiaankin kaikkien anturien vaihdolla. 300 euroa kiitos.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2021 18:02
Kirjoittaja EeroH
HMS77 kirjoitti: ↑09 Joulu 2021 16:42
HMS77 kirjoitti: ↑23 Marras 2021 15:17
Huhhuh, liki 60tkm mittarissa ja Vianor sanoo että kaikki rengaspaineanturit on rikki talvirenkaissa.
Tämä keissi alkoi siis renkaidenvaihdon yhteydessä kun yksi talvirenkaista oli aivan tyhjä. No, auto Vianorille jossa totesivat että venttiili pettäny ja samalla tietysti pitää uusia se anturi.
No, autopa herjasi tuon jälkeen päivittäin anturivikaa, tänään vaimo meni takasin Vianorille jossa totesivat että heidän anturi toimii mutta nuo kolme alkuperäistä olis sitten rikki. Käyttöikä kuulemma 3-5 vuotta.
Yhden anturin vaihdolle tuli hintaa suolaiset 115 euroa, vaimo neuvotteli tiukan hinnan muiden vaihdolle.
Kuulostaa uskomattomalta että kaikki anturit hajoaisivat samaan aikaan..
Jään mielenkiinnolla odottelemaan että vieläkö auto huutaa antureista kun kaikki on vaihdettu, sen jälkeen saa Vianor kyllä hoitaa asian veloituksetta kuntoon..
Onneksi talvirenkaissa nyt on vielä elämää ainakin kolmeksi talveksi, koska sittenhän ne menee taas uusiksi..
Eli, tämä keissi ratkesi siis tosiaankin kaikkien anturien vaihdolla. 300 euroa kiitos.
N. 30€ kpl autodoc. Mulla yhdet vanteet juuri 3v vanhat ja ainakin vielä toimii.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 10 Joulu 2021 13:03
Kirjoittaja Focus_2.0
EeroH kirjoitti: ↑09 Joulu 2021 18:02
HMS77 kirjoitti: ↑09 Joulu 2021 16:42
Eli, tämä keissi ratkesi siis tosiaankin kaikkien anturien vaihdolla. 300 euroa kiitos.
N. 30€ kpl autodoc. Mulla yhdet vanteet juuri 3v vanhat ja ainakin vielä toimii.
Saksan Ebaysta tilasin vuosi sitten Fordin omat anturit satasella joka nurkkaan kotiin toimitettuna. Asennus meni samalla kun osti uudet renkaat.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 15 Joulu 2021 08:57
Kirjoittaja Rusakko_
Mikä on sytytystulppien vaihtoväli 1.0-1.5 litraisille moottoreille? Ei taas google osaa kertoa (tai minä hakea)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 15 Joulu 2021 09:33
Kirjoittaja toasti
Rusakko_ kirjoitti: ↑15 Joulu 2021 08:57
Mikä on sytytystulppien vaihtoväli 1.0-1.5 litraisille moottoreille? Ei taas google osaa kertoa (tai minä hakea)
60 tkm / 4 vuotta sanoo Etis 1.5 ecoboost automaatille.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 15 Joulu 2021 14:23
Kirjoittaja Fixu
Fixu kirjoitti: ↑23 Marras 2021 13:15
toasti kirjoitti: ↑23 Marras 2021 07:14
Kannattaa varmaan pienentää avustimen herkkyyttä mittariston asetuvalikosta, jos tuollaista tekee. Itsellä on yhden kerran varoittanut turvaan rankkasateella, mutta kertaakaan ei ole edes aloittanut jarrutusta.
Totta, enpä muistanutkaan tuota enää. Oiskohan nollautunut edellisellä huoltokerralla kun ajettu päivityksiä.
Tänään meinasin taas saada sydärin liikenneympyrässä tuosta piipittelystä. Taas ihan turhaan piippaili, ei ollut mitään lähellä piti tilannetta. Tsekkasin sitten törmäykseneston herkkyyden ja se oli "matala", eli ei ole nollaantunut. Silti se on muuttunut herkemmäksi. Onko sitten jossain tutkassa jotain vikaa vai voiko olla, että joku moduuli päivitetty ja mennyt herkemmäksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 17 Joulu 2021 00:51
Kirjoittaja JMH81
Vuosi ja 59tkm takana työsuhdeautoilua Focuksen kanssa. Matka sujunut ihan hyvin. Ei ole ollut virranhallintaongelmia. Start-Stop toimii, Webasto toimii. Kulutus vuoden ajalta tankkauksista mitattuna 4.9.
Vikoja:
Talvella 2021 vaihdelaatikko meni vikatilaan pari kertaa kovien yli 20°c pakkasien aikaan aamulla ajoon lähdön jälkeen. Laatikko yritti vaihtaa vaihdetta mutta muutaman voimakkaan vaihtoyrityksen jälkeen meni vikatilaan. Vaihdelaatikon ohjelmiston päivitys korjasi ongelman toistaiseksi
Keväällä 2021 handsfree takaluukku lopetti toimimisen. Ekaksi vaihdettiin joku antennimoduuli mutta se ei auttanut. Seuraavaksi vaihdettiin johtosarja joka korjasi vian.
Kesä ja syksy mennyt ongelmitta. Vaihdelaatikkoon en ole tyytyväinen. Ei ole mikään maailman sivistynein.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 18 Joulu 2021 17:46
Kirjoittaja kurjo
Mulla alkoi focus 2019 1.0 puhaltaa hanttarin puolelta vain kylmää huolto tilattu pitkä jono noin 3vk mikähän häntä vaivaa
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Joulu 2021 18:56
Kirjoittaja grizzly
Nyt kummastuttaa Focuksen Webaston toimintaa. Tuntuu alka turhalta vekottimelta. Kyllä se nollakeleissä lämmittää, mutta ei sulata edes tuulilasia -15 asteen pakkasessa, vaikka on täydet 30 minuuttia käynnissä. Ei edes puolet tuulilasista. Autona siis vm 2021 Active STW, 1,5 koneella.
