Viime tammikuun hinnaston mukaan navi 550€ (Audio 10) ja Sony navi 930€ (Audio 14) + autovero. Nämä vain Titaniumiin. Toukokuun hinnastossa Audio 10:n veroton hinta 200€ ja Audio 14 edelleen 930€.Jhy80 kirjoitti: Audio 32 : Titaniumiin suositushinta 225-258 € . ST-Lineen joutuu ostamaan koko "raudan", joten hintakin sitten tonnin pintaan. Mistä tuo 550 € hinta tuli? Huhtikuussa tuo hinta oli tuo 225-258€
Nykyään laite kuin laite, niin yleensä ohjelmallisesti nuo toiminnot kytketään päälle/pois. Sellaista se nykyaikana on.![]()
Focus 2015
Re: Focus 2015
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Mitä itse noita ohjeita ja tuota foorumia tavasin niin navipatch.png poistaa vain navin lukituksen laitteesta mutta vaatii edelleen ELM327:n asetuksien konfigurointia varten, jotta navi saadaan toimimaan.Saapasjalka kirjoitti:Itseasiassa ei vaadi edes APIM:ia. Olen Tässä kerännyt rohkeutta/ yrittänyt ymmärtää ohjeetsuorittaa ko. Operaation.
Ohjeet löytyy siis:
https://forum.xda-developers.com/window ... n-t3368080
Ilmeisesti on kaksi eri tapaa.Vaati siis ELM327 ja tarvittavat näpyttelyt tai Muistitikulta laitetaan softaa.
Kertokaahan joku jos olette tämän swapin tehneet onnistuneesti.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 2015
Kysyin huollosta tuosta, niin ei ole normaalia. Täytyy käydä näyttämässä, jos vielä tulee noin kylmä ja oireita tulee.Jhy80 kirjoitti:
Tesla Model Y Performance
Re: Focus 2015
Mulla on Focus Titanium Business ja Audio 36, eli navi ja Sonyn 10 kaiutinta ja subbari. Hinnastossa lukee edelleen, että on kartasto SD-kortilla, AUX-in ja 2 x USB. Todellisuudessa mitään SD-korttipaikkaa ei ole, eikä edes tuota AUX-in liitäntää - ainostaan 2 x USB.
Kartasto ei ole ihan ajan tasalla ja eilen kysyin huollosta, että miten kartaston saa päivitettyä. Kuulemma uusi kartasto on tulossa ja se latautuu WiFi:n yli automaattisesti kun on saatavilla. Saas nähdä.
Kartasto ei ole ihan ajan tasalla ja eilen kysyin huollosta, että miten kartaston saa päivitettyä. Kuulemma uusi kartasto on tulossa ja se latautuu WiFi:n yli automaattisesti kun on saatavilla. Saas nähdä.
Re: Focus 2015
Pistin tänään kesävanteista tilauksen vetämään. Näillänäkymin tehtaalla jonoa reilu kuukaus, et pari kk odottelua, mut eipä tässä vielä mikään hätä.
Tilaukseen meni Team Dynamics ProRace 1.2 18x8" ET40 MattGraphite värillä
Renkaiksi varmaankin 225/40 vaikka ohjekirjassa ohjeistetaan käyttämään 235/40 rengasta 18" vanteella, mutta tuo 225/40 ei juuri eroa halkaisialtaan tuosta orkkis 205/55-16 koosta. Hintaeroa kumminkin noin 100e 235 vs 225. Vanteiden lisäksi sitten varmaankin H&R -30mm jouset.
Tilaukseen meni Team Dynamics ProRace 1.2 18x8" ET40 MattGraphite värillä

BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Punnitse vanteet kun saapuu, pitäisi olla kevyet mutta painoa ei mistään löydy.AAR85 kirjoitti:Pistin tänään kesävanteista tilauksen vetämään. Näillänäkymin tehtaalla jonoa reilu kuukaus, et pari kk odottelua, mut eipä tässä vielä mikään hätä.
Tilaukseen meni Team Dynamics ProRace 1.2 18x8" ET40 MattGraphite värilläRenkaiksi varmaankin 225/40 vaikka ohjekirjassa ohjeistetaan käyttämään 235/40 rengasta 18" vanteella, mutta tuo 225/40 ei juuri eroa halkaisialtaan tuosta orkkis 205/55-16 koosta. Hintaeroa kumminkin noin 100e 235 vs 225. Vanteiden lisäksi sitten varmaankin H&R -30mm jouset.
