Sivu 35/395
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 07 Joulu 2018 19:48
Kirjoittaja HMS77
Viikkus kirjoitti:
Sieltä hain aikanaan minäkin ensimmäisen uuden Focukseni. Luovutuksen jälkeen seisoskelin ja tuijottelin lasivitriiniä, joka oli täynnä Ford-tavaraa. Myyjä tuli viereen ja kysyi, mitä haluaisin. Sanoin, että ”vaikka tollasen hupparin!” Myyjä siihen tokaisi, että ”No ota sellanen, talo tarjoaa.” Pieni juttu, mutta jäi aika hyvä fiilis.
Seuraavan uuden Fordin hain Vaunulasta, eikä puhettakaan edes lippiksestä talon piikkiin
PNEs kirjoitti:Itse en Levorannasta saanut Focusta hakiessa kuin parkkikiekon ja vajaa puoli tankkia polttoainetta.
Khyyllä myö jotain yritetään tinkiä mukaan, ainakin se puoli tankkia dieseliä koska Mondeon mukana menee puolikas..
Kaupat tehtyämme saatiin tosin jo lippis, ST-sateenvarjo ja lapsille legoautot..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 07 Joulu 2018 19:51
Kirjoittaja Hessu81
Juu minkään ekoilun takia ei tota litraista automaattia kannata hankkia. Meillä näyttää 7.7-8 ajotietokone ja on matka-ajoa iso osa. On kyllä webastoa käytetty, mutta aika kevyttä ajoa muuten. Ei kyllä haettu mitään ympäristön pelastajaa, joten ei nyt varsinaisesti pettymys noi lukemat. Hieman yllättävää kuitenkin
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 07 Joulu 2018 20:45
Kirjoittaja Fixu
Onko teillä auto yrittänyt tehdä jotain päivitystä? Pari kertaa on autoon tullessa keskinäytössä ollut jonkin sortin ilmoitus järjestelmän päivityksestä ja siihen liittyvä etenemispalkki. Koskaan en ole ehtinyt lukea viestiä loppuun kun olen huomannut sen sivusilmällä vasta kun olen juuri painanut käynnistyspainiketta. Samalla viesti katoaa. Ilmeisesti se jää sitten kesken. SYNCin versio ei näytä muuttuneen mihinkään ja kartat sama F7 kun luovutuksessa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 07 Joulu 2018 21:09
Kirjoittaja AAR85
PNEs kirjoitti:Itse en Levorannasta saanut Focusta hakiessa kuin parkkikiekon ja vajaa puoli tankkia polttoainetta.
Samat täällä. Raumalta hain omani. Ostokokemus oli muuten erinomainen, mutta ehkä olisi voitu ilmoitella myöhästymisistä ilman kysymättä.
Aikanaan, kun ostin porin rinta-joupilta uuden seat ibiza fr:n niin tankki oli täynnä ja kylkiäisksi lyötiin lippistä, kassia ja teepaitaa. Myyjä jopa lähetti joukukortin kahtena seuraavana vuonna.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 07 Joulu 2018 21:28
Kirjoittaja kurjo
focst kirjoitti:
Volvolla päivitetään 2.0huollossa jos asiakas haluaa..nämä uudet volvot halvaantuu pahimmillaan viikoiksi kun päivitetään ja ohjelmassa olikin joku buki..aika moni asiakas on ruvennut näistä päivityksistä kieltäytymään varsinkin jos auto on toiminut moitteetta niin miksi päivittää kun riski on aina olemassa että hajoaa siihen huoltopäivitykse
Tuli vaihdettua Volvo V60 tohon uuteen Focukseen ,pelolla odottelen tammikuussa luovutettavaa Foorttia ja näitä softavikoja.Volvolla tosiaan päivitys tehtiin aina viimeistään huollon yhteydessä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 07 Joulu 2018 21:41
Kirjoittaja xflex
Arski54 kirjoitti:
Oletan tämän olevan vitsi koska totta se ei ole. Niin uskomattomia virheitä softista löytyy että ei niitä ole testattu kunnolla. Ja kyllä, tiedän mistä puhun.
Se oli sellainen puolivitsi - pointtini oli se, että näitä korjauksia ei tehdä kuitenkaan ihan ”polvelta jakoon” vaan kyllä niitä ainakin yritetään testata johon menee tovi. Ne menee kuitenkin kansainväliseen levitykseen tuotteisiin joita kaikilta osin ei voi päivittää etänä. Maksaa siis maltaita kun niitä aletaan päivitellä ympäri maailmaa korjaamoilla joten kyllä Fordillakin varmaan ainakin yritetään minimoida ylimääräiset bugikorjauskierrokset.
