Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Joulu 2020 16:39
Kattelin myös. Naarmu varmaan tullut jostain epäonnisesta partikkelista, joka on voinut ihan hyvin joutua sinne vaikka kokoonpanossa.
En ihmettelisi..
En ihmettelisi..
Uuden ST:n laatikon toiminta on ensimmänen Foordin automaatti joka toimii hyvin.Ishvan kirjoitti: ↑09 Joulu 2020 14:54Minusta edellisen Focuksen automaatin toiminta oli ihan linjassa kilpailijoihin. Ei pahaa sanaa siitä, kuten ei moottoristakaan. Automaatin oudot vaihtokohdat isommilla vaihteilla tosin olivat outoja ominaisuuksia._JPA kirjoitti: ↑09 Joulu 2020 14:22 TM:n käyttötestien vakiokommentti voimansiirron osalta on: vaihteiston purkamista ei katsottu tarpeelliseksi, koska käytössä ei ilmennyt mitään vikoja tai häiriötä.
Viimeksi varmaan ensimmäisissä klonkswaagen-konsernin dsg-laatikoissa ollut maininnan arvoista vikaa.
Eipä tuo toiminnaltaankaan ylistystä ansaitse.
Kyllä oma Focus ei kerennyt seisomaan, kuin puolipäivää aina maksimissaan. Majaili lämpimässä tallissa, kilometrejä joka päivä joitakin kymmeniä. Silti ei tarvinnut kuin haaveilla oikeasta akun varaustasosta. Kolme kuukautta jaksoin sitä leikkiä ja sitten tilasin Mondeon.
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.Fixu kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 09:24 https://tekniikanmaailma.fi/purimme-kay ... 2f43e6-500
Naarmua lukuunottamatta kone "mainiossa" kunnossa. Miten usein vaihtoivat öljyt, ilmeneekö jostain. Tutkivatko turboa?
Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.fordever kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:07Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.Fixu kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 09:24 https://tekniikanmaailma.fi/purimme-kay ... 2f43e6-500
Naarmua lukuunottamatta kone "mainiossa" kunnossa. Miten usein vaihtoivat öljyt, ilmeneekö jostain. Tutkivatko turboa?
Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?
Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?
Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Fordilla on kyllä tapana muokata noita autojaan vuosien mittaan. Tuossa testin Activessa on eri värinen sisäkatto kuin tällä hetkellä myytävissä joissa on musta. Lisäksi uusimmissa Focuksissa ei ole säädettävää tavaratilan pohjaa viisiovisissa eikä sitä saa edes lisävarusteena.Vootrson kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:23Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.fordever kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:07
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.
Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?
Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?
Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Siis että autossa olisi webasto, joka olisi täysin piilotettu käyttäjältä eli ei mitään viitteitä valikoissa eikä mahdollisuutta esilämmityksen ajastukseen yms.? Toimisi vain ajon aikana? Ja vielä bensakoneessa?Vootrson kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:23Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.fordever kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:07
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.
Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?
Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?
Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Ei, vaan toi tavallinen setup. Jos tuon Focuksen tehdasasenteisen Webaston asetuksiin ei koske, oli se ainakin omassa oletuksena päällä jolloin se käynnistyy heti ku pakkasella käynnistää auton ja sammuu kun nesteet on öbaut 80 astetta. Arkipäivää kaikissa dieseleissä, mutta ei niin yleinen bensa-autoissa. Kyllä siellä valikossa on ajastusmahdollisuus ja mahdollisuus kytkeä lisälämmitin pois jos on tietoinen, että sellainen autossa on.fordever kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 13:30Siis että autossa olisi webasto, joka olisi täysin piilotettu käyttäjältä eli ei mitään viitteitä valikoissa eikä mahdollisuutta esilämmityksen ajastukseen yms.? Toimisi vain ajon aikana? Ja vielä bensakoneessa?Vootrson kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:23
Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.
Joo, jos on auton ulkopuolella.
Ishvan kirjoitti: ↑09 Joulu 2020 11:19Tuo yhteenveto osion moottorista/vaiheistosta saatu "välttävä" arvosana ei oikein minusta mairittele.
Mm. "Laatikon venttiilikoneista vaihtoon" ja "sylinterinseinämästä löytyneellä melko syvällä naarmulla on muutakin vaikutusta kuin pelkkä ulkonäkö. Naarmu on pitkittäinen, mutta se ei yllä aivan sylinterin yläosaan saakka. Se on syntynyt siten, että männän mukana on liikkunut jokin kova partikkeli, joka on päässyt naarmuttamaan sylinteriä. Itse männässä ei juuri naarmuja ole, joten partikkeli on liikkunut sylinterissä männän mukana."
Onneksi ei ole ensimmäisissä..tuli vasta kun tasapainoakseli lähti öljypohjasta..
Huomasin ihan saman viimeksi kun piti konepelti avata. Sai nykiä useamman kerran että aukes.Sanpool kirjoitti: ↑12 Joulu 2020 18:36 Lataus tuntuu tosiaan nyt toimivan.BMS modulin vaihto ja softapäivitys saattoi viimein poistaa pieniä mutta häiritseviä vaivoja...
Pienten vaivojen määrä tuntuu kuitenkin olevan vakio.Konepellin avaus tuntuu oikuttelevan.Kahdella vedolla se pitäisi aueta mutta nyt joutuu useammankin kerran nykäistä ennenkuin konepelti aukeaa.
Ai tämä on yleisempikin ongelma. Itsellä teki myös samaa, välillä sai kymmenenkin kertaa nykäistä. Sittemmin korjattu huollon yhteydessä.Fixu kirjoitti: ↑12 Joulu 2020 19:02Huomasin ihan saman viimeksi kun piti konepelti avata. Sai nykiä useamman kerran että aukