Sivu 35/84

Re: Focus 2015

Lähetetty: 15 Tammi 2017 09:29
Kirjoittaja ReijoM
Ainakin DNAn prepaidiin saa ladattua ilman korttiin koskemista lisää saldoa.
https://laturi.dna.fi

Re: Focus 2015

Lähetetty: 15 Tammi 2017 12:37
Kirjoittaja siebro
ReijoM kirjoitti:Ainakin DNAn prepaidiin saa ladattua ilman korttiin koskemista lisää saldoa.
https://laturi.dna.fi

Kyllä saldoa saakin ladattua mutta kortti pitää fyysisesti vaihtaa uuteen muistaakseni 12-24kk välein

Re: Focus 2015

Lähetetty: 15 Tammi 2017 14:11
Kirjoittaja Focus_2.0
Eberiltä tullut markkinoille Easystart web, uusi sovelluspohjainen kaukokäyttö lämppärille. https://www.eberspaecher-finland.com/he ... t-web.html Laitteessa eberin sim-kortti josta maksetaan 30€ vuodessa. Toimii myös ulkomailla.

Pitää selvittää mitä tuollaisen maksaa asennettuna ja saako sen tehdasasenteisiin lämmittimiin. Kehittyneempi kuin edellinen easystart call.

Toinen vaihtoehto Autopluginin F3. http://www.autopluginstore.com/en/ford/f3/index.html Mondeopuolella asennettu onnistuneesti. Hyvä tässä on että saa helposti pois kun vaihtaa autoa ja sim-kortin voi itse valita. Helppo asennus.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 15 Tammi 2017 16:29
Kirjoittaja larna
no nyt näytää siltä mitä hain. Pistäppä infoa kun selviää saako tehdasasenteiseen lämmittimeen

Re: Focus 2015

Lähetetty: 15 Tammi 2017 17:06
Kirjoittaja EeroH
siebro kirjoitti:
Kyllä saldoa saakin ladattua mutta kortti pitää fyysisesti vaihtaa uuteen muistaakseni 12-24kk välein
Sama Saunalahden prepaid mulla ollut jo vuosia ja toimii edelleen.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 15 Tammi 2017 19:27
Kirjoittaja ReijoM
siebro kirjoitti: Kyllä saldoa saakin ladattua mutta kortti pitää fyysisesti vaihtaa uuteen muistaakseni 12-24kk välein
Minulla ollut tuossa Volvossa kohta puolitoista vuotta DNAn prepaid, eikä mistään ole tullut esille että sim-kortti pitäisi vaihtaa seuraavan puolen vuoden aikana tai sen jälkeen. No, aika näyttää...

Re: Focus 2015

Lähetetty: 16 Tammi 2017 07:15
Kirjoittaja siebro
ReijoM kirjoitti: Minulla ollut tuossa Volvossa kohta puolitoista vuotta DNAn prepaid, eikä mistään ole tullut esille että sim-kortti pitäisi vaihtaa seuraavan puolen vuoden aikana tai sen jälkeen. No, aika näyttää...
Ok, näin minulle sanoivat Elisalla kun kyselin sim korttia autooni. Mutta hyvä näin jos sitä ei tarvitse vaihtaa

Re: Focus 2015

Lähetetty: 16 Tammi 2017 14:24
Kirjoittaja ynjevi
Kannattaa ennen sen prepaid-kortin hommaamista tarkistaa, miten sen lataus tapahtuu. Saako ladattua netissä siirtämättä simmiä puhelimeen? Miten saa saldon tarkistettua? Kauanko kortti toimii latauksen jälkeen?

Mulla oli saunavihdan kanssa ongelmia etälaitteessa, jota käytetään kerran viikossa.Se palauttaa joka komennon jälkeen tekstarilla kuittauksen (ainoa kuluerä liittymälle). Korttia piti ladata muistaaksen puolen vuoden välein, eikä se onnistunut millään omasaunalahdella, kun prepaidillä ei ole henkilötunnuksellista käyttäjää. Ja kun latauksen vähimmäismäärä oli enemmän kuin käyttötarve, ei sitä korttia tullut koskaan ajoissa siirrettyä puhelimeen saldon katselua varten ja olisi saanut ehkä samalla ladattua. Nyt kokeilussa on saunavihdan latausliittymä, saas nähdä toimiiko homma.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 25 Tammi 2017 17:09
Kirjoittaja larna
Focus_2.0 kirjoitti:Eberiltä tullut markkinoille Easystart web, uusi sovelluspohjainen kaukokäyttö lämppärille. https://www.eberspaecher-finland.com/he ... t-web.html Laitteessa eberin sim-kortti josta maksetaan 30€ vuodessa. Toimii myös ulkomailla.

