Sivu 37/84
Re: Focus 2015
Lähetetty: 11 Helmi 2017 16:01
Kirjoittaja siebro
larna kirjoitti:ST line vs Titanium.
Miten olette pähkäilleet näiden välillä. ST Line makeen näköinen ( ja hinnoiteltu järkeväksi), mutta harmi kun siihen ei saa mukautuvaa vakionopeus säädintä.
Paljon porukat kehuu tätä ja taitaa olla aika yleinen melkein jokaisessa tämän hintaluokan uusissa autoissa. Golfissakin vakio.
Miten toi on Fordeissä toiminut?
Itse kun tilasin joulukuussa uuden auton valitsin ensin haluamani varusteet ja totesin että titanium oli itselleni järkevämpi vaihtoehto, valitsin siihen vielä korisarjan niin pysyy ulkonäkökin kunnossa.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 12 Helmi 2017 17:21
Kirjoittaja Spike
larna kirjoitti:ST line vs Titanium.
Miten olette pähkäilleet näiden välillä. ST Line makeen näköinen ( ja hinnoiteltu järkeväksi), mutta harmi kun siihen ei saa mukautuvaa vakionopeus säädintä.
Paljon porukat kehuu tätä ja taitaa olla aika yleinen melkein jokaisessa tämän hintaluokan uusissa autoissa. Golfissakin vakio.
Miten toi on Fordeissä toiminut?
Onhan mukautuva vakionopeudensäädin kallis Fordiin, mutta on se hieno varuste. Jonossa missä nopeus seilaa koko ajan on nykyisin leppoisa ajella. Ja moottoritiellä saa vaihdettua perinteisen vakkarin valikosta. Saa ajella omaa vauhtia. Täytyy vaan muistaa jarruttaa itse tarvittaessa. Auto ei silloin jarruttele. Mulla ei ole ollut ongelmia.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 14 Helmi 2017 12:52
Kirjoittaja Jazzo
Täällä on porukka kehunut saaneensa start and stopin disabloitua. En hirveästi onnesta kilju sen kanssa, niin nyt kaipaisin tähän jeesiä.
Kun käyn BCM:sta nappaan minkä vaan alasvetovalikon 4:stä vaihtoehdosta , niin ainoa mikä toimii on "with S/S" joten se ei nyt hirveästi auta tähän henkilökohtaiseen ongelmaani.
Ottaa sitten "without S/S", "unknow" tai "Not Set", niin aina paukkaa low brake fluidin, sekä vikavalot ja koodit ABS, TCS, ESP, Hill startista jne, eikä nuo lähde Forscanilla mihinkään.
Ja ei, jarruneste ei ole vähissä.
Muut muutokset joita olen tehnyt ovat kyllä onnistuneet.
Eli jos jollain olisi jotain pientä vinkkiä heittää tähän, niin olisin kovin onnellinen. Ja manuualilaatikkoinen allekirjoituksen hevonen kyseessä.
Ja hakemani ratkaisu ei ole vaihdekepin vierestä löytyvä nappi.
Samaten jos saa takavalot palamaan päivävalojen kanssa, niin sekin tieto kelpaa. Nyt olen laittanut niin, että ajovalot ovat aina päällä, joka sekin on minulle ihan OK.
Voortissa mielestäni pelaa kyllä ajovaloautomatiikka tosi hienosti. Jotenkin en vain pidä siittä, että kun 5km matkan aikana aurinko paistaa ja käy sitten vähän väliä 10 sekuntia pilvessä, niin takavalot läiskivät päälle ja pois. Vaikka ei sillä, enhän minä sinne taakse näe.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 14 Helmi 2017 15:02
Kirjoittaja Simprider
Jazzo kirjoitti:Täällä on porukka kehunut saaneensa start and stopin disabloitua. En hirveästi onnesta kilju sen kanssa, niin nyt kaipaisin tähän jeesiä.
Kun käyn BCM:sta nappaan minkä vaan alasvetovalikon 4:stä vaihtoehdosta , niin ainoa mikä toimii on "with S/S" joten se ei nyt hirveästi auta tähän henkilökohtaiseen ongelmaani.
Ottaa sitten "without S/S", "unknow" tai "Not Set", niin aina paukkaa low brake fluidin, sekä vikavalot ja koodit ABS, TCS, ESP, Hill startista jne, eikä nuo lähde Forscanilla mihinkään.
Ja ei, jarruneste ei ole vähissä.
.
Sinun pitää resetoida ja restartata ABS ohjainboksi sen jälkeen kun olet laittanut without S/S niin sitten häviää nuo hälyt. Itselläni käyttäytyi kaikki 3 modattua autoa myös samoin.
Eli ABS tabista -> Get info ja kun lukee tiedot näytölle -> reset ECU
Re: Focus 2015
Lähetetty: 14 Helmi 2017 19:51
Kirjoittaja Jazzo
Simprider kirjoitti:
Sinun pitää resetoida ja restartata ABS ohjainboksi sen jälkeen kun olet laittanut without S/S niin sitten häviää nuo hälyt. Itselläni käyttäytyi kaikki 3 modattua autoa myös samoin.
Eli ABS tabista -> Get info ja kun lukee tiedot näytölle -> reset ECU
Jes, mahtavaa. Kiitoksia paljon.
Nyt ei näyttänyt enää koodeja tulevan heti ja rontin 10km lenkin aikanakaan niitä ei ilmaantunut. Hill start assistanttikin toimi.
Tosin en tiedä onko S/S vielä päällä.
Sen logiikka ei ole oikein auennut ja nyt ei toivottavasti enää tarvitsekkaan aueta.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 15 Helmi 2017 11:49
Kirjoittaja Jap3
Jazzo kirjoitti:
Jes, mahtavaa. Kiitoksia paljon.
Nyt ei näyttänyt enää koodeja tulevan heti ja rontin 10km lenkin aikanakaan niitä ei ilmaantunut. Hill start assistanttikin toimi.
Tosin en tiedä onko S/S vielä päällä.
Sen logiikka ei ole oikein auennut ja nyt ei toivottavasti enää tarvitsekkaan aueta.
Millä ohjelmalla teette näitä muutoksia? Sillä venäläisellä foccustoolilla?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 01:19
Kirjoittaja nago
larna kirjoitti:Vähän kyllä pettymys. Kyllä ST Linessa saa rahalle parhaiten vastinetta, jos arvostaa tuota korin muotoilusarjaa.
ST Lineen ei saa noita parampia Sonyn stereoita. Millaisia kokemuksia perus soittimen käyttäjillä? Saako noita parannettua esim kaiuttimien vaihdolla?
Itselläni on Focus Titanium Business tuolla korinmuotoilusarjalla (tilattu ennen kuin ST-lineä oli saatavilla). Huomasin, että korinmuotoilusarja tuossa ST-linessä ei ole sama kuin erikseen ostettuna. ST-linestä puuttuu esimerkiksi tuo iso takaspoileri joka löytyy omasta Focuksestani, mutta muuten kai on samanlainen.
Audion osalta itselläni on tuo paras setti, eli 10 kaiutinta subbarilla. Syncistä kun bassot laittaa täysille ja DSP:n säätää Driver -asentoon, niin kyllä jytisee ihan riittävästi.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 16:41
Kirjoittaja larna
Tein vähän hintavertailuja ST Line ja Titanium välillä.
1.5 TDCi Powershift 5 ovinen.
Titaniun korisarjalla +17" vanteet 29902 €
ST Line , johon pitää lisätä 8" radio, liukuva kyynärnoja ja autom. ilmastointi 27731 €.
Mitä tästä jää puuttumaan Titaniumin nähden on avaimeton lukitus ja sisävalot.
Muuten pitäisi olla vertailukelpoisia ( paitsi tuo isompi takaspoileri, joka mulle ei oleellinen)
Eli kyllä tuo ST Line ihan hyvä diili on.
Onks joku muuten ajanut tuota 17" tuuman renkailla.Ei varmaan kovin iso ero 16 tuumaisiin?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 19:26
Kirjoittaja Hot hatch
ST-Line kuulemma perustuu Trendiin, siksi eroa varusteissa.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 19:45
Kirjoittaja Viikkus
larna kirjoitti:Tein vähän hintavertailuja ST Line ja Titanium välillä.
1.5 TDCi Powershift 5 ovinen.
Titaniun korisarjalla +17" vanteet 29902 €
ST Line , johon pitää lisätä 8" radio, liukuva kyynärnoja ja autom. ilmastointi 27731 €.
Mitä tästä jää puuttumaan Titaniumin nähden on avaimeton lukitus ja sisävalot.
Muuten pitäisi olla vertailukelpoisia ( paitsi tuo isompi takaspoileri, joka mulle ei oleellinen)
Eli kyllä tuo ST Line ihan hyvä diili on.
Onks joku muuten ajanut tuota 17" tuuman renkailla.Ei varmaan kovin iso ero 16 tuumaisiin?
Itsellä on ST-line 17" vanteilla, edellinen auto sama mutta Trendline ja siinä oli kesärenkaat 16". Merkillistä kyllä, väittäisin ST-linea hiljaisemmaksi autoksi ylipäätään. Renkaat pysyi samana auton vaihdon yhteydessä ja selkeästi hiljaisempi on tuo ST. Ainoa mitä keksin itse on, että hiukan eri alustan osat resonoivat vähemmän ST-linessa. En oikein usko tuohon parempaan äänieristykseen. ST-linen alusta myös paukkuu töyssyissä vähemmän mitä Trendin. Trendin alusta oli uudeksi autoksi yllättävän äänekäs pienissäkin töyssyissä. Tämä ST-linen sentin matalampi alusta taas on selvästi mukavampi. Vähemmän niiailee kaarteissa ja vähemmänn pakkuu ja kolisee töyssyissä, selkeästi se paras parannus Trendlineen
17" renkaat ovat mielestäni vielä selkeästi mukavat ja ero 16" satsiin, ainakin 205/55 -profiilin kumeilla on aika olematon.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 19:46
Kirjoittaja Jap3
Diggaan omasta titaniumista korisarjalla kun siinä on kromiset maskin ja ikkunankehykset, sopii ainakin tuon valkoisen värin kanssa.
Niinhän nuo red- ja black editionitkin perustuu trendiin, niissä on kylläkin tuo iso takaspoileri.
Kaikki st-linet mitän oon nähny on halogeenivaloilla

Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 21:15
Kirjoittaja EeroH
Viikkus kirjoitti:edellinen auto sama mutta Trendline
Oli myös facelift?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 21:18
Kirjoittaja larna
Järki sanoo että ota Ford, tunne että Toyota C-HR ja ego että Audi A3.
On tää auton valinta pirun vaikeeta

Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Helmi 2017 21:28
Kirjoittaja Viikkus
EeroH kirjoitti:
Oli myös facelift?
Oli Facelift vm2016
Re: Focus 2015
Lähetetty: 17 Helmi 2017 09:38
Kirjoittaja kalle_a
Jap3 kirjoitti:Diggaan omasta titaniumista korisarjalla kun siinä on kromiset maskin ja ikkunankehykset, sopii ainakin tuon valkoisen värin kanssa.
Niinhän nuo red- ja black editionitkin perustuu trendiin, niissä on kylläkin tuo iso takaspoileri.
Kaikki st-linet mitän oon nähny on halogeenivaloilla

Minä taas valitsin ST-Linen senkin takia, että tummanharmaassa autossa nuo kromit ovat vähän.. No, mä en diggaa kromiosia..
Ison takaspoilerin sekä Xenonit ruksin lisävarusteisiin, kun kumpaakaan kampetta ei ST-Linen farkkuun tule vakiona. Xenonit eivät myöskään kuulu Titaniuminkaan varusteisiin.
St Linen musta sisäkatto mustine sisätolppineen miellyttää omaa silmää ja vakiota jäykempi ja matalampi jousitus on myös iso plussa

Ei siis tarvitse alkaa autoa heti madaltamaan..
St Linen kylkimerkit kuten myös perän Focus sekä EcoBoost merkinnät lähtivät myös samantien mäkeen, tosin kaikki ulkoiset malli jne merkit olen kaikista autoistani poistanut

Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 09:59
Kirjoittaja Viikkus
kalle_a kirjoitti:
Minä taas valitsin ST-Linen senkin takia, että tummanharmaassa autossa nuo kromit ovat vähän.. No, mä en diggaa kromiosia..
Ison takaspoilerin sekä Xenonit ruksin lisävarusteisiin, kun kumpaakaan kampetta ei ST-Linen farkkuun tule vakiona. Xenonit eivät myöskään kuulu Titaniuminkaan varusteisiin.
St Linen musta sisäkatto mustine sisätolppineen miellyttää omaa silmää ja vakiota jäykempi ja matalampi jousitus on myös iso plussa

Ei siis tarvitse alkaa autoa heti madaltamaan..
St Linen kylkimerkit kuten myös perän Focus sekä EcoBoost merkinnät lähtivät myös samantien mäkeen, tosin kaikki ulkoiset malli jne merkit olen kaikista autoistani poistanut

