Sivu 36/84
Re: Focus 2015
Lähetetty: 05 Helmi 2017 22:54
Kirjoittaja Viikkus
xflex kirjoitti:Faktaa ei ole täälläkään mutta puoli vuotta vanha farkku 1.0 A6 titanium Continentalin kitkoilla on kyllä tosi hiljainen kulkupeli. Aiempi kulkuneuvo oli Bmw F11 vm. 2012 uusilla Michelin kitkoilla eikä se kyllä ollut korvakuulolta yhtään hiljaisempi. Vaimokin on paljon hiljaisempi kun voi keskittyä ajamiseen eikä tarvitse jatkuvasti kantaa touhutonnia bemaripajalle.

Vaikea uskoa, että Titanium olisi paremmin eristetty, kaikki on tietysti mahdollista, mutta pitäisin erittäin epätodennäköisenä. Paljon todennäköisempää on, että renkaat tekevät eron. Omassa 2016 Trendissä ensiasennus Misukan 16" kesärenkaat jyristivät niin, että koko kojelauta resonoi. Talveksi laitoin 17" aluvannesetin Misukan kitkoilla ja äänimaailma muuttui isommasta renkaasta huolimatta totaalisesti, todella paljon hiljaisemmaksi.
Samankaltaisia kokemuksia on aiemmistakin autoista. Focusta edeltävä Skoda Superb piti aivan järkyttävää jyrinää Misukan Eco-renkailla ja muuttui huomattavasti hiljaisemmaksi kun laitoin alle uuden sarjan halparenkaita, olisko ollut Seiberling merkin nimi.
Olisi mielenkiintoista kuulla mihin tuo Titaniumin parempi äänieristys perustuu ja onko tässä uudessa ST-linessa, jonka jo itse tilasin sama juttu?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Helmi 2017 05:54
Kirjoittaja svart
Ei kyllä ole faktaa mutta olen kuullut aikasemmin että ns. alkaen mallit olis säästetty kaikessa myös lattia ym. verhoiluiden paksuuksissa ym. sellaisessa, kalliimpiin varusteluiden mukana myös niihin olis panostettu enempi euroja. Tiedä sitten onko totuus näin mutta olen automyyjilta vastaavia juttuja vuosien varrella kuullut.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Helmi 2017 07:37
Kirjoittaja EeroH
Ei missään mainita parempaa eristystä. Jos sellainen olisi lukisihan se joka esitteessä.
Koeajoin 4 eri yksilöä ennen oman tilausta, kahdessa Michelinit ja kahdessa Contit. Michelinit oli selvästi äänekkäämmät. Kysyin myyjältä voiko valita kummat ottaa, ei voi tulee mitkä tulee. Oma tuli Conteilla. Tosin ei nekään ihan niin hiljaiset ole mitä markkinoiden parhaat olisi, lisäksi vierintävastus aika korkea. Hakka kaseilla rullaa herkemmin. Jos hommaisi 15" vanteet ja 195/65-15 niin hiukan hiljenisi ja rullaisi paremmin.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Helmi 2017 09:29
Kirjoittaja Jap3
Itellä on Contin kitkat 215/50/17 je ne ovat todella hiljaiset.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Helmi 2017 14:47
Kirjoittaja Viikkus
svart kirjoitti:Ei kyllä ole faktaa mutta olen kuullut aikasemmin että ns. alkaen mallit olis säästetty kaikessa myös lattia ym. verhoiluiden paksuuksissa ym. sellaisessa, kalliimpiin varusteluiden mukana myös niihin olis panostettu enempi euroja. Tiedä sitten onko totuus näin mutta olen automyyjilta vastaavia juttuja vuosien varrella kuullut.
Onhan eri varusteversioissa ihan faktisia eroja verhousmateriaaleissa. ST-linessa esimerkiksi on musta sisäkatto... tuskin vaikuttaa tipan tippaa äänieristykseen. ST-line badge kyljessä tietysti tuo lisätehoa moottoriin vähintään +20hp! Unohtamatta metallipolkimia, joista siihen päälle +10hp
Puuttuuko muuten kaikista varusteversioista moottorin suojamuovi? Tarkoitan 1.0 ecoboostin päällä olevaa moottorin suojamuovia. Viime kesänä ostamassani Trendissä ei ainakaan ollut sitä ja myyjä totesi, '"ettei nykyään enää laiteta". No kiinnityspaikat siellä on kyllä valmiina.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Helmi 2017 16:04
Kirjoittaja EeroH
Puuttuu, 2015 mallissa oli 2016 ei enää ole.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 07 Helmi 2017 17:13
Kirjoittaja Heca
Kyllä se suojamuovi oli vielä vuosi sitten Titanium 1,5l koneessa. Missä vaiheessa sitten jäänyt pois?

Re: Focus 2015
Lähetetty: 07 Helmi 2017 18:31
Kirjoittaja Focus_2.0
Vajaan 10tkm keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6,8l/100km ja tankkausten perusteella laskettuna 7,7l/100km. Ajotietokone näyttää siis noin litran verran liian optimistisia lukemia..
Omassa 1,5l pehmeä "suojamuovi" koneen päällä.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 07 Helmi 2017 21:05
Kirjoittaja EeroH
Focus_2.0 kirjoitti: 7,7l/100km
Välillä miettii, että olisi pitänyt ostaa 1.5 mutta tuo kulutus on kyllä kova.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 08:18
Kirjoittaja Focus_2.0
Tää 7,7l/100km on pääsääntösesti taajama-ajoa. Talvella eberi esilämmittää. Vanha 2litranen vei reilun litran enemmän, että jotain kehitystä tapahtunut

Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 08:55
Kirjoittaja Heca
Noin vuoden ollut ajossa ja keskikulutus 1,5:lla n. 7,2l/100km luokkaa. Työkaverit 1,0l kertoo että lähellä samoissa menee 1,0l kun on lyhyttä kaupunkiajoa. Isomman koneen ero tulee lähinnä ohituksissa kun lähtee esim 80 kiihdyyttää ohitukseen. Kaupunki- ja tasaisessa-ajossa ei isoja eroja ole.
Toki tykään kun kone vastaa reippaasti kaasuun, mutta 1,5 ei ole mikään tykki.

Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 10:01
Kirjoittaja Focus_2.0
Samaa mieltä Hecan kanssa. Koeajoin ennen ostopäätöstä 1.0 125hv useamman kerran ja päädyin isolohkoon. Käytännössä kulutukset samat mutta maantiellä käytännön suorituskyvyssä huomaa eron. Koeajoin myös ST:n ja RS:n, niissä kulkupuoli kunnossa jos 150hv ei riitä

Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 10:46
Kirjoittaja Viikkus
1.0 automaatin kera keskikulutus 13tkm jälkeen 7,5. Valtaosa taajama-ajoa. Tankkausten yhteydessä lasketun perusteella ajotietokone näyttää täysin oikeaa lukemaa. Minkäänlaista lämmitintä en ole koskaan käyttänyt, enkä käytä
Ensiviikolla pihaan vaihtuu sama vehje manuaalina, oletusarvona on, että kulutus laskee.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 11:09
Kirjoittaja pelle peloton
Tuohon polttoaineen kulutukseen. Kiinnittäkää huomiota kaasujalkaan,pienellä liikeen muutolla vauhti ei olennaisesti muutu, mutta polttoaineen kulutus yllättävän paljon. Ajotavalla litran ero suuntaansa tulee helposti.
Ite opettelin seuraamalla reaalikulutusta ajon aikana. Ecoboostia pitää ajaa ihan toisin kuin perinteistä moottoria,jos haluaa säästää polttoaineissa. Senhän saa viemään jopa enemmän kuin perinteisen 1.2 koneen.
Itellä focus 1.2 ecoboost 125 hv ,kulutus n.6l maantieajossa talvikeli
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 13:11
Kirjoittaja EeroH
Focus_2.0 kirjoitti: Käytännössä kulutukset samat mutta maantiellä käytännön suorituskyvyssä huomaa eron
Spritmonitorin mukaan
1.5 manuaali keskiarvo 7,42
1.0 manuaali keskiarvo 6.7
Maantiellä ei mun mielestä ole eroa, molemmat kulkee yhtä kovaa vakkari päällä suurinta sallittua

Kaupungissa voisi isompi kone auttaa liikkeelle lähdössä yms, 1.0 on täysin hengetön alakierroksilla ennenkuin ahdot nousee. Monesti meinaa ajaa jostain kakkosella mutta ei jaksa vetää, äkkiä vaihtaa ykköselle. Mk1 1.6 menee paljon sujuvammin kaupungissa kakkosella.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 13:13
Kirjoittaja EeroH
pelle peloton kirjoitti:Ecoboostia pitää ajaa ihan toisin kuin perinteistä moottoria,jos haluaa säästää polttoaineissa. Senhän saa viemään jopa enemmän kuin perinteisen 1.2 koneen.
Itellä focus 1.2 ecoboost 125 hv ,kulutus n.6l maantieajossa talvikeli
Todellakin, rullata paljon kun rullaa niin hyvin.
Meillä menee maantiellä talvella alle vitosella, vakkari päällä nopeusrajoitusten mukaan.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 14:07
Kirjoittaja kalle_a
Lehden autopalstalla kysyttyä: "
Mitä pitäisi tehdä kun työkavereiden autot kuluttavat useita litroja vähemmän polttoainetta kuin omani?" Vastaus: "
Valehtele kulutus. Niin muutkin tekevät"

Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2017 17:07
Kirjoittaja kalle_a
..
Re: Focus 2015
Lähetetty: 09 Helmi 2017 15:05
Kirjoittaja larna
Tämä oli munkin mielestä kokemus kun ST-linen koeajoin kitkoilla.
Nyt on muuten tullut Focus Edition malli Trendin päälle rakennettu.
http://www.ford.fi/cs/BlobServer?blobta ... blobkey=id
Vähän kyllä pettymys. Kyllä ST Linessa saa rahalle parhaiten vastinetta, jos arvostaa tuota korin muotoilusarjaa.
ST Lineen ei saa noita parampia Sonyn stereoita. Millaisia kokemuksia perus soittimen käyttäjillä? Saako noita parannettua esim kaiuttimien vaihdolla?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 09 Helmi 2017 15:47
Kirjoittaja Viikkus
Itse olen ollut positiivisesti yllättynyt vakiosoittimen ja kajareiden äänenlaatuun. Hakkaa mennen tullen suurimman osan kilpailijoiden perusmankoista. Verrattuna esimerkiksi Toyota Auriksen, Skoda Octavian ja VW Golfin perusäänentoistoon Focuksessa on selkeästi paras äänen laatu.
Ymmärtääkseni perusmankkaan saa lisättyä ainakin aktiivisubbarin, joka tulee vähän automallista riippuen penkin alle tai ronttiin.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 09 Helmi 2017 16:06
Kirjoittaja kaali81
Ai uutta Focusta tulossa, eikös "edition" malli meinaa, että ei kandee ostaa paitsi jos haluaa paljon vähällä rahalla ja kestää sen että auto vanhenee jo syksyllä kun uusi malli tulee!? Uudesta Focuksesta melkoisen huonosti mitään infoa missään, onko joku muu löytänyt? Huhuja liikkuu, että tulisi sekä hybridi että sähköversio... Tää kuva ei välttämättä kerro mitään muuta kuin, että joku harrastaa fotoshoppaamista...

Re: Focus 2015
Lähetetty: 10 Helmi 2017 20:06
Kirjoittaja larna
Viikkus kirjoitti:Itse olen ollut positiivisesti yllättynyt vakiosoittimen ja kajareiden äänenlaatuun. Hakkaa mennen tullen suurimman osan kilpailijoiden perusmankoista. Verrattuna esimerkiksi Toyota Auriksen, Skoda Octavian ja VW Golfin perusäänentoistoon Focuksessa on selkeästi paras äänen laatu.
Ymmärtääkseni perusmankkaan saa lisättyä ainakin aktiivisubbarin, joka tulee vähän automallista riippuen penkin alle tai ronttiin.
Tämäpä mukava kuulla. Koeajossa oli radio poissa päältä, niin ei tätä muistanut testata. Oliko sulla ihan normi kajarit. Johonkin malliinhan sai sony kaiutin päivityksen vaikka ei ollut hifi pakettia
Re: Focus 2015
Lähetetty: 10 Helmi 2017 20:32
Kirjoittaja Viikkus
Ihan perus kajarit on tässä viime kesänä ostetussa Trend-linessä ymmärtääkseni. Ja positiivisena yllätyksenä olen äänentoistoa pitänyt. Ensi viikolla saan uuden ST-linen ja siinäkin on tietääkseni ihan perus kajarit, joku audio-paketti siinä tuli mukana, mutta sisälsi mm. Sync3:sen, ei parannuksia kaiuttimiin. Itse radio on Trend-linessä vähän hanurista, mutta äänen laatu on mielestäni hyvä. En ole kertaakaan testannut cd-soitinta mutta usb-liittimen kautta äänenlaatu oli selkeästi radiota parempi. Radion äänenlaatu tietysti vaihtelee aina kuuluvuuden mukaan jonkin verran.
USB-liittimen kanssa sitten taas oli omat ongelmansa. Tässä uudessa Focus Trendissä on usb-liitin, mutta esimerkiksi Spotifyn kautta musiikin kuuntelu ei käytännössä onnistu. Iphonella pystyy kikkailemalla soittamaan yhden biisin kerrallaan, mutta ei enempää. Android pohjaisia puhelimia testasin paria kappaletta ja auto ei koskaan löytänyt kumpaakaan. Trendissä ei enää tässä uusimmassa mallissa ole usb:n tukena aux-liitintä, kuten oli aiemmin. Tarkoituksena kai olisi käyttää liittimen kautta muistitikkua tai erillistä mp3-soitinta, mutta ne taitaa olla mennyttä aikaa suurimmalla osalla. Itse en ole vuosiin käyttänyt mitään erillistä laitetta musiikin kuunteluun, vaan kaikki tulee striimattua puhelimella. Tämä yhteensopivuusongelma on yleisesti tiedossa ja voi tietty olla, että tulevaisuudessa softapäivitysten myötä asia korjaantuu, tai sitten ei.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 11 Helmi 2017 10:33
Kirjoittaja AAR85
Oma focus on nyt pakkaskeleillä mennyt semmosella 7,6 keskikulutuksella. Pääasiallisesti 4km per suunta työajoa.. Ecomodekin herjaa "86% trips with cold engine".. Olen kyllä käyttänyt lämmitintiä ja ennen lähtöä on saanut muutaman minuutin käydä työpaikan pihalla.
Talvirenkaina 205/55-16 michelin x-ice north ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Vertailukokemusta ei ole mistään conteista tai nokialaisista, mutta nämä jo tuntuu olevan ihan mukavan hiljaiset.
Kaikenkaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen autoon. Perhanan hyvä ajaa. Laaduntuntu hyvä, mitkään sisustanosat ei resonoi pakkasilla. Moottorin suorituskyky / taloudellisuus kohdallaan.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 11 Helmi 2017 10:54
Kirjoittaja larna
ST line vs Titanium.
Miten olette pähkäilleet näiden välillä. ST Line makeen näköinen ( ja hinnoiteltu järkeväksi), mutta harmi kun siihen ei saa mukautuvaa vakionopeus säädintä.
Paljon porukat kehuu tätä ja taitaa olla aika yleinen melkein jokaisessa tämän hintaluokan uusissa autoissa. Golfissakin vakio.
Miten toi on Fordeissä toiminut?