Pitää selvittää mitä tuollaisen maksaa asennettuna ja saako sen tehdasasenteisiin lämmittimiin. Kehittyneempi kuin edellinen easystart call.

Toinen vaihtoehto Autopluginin F3. http://www.autopluginstore.com/en/ford/f3/index.html Mondeopuolella asennettu onnistuneesti. Hyvä tässä on että saa helposti pois kun vaihtaa autoa ja sim-kortin voi itse valita. Helppo asennus.
Olin yhteydessä maahantuojaan. Ei ainakaan vielä ole saatavilla. Ehkä tulevaisuudessa.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2017 15:22
Kirjoittaja ilpo55
Mulla ollut vuoden nyt käytössä Easy start call ja se on ihan kätevä. Kerran vahingossa Kanarialtakin laitoin auton Vantaalla lämpenemään :lol:
SIM maksaa 6€ kuussa ja ottaa vaan peruskäytössä vastaan teksti viestejä. Pro käytössä se lähettää myös älypuhelimeen päin viestejä.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2017 16:43
Kirjoittaja larna
ok, onko sen käyttö kuitenkin Applicaatio pohjaista, vai pitääkö jotain sms koodeja lähettää?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2017 20:57
Kirjoittaja ilpo55
Applicaatio pohjaista, painaa vaan että lähetä niin lähettää itse määräämittämän ajan Eberin käyntiin, tosi helppo.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2017 21:17
Kirjoittaja larna
no mitähän muut käyttäjät sitten valittavat kököstä käyttöliittymästä? Ehkä pitää tutkia tätä automyyjän omassa autossa.
Ei tästä muuten selvää saa.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 26 Tammi 2017 22:23
Kirjoittaja grizzly
Miten asian laita nyt on Powershiftin kanssa. Jengi puhuu paljon että S-asento on sport-vaihde.
Eikö asia ole niin että kysinen asento on SelectShift, eli pystyy manuaalisesti syöttää seuraava vaihde? Vaihtaa automaattisesti kyllä silloinkin, jos ohjelmisto on sitä mieltä että olis jo aika laittaa isompaa/pienempää, eikä anna huudattaa punarajalla taikka tuprutella alle 1000 rpm kierroksilla.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 27 Tammi 2017 08:17
Kirjoittaja kalle_a
S-asennosta löytyy molemmat toiminnot Sport ja SelectShift: (alla lainaus omistajan käsikirjasta)

Omistajan käsikirja löytyy oman auton hanskalokeron lisäksi täältä ;)

Sport-tila (S)
Sport-tilassa vaihteisto valitsee automaattisesti parhaan suorituskyvyn antavan vaihteen. Tyypillisesti valitaan ajovaihdetta (D) alempi vaihde ja vaihdot tehdään tavallista nopeammin.

SelectShift™ Automaattivaihteisto
Tämän ominaisuuden ansiosta voitte vaihtaa halutessanne suuremmalle tai pienemmälle vaihteelle.
Pienemmälle vaihteelle vaihtaminen onnistuu, mikäli moottorin käyntinopeus uudella vaihteella ei ylitä sallittua enimmäisnopeutta. SelectShift estää moottorin sammumisen pienillä käyntinopeuksilla vaihtamalla pienemmälle vaihteelle automaattisesti.
Huom: moottori saattaa vaurioitua, jos sitä käytetään ylikierroksilla vaihdetta vaihtamatta.
SelectShift ei vaihda automaattisesti suuremmalle vaihteelle, vaikka moottori lähestyy käyntinopeusrajaa, ellei kaasupoljin ole pohjassa. Tarkkailkaa vaihteenvaihdon merkkivaloa, sillä se ilmoittaa, milloin vaihdetta tulisi vaihtaa parhaan tehon ja polttoainetaloudellisuuden varmistamiseksi.
Jos vaihdevivussa on vaihtopainike, aktivoikaa SelectShift painamalla +-vaihtopainiketta vaihdevivun sivussa.

Vaihtakaa suuremmalle painamalla painiketta +.
Vaihtakaa pienemmälle painamalla painiketta -.

Jos ohjauspyörässä on vaihteenvalitsimet, aktivoikaa SelectShift vetämällä ohjauspyörän +-valitsimesta.

Vaihtakaa suuremmalle vetämällä oikeaa valitsinta +.
Vaihtakaa pienemmälle vetämällä vasenta valitsinta (–).

