Focus 2015

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
siebro
Viestit: 112
Liittynyt: 17 Elo 2009 09:22

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja siebro »

larna kirjoitti:ST line vs Titanium.
Miten olette pähkäilleet näiden välillä. ST Line makeen näköinen ( ja hinnoiteltu järkeväksi), mutta harmi kun siihen ei saa mukautuvaa vakionopeus säädintä.
Paljon porukat kehuu tätä ja taitaa olla aika yleinen melkein jokaisessa tämän hintaluokan uusissa autoissa. Golfissakin vakio.

Miten toi on Fordeissä toiminut?
Itse kun tilasin joulukuussa uuden auton valitsin ensin haluamani varusteet ja totesin että titanium oli itselleni järkevämpi vaihtoehto, valitsin siihen vielä korisarjan niin pysyy ulkonäkökin kunnossa.
Tesla MYP -23
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Spike
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Touko 2014 15:19

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Spike »

larna kirjoitti:ST line vs Titanium.
Miten olette pähkäilleet näiden välillä. ST Line makeen näköinen ( ja hinnoiteltu järkeväksi), mutta harmi kun siihen ei saa mukautuvaa vakionopeus säädintä.
Paljon porukat kehuu tätä ja taitaa olla aika yleinen melkein jokaisessa tämän hintaluokan uusissa autoissa. Golfissakin vakio.

Miten toi on Fordeissä toiminut?
Onhan mukautuva vakionopeudensäädin kallis Fordiin, mutta on se hieno varuste. Jonossa missä nopeus seilaa koko ajan on nykyisin leppoisa ajella. Ja moottoritiellä saa vaihdettua perinteisen vakkarin valikosta. Saa ajella omaa vauhtia. Täytyy vaan muistaa jarruttaa itse tarvittaessa. Auto ei silloin jarruttele. Mulla ei ole ollut ongelmia.
Jazzo
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Helmi 2017 06:52

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

Täällä on porukka kehunut saaneensa start and stopin disabloitua. En hirveästi onnesta kilju sen kanssa, niin nyt kaipaisin tähän jeesiä.

Kun käyn BCM:sta nappaan minkä vaan alasvetovalikon 4:stä vaihtoehdosta , niin ainoa mikä toimii on "with S/S" joten se ei nyt hirveästi auta tähän henkilökohtaiseen ongelmaani.
Ottaa sitten "without S/S", "unknow" tai "Not Set", niin aina paukkaa low brake fluidin, sekä vikavalot ja koodit ABS, TCS, ESP, Hill startista jne, eikä nuo lähde Forscanilla mihinkään.
Ja ei, jarruneste ei ole vähissä.

Muut muutokset joita olen tehnyt ovat kyllä onnistuneet.

Eli jos jollain olisi jotain pientä vinkkiä heittää tähän, niin olisin kovin onnellinen. Ja manuualilaatikkoinen allekirjoituksen hevonen kyseessä.
Ja hakemani ratkaisu ei ole vaihdekepin vierestä löytyvä nappi.

Samaten jos saa takavalot palamaan päivävalojen kanssa, niin sekin tieto kelpaa. Nyt olen laittanut niin, että ajovalot ovat aina päällä, joka sekin on minulle ihan OK.
Voortissa mielestäni pelaa kyllä ajovaloautomatiikka tosi hienosti. Jotenkin en vain pidä siittä, että kun 5km matkan aikana aurinko paistaa ja käy sitten vähän väliä 10 sekuntia pilvessä, niin takavalot läiskivät päälle ja pois. Vaikka ei sillä, enhän minä sinne taakse näe.
Tulossa: 2024 Kuga ST-line X AWD
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Jazzo kirjoitti:Täällä on porukka kehunut saaneensa start and stopin disabloitua. En hirveästi onnesta kilju sen kanssa, niin nyt kaipaisin tähän jeesiä.

Kun käyn BCM:sta nappaan minkä vaan alasvetovalikon 4:stä vaihtoehdosta , niin ainoa mikä toimii on "with S/S" joten se ei nyt hirveästi auta tähän henkilökohtaiseen ongelmaani.
Ottaa sitten "without S/S", "unknow" tai "Not Set", niin aina paukkaa low brake fluidin, sekä vikavalot ja koodit ABS, TCS, ESP, Hill startista jne, eikä nuo lähde Forscanilla mihinkään.
Ja ei, jarruneste ei ole vähissä.

.
Sinun pitää resetoida ja restartata ABS ohjainboksi sen jälkeen kun olet laittanut without S/S niin sitten häviää nuo hälyt. Itselläni käyttäytyi kaikki 3 modattua autoa myös samoin.

Eli ABS tabista -> Get info ja kun lukee tiedot näytölle -> reset ECU
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Jazzo
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Helmi 2017 06:52

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

Simprider kirjoitti:
Sinun pitää resetoida ja restartata ABS ohjainboksi sen jälkeen kun olet laittanut without S/S niin sitten häviää nuo hälyt. Itselläni käyttäytyi kaikki 3 modattua autoa myös samoin.

Eli ABS tabista -> Get info ja kun lukee tiedot näytölle -> reset ECU
Jes, mahtavaa. Kiitoksia paljon.

Nyt ei näyttänyt enää koodeja tulevan heti ja rontin 10km lenkin aikanakaan niitä ei ilmaantunut. Hill start assistanttikin toimi.
Tosin en tiedä onko S/S vielä päällä. :D
Sen logiikka ei ole oikein auennut ja nyt ei toivottavasti enää tarvitsekkaan aueta.
Tulossa: 2024 Kuga ST-line X AWD
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Jap3
Viestit: 310
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

Jazzo kirjoitti: Jes, mahtavaa. Kiitoksia paljon.

Nyt ei näyttänyt enää koodeja tulevan heti ja rontin 10km lenkin aikanakaan niitä ei ilmaantunut. Hill start assistanttikin toimi.
Tosin en tiedä onko S/S vielä päällä. :D
Sen logiikka ei ole oikein auennut ja nyt ei toivottavasti enää tarvitsekkaan aueta.
Millä ohjelmalla teette näitä muutoksia? Sillä venäläisellä foccustoolilla?
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
nago
Viestit: 14
Liittynyt: 11 Kesä 2016 15:25

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja nago »

larna kirjoitti:Vähän kyllä pettymys. Kyllä ST Linessa saa rahalle parhaiten vastinetta, jos arvostaa tuota korin muotoilusarjaa.

ST Lineen ei saa noita parampia Sonyn stereoita. Millaisia kokemuksia perus soittimen käyttäjillä? Saako noita parannettua esim kaiuttimien vaihdolla?
Itselläni on Focus Titanium Business tuolla korinmuotoilusarjalla (tilattu ennen kuin ST-lineä oli saatavilla). Huomasin, että korinmuotoilusarja tuossa ST-linessä ei ole sama kuin erikseen ostettuna. ST-linestä puuttuu esimerkiksi tuo iso takaspoileri joka löytyy omasta Focuksestani, mutta muuten kai on samanlainen.

Audion osalta itselläni on tuo paras setti, eli 10 kaiutinta subbarilla. Syncistä kun bassot laittaa täysille ja DSP:n säätää Driver -asentoon, niin kyllä jytisee ihan riittävästi.
larna
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Tammi 2017 21:34

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja larna »

Tein vähän hintavertailuja ST Line ja Titanium välillä.

1.5 TDCi Powershift 5 ovinen.

Titaniun korisarjalla +17" vanteet 29902 €
ST Line , johon pitää lisätä 8" radio, liukuva kyynärnoja ja autom. ilmastointi 27731 €.
Mitä tästä jää puuttumaan Titaniumin nähden on avaimeton lukitus ja sisävalot.

Muuten pitäisi olla vertailukelpoisia ( paitsi tuo isompi takaspoileri, joka mulle ei oleellinen)

Eli kyllä tuo ST Line ihan hyvä diili on.

Onks joku muuten ajanut tuota 17" tuuman renkailla.Ei varmaan kovin iso ero 16 tuumaisiin?
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

ST-Line kuulemma perustuu Trendiin, siksi eroa varusteissa.
Tesla Model Y Performance
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

larna kirjoitti:Tein vähän hintavertailuja ST Line ja Titanium välillä.

1.5 TDCi Powershift 5 ovinen.

Titaniun korisarjalla +17" vanteet 29902 €
ST Line , johon pitää lisätä 8" radio, liukuva kyynärnoja ja autom. ilmastointi 27731 €.
Mitä tästä jää puuttumaan Titaniumin nähden on avaimeton lukitus ja sisävalot.

Muuten pitäisi olla vertailukelpoisia ( paitsi tuo isompi takaspoileri, joka mulle ei oleellinen)

Eli kyllä tuo ST Line ihan hyvä diili on.

Onks joku muuten ajanut tuota 17" tuuman renkailla.Ei varmaan kovin iso ero 16 tuumaisiin?
Itsellä on ST-line 17" vanteilla, edellinen auto sama mutta Trendline ja siinä oli kesärenkaat 16". Merkillistä kyllä, väittäisin ST-linea hiljaisemmaksi autoksi ylipäätään. Renkaat pysyi samana auton vaihdon yhteydessä ja selkeästi hiljaisempi on tuo ST. Ainoa mitä keksin itse on, että hiukan eri alustan osat resonoivat vähemmän ST-linessa. En oikein usko tuohon parempaan äänieristykseen. ST-linen alusta myös paukkuu töyssyissä vähemmän mitä Trendin. Trendin alusta oli uudeksi autoksi yllättävän äänekäs pienissäkin töyssyissä. Tämä ST-linen sentin matalampi alusta taas on selvästi mukavampi. Vähemmän niiailee kaarteissa ja vähemmänn pakkuu ja kolisee töyssyissä, selkeästi se paras parannus Trendlineen :thumbup:

17" renkaat ovat mielestäni vielä selkeästi mukavat ja ero 16" satsiin, ainakin 205/55 -profiilin kumeilla on aika olematon.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Jap3
Viestit: 310
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

Diggaan omasta titaniumista korisarjalla kun siinä on kromiset maskin ja ikkunankehykset, sopii ainakin tuon valkoisen värin kanssa.

Niinhän nuo red- ja black editionitkin perustuu trendiin, niissä on kylläkin tuo iso takaspoileri.

Kaikki st-linet mitän oon nähny on halogeenivaloilla :shock:
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Viikkus kirjoitti:edellinen auto sama mutta Trendline
Oli myös facelift?
larna
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Tammi 2017 21:34

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja larna »

Järki sanoo että ota Ford, tunne että Toyota C-HR ja ego että Audi A3.
On tää auton valinta pirun vaikeeta :)
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

EeroH kirjoitti: Oli myös facelift?
Oli Facelift vm2016
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
kalle_a
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Syys 2016 11:42

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja kalle_a »

Jap3 kirjoitti:Diggaan omasta titaniumista korisarjalla kun siinä on kromiset maskin ja ikkunankehykset, sopii ainakin tuon valkoisen värin kanssa.

Niinhän nuo red- ja black editionitkin perustuu trendiin, niissä on kylläkin tuo iso takaspoileri.

Kaikki st-linet mitän oon nähny on halogeenivaloilla :shock:
Minä taas valitsin ST-Linen senkin takia, että tummanharmaassa autossa nuo kromit ovat vähän.. No, mä en diggaa kromiosia..
Ison takaspoilerin sekä Xenonit ruksin lisävarusteisiin, kun kumpaakaan kampetta ei ST-Linen farkkuun tule vakiona. Xenonit eivät myöskään kuulu Titaniuminkaan varusteisiin.
St Linen musta sisäkatto mustine sisätolppineen miellyttää omaa silmää ja vakiota jäykempi ja matalampi jousitus on myös iso plussa ;) Ei siis tarvitse alkaa autoa heti madaltamaan..
St Linen kylkimerkit kuten myös perän Focus sekä EcoBoost merkinnät lähtivät myös samantien mäkeen, tosin kaikki ulkoiset malli jne merkit olen kaikista autoistani poistanut :lol:
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

kalle_a kirjoitti: Minä taas valitsin ST-Linen senkin takia, että tummanharmaassa autossa nuo kromit ovat vähän.. No, mä en diggaa kromiosia..
Ison takaspoilerin sekä Xenonit ruksin lisävarusteisiin, kun kumpaakaan kampetta ei ST-Linen farkkuun tule vakiona. Xenonit eivät myöskään kuulu Titaniuminkaan varusteisiin.
St Linen musta sisäkatto mustine sisätolppineen miellyttää omaa silmää ja vakiota jäykempi ja matalampi jousitus on myös iso plussa ;) Ei siis tarvitse alkaa autoa heti madaltamaan..
St Linen kylkimerkit kuten myös perän Focus sekä EcoBoost merkinnät lähtivät myös samantien mäkeen, tosin kaikki ulkoiset malli jne merkit olen kaikista autoistani poistanut :lol:
Mielipiteistä ei tietenkään kannata kiistellä, mutta olen täysin samoilla linjoilla kromin suhteen. Kromikoristeet ja urheilullisuus eivät oikein istu samaan pakettiin.

Onko muuten hyviä vinkkejä perän Focus- ja Ecoboost-merkin poistamiseen? Lähteekö ihan hiustenkuivaajalla lämmittämällä, jääkö helposti liimajälkiä?
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Onko täällä porukka laittanut Focuksen keulalle lisävaloja? Nuo halogeenien pitkät on kyllä tavallisen surulliset.. Eivät juuri normivaloja enempää näytä.. Kattelin, että joku tälläinen voisi olla kätevä siinä keulilla. Mutta mutta. Itse en ole koskaan kytkenyt mitään lisävaloja, joten tietämys on nolla. Saako lisävalot kytkettyä niin, että toimivat viiksestä pitkien kanssa samaan aikaan? Ettei tarvisi mitään nappuloita asennella kajuuttaan. Sitten toinen asia on se, että tässä bensamallissahan on ne kysor läpät maskissa, että miten piuhojen veto?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
kalle_a
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Syys 2016 11:42

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja kalle_a »

Viikkus kirjoitti:Onko muuten hyviä vinkkejä perän Focus- ja Ecoboost-merkin poistamiseen? Lähteekö ihan hiustenkuivaajalla lämmittämällä, jääkö helposti liimajälkiä?
Hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella senverran lämpöä, että merkkien takana olevan tarran liima pehmenee. Sen jälkeen jostain kulmasta irti joko sormin tai jollain muovisella työkalulla (luottokortti tms) ja vääntöä + lisää lämpöä ja kampeaa merkin varovasti irti. Tarrasta jää maalipintaan kevyet liimajäljet ja ne saa jollain liuottimella esim mineraalitärpätillä tms pois. Perheen naisväen kynsilakanpoistoaineella ei sitten kannata kokeilla.
siebro
Viestit: 112
Liittynyt: 17 Elo 2009 09:22

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja siebro »

kalle_a kirjoitti: Hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella senverran lämpöä, että merkkien takana olevan tarran liima pehmenee. Sen jälkeen jostain kulmasta irti joko sormin tai jollain muovisella työkalulla (luottokortti tms) ja vääntöä + lisää lämpöä ja kampeaa merkin varovasti irti. Tarrasta jää maalipintaan kevyet liimajäljet ja ne saa jollain liuottimella esim mineraalitärpätillä tms pois. Perheen naisväen kynsilakanpoistoaineella ei sitten kannata kokeilla.
Itse en lämmitä, pätkä punottua siimaa ja sillä sahaa merkit irti. Liimat saa helposti pois autoglymin tar removerilla
Tesla MYP -23
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Jazzo
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Helmi 2017 06:52

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

Jap3 kirjoitti:
Millä ohjelmalla teette näitä muutoksia? Sillä venäläisellä foccustoolilla?
Sillä ainakin itse. Sitä nuo ulkomaan elävätkin suosivat. Forscanilla vikakoodien luku.
Tulossa: 2024 Kuga ST-line X AWD
Ajossa: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, Puma ST-line 2023 A7
Ex: 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, 2021 Fiesta 1.0 M6 Titanium, 2019 Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Kiitos vinkeistä merkkien irrotuksessa!

Onko joku muuten asentanut tai asennuttanut roiskeläpät Focukseen, jossa on korinmuotoilusarja, kuten tässä ST-linessa? Ilmeisesti perus roiskeläpät ei sovi, onko jotain vaihtoehtoa? Vähän turhan herkästi on kyljet ravassa ilman etuläppiä.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja svart »

Citrus on myös liimajäämien poistoon hyvä ja siihen tarkoitettu, kilikali pullossa vaikka motonetissa tms. Tärpättii en laittas saattaa vaikka lakat pehmetä..
Lähtevät merkit yleensä myös kun vetää vahvoilla kynsillä vaan irti. Siimalla sahaamalla jos ei kynsin lähe.
Ford #11
larna
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Tammi 2017 21:34

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja larna »

Onko muuten kukaan nähnyt fl Focusta 4-ovisena? Hinnastossa ainakin sellainen on. Mun silmään muotoilu miellyttää.
Jap3
Viestit: 310
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

Viikkus kirjoitti:Kiitos vinkeistä merkkien irrotuksessa!

Onko joku muuten asentanut tai asennuttanut roiskeläpät Focukseen, jossa on korinmuotoilusarja, kuten tässä ST-linessa? Ilmeisesti perus roiskeläpät ei sovi, onko jotain vaihtoehtoa? Vähän turhan herkästi on kyljet ravassa ilman etuläppiä.
Mulla on edessä mondeon roiskeläpät. Ne istuu.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Jap3
Viestit: 310
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

kalle_a kirjoitti: Minä taas valitsin ST-Linen senkin takia, että tummanharmaassa autossa nuo kromit ovat vähän.. No, mä en diggaa kromiosia..
Ison takaspoilerin sekä Xenonit ruksin lisävarusteisiin, kun kumpaakaan kampetta ei ST-Linen farkkuun tule vakiona. Xenonit eivät myöskään kuulu Titaniuminkaan varusteisiin.
St Linen musta sisäkatto mustine sisätolppineen miellyttää omaa silmää ja vakiota jäykempi ja matalampi jousitus on myös iso plussa ;) Ei siis tarvitse alkaa autoa heti madaltamaan..
St Linen kylkimerkit kuten myös perän Focus sekä EcoBoost merkinnät lähtivät myös samantien mäkeen, tosin kaikki ulkoiset malli jne merkit olen kaikista autoistani poistanut :lol:
Onko st-linen xenonumpiot tummalla pohjalla? Itseäni olisi kyllä tuo musta sisäkatto miellyttänyt enemmän mutta st-lineä ei ollut saatavilla kun omani tilasin.. Ja suosittelen eibachin jousia niin saa autoa lähemmäs maata ;)
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Vastaa Viestiin