Mites teillä muilla webasto lämmittää ja sulattaa?
Melko pettymys on, jos toimii kuten kuuluu, eikä parempaan pysty.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Joulu 2021 19:07
Kirjoittaja focst
grizzly kirjoitti: ↑23 Joulu 2021 18:56
Nyt kummastuttaa Focuksen Webaston toimintaa. Tuntuu alka turhalta vekottimelta. Kyllä se nollakeleissä lämmittää, mutta ei sulata edes tuulilasia -15 asteen pakkasessa, vaikka on täydet 30 minuuttia käynnissä. Ei edes puolet tuulilasista. Autona siis vm 2021 Active STW, 1,5 koneella.
Mites teillä muilla webasto lämmittää ja sulattaa?
Melko pettymys on, jos toimii kuten kuuluu, eikä parempaan pysty.
Se lämmittää ensin moottorin ja sitten siirtyy lämmittämään sisätiloja näin ainakin mulla. Aika huono jos haluaa sisätilat lämpimäksi. Mutta moottori ja nesteet lämpimät niin kun laittaa käyntiin niin nopeasti sisätilat lämpiää ja lasit sulaa. Mulla ois valmiina sisähaarasarja ja sisätilan lämmitin kun jaksais laittaa paikalleen. Sais ainakin kotoa lähteä lämpimällä ja sulalla autolla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Joulu 2021 20:49
Kirjoittaja EeroH
Ei ole niin tehokas kuin mk3 Eberspächer.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 24 Joulu 2021 12:00
Kirjoittaja HMS77
Taas mennään, Webasto ja akku..
Te ketkä olette asentaneet ylläpitolaturin niin onko se poistanut nuo ongelmat Webaston ja akun kanssa? Onko Webasto toiminu tuon jälkeen moitteetta joka kerta?
Sotii niin Webaston periaatetta vastaan asennella jotain piuhaa vaativaa ylläpitolaturia mutta pakko kai se on nöyrtyä kun ei Ford kerran löydä ratkaisua tähän tyhmään ongelmaan. Pahimmat pakkaset on varmasti vielä edessä ja täällä starttaillaan autoa ilman lämmitystä jo -10 pakkasella.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 24 Joulu 2021 12:09
Kirjoittaja PiuhaPoikki
HMS77 kirjoitti: ↑24 Joulu 2021 12:00
Taas mennään, Webasto ja akku..
Te ketkä olette asentaneet ylläpitolaturin niin onko se poistanut nuo ongelmat Webaston ja akun kanssa? Onko Webasto toiminu tuon jälkeen moitteetta joka kerta?
Sotii niin Webaston periaatetta vastaan asennella jotain piuhaa vaativaa ylläpitolaturia mutta pakko kai se on nöyrtyä kun ei Ford kerran löydä ratkaisua tähän tyhmään ongelmaan. Pahimmat pakkaset on varmasti vielä edessä ja täällä starttaillaan autoa ilman lämmitystä jo -10 pakkasella.
Silloin uutena, alkuperäisellä softalla ja akunvalvontamoduulilla laturikaan ei auttanut. Varaustila ei noussut lataamisesta huolimatta.
Mutta nykyään webasto toimii aina jos akkua on ladannut.
Toimii se pääsääbtöisesti ilmankin mutta pätkäajossa ja pitkän ajamattomuuden jälkeen varaustila voi painua alle 60%. Silloin sen saa laturilla nousemaan ja webasto tomii.
Yksi tämän auton ongelma on alimitoitettu akku. Se webastolle jäävä Ah-pelivara on naurettavan pieni vaikka lataus toimisikin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 24 Joulu 2021 13:31
Kirjoittaja HMS77
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑24 Joulu 2021 12:09
HMS77 kirjoitti: ↑24 Joulu 2021 12:00
Taas mennään, Webasto ja akku..
Te ketkä olette asentaneet ylläpitolaturin niin onko se poistanut nuo ongelmat Webaston ja akun kanssa? Onko Webasto toiminu tuon jälkeen moitteetta joka kerta?
Sotii niin Webaston periaatetta vastaan asennella jotain piuhaa vaativaa ylläpitolaturia mutta pakko kai se on nöyrtyä kun ei Ford kerran löydä ratkaisua tähän tyhmään ongelmaan. Pahimmat pakkaset on varmasti vielä edessä ja täällä starttaillaan autoa ilman lämmitystä jo -10 pakkasella.
Silloin uutena, alkuperäisellä softalla ja akunvalvontamoduulilla laturikaan ei auttanut. Varaustila ei noussut lataamisesta huolimatta.
Mutta nykyään webasto toimii aina jos akkua on ladannut.
Toimii se pääsääbtöisesti ilmankin mutta pätkäajossa ja pitkän ajamattomuuden jälkeen varaustila voi painua alle 60%. Silloin sen saa laturilla nousemaan ja webasto tomii.
Yksi tämän auton ongelma on alimitoitettu akku. Se webastolle jäävä Ah-pelivara on naurettavan pieni vaikka lataus toimisikin.
Mjoo, vaimolla työmatka apout 23km suuntaansa eikä vaan riitä. Eikä taas huviksee viittis ajella.
Pakko se varmaa on nöyrtyä tuon kiinteän ylläpitolaturin edessä..