Re: Focus 2015
Team Dynamicsin sivuilta löytyy taulukko ja 18x8 pitäs olla tasan 9kg kappale. Mutta juu, kyllä mä voin punnita.EeroH kirjoitti: Punnitse vanteet kun saapuu, pitäisi olla kevyet mutta painoa ei mistään löydy.
http://www.team-dynamics.com/content/pro-race-12
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Itellä on Eibachin -30mm ja ainakin niitä voin suositella. Toki ei H&R varmasti huono ole!AAR85 kirjoitti:Pistin tänään kesävanteista tilauksen vetämään. Näillänäkymin tehtaalla jonoa reilu kuukaus, et pari kk odottelua, mut eipä tässä vielä mikään hätä.
Tilaukseen meni Team Dynamics ProRace 1.2 18x8" ET40 MattGraphite värilläRenkaiksi varmaankin 225/40 vaikka ohjekirjassa ohjeistetaan käyttämään 235/40 rengasta 18" vanteella, mutta tuo 225/40 ei juuri eroa halkaisialtaan tuosta orkkis 205/55-16 koosta. Hintaeroa kumminkin noin 100e 235 vs 225. Vanteiden lisäksi sitten varmaankin H&R -30mm jouset.

Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
Mitä Eibach maksoi? Sattuuko sulla olemaan osanumero tallella? Molemmat ihan top class jousia kyllä. H&R:ää ollu ittellä enimmäkseen. H&R jousisarja fokukseen näyttäis olevan listahinnaltaan 270e. Tarjouksia en oo viel edes kysynyt.Jap3 kirjoitti: Itellä on Eibachin -30mm ja ainakin niitä voin suositella. Toki ei H&R varmasti huono ole!
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
Olisiko sinulla laittaa kuvaa tuosta subbarista? Kiinnostaisi paljonko se vie kontista tilaa.nago kirjoitti:Mulla on Focus Titanium Business ja Audio 36, eli navi ja Sonyn 10 kaiutinta ja subbari.
Itse olen tällä hetkellä ilman Focusta, kun autoni palautui Leasing firmalle pidemmän työkomennuksen takia. Nyt harkinnassa minkälaisen Focuksen tilaan komennuksen loputtua, siksi kiinnostaa tuo subbarin koko.
Ei kai sitä osaa muuta autoa ajatellakkaan. Jos seuraava auto on Focus, olisi se jo neljäs Focus putkeen

Edellinen auto Ford Focus 1.5 TDCi Wagon Powershift Titanium Business '15.
Re: Focus 2015
Mistä tilasit Team Dynamicsit?AAR85 kirjoitti:Pistin tänään kesävanteista tilauksen vetämään. Näillänäkymin tehtaalla jonoa reilu kuukaus, et pari kk odottelua, mut eipä tässä vielä mikään hätä.
Tilaukseen meni Team Dynamics ProRace 1.2 18x8" ET40 MattGraphite värilläRenkaiksi varmaankin 225/40 vaikka ohjekirjassa ohjeistetaan käyttämään 235/40 rengasta 18" vanteella, mutta tuo 225/40 ei juuri eroa halkaisialtaan tuosta orkkis 205/55-16 koosta. Hintaeroa kumminkin noin 100e 235 vs 225. Vanteiden lisäksi sitten varmaankin H&R -30mm jouset.
Re: Focus 2015
Team dynamicsin maahantuonti on Specialfälgar:illa. Ja heidän lähin jälleenmyynti oli paikallisessa Vianorissa. Joten sieltä tilasin.Simprider kirjoitti: Mistä tilasit Team Dynamicsit?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
tattis, noitahan sais myös hopeisina niin istuisi punaiseen väriin omaan silmään paremmin, nykyiset antrasiitit ei millään tahdo asettuaAAR85 kirjoitti:
Team dynamicsin maahantuonti on Specialfälgar:illa. Ja heidän lähin jälleenmyynti oli paikallisessa Vianorissa. Joten sieltä tilasin.
Re: Focus 2015
Omaan silmään tuo on just spot on!Simprider kirjoitti:Turhan harmaa

Nuohan on OZ vanteet? Mitä kokoa ja tiedätkö painon?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Focus 2015
8x18 ET45 Oz Formula HLT, about 9.8kg oli kipale kun aikanaan punnitsinAAR85 kirjoitti:
Omaan silmään tuo on just spot on!![]()
Nuohan on OZ vanteet? Mitä kokoa ja tiedätkö painon?
Renkaina Conti VC6 235/40 kitkat
Re: Focus 2015
Onhan nuo vähän laimeen väriset.
Mulla olis BBS RC300, 8,1kg/kpl ja jaon muutoskin onnistuisi mutta offset 13. Saattaa aiheuttaa hieman ongelmia
Mulla olis BBS RC300, 8,1kg/kpl ja jaon muutoskin onnistuisi mutta offset 13. Saattaa aiheuttaa hieman ongelmia

Re: Focus 2015
Juuri kirjautunut käyttäjä esittäytyy.