Vaihteisto toimii tilapäisesti manuaalitilassa, kun on tarpeen tehdä vaativampia ajoliikkeitä (esimerkiksi hinattaessa tai ohitettaessa). Tässä tilassa valittu vaihde pidetään päällä tilapäisesti tietyn aikaa kuljettajan toimien (kuten ohjausliikkeiden tai kaasupolkimen käytön) mukaan.

SelectShift-vaihteisto Sport-tilassa (S):

Vaihteisto toimii manuaalisesti ilman aikarajoituksia.

SelectShift-tilasta poistuminen:

Jos ajotila (D) on valittuna, siirtäkää valitsinvipu Sport (S) -asentoon ja sitten takaisin ajotilaan (D).
Jos Sport-tila (S) on valittuna, siirtäkää valitsinvipu ajotilan asentoon (D) ja sitten takaisin Sport-tilaan (S). TAI
Vain dieselautot: pitäkää +-vipua (jos varusteena) tai ohjauspyörän +-vaihteenvalitsinta (jos varusteena) painettuna 3 sekunnin ajan.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 28 Tammi 2017 21:36
Kirjoittaja larna
Focukseen on saatavilla sähköpenkit mutta ei valitettavasti ole muistilla.
Saisikohan sen muistiin MyKey:hin?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Helmi 2017 09:57
Kirjoittaja Hufoordi
Kokemuksia 3kk:n ja 6000km:n matkalta budjetti-Focuksella:
specsit: 1.0 ecoboost 125hv, Trend-farmari+
Bi-xenon, Audio2, comfortpack, koukku, lohko+sisäpistoke + Ford alut + Magnetic-väri + etuturvatyynyn poiskytkentä

Positiivinen yllätys, vaikka mk4 Mondeon jälkeen pelkäsin, että käy ahtaaksi. Isolle ihmiselle ehkä näin kävisikin, mutta omassa ajossa ja perhekäytössä on ollut passeli. Kulutus on mielestäni ollut silti liian korkea, alkuun oli 7:n pinnassa, nyt on mennyt noin 6,5-6,8l/100.. Maantievoittoista ajoa (keskinopeus n. 55km/h). Mutta eipä tuokaan perikatoon vie, odotin vain pienempiä lukemia. Ehkä vika myös kuskissa?

Rengasmelu ärsytti alkuun, nyt siihenkin on tottunut.. Toki nastat meluaa uutena enemmän, kesärenkailla en ole ajanut vielä metriäkään. Titanium kuulemma olisi vähän hiljaisempi, koeajolla en kesällä huomannut eroa. Valot on loistavat, paljon paremmat, kuin uuden Mondeon led-valot. Ajettavuus miellyttää, mutta hivenen on herkkä urille. Aion tarkistuttaa pyörien suuntaukset, voi olla auton tai renkaiden ominaisuus myös.

Ainoa ilmennyt vika: takaluukun mikrokytkin reistailee, avaa joskus monta sekuntia painamisen jälkeen lukituksen, eikä samantien. Pitäisi ehtiessä mennä siitä valittamaan.

Kaiken kaikkiaan sellainen 8+, mikään ei erityisesti ärsytä,ja ajaminen maistuu. Tehoahan saisi olla aina enemmän, mutta tosi hyvin tuolla pärjää ohituksissakin. Tehoahan saisi rahalla, tietty. Eli suosittelen, kohtahan taitaa toki tulla jo uusi mallikin Focuksesta.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Helmi 2017 16:07
Kirjoittaja Jap3
Hufoordi kirjoitti:Kokemuksia 3kk:n ja 6000km:n matkalta budjetti-Focuksella:
Rengasmelu ärsytti alkuun, nyt siihenkin on tottunut.. Toki nastat meluaa uutena enemmän, kesärenkailla en ole ajanut vielä metriäkään. Titanium kuulemma olisi vähän hiljaisempi, koeajolla en kesällä huomannut eroa. Valot on loistavat, paljon paremmat, kuin uuden Mondeon led-valot. Ajettavuus miellyttää, mutta hivenen on herkkä urille. Aion tarkistuttaa pyörien suuntaukset, voi olla auton tai renkaiden ominaisuus myös.
Mielestäni lähivalot on hyvät, mutta pitkät on lähinnä vitsi. Edellisessä focuksessa (-08) oli paremmat pitkät, siinä syttyi H1 vielä xenoneiden kaveriksi..