Toiset onnistuu paremmin kuin toiset ja joo, maailma on täynnä skeidaa softaa ja sitä syntyy päivittäin paljon lisää ympäri maapalloa käyttäjien testattavaksi. Valitettavasti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Joulu 2018 14:10
Kirjoittaja HMS77
No niin, uusi Focus pihassa.
Luovutuksessa ei ihmeitä, saatiin kattava suullinen opastus, tankki täyteen dieseliä ja parkkikiekko + "lahjakortti" läheiseen kahvilaan jossa käytiin ensi töikseen kahvilla ja tortuilla.
Hieman jäi kaivelemaan kun 3 viikkoa sitten auton ikkunassa olevassa hintalapussa sanottiin että mukaan tulee Parking Pack, mutta nyt se sitten kuitenkin puuttui kokonaisuudessaan. Tuostakin oikeastaan ne ovien reunasuojukset oli asia mitä olisin oikeasti kaivannu ja toki peruutuskamera olis ollu bueno, pysäköintiavustin on käytännössä turha.
Valmistenumeron perusteella kuitenkaan autossa ei sitä pitäisi ollakaan joten oli puhdas painovirhe myyntilapussa.
Eli näin luki lapussa:
Siltihän tuo jäi hieman harmittamaan..
Kotiin ajellessa pysähdyksissä tuli outoa, ikäänkuin palaneen käryä jostain nenään, oletan että siellä jotain uuden auton karstaa palaa pakoputkessa, liekkejä ei ainakaan näkyny missään.
Mutta, on kyllä erittäin mukava auto kyllä ajaa, ei voi mitään ja adaptiivinen vakkari on vaan kyllä
Kesärenkaita ei mahtunu kun kaksi kyytiin koska muksut oli tietty mukana joten vielä yksi reissu pitää tehdä Sastamalaan lähiaikoina.
Hieman hirvittää miten tuo 5-ovinen meille piisaa, mutta aika näyttää..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Joulu 2018 14:37
Kirjoittaja Fixu
Onnea uudesta autosta! Oletettavasti Parking Packin puute kompensoitiin?
Tuo käry oli itselläkin alussa, mutta jäi nopeasti pois.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Joulu 2018 15:01
Kirjoittaja HMS77
Fixu kirjoitti:Onnea uudesta autosta! Oletettavasti Parking Packin puute kompensoitiin?
Tuo käry oli itselläkin alussa, mutta jäi nopeasti pois.
Kiitos.
Olettaisin niin. Hintaeroa tuon hintalapussa olevan hinnan ja rahoituslaskelman loppusumman välillä on kutakuinkin tuon Parking Packin verran.
Kumma tosiaan tuo käry mutta oletan itsekin että se katoaa ajan myötä.
Ylikuumentuneen jäähdytinnesteen ongelmista Webaston kanssa myyjä kertoi että asia on tiedossa ja on kuulemma koskenut tosiaan pääasiassa bensamalleja ja tammikuussa on tulossa softapäivitys kuten täälläkin on jo kerrottu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Joulu 2018 16:21
Kirjoittaja Viikkus
HMS77 kirjoitti:
Kiitos.
Olettaisin niin. Hintaeroa tuon hintalapussa olevan hinnan ja rahoituslaskelman loppusumman välillä on kutakuinkin tuon Parking Packin verran.
Kumma tosiaan tuo käry mutta oletan itsekin että se katoaa ajan myötä.
Ylikuumentuneen jäähdytinnesteen ongelmista Webaston kanssa myyjä kertoi että asia on tiedossa ja on kuulemma koskenut tosiaan pääasiassa bensamalleja ja tammikuussa on tulossa softapäivitys kuten täälläkin on jo kerrottu.
Kaikki ostamani uudet autot on aina haisseet ekan kerran tai pari kun moottorin ajaa lämpimäksi. Tehdasrasvat siellä käryää konetilassa. Ei muuta kuin kovaa ajoa!