Mielipiteistä ei tietenkään kannata kiistellä, mutta olen täysin samoilla linjoilla kromin suhteen. Kromikoristeet ja urheilullisuus eivät oikein istu samaan pakettiin.
Onko muuten hyviä vinkkejä perän Focus- ja Ecoboost-merkin poistamiseen? Lähteekö ihan hiustenkuivaajalla lämmittämällä, jääkö helposti liimajälkiä?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 10:41
Kirjoittaja AAR85
Onko täällä porukka laittanut Focuksen keulalle lisävaloja? Nuo halogeenien pitkät on kyllä tavallisen surulliset.. Eivät juuri normivaloja enempää näytä.. Kattelin, että joku
tälläinen voisi olla kätevä siinä keulilla. Mutta mutta. Itse en ole koskaan kytkenyt mitään lisävaloja, joten tietämys on nolla. Saako lisävalot kytkettyä niin, että toimivat viiksestä pitkien kanssa samaan aikaan? Ettei tarvisi mitään nappuloita asennella kajuuttaan. Sitten toinen asia on se, että tässä bensamallissahan on ne kysor läpät maskissa, että miten piuhojen veto?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 12:18
Kirjoittaja kalle_a
Viikkus kirjoitti:Onko muuten hyviä vinkkejä perän Focus- ja Ecoboost-merkin poistamiseen? Lähteekö ihan hiustenkuivaajalla lämmittämällä, jääkö helposti liimajälkiä?
Hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella senverran lämpöä, että merkkien takana olevan tarran liima pehmenee. Sen jälkeen jostain kulmasta irti joko sormin tai jollain muovisella työkalulla (luottokortti tms) ja vääntöä + lisää lämpöä ja kampeaa merkin varovasti irti. Tarrasta jää maalipintaan kevyet liimajäljet ja ne saa jollain liuottimella esim mineraalitärpätillä tms pois. Perheen naisväen kynsilakanpoistoaineella ei sitten kannata kokeilla.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 17:56
Kirjoittaja siebro
kalle_a kirjoitti:
Hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella senverran lämpöä, että merkkien takana olevan tarran liima pehmenee. Sen jälkeen jostain kulmasta irti joko sormin tai jollain muovisella työkalulla (luottokortti tms) ja vääntöä + lisää lämpöä ja kampeaa merkin varovasti irti. Tarrasta jää maalipintaan kevyet liimajäljet ja ne saa jollain liuottimella esim mineraalitärpätillä tms pois. Perheen naisväen kynsilakanpoistoaineella ei sitten kannata kokeilla.
Itse en lämmitä, pätkä punottua siimaa ja sillä sahaa merkit irti. Liimat saa helposti pois autoglymin tar removerilla
Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 18:41
Kirjoittaja Jazzo
Jap3 kirjoitti:
Millä ohjelmalla teette näitä muutoksia? Sillä venäläisellä foccustoolilla?
Sillä ainakin itse. Sitä nuo ulkomaan elävätkin suosivat. Forscanilla vikakoodien luku.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 20:03
Kirjoittaja Viikkus
Kiitos vinkeistä merkkien irrotuksessa!
Onko joku muuten asentanut tai asennuttanut roiskeläpät Focukseen, jossa on korinmuotoilusarja, kuten tässä ST-linessa? Ilmeisesti perus roiskeläpät ei sovi, onko jotain vaihtoehtoa? Vähän turhan herkästi on kyljet ravassa ilman etuläppiä.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 20:20
Kirjoittaja svart
Citrus on myös liimajäämien poistoon hyvä ja siihen tarkoitettu, kilikali pullossa vaikka motonetissa tms. Tärpättii en laittas saattaa vaikka lakat pehmetä..
Lähtevät merkit yleensä myös kun vetää vahvoilla kynsillä vaan irti. Siimalla sahaamalla jos ei kynsin lähe.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 19 Helmi 2017 22:18
Kirjoittaja larna
Onko muuten kukaan nähnyt fl Focusta 4-ovisena? Hinnastossa ainakin sellainen on. Mun silmään muotoilu miellyttää.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 20 Helmi 2017 06:58
Kirjoittaja Jap3
Viikkus kirjoitti:Kiitos vinkeistä merkkien irrotuksessa!
Onko joku muuten asentanut tai asennuttanut roiskeläpät Focukseen, jossa on korinmuotoilusarja, kuten tässä ST-linessa? Ilmeisesti perus roiskeläpät ei sovi, onko jotain vaihtoehtoa? Vähän turhan herkästi on kyljet ravassa ilman etuläppiä.
Mulla on edessä mondeon roiskeläpät. Ne istuu.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 20 Helmi 2017 07:11
Kirjoittaja Jap3
kalle_a kirjoitti:
Minä taas valitsin ST-Linen senkin takia, että tummanharmaassa autossa nuo kromit ovat vähän.. No, mä en diggaa kromiosia..
Ison takaspoilerin sekä Xenonit ruksin lisävarusteisiin, kun kumpaakaan kampetta ei ST-Linen farkkuun tule vakiona. Xenonit eivät myöskään kuulu Titaniuminkaan varusteisiin.
St Linen musta sisäkatto mustine sisätolppineen miellyttää omaa silmää ja vakiota jäykempi ja matalampi jousitus on myös iso plussa

Ei siis tarvitse alkaa autoa heti madaltamaan..
St Linen kylkimerkit kuten myös perän Focus sekä EcoBoost merkinnät lähtivät myös samantien mäkeen, tosin kaikki ulkoiset malli jne merkit olen kaikista autoistani poistanut

Onko st-linen xenonumpiot tummalla pohjalla? Itseäni olisi kyllä tuo musta sisäkatto miellyttänyt enemmän mutta st-lineä ei ollut saatavilla kun omani tilasin.. Ja suosittelen eibachin jousia niin saa autoa lähemmäs maata