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Helmi 2017 18:31
Kirjoittaja Hufoordi
Varmaan riippuu juuri siitä, mihin vertaa. Mielestäni ei häpeä uuden Passatin ledeille, Mondeon ledit on taas umpisurkeat pitkien osalta. Parhaasta päästä nämä on, mitä itselle on tullut vastaan, en ole 08 mallista Focusta ajanut kuin halogeeneilla.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Helmi 2017 18:50
Kirjoittaja Viikkus
Hufoordi kirjoitti:Kokemuksia 3kk:n ja 6000km:n matkalta budjetti-Focuksella:
specsit: 1.0 ecoboost 125hv, Trend-farmari+
Bi-xenon, Audio2, comfortpack, koukku, lohko+sisäpistoke + Ford alut + Magnetic-väri + etuturvatyynyn poiskytkentä

Positiivinen yllätys, vaikka mk4 Mondeon jälkeen pelkäsin, että käy ahtaaksi. Isolle ihmiselle ehkä näin kävisikin, mutta omassa ajossa ja perhekäytössä on ollut passeli. Kulutus on mielestäni ollut silti liian korkea, alkuun oli 7:n pinnassa, nyt on mennyt noin 6,5-6,8l/100.. Maantievoittoista ajoa (keskinopeus n. 55km/h). Mutta eipä tuokaan perikatoon vie, odotin vain pienempiä lukemia. Ehkä vika myös kuskissa?

Rengasmelu ärsytti alkuun, nyt siihenkin on tottunut.. Toki nastat meluaa uutena enemmän, kesärenkailla en ole ajanut vielä metriäkään. Titanium kuulemma olisi vähän hiljaisempi, koeajolla en kesällä huomannut eroa. Valot on loistavat, paljon paremmat, kuin uuden Mondeon led-valot. Ajettavuus miellyttää, mutta hivenen on herkkä urille. Aion tarkistuttaa pyörien suuntaukset, voi olla auton tai renkaiden ominaisuus myös.

Ainoa ilmennyt vika: takaluukun mikrokytkin reistailee, avaa joskus monta sekuntia painamisen jälkeen lukituksen, eikä samantien. Pitäisi ehtiessä mennä siitä valittamaan.

Kaiken kaikkiaan sellainen 8+, mikään ei erityisesti ärsytä,ja ajaminen maistuu. Tehoahan saisi olla aina enemmän, mutta tosi hyvin tuolla pärjää ohituksissakin. Tehoahan saisi rahalla, tietty. Eli suosittelen, kohtahan taitaa toki tulla jo uusi mallikin Focuksesta.
Saako tuon etuturvatyynyn poiskytkennän jälkiasenteisena? Tilasin juuri uuden Focuksen edellisen (7kk vanhan) tilalle ja ei tullut mieleenkään, että sellainen olisi valittavissa. Tuiki tarpeellinen varusteli olisi lapsiperheelle.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Helmi 2017 18:57
Kirjoittaja Hufoordi
Joo, se kytkin asennetaan Ford-liikkeessä. Taitaa maksaa jotain 200€ pintaan, sain itse tingattua sen kylkiäisenä, niin en tarkkaa hintaa tiedä.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Helmi 2017 19:08
Kirjoittaja Viikkus
No mutta ihan sama, kunhan sen saa tosiaan jälkikäteen asennettua. En tosiaan tiennyt. Viime keväänä, edellisen Focuskaupan yhteydessä myyjä väitti, ettei sellaista saisi laitettua. Kiitos tiedosta!

Re: Focus 2015

Lähetetty: 02 Helmi 2017 20:03
Kirjoittaja larna
Hufoordi kirjoitti: Rengasmelu ärsytti alkuun, nyt siihenkin on tottunut.. Toki nastat meluaa uutena enemmän, kesärenkailla en ole ajanut vielä metriäkään. Titanium kuulemma olisi vähän hiljaisempi, koeajolla en kesällä huomannut eroa.
Oliko tälle myyjällä jokin peruste?

Re: Focus 2015

Lähetetty: 03 Helmi 2017 23:04
Kirjoittaja Hufoordi
Väitti, että Titaniumissa on enemmän äänieristettä.. En tiedä yrittikö myydä varustetasoa vai onko tosiaan näin? Mistään esitteestä en ole faktaa asiaan löytänyt.

Re: Focus 2015

Lähetetty: 05 Helmi 2017 15:55
Kirjoittaja xflex
Faktaa ei ole täälläkään mutta puoli vuotta vanha farkku 1.0 A6 titanium Continentalin kitkoilla on kyllä tosi hiljainen kulkupeli. Aiempi kulkuneuvo oli Bmw F11 vm. 2012 uusilla Michelin kitkoilla eikä se kyllä ollut korvakuulolta yhtään hiljaisempi. Vaimokin on paljon hiljaisempi kun voi keskittyä ajamiseen eikä tarvitse jatkuvasti kantaa touhutonnia bemaripajalle. :)