Seuraava liisaria hakusessa ja pienen epäröinnin jälkeen tuki koeajettua myös 1,5 TDCi PowerShift ST-Line Focus.
Täytyy kyllä sanoa, että onneksi tuki koeajettua vaikka nykyinen malli taitaa olla ehtoon puolella.
Enpä olisi uskonut miten hyvä tää oli ajaa ja etenkin yllätyin tuosta moottori/vaihdelaatikko yhdistelmästä.
Hiljaisuus myös yllätti: olisko koeajo auton kitkoilla jotain tekemistä asiaan kanssa?
No anyhow: Taitaa aika likellä olla, että tämmöinen 5-ovinen valkoinen lähtee tilaukseen ST line mallina. Aika tyylikkäästi nuo ST line setin
levikkeet yms tulee tässä värissä esille (ja liisarin omistajalle sopii maksuton väri vallan mainiosti)
Seuraavat lisävarusteet ajattelin ruksia:
- tummennetut ikkunat
- automaatti ilmastointi
- lämmitettävä ohjauspyörä
- ovien reunasuojat
- aktiivinen pysäköinti avustin
- keskikonsoli liukuva
- driver assistant pack (aika kallis, harkinnassa)
- Bi Xenon
- webasto kaukokäyttösovellutus
Olisko Focuksen konkareilla tähän kommentteja, että onko jokin varuste turhaa tai voisko korvat jollain toisella?
Tähän ST lineiin ei jostain syystä saa ihan kaikki varusteita mitä esim Titaniumiin on tarjolla.
Radiosta vielä, että olen ymmärtänyt että sync3 tulee automaattisesti, joten sitä ei varmaan tarvii ruksata?
Seuraava liisaria hakusessa ja pienen epäröinnin jälkeen tuki koeajettua myös 1,5 TDCi PowerShift ST-Line Focus.
Täytyy kyllä sanoa, että onneksi tuki koeajettua vaikka nykyinen malli taitaa olla ehtoon puolella.
Enpä olisi uskonut miten hyvä tää oli ajaa ja etenkin yllätyin tuosta moottori/vaihdelaatikko yhdistelmästä.
Hiljaisuus myös yllätti: olisko koeajo auton kitkoilla jotain tekemistä asiaan kanssa?
No anyhow: Taitaa aika likellä olla, että tämmöinen 5-ovinen valkoinen lähtee tilaukseen ST line mallina. Aika tyylikkäästi nuo ST line setin
levikkeet yms tulee tässä värissä esille (ja liisarin omistajalle sopii maksuton väri vallan mainiosti)
Seuraavat lisävarusteet ajattelin ruksia:
- tummennetut ikkunat
- automaatti ilmastointi
- lämmitettävä ohjauspyörä
- ovien reunasuojat
- aktiivinen pysäköinti avustin
- keskikonsoli liukuva
- driver assistant pack (aika kallis, harkinnassa)
- Bi Xenon
- webasto kaukokäyttösovellutus
Olisko Focuksen konkareilla tähän kommentteja, että onko jokin varuste turhaa tai voisko korvat jollain toisella?
Tähän ST lineiin ei jostain syystä saa ihan kaikki varusteita mitä esim Titaniumiin on tarjolla.
Radiosta vielä, että olen ymmärtänyt että sync3 tulee automaattisesti, joten sitä ei varmaan tarvii ruksata?
Re: Focus 2015
Tässä linkki: http://www.autonvaraosat24.fi/eibach/7918675AAR85 kirjoitti: Mitä Eibach maksoi? Sattuuko sulla olemaan osanumero tallella? Molemmat ihan top class jousia kyllä. H&R:ää ollu ittellä enimmäkseen. H&R jousisarja fokukseen näyttäis olevan listahinnaltaan 270e. Tarjouksia en oo viel edes kysynyt.
Eli karvan päälle 150e makso ja ilmanen rahti. Mielestäni edulliset.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Focus 2015
ST-lineen on tarjolla valinnaisvarusteena Audio 3, joka siis sisältää 8" kosketusnäytön ja SYNC 3. Ainakin jos on esitteisiin luottamista. Eli todennäköisesti joudut sen lisäksi ruksimaan lisävarustelistalta jos sen haluat.larna kirjoitti:
Olisko Focuksen konkareilla tähän kommentteja, että onko jokin varuste turhaa tai voisko korvat jollain toisella?
Tähän ST lineiin ei jostain syystä saa ihan kaikki varusteita mitä esim Titaniumiin on tarjolla.
Radiosta vielä, että olen ymmärtänyt että sync3 tulee automaattisesti, joten sitä ei varmaan tarvii ruksata?
Re: Focus 2015
kiitokset, joo tämä pitää myyjänkin mukaan ruksata. Onneks ei oo kun 200 Eur.
