Jotain positiivista tähän: katsoin äsken YouTubesta POV videon Focus St-line 155hv Ecoboostin koeajosta ja vaikuttaa kyllä videon perusteella todella hyvältä ajettavalta. Tuossa ei siis ollut mitään puhetta vaan vain reipasta ajoa

Täytyy muistaa, että näille forumeille ei tulla jakamaan positiivisia kokemuksia vaan hakemaan vertaistukea. Mä olen välttynyt kaikilta virranhallintaongelmilta (kuten käsittääkseni valtaosa Focusta kuljettavista) mutta ymmärrä sen turhautumisen, mitä sellainen aiheuttaa kun ei saada korjattua. Olisin varmaan itsekin laittanut koneen kiertoon jos olis omalle kohdalle sattunut arpaonni virranhallinnan kanssa.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Tammi 2021 13:55 On vähän hämmentävää lukea valitusta siitä kuinka mikään ei korjaannu ja softat ei toimi.
Siis hämmentävää siksi, kun oma kokemus ei ihan täsmää luettuun.
Omassa autossa oli muutamia softaan liittyviä vikoja uutena mutta ne ovat kaikki korjaantuneet taustapäivityksinä jo aikaa sitten.
Ainoa poikkeus on kuuluisa virranhallintavika, joka sekin näyttäisi nyt olevan kunnossa. Varauksin tosin, koska poikkeaviakin kokemuksia palstalla on kerrottu.
Mutta en parhaalla tahdollakaan voi niin umpisurkeaa kuvaa vikojen korjaamisesta antaa kuin viimeisissä komenteissa on annettu.
Pikemminkin niin päin, että tuo virranhallintavian luvattoman pitkään jatkunut vatvominen on ikävä poikkeus muuten ihan kelvollisesti hoituneissa takuuasioissa. Täytyy huomioida sekin, että kaikki muut viat ovat korjaantuneet ilman huoltokäyntiä. Ohjelmistot ovat siis päivittyneet omia aikojaan.
Esim. mulla tuo ”korjaus” ei auttanut, kuin n.2viikkoa. Sen jälkeen bms järjestelmä entistä enemmän sekaisin. Ennen järjestelmä saattoi päästä hajulle akun todellisesta varaustilasta ja s/s yms palautui toimintaan. Enään ei ollenkaan vaikka kuinka latailee.
Hyvältä vaikuttaa, kun on suurinpiirtein auto toiminut sinulla!EeroH kirjoitti: ↑15 Tammi 2021 21:25 Reilu viikko takana niin uskaltaa jotain jo mainita.
Auto siis 1.5tdci a8 wagon active. Active en juuri koskaan ole pitänyt minään, mutta jotenkin sain pohjoisen reissulla ahaa elämyksen st-line kanssa että maavaraa kun olisi hieman enemmän ja isommat renkaat niin selviäisi paremmin. Muutamat koeajot vahvisti, että iso pyöräinen maastomalli sopii Suomen huonoille teille. Mhev oli myös vaihtoehtona, mutta ei saanut webastoa eikä agr penkkiä repsikalle niin otin tupaöljyn. 2.0tdci olisi ollut 3ke kalliimpi,sitä pitkään vatvoin mutta sillä rahalla sai kellon jolla parempi jälleenmyyntiarvo kuin isommalla koneella.
Lisävarusteeksi otin Agr penkit, takakontin verhon, jatkotakuun, vetokoukun esiasennussarjan, lämpöratti+lasi, B&O ja valkoinen väri. Talvirenkaat ja mattoja, n.33,3ke koko hoito. Lisäksi laittoivat luovutushuollossa Lazerin ledipaneelin keulaan.
Vaihdossa meni 2016 litranen manu. Vielä on toisena 2017 2.0tdci manu.
Heti alkuu teippasin passenger airbag ON valon piiloon ja poistin active merkit sekä F O C U S kirjaimet. Myös diilerin kilvenalunen roskiin.
Huomioita uudesta:
Penkinlämmittimet todella hyvät, ratinlämmitin heikko vrt MK3.5.
Ruutuun tulee ärsyttäviä ilmoituksia jotka pitää kuitata pois.
Ajotietokone näyttää 5,5l, todellinen 6,5l. Ei ilmeisesti ota webaston kulutusta huomioon. Adblueta kuluu reilusti.
AGR penkit hyvät
Sportilla mittaristo olisi paras, mutta laatikko jää liian pienelle vaihteelle.
Ihan ok peli lotkotella menemään. Kun tarpeeksi aukoo ovia niin parkkitutkien ääni siirtyy mittaristoon. Muuten on webasto toiminut pätkäajosta huolimatta.
