Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 04 Huhti 2021 12:30
https://www.ebay.de/itm/EIBACH-Spurplat ... Swg6JfT8c4
Pitääkö alkuperäiset pinnapultit katkaista lyhyemmiksi?
Pitääkö alkuperäiset pinnapultit katkaista lyhyemmiksi?
Päivitys; Ford pass sovellus ei löydä/näytä auton sijaintia eli kyllä siellä nyt taitaa olla jokin asia rikki, navigaattori kyllä näyttäisi toimivan, liekkö hätäpuhelujärjestelmällä oma gps vastaanotinHode kirjoitti: ↑03 Huhti 2021 18:28 Tänään aamulla kun lähdimme rouvan 1.5 ecoboost focuksella vm. 2020 liikenteeseen niin auto.ilmoitteli että hätäpuhelujärjestelmässä ongelma ja vaatii huoltoa, ilmoitteli asiasta aina käynnistyksen jälkeen. Nyt kun yhdistin auton nettiin ja tarkistutin ohjelmapäivitykset niin ilmoitti että kaikki on ajantasalla, ja näyttäisi että ei enää herjaa tuota hätäpuheluongelmaa...Auto nyt ollut vuoden käytössä ja 19000km mittarissa, taidanpa varata ns. Välihuoltoon öljynvaihtoon ajan ja saavat samalla katsoa onko vikakoodeja muistissa ym
Löytyy spaceritkin nyt fordin omilta sivuiltaEeroH kirjoitti: ↑04 Huhti 2021 12:30 https://www.ebay.de/itm/EIBACH-Spurplat ... Swg6JfT8c4
Pitääkö alkuperäiset pinnapultit katkaista lyhyemmiksi?
Aika legendaarista. En ole ennen nähnyt että mikään merkki myisi itse spacereita! Pitäisi melkein periaatteesta käydä ostamassa tuollaiset. Minun mielestäni tulee kyllä tarpeeseen koska Focuksessa etenkin ne malliston pienemmät tuumakoot näyttävät onnettoman pieniltä sielä pyöräholveissa. Varmasti poistavat aika paljon tuota "jouset pohjassa" lookia.N_iko kirjoitti: ↑04 Huhti 2021 13:41 Löytyy spaceritkin nyt fordin omilta sivuilta
https://www.ford-lisaevarusteet.fi/muot ... &year=2018
Saa marmorilta tilattua.
Eibachin jouset tilasin ja vähän mietin et pitäisikö noikin hommata.
No on kyllä legendaaristaFrnz kirjoitti: ↑04 Huhti 2021 14:02Aika legendaarista. En ole ennen nähnyt että mikään merkki myisi itse spacereita! Pitäisi melkein periaatteesta käydä ostamassa tuollaiset. Minun mielestäni tulee kyllä tarpeeseen koska Focuksessa etenkin ne malliston pienemmät tuumakoot näyttävät onnettoman pieniltä sielä pyöräholveissa. Varmasti poistavat aika paljon tuota "jouset pohjassa" lookia.N_iko kirjoitti: ↑04 Huhti 2021 13:41 Löytyy spaceritkin nyt fordin omilta sivuilta
https://www.ford-lisaevarusteet.fi/muot ... &year=2018
Saa marmorilta tilattua.
Eibachin jouset tilasin ja vähän mietin et pitäisikö noikin hommata.![]()
Sellainen kysymys että näyttääkös muilla ford pass sovellus auton sijainnin vaikka Matkan tallennus ei ole päällä?Hode kirjoitti: ↑04 Huhti 2021 12:58Päivitys; Ford pass sovellus ei löydä/näytä auton sijaintia eli kyllä siellä nyt taitaa olla jokin asia rikki, navigaattori kyllä näyttäisi toimivan, liekkö hätäpuhelujärjestelmällä oma gps vastaanotinHode kirjoitti: ↑03 Huhti 2021 18:28 Tänään aamulla kun lähdimme rouvan 1.5 ecoboost focuksella vm. 2020 liikenteeseen niin auto.ilmoitteli että hätäpuhelujärjestelmässä ongelma ja vaatii huoltoa, ilmoitteli asiasta aina käynnistyksen jälkeen. Nyt kun yhdistin auton nettiin ja tarkistutin ohjelmapäivitykset niin ilmoitti että kaikki on ajantasalla, ja näyttäisi että ei enää herjaa tuota hätäpuheluongelmaa...Auto nyt ollut vuoden käytössä ja 19000km mittarissa, taidanpa varata ns. Välihuoltoon öljynvaihtoon ajan ja saavat samalla katsoa onko vikakoodeja muistissa ym
Jeps nyt taas ford pass näyttää auton sijainnin, eikä autokaan ole enää herjaillut hätäpuhelujärjestelmän osalta häiriötä, eli kaikki kaiketi kunnossa
Ja niin kuin vähän pelkäsin, niin moottorinvaihto edessä. Nyt jännätään sitten minkälainen taistelu tästä tulee maahantuojan kanssa.huppumies kirjoitti: ↑06 Huhti 2021 13:12 2019 vm 1.0 ecoboostille oli huomiseksi varattu aika Konalan Autokeskukseen rämisevän oven, jumiutuvan syncin(on päivitetty), hätäpuheluongelman ja muiden pikkuvikojen takia, mutta vein auton sinne jo tänään.