Kuntelin tossa koeajoauton stereoita ja ei nyt mikään hifi laite ole, joten ainakin etukaiuttimien vaihto edessä.
Myyjä lupasi sen Ford sivujen lisävarustelistalla olevan Pioneer subbarin asentaa kaupanpäälle, joten ehkä vähän bassoa laatua saa sillä parannettua? Mihinköhän Veho sen aikoo asentaa kun penkin alla ne takatilojen ilmansuuttimet. Ymmärsin, että vaikka pieni subbari, niin pitäisi jotenkin runkoon pultata? No sen näkee sitten. Tutkin tuosta haittaakaan ole.
Vieressä oli muuten ST versio, jossa oli muistaakseni Audio 10 stereot ( ei Sony) , ja kyllä kuulosti paremmalta vaikka oli
ymmärtääkseni kans 6:lla kaiuttimella. Oliskohan Sonyn ämyrit?
Mitäs muuten tuon Eber kännykkäsovellutuksen SIM kuukausimaksu on.? Myyjälläkään ei ollut käsitystä.
Kuntelin tossa koeajoauton stereoita ja ei nyt mikään hifi laite ole, joten ainakin etukaiuttimien vaihto edessä.
Myyjä lupasi sen Ford sivujen lisävarustelistalla olevan Pioneer subbarin asentaa kaupanpäälle, joten ehkä vähän bassoa laatua saa sillä parannettua? Mihinköhän Veho sen aikoo asentaa kun penkin alla ne takatilojen ilmansuuttimet. Ymmärsin, että vaikka pieni subbari, niin pitäisi jotenkin runkoon pultata? No sen näkee sitten. Tutkin tuosta haittaakaan ole.
Vieressä oli muuten ST versio, jossa oli muistaakseni Audio 10 stereot ( ei Sony) , ja kyllä kuulosti paremmalta vaikka oli
ymmärtääkseni kans 6:lla kaiuttimella. Oliskohan Sonyn ämyrit?
Mitäs muuten tuon Eber kännykkäsovellutuksen SIM kuukausimaksu on.? Myyjälläkään ei ollut käsitystä.
Re: Focus 2015
Eberin puhelinohjausta varten sinun täytyy hommata itse liittymä haluamaltasi operaattorilta. Liittymäksi sitten semmoinen, mikä tukee vielä 2G-verkkoa! Eikä tarvitse mitään muita hienouksia, kuin tekstiviestit, eli prepaid-liittymäkin ajaa asiansa.larna kirjoitti: Mitäs muuten tuon Eber kännykkäsovellutuksen SIM kuukausimaksu on.? Myyjälläkään ei ollut käsitystä.
Re: Focus 2015
ok, vähän ihmetyttää että sovellutus ei ole aplikaatio pohjainen, tuntuu vähän kököltä lähetellä jotain tekstiviestejä. Olisko tuo perinteinen kauko-ohjain kuitenkin kätevämpi?
Re: Focus 2015
Minulla on tuo gsm ohjaus ja se kyllä on todella kätevä, ei tarvitse olla auton lähellä laittaessa se päälle kuten kaukosäätimen kanssa.larna kirjoitti:ok, vähän ihmetyttää että sovellutus ei ole aplikaatio pohjainen, tuntuu vähän kököltä lähetellä jotain tekstiviestejä. Olisko tuo perinteinen kauko-ohjain kuitenkin kätevämpi?
Ja missään nimessä ei prepaid liittymää siihen. Prepaid sim kortti pitää vaihtaa tietyn väliajoin uuteen toimiakseen ja vaihto on yllättävän ison työn takana
Tesla MYP -23
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Tesla M3P -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78
Re: Focus 2015
Kyllä siihen on toki käyttöä varten oma ilmainen sovellus ladattavissa tai vaihtoehtoisesti onnistuu myös soittamalla lämmittimen komentelu. Eberi käyttää sitten tekstiviestiä kertoakseen sinulle lämmittimen tilasta (jos ei lämmitin esim. ole syystä tai toisesta lähtenyt päälle tai haluat tietää paljonko autossa on lämmintä).siebro kirjoitti: Minulla on tuo gsm ohjaus ja se kyllä on todella kätevä, ei tarvitse olla auton lähellä laittaessa se päälle kuten kaukosäätimen kanssa.
Ja missään nimessä ei prepaid liittymää siihen. Prepaid sim kortti pitää vaihtaa tietyn väliajoin uuteen toimiakseen ja vaihto on yllättävän ison työn takana
Totta myös tuo, että tavallisen liittymän ottamalla säästyy korjaamokäynneiltä prepaidiin verrattuna (saa sen kortin kyllä vaihdettua itsekin, mutta tietojen muuttaminen on aika monimutkaista ilman asianmukaista laitteistoa).