Katsotaan onko yhtä hyvä kuin entinen oli, 143tkm ja 5v ilman murheita, jopa alkuperäisillä pyyhkijän sulilla![]()
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka isoa osaa autoista tämä vika vaivaa ja toisaalta kuinka moni on sen noteerannut vaikka se olisikin olemassa.Vootrson kirjoitti: ↑15 Tammi 2021 20:55 Mä olen välttynyt kaikilta virranhallintaongelmilta (kuten käsittääkseni valtaosa Focusta kuljettavista) mutta ymmärrä sen turhautumisen, mitä sellainen aiheuttaa kun ei saada korjattua.a vaan kerran” -ihmisiäMuuten pääosin ollut tyytyväinen autoon psl. A8-laatikon suunnanvaihto.
Kyllä meitä autoonsa tyytyväisiä on täällä vaikka kuinka paljon. Nyt on menossa kolmas talvi tällä 9/2018 valmistuneella yksilöllä. Muutama kampanja on tehtynä mutta siinä kaikki. Aina hymyilyttää ajellessa ja kehitys edellisestä mallista on selvää. Otin autoon melkein kaikki varusteet paitsi lasikaton ja HUD:in. Niin tyytyväinen olen jotta ajatellut tilata toisen samanlaisen dieselin kun alkaa satku olla mittarissa. Uudesta on jotain juttuja poistettu mutta varustelu on taas muuten parantunut.Jeipii kirjoitti: ↑16 Tammi 2021 10:16 Olis muuten kivaa jos Focuksen omistajat kirjoittaisi tänne myös positiivisia kokemuksia autosta ja vaikka niistä asioista mitkä on hyviä. Esim ajotuntuma, erilaisten lisälaitteiden toiminta kuten mukautuvat valot, mukautuva vakkari jne. Sais vähän vastapainoa sille ongelmista keskustelemiselle.
Jep ja rullan keskellä L asento, eli ei mitään hajua millä vaihteella milloinkin ajetaan.
Näillä palstoilla tosin ongelmista jauhaminenkin on tärkeää ettei tunne olevansa yksin tappelemassa tuulimyllyjä vastaan. Monestihan se menee niin, että kun ollaan forumissa, missä on eri merkkisiä autoja niin kehutaan omaa maasta taivaisiin, mutta kun ollaan yhteisössä, missä kaikilla on enemmän tai vähemmän sama rassi alla niin ei tarvi keulia oman kuljettimen erinomaisuudella vaan voi keskittyä siihen, mikä ei toimi. Ja jos jonkun vian korjaamiseen menee vuosia niin eihän se ole hyväksyttävääkään.Jeipii kirjoitti: ↑16 Tammi 2021 10:16 Olis muuten kivaa jos Focuksen omistajat kirjoittaisi tänne myös positiivisia kokemuksia autosta ja vaikka niistä asioista mitkä on hyviä. Esim ajotuntuma, erilaisten lisälaitteiden toiminta kuten mukautuvat valot, mukautuva vakkari jne. Sais vähän vastapainoa sille ongelmista keskustelemiselle.
Mk3.5 verrattuna laatuvaikutelma on huonompi. Ratti on jotain kuttaperkkaa eikä oikeaa nahkaa kuten 3.5ssa. Aut ilmast säätimet on uudessa halvan oloiset, pyöreiden rullien keskellä pikkunäytöt tuo mieleen vanhan lcd kellon. Samoin puhallinnopeuden neliöledit muistuttaa 80 luvun cd soitinta. Kojelaudan päälle tökätty tabletti huokuu halpaa itämaista desingia... tai takakontinverho, 3.5ssa se on todella hyvä ja toimiva. Miksi sekin piti halpuuttaa tuommoiseksi rimpulaksi.
Tuo keskinäyttötabletti vois olla semmonen, että se painuu sisään kun auton sammuttaa, mutta ei varmaan toimis kovin kauan...EeroH kirjoitti: ↑16 Tammi 2021 21:45Mk3.5 verrattuna laatuvaikutelma on huonompi. Ratti on jotain kuttaperkkaa eikä oikeaa nahkaa kuten 3.5ssa. Aut ilmast säätimet on uudessa halvan oloiset, pyöreiden rullien keskellä pikkunäytöt tuo mieleen vanhan lcd kellon. Samoin puhallinnopeuden neliöledit muistuttaa 80 luvun cd soitinta. Kojelaudan päälle tökätty tabletti huokuu halpaa itämaista desingia... tai takakontinverho, 3.5ssa se on todella hyvä ja toimiva. Miksi sekin piti halpuuttaa tuommoiseksi rimpulaksi.
No monta asiaa on hyvin mutta monessa menty taaksepäin.
Eikös 3.5:ssakin ollut samantyylistä Casio-designia komentosillalla vai onko jo aika mullannut mun muistot...EeroH kirjoitti: ↑16 Tammi 2021 21:45Mk3.5 verrattuna laatuvaikutelma on huonompi. Ratti on jotain kuttaperkkaa eikä oikeaa nahkaa kuten 3.5ssa. Aut ilmast säätimet on uudessa halvan oloiset, pyöreiden rullien keskellä pikkunäytöt tuo mieleen vanhan lcd kellon. Samoin puhallinnopeuden neliöledit muistuttaa 80 luvun cd soitinta. Kojelaudan päälle tökätty tabletti huokuu halpaa itämaista desingia... tai takakontinverho, 3.5ssa se on todella hyvä ja toimiva. Miksi sekin piti halpuuttaa tuommoiseksi rimpulaksi.
No monta asiaa on hyvin mutta monessa menty taaksepäin.
Kyllä molemmat Passit näyttää öljyprosentit.Freeze kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 11:05 FordPass kannattaa vaihtaa FordPass Pro -versioon, siinä on parempi toimivuus ja myös öljyn kuluneisuusasteen näyttö.
Ainakin itsellä kulutuslaskuri ottaa huomioon Webaston, mutta saattaa silti valehdella maksimissaan 0,5 l/100 km.
Minullakin 2018 syksyllä tehty auto, B&O, ja iloisesti rämisee kuljettajan ovessa välillä.
Dieselilläkin? Aiemmin peruspassi ei näyttänyt sitä dieselillä, vaihdoin siitä Prohon enkä ole palannut perusversioon takaisin.@rsk@ kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 12:50Kyllä molemmat Passit näyttää öljyprosentit.Freeze kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 11:05 FordPass kannattaa vaihtaa FordPass Pro -versioon, siinä on parempi toimivuus ja myös öljyn kuluneisuusasteen näyttö.
Ainakin itsellä kulutuslaskuri ottaa huomioon Webaston, mutta saattaa silti valehdella maksimissaan 0,5 l/100 km.
Minullakin 2018 syksyllä tehty auto, B&O, ja iloisesti rämisee kuljettajan ovessa välillä.
Mulla oli pari vuotta mk4 Focus joka kävi kerran tai pari tuona aikana pajalla hiukkaspömpeliherjojen takia. Tämä oli heti ekana talvena. Tykkäsin autosta erittäin paljon. Kyseessä oli loppuvuodesta 2018 valmistettu st-line farkku. Mä en keksi mitään parempaa siinä edellisessä mk3.5 mallissa. Ehkä st-linen vakiovanteet oli mk3.5:ssa hienommatJeipii kirjoitti: ↑16 Tammi 2021 10:16 Olis muuten kivaa jos Focuksen omistajat kirjoittaisi tänne myös positiivisia kokemuksia autosta ja vaikka niistä asioista mitkä on hyviä. Esim ajotuntuma, erilaisten lisälaitteiden toiminta kuten mukautuvat valot, mukautuva vakkari jne. Sais vähän vastapainoa sille ongelmista keskustelemiselle.
Pro versio taitaa olla enemmän yrityskäyttöön. Useampi "tallipaikkaa" löytyy..birkku kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 17:43 Täälläkin on moitteetonta menoa kohta 20,000 km edestä. Edes nyt pakkasilla ei ole auto nitissyt eikä resonoinut, toisin kuin X3 ja 320 farkku. Joulukuussa asennutin lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä laturin, niin virranhallintaongelmia tuskin on odotettavissa jatkossakaan.
Myös molemmat FordPass sovellukset toimii hienosti. Etäkäynnistystä tulee käytettyä paljon. Pro versiosta en ole löytänyt huoltohistoriaa.
Sama vika. 2vuotta odottanut että tulis korjausta softaan 3 päivitystä tullut ei apua._JPA kirjoitti: ↑17 Tammi 2021 22:01 Nyt kun on oikea talvi ja lunta tiellä ja tien vieressä, niin kaukovaloautomatiikka toimii surkeasti. Vaihtaa lähivaloille milloin sattuu ilman mitää logiikkaa. Vaikka ajaa korvessa tiellä, missä ei ole muuta liikennettä, niin ei vaihda takaisin pitkille kun on kerran sattunut vaihtamaan lähivaloille.
Jos kääntää katkaisijasta ns. tavalliset valot päälle hetkeksi, niin sitten automaattiasennossa pitkät syttyy parin minuutin viiveellä. Tai sitten ei.