Sunnuntaina ajelin normaalisti Helsingin keskusta-alueella ja valoihin pysähtyessä ihmettelin ihmeellistä tärinää. Tärinä oli siis niin kova, että tuntui siltä kun kuskinpenkkiin olisi yhtäkkiä ilmestynyt hieronta ja hierojana toimisi DDR:n väreissä olympiakultaa voittanut naiskuulantyöntäjä.
Sen jälkeen tajusin, että mittaristossahan palaa moottorin vikavalo. Ajoin läheiselle bensikselle ja sammutin auton. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen vikavalo oli kadonnut, mutta palasi noin 5km jälkeen ja alkoi vilkkumaan. Alavääntö katosi ja tehot muutenkin tippui. Ajelin hissukseen, pääsin kotipihaan ja avasin konepellin. Moottori heilui sekä huojui aika pahasti tyhjäkäynnillä ja aika selvästi huomasi, että yksi pytty on tippunut pois pelistä.
Nyt jännityksellä odotan, että mitähän sieltä huollosta kuuluu. Voiko olla pelkästään tulppa tai puola vai onko joku isompi ongelma? 55tkm on ihan parin sadan km päästä täynnä..![]()
Onko tarkempaa diagnoosia? Mikä hajosi?huppumies kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 13:29Ja niin kuin vähän pelkäsin, niin moottorinvaihto edessä. Nyt jännätään sitten minkälainen taistelu tästä tulee maahantuojan kanssa.huppumies kirjoitti: ↑06 Huhti 2021 13:12 2019 vm 1.0 ecoboostille oli huomiseksi varattu aika Konalan Autokeskukseen rämisevän oven, jumiutuvan syncin(on päivitetty), hätäpuheluongelman ja muiden pikkuvikojen takia, mutta vein auton sinne jo tänään.
Sunnuntaina ajelin normaalisti Helsingin keskusta-alueella ja valoihin pysähtyessä ihmettelin ihmeellistä tärinää. Tärinä oli siis niin kova, että tuntui siltä kun kuskinpenkkiin olisi yhtäkkiä ilmestynyt hieronta ja hierojana toimisi DDR:n väreissä olympiakultaa voittanut naiskuulantyöntäjä.
Sen jälkeen tajusin, että mittaristossahan palaa moottorin vikavalo. Ajoin läheiselle bensikselle ja sammutin auton. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen vikavalo oli kadonnut, mutta palasi noin 5km jälkeen ja alkoi vilkkumaan. Alavääntö katosi ja tehot muutenkin tippui. Ajelin hissukseen, pääsin kotipihaan ja avasin konepellin. Moottori heilui sekä huojui aika pahasti tyhjäkäynnillä ja aika selvästi huomasi, että yksi pytty on tippunut pois pelistä.
Nyt jännityksellä odotan, että mitähän sieltä huollosta kuuluu. Voiko olla pelkästään tulppa tai puola vai onko joku isompi ongelma? 55tkm on ihan parin sadan km päästä täynnä..![]()
On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.
Hyvä kysymys. Veikkaisin, että tässä pitää molemmin puolin luottaa huoltoliikkeen kuittiin jossa on listattuna öljyn merkki ja laatu sen lisäksi milloin ja millä kilometreillä öljynvaihdot on tehty.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 23:06 Miten näissä tapauksissa todistetaan puolin tai toisin, että öljy on ollut oikeaa tai väärää?
Pitääkö mennä niin pitkälle, etä joku teettää laboratorioanalyysin.
Kyllä sinne on oikeat öljyt laitettu ja fordin ohjelmaa on noudatettu. Kyseisessä huollossa vaihdettiin nämä öljyt sisään https://hyvamaa.fi/moottorioeljyt/49-13 ... 5w-20.htmlRenee kirjoitti: ↑08 Huhti 2021 09:23 Onhan se niin jos asiakas tilaa huollon maksaa sen . Niin kyllä sitä luulee että autoon laitetaan sitä öljyä mitä siellä huoltokaaviossa vaaditaan. Ettei tarvitse autoa öljykannun kanssa huoltoon viedä.
https://ford.7zap.com/fi/car/53/6.23674 ... 002/87827/
Aina ensin selvitetään vika ja aiheuttaja. Sen jälkeen ruvetaan etsimään maksajaa. Toivotaan että katsovat ikää ja kilometrejä eikä viimeistä huoltopaikkaa.huppumies kirjoitti: ↑08 Huhti 2021 10:33Kyllä sinne on oikeat öljyt laitettu ja fordin ohjelmaa on noudatettu. Kyseisessä huollossa vaihdettiin nämä öljyt sisään https://hyvamaa.fi/moottorioeljyt/49-13 ... 5w-20.htmlRenee kirjoitti: ↑08 Huhti 2021 09:23 Onhan se niin jos asiakas tilaa huollon maksaa sen . Niin kyllä sitä luulee että autoon laitetaan sitä öljyä mitä siellä huoltokaaviossa vaaditaan. Ettei tarvitse autoa öljykannun kanssa huoltoon viedä.
https://ford.7zap.com/fi/car/53/6.23674 ... 002/87827/
Jos Ford Passia uskominen, niin ovat jo alkaneet purkaa mottia ilman, että maahantuoja on vastannut mitään. Ykkössylinterissä oli ymmärtääkseni vika.