Sitten kun ei enää huomaa tehdasrasvojen käryä, onkin aika alkaa kattella uutta
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Joulu 2018 17:39
Kirjoittaja Focus2018
Tietoa millon tulossa päivitys hiukkassuodatin juttuun? omassa ilmoittelee lähes joka ajo kerta " pakokaasu suodatin ylärajalla aja ja puhdista heti"
ilmoitus kun on tullu näytölle, hetkellinen kulutus nousee paljon 3-4 litralla
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Joulu 2018 21:06
Kirjoittaja Viikkus
Focus2018 kirjoitti:Tietoa millon tulossa päivitys hiukkassuodatin juttuun? omassa ilmoittelee lähes joka ajo kerta " pakokaasu suodatin ylärajalla aja ja puhdista heti"
ilmoitus kun on tullu näytölle, hetkellinen kulutus nousee paljon 3-4 litralla
Ottaisin kyllä huoltoon yhteyttä jos jatkuvasti herjaa, eikä ajelu auta. Eiköhän ne siellä huollossa selvitä, koska tuohon on jotain ratkaisua tarjolla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 10:14
Kirjoittaja Winston
Mikähän ilo muuten hypetetyissä normi hybridiautoissa, en nyt puhu plug-in vaan esimerkkinä auris, ch-r ja prius hybrideistä.meinaan M6 125 heppanen litranen ecoboost pieksee edellämainitut 1.8litraset hybridikoneet kulutuksessa, väännössä(60newtonia eroa), kiihtyvyydessä jne. Webastokin yli tonnin halvempi focukseen kun esim toyotan hybrideihin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 10:42
Kirjoittaja EeroH
Winston kirjoitti:Mikähän ilo muuten hypetetyissä normi hybridiautoissa, en nyt puhu plug-in vaan esimerkkinä auris, ch-r ja prius hybrideistä.meinaan M6 125 heppanen litranen ecoboost pieksee edellämainitut 1.8litraset hybridikoneet kulutuksessa, väännössä(60newtonia eroa), kiihtyvyydessä jne. Webastokin yli tonnin halvempi focukseen kun esim toyotan hybrideihin.
Ei taida kaupunkikulutuksessa piestä, kaverin prius menee nurkka ajossa alta vitosella, ei pääse litrasella siihen. Wltp kulutuksessakin iso ero. Vääntöä tojossa n.350nm...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 10:52
Kirjoittaja Winston
EeroH kirjoitti:
Ei taida kaupunkikulutuksessa piestä, kaverin prius menee nurkka ajossa alta vitosella, ei pääse litrasella siihen. Wltp kulutuksessakin iso ero. Vääntöä tojossa n.350nm...
Auris farkku, katso tekniset tiedot:
https://www.toyota.fi/autot/auris-touri ... set-tiedot
Prius:
https://www.toyota.fi/autot/prius/index/tekniset-tiedot
Kummassakin vääntö suurin vääntö 142 newtonia vrt. 125hp focus 200. Nyt kun itseasiassa priuksen yhdistettyä kulutusta WLTP katsoin tarkemmin, niin onhan se snadisti paperilla WLTP Focus litrasta pienempi(0,5-0,7 tmv), mutta farkku Auris hybrid kuluttaa 5.0 - 5.2 WLTP, litranen ecoboost WLTP paperilla pieksee Auriksen ainakin.
En tiedä miten on nurkka-ajossakaan esim. Auris Hybridissä etua, Auris hybridiä koeajaneena hetkellinen kulutus samaa kun M6 125hp EB nurkka-ajossa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 10:58
Kirjoittaja EeroH
Plus sähkömoottori 207nm vääntöä lisää. Corolla hybrid co2 päästöt 98g vs focus litranen automaatti 149g. Pakko tuon eron näkyä myös kulutuksessa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 11:07
Kirjoittaja EeroH
6.6 on Focus 125hv automaatin yhdistetty kulutus, Prius 4.4-4.8. Manuaalina Focus 5.7.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 11:25
Kirjoittaja Winston
EeroH kirjoitti:6.6 on Focus 125hv automaatin yhdistetty kulutus, Prius 4.4-4.8. Manuaalina Focus 5.7.
Suomen Ford ei ole saanut aikaan päivittää wltp kulutuksia esitteeseen.
https://www.ford.de/content/dam/guxeu/d ... _focus.pdf
Turnier eli farkku 1.0 125hp M6 focus wltp kulutus yhdistetty: 4,8-5,1
Outoa kun Toyota ei mainosta sähkömoottorin vääntöä sivuillaan jne. Esitteestä piti kaivaa. Eipä toyotan sivujen teknisten tietojen perusteella paljoa houkuttele
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 11:46
Kirjoittaja 69dude
Onkos kukaan vielä nähnyt missään uusia korjattuja hinnastoja?Ainakaan Fordin sivuilta en moisia huomannut...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 11:57
Kirjoittaja EeroH
Winston kirjoitti:
Suomen Ford ei ole saanut aikaan päivittää wltp kulutuksia esitteeseen.
https://www.ford.de/content/dam/guxeu/d ... _focus.pdf
Turnier eli farkku 1.0 125hp M6 focus wltp kulutus yhdistetty: 4,8-5,1
Outoa kun Toyota ei mainosta sähkömoottorin vääntöä sivuillaan jne. Esitteestä piti kaivaa. Eipä toyotan sivujen teknisten tietojen perusteella paljoa houkuttele
Onhan ne wltp kulutukset esitteessä ja siitä nuo katsoin. Nuo saksan esitteen luvut ei pitä paikkaansa, sen näet jo co2 arvoista.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 17:05
Kirjoittaja Hessu81
EeroH kirjoitti:
Plus sähkömoottori 207nm vääntöä lisää. Corolla hybrid co2 päästöt 98g vs focus litranen automaatti 149g. Pakko tuon eron näkyä myös kulutuksessa.
Meneekö se sillai, että bensamoottorin vääntö+sähkömoottorin vääntö=kokonaisvääntömomentti? Maalaisjärjellä ilman tekniikan tuntemusta kyllä, mutta muistaakseni ilmoitettu kokonaisvääntö on ihan jotain muuta aina noissa hybrideissä. Saatan olla aivan pihalla tästä aiheesta
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 17:19
Kirjoittaja EeroH
Hessu81 kirjoitti:
Meneekö se sillai, että bensamoottorin vääntö+sähkömoottorin vääntö=kokonaisvääntömomentti? Maalaisjärjellä ilman tekniikan tuntemusta kyllä, mutta muistaakseni ilmoitettu kokonaisvääntö on ihan jotain muuta aina noissa hybrideissä. Saatan olla aivan pihalla tästä aiheesta
Asia ei kai ole niin yksioikoinen, riippuu kierroksista yms. Esim. Bmw 330e 290+250nm väännöt on yhdistettynä 420nm.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 18:20
Kirjoittaja Juffe
Hessu81 kirjoitti:
Meneekö se sillai, että bensamoottorin vääntö+sähkömoottorin vääntö=kokonaisvääntömomentti? Maalaisjärjellä ilman tekniikan tuntemusta kyllä, mutta muistaakseni ilmoitettu kokonaisvääntö on ihan jotain muuta aina noissa hybrideissä. Saatan olla aivan pihalla tästä aiheesta
Ei mene kun vääntö esiintyy eri kierrosalueilla. Sähkömoottorilla maksimivääntö on lähes pysähdyksissä, josta se laskee loivasti. Polttomoottorissa taas jossain ylempänä maksimivääntö.
Tarvitset molempien moottorien maksimiväännöt jokaisella kierrosluvulla tai käyrät, mistä voit laskea noi yhteen.
Hybridi säästää tosiaan nurkka-ajossa ruuhkissa paljonkin kun auto on paljon paikallaan ja kiihdytellään ja jarrutellaan. Maantiellä toi teknologia on melkein vain turhaa painoa mukana kelkottavaksi. Pikkuinen bensa tai varsinkin diisseli isossa autossa menee paljon vähemmällä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2018 20:10
Kirjoittaja EeroH
Juffe kirjoitti: Maantiellä toi teknologia on melkein vain turhaa painoa mukana kelkottavaksi. Pikkuinen bensa tai varsinkin diisseli isossa autossa menee paljon vähemmällä.
No ei ihan niinkään, tasaisessa maantie ajossa atkinson kone menee todella pienellä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikk ... 19024.html
https://cdn4.explainthatstuff.com/elect ... torque.png
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 10 Joulu 2018 09:17
Kirjoittaja HMS77
Briteissä raportoitu pari kappaletta öljynpainesensorin ongelmia litraisen Ecoboostin kanssa, eikä taida olla edes softabugi enää vaan viallisia sensoreita ilmeisesti liikkeellä. Ilmeisesti öljyä siis kyllä on, sensori herjaa vaan öljystä:
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... e-problem/
Tuossa ketjussa siis kaksi tapausta ja sama vika molemmissa, tiedä sitten alkaako noita paljastumaan enemmänkin ajan myötä.