Mikä siitä tekee turhan automaatin kanssa? Samalla tavalla se pitää jarrua sun puolesta pysähdyksissä oli autossa manuaali tai automaatti. Itse pidän tuosta ja ollut alusta asti käytössä.focst kirjoitti: ↑15 Syys 2021 10:40Käsijarrun napin vieressä autohold nappi siitä saa pois jos häiritsee. Mulla on aina päällä kun on manuaali. Automaatissa aika turha.Teppu kirjoitti: ↑15 Syys 2021 08:03 Onko muilla Focuksen käyttäjillä näkynyt vihreä Auto hold teksti polttoainemittarin alapuolella digitaalimittaristossa? Minä en ole sitä ennen huomannut mutta tänä aamuna huomasin kyseisen ominaisuuden. Auto myös ennen kysyi että laitetaanko käsijarru päälle pysäköidessä, mutta nyt se laittaa sen päälle automaattisesti.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samaa ihmettelen. Mukavaahan se on ettei auto itsestään valu tai ryömi esimerkiksi liikennevaloissa seistessä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaikkeen tottuu. Automaatissa joutuu aika reippaasti painamaan kaasua että vapautuu. Manuaalissa en ole huomannut että koskaan jäisi päälle. Tätä lähinnä tarkoitin ja moni on asiaa moittinut.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
En käytä ikinä, ärsyttää kun auto ei ryömi. Muutenkin A8 huono ryömimään, hiukankin ylämäkeä niin pitää painaa kaasua.
Re: Uusi Focus mk4 2018
No enpä kyllä ole itse havainnut, että haluaisi turhaan pitää jarruja kiinni liikkeellelähdössä. Sähköinen käsijarru on kyllä hidas tuossa suhteessa, mutta autoholdi vapauttaa saman tien kun vähääkään koskee kaasuun. Ehkä osittain ohjelmistoversiot voivat vaikuttaa asiaan. Itse olen valittanut merkkarille tuhannesta ja yhdestä ongelmasta ja sen seurauksena kaikki ohjelmistot on uusimmat, niin pcm, tcm kuin abs, jotka kaikki voivat osaltaan vaikuttaa tuohon käyttäytymiseen.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Alussa muistan, että tarrautui aika tiukkaan peruutuksen jälkeen, jonka jälkeen tuntui että sai runtata että vapautti jarrun ja pääsi eteenpäin. En tosin muista että oliko Auto Hold vai tuleeko sama efekti ilmankin, koska edellisen kämpän parkkiruutu vietti aika paljon alamäkeen ja siinä saattoi Hill Hold tulla kuvioihin (?). Valoista lähdettäessä ei mitään ongelmaa, vähän kutittelee kaasupoljinta niin kyllä se jarru siitä vapautuu. Mulle on myös ABS päivitetty kahteen kertaan ja voimansiirtoakin.toasti kirjoitti: ↑15 Syys 2021 15:36No enpä kyllä ole itse havainnut, että haluaisi turhaan pitää jarruja kiinni liikkeellelähdössä. Sähköinen käsijarru on kyllä hidas tuossa suhteessa, mutta autoholdi vapauttaa saman tien kun vähääkään koskee kaasuun. Ehkä osittain ohjelmistoversiot voivat vaikuttaa asiaan. Itse olen valittanut merkkarille tuhannesta ja yhdestä ongelmasta ja sen seurauksena kaikki ohjelmistot on uusimmat, niin pcm, tcm kuin abs, jotka kaikki voivat osaltaan vaikuttaa tuohon käyttäytymiseen.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omassa autossa ei ole merkitystä kuinka syvään kaasua painaa. Jarrut kyllä vapautuvat hyvin minimaalisella kaasupolkimen liikkeellä, mutta kiusallisen hitaasti. Täytyy vaan kärsivällisesti odottaa, että veto kytkeytyy päälle. Sitten voi annostella kaasua lisää, mutta harvinaisen hankala oikein liukkaalla päästä ylämäkeen sutimatta liikkeelle auto holdin kanssa.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 12 Marras 2020 09:00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itellä auto-hold käytössä ja mieleinen etenkin liikennevaloissa. Talveksi ehkäpä pois päältä, jotta saa pehmeämpiä liikkeellelähtöjä. Saattaahan noissa olla eroja bensa ja diesel mallien välillä ja sekä manuaalin ja automaatin välillä, pelkkä olettamus vain kun en ole päässyt itse kokeilemaan auto-holdin mahdollisia eroavaisuuksia käytännössä.
Muutoin tuo A8 laatikko on mielestäni hidas ja tökerö. Kestävyyttä on kyllä kehuttu ja perus hitaissa kiihdytyksissä ihan ok. Täyskaasulla jää kierrokset huutamaan korkealle todella pitkällä viiveellä ennen kuin vaihtaa isommalle. Klonksahtaako muilla A8 laatikko kun rullaa loivaa alamäkeä ja antaa varovasti lisää kaasua? Mulla tekee välillä niin eikä terveeltä kuulosta omaan korvaan, ominaisuus kaiketi? 2.0 tdci A8
Muutoin tuo A8 laatikko on mielestäni hidas ja tökerö. Kestävyyttä on kyllä kehuttu ja perus hitaissa kiihdytyksissä ihan ok. Täyskaasulla jää kierrokset huutamaan korkealle todella pitkällä viiveellä ennen kuin vaihtaa isommalle. Klonksahtaako muilla A8 laatikko kun rullaa loivaa alamäkeä ja antaa varovasti lisää kaasua? Mulla tekee välillä niin eikä terveeltä kuulosta omaan korvaan, ominaisuus kaiketi? 2.0 tdci A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samallalailla kolahtaa/nykäisee bensakoneellakin.fordmagnetic kirjoitti: ↑16 Syys 2021 09:55 Muutoin tuo A8 laatikko on mielestäni hidas ja tökerö. Kestävyyttä on kyllä kehuttu ja perus hitaissa kiihdytyksissä ihan ok. Täyskaasulla jää kierrokset huutamaan korkealle todella pitkällä viiveellä ennen kuin vaihtaa isommalle. Klonksahtaako muilla A8 laatikko kun rullaa loivaa alamäkeä ja antaa varovasti lisää kaasua? Mulla tekee välillä niin eikä terveeltä kuulosta omaan korvaan, ominaisuus kaiketi? 2.0 tdci A8
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Netissä ei enää Diesel hinnastoa, loppukohan kokonaan 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mitä uutisointia netistä löysin, niin diesel ei ole katoamassa. Esim. täällä:
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... e-overhaul
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... e-overhaul
Liekö hinnanviilaus menossa, tilaukset täynnä tai komponenteista vajetta.The Focus, unlike its Fiesta sibling, remains available with a choice of EcoBlue diesel powertrains: a 1.5-litre turbocharged four-cylinder and a larger 2.0-litre unit.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin tai loppuu maahantuojan valikoimasta kuten st.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Komponentti pula vaivaa..eiköhän ne molemmat palaa. St viimeistään faceliftin mukana.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uudesta on ainakin kuvia näkynyt naamioituna. Saa nähdä ainakin testaavat.
https://www.google.com/amp/s/www.motor1 ... t-spy/amp/
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko kukaan jolla on FORSCAN koittanut tätä ratkaisua, akun matalan latauksen ongelmaan?
Eli muutetaan parametrejä niin että akku latautuu enemmän.
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM
Eli muutetaan parametrejä niin että akku latautuu enemmän.
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei auta. Akku on täynnä, niin ei voi latautua enempää. Auto vain kuvittelee lataustilan liian matalaksi, jolloin estää joidenkin järjestelmien käytön, kuten esimerkiksi start/stopin ja webaston.Fjöördis kirjoitti: ↑19 Syys 2021 12:46 Onko kukaan jolla on FORSCAN koittanut tätä ratkaisua, akun matalan latauksen ongelmaan?
Eli muutetaan parametrejä niin että akku latautuu enemmän.
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM
Esimerkiksi mulla auto väittää varaustilaksi nyt 68 %. Auto koittaa koko ajan ladata 14,5 - 14,7 V jännitteellä, mutta virtaa ei mene sisään ei sitten millään, koska akku on jo täynnä. Akun tavoitetilan muuttaminen ei siis muuta mitään, koska auto tekee jo kaikkensa ladatakseen akkua.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ei kyl oo kummassakaan A8:ssa ollut tuota ominaisuutta._JPA kirjoitti: ↑16 Syys 2021 14:10Samallalailla kolahtaa/nykäisee bensakoneellakin.fordmagnetic kirjoitti: ↑16 Syys 2021 09:55 Muutoin tuo A8 laatikko on mielestäni hidas ja tökerö. Kestävyyttä on kyllä kehuttu ja perus hitaissa kiihdytyksissä ihan ok. Täyskaasulla jää kierrokset huutamaan korkealle todella pitkällä viiveellä ennen kuin vaihtaa isommalle. Klonksahtaako muilla A8 laatikko kun rullaa loivaa alamäkeä ja antaa varovasti lisää kaasua? Mulla tekee välillä niin eikä terveeltä kuulosta omaan korvaan, ominaisuus kaiketi? 2.0 tdci A8
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, en minäkään tuommosta ominaisuutta tunnista autossani. Oikeasti ainoa selvä harmitus laatikossa on hidas suunnanvaihto etenkin D:ltä R:lle. Muutoin toiminut vähintään yhtä hyvin, kuin muidenkin valmistajien momenttilaatikot, paikoin jopa paremmin. Mikään Bemarin ZF tai Mersun "mikä lie" momenttilaatikko tuo ei toki ole ja kaksoiskytkyttimiin ei kannata tässä kohtaa edes mennä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo ei mullakaan suuremmin valittamista tuon 8F24 lootan toiminnasta. Ihan ok. Emännän autossa on 6-vaihteinen Aisin TF80SC joka kyllä toimii mielestäni pehmeämmin ja muutenkin mukavempi ajettava, mutta tosin tämäkin varmasti johtuu myös siitä, että siellä on yli 200nm enempi vääntöä takana joka mahdollistaa jouheamman liikkumisen.Rusakko_ kirjoitti: ↑21 Syys 2021 09:35Joo, en minäkään tuommosta ominaisuutta tunnista autossani. Oikeasti ainoa selvä harmitus laatikossa on hidas suunnanvaihto etenkin D:ltä R:lle. Muutoin toiminut vähintään yhtä hyvin, kuin muidenkin valmistajien momenttilaatikot, paikoin jopa paremmin. Mikään Bemarin ZF tai Mersun "mikä lie" momenttilaatikko tuo ei toki ole ja kaksoiskytkyttimiin ei kannata tässä kohtaa edes mennä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo on myöhäistä siinä vaiheessa kun akku on jo vajaasta varauksesta johtuen sulfatoitunut. Minä laitoin uuden agm akun ja forscanilla tavoitteeksi 95% varauksen, toistaiseksi toiminut kuten pitääkin.Fjöördis kirjoitti: ↑19 Syys 2021 12:46 Onko kukaan jolla on FORSCAN koittanut tätä ratkaisua, akun matalan latauksen ongelmaan?
Eli muutetaan parametrejä niin että akku latautuu enemmän.
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minkä AGM patterin laitoit?Tapiiri kirjoitti: ↑21 Syys 2021 22:27Tuo on myöhäistä siinä vaiheessa kun akku on jo vajaasta varauksesta johtuen sulfatoitunut. Minä laitoin uuden agm akun ja forscanilla tavoitteeksi 95% varauksen, toistaiseksi toiminut kuten pitääkin.Fjöördis kirjoitti: ↑19 Syys 2021 12:46 Onko kukaan jolla on FORSCAN koittanut tätä ratkaisua, akun matalan latauksen ongelmaan?
Eli muutetaan parametrejä niin että akku latautuu enemmän.
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minä en oikein usko tuohon sulfatoitumisteoriaan.Tapiiri kirjoitti: ↑21 Syys 2021 22:27Tuo on myöhäistä siinä vaiheessa kun akku on jo vajaasta varauksesta johtuen sulfatoitunut. Minä laitoin uuden agm akun ja forscanilla tavoitteeksi 95% varauksen, toistaiseksi toiminut kuten pitääkin.Fjöördis kirjoitti: ↑19 Syys 2021 12:46 Onko kukaan jolla on FORSCAN koittanut tätä ratkaisua, akun matalan latauksen ongelmaan?
Eli muutetaan parametrejä niin että akku latautuu enemmän.
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM
Missä välissä se ehtisi sulfatoitumaan kun koko ajan ladataan täydellä jännitteellä ja akku on todellisuudessa hyvinkin korkeassa varaustilassa?
Jos systeemi toimisi niin kuin on suunniteltu, eli pysyisi 80% alapuolella niin sitten niin ehkä kävivisi. Mutta kun se ei toimi.

Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oletan, että uudella akulla se muutaman kuukauden toimii kuten suunniteltu, eli on oikeasti vajaalla varauksella ja pääsee siinä sulfatoitumaan sen verran, että lepojännite laskee muutaman napsun jolloin kalibrointi näyttää aina alhaisia lukemia. Mutta jos systeemi ei uudellakaan akulla toimi, niin sittenhän tämä teoria ei päde alkuunkaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑22 Syys 2021 07:13
Minä en oikein usko tuohon sulfatoitumisteoriaan.
Missä välissä se ehtisi sulfatoitumaan kun koko ajan ladataan täydellä jännitteellä ja akku on todellisuudessa hyvinkin korkeassa varaustilassa?
Jos systeemi toimisi niin kuin on suunniteltu, eli pysyisi 80% alapuolella niin sitten niin ehkä kävivisi. Mutta kun se ei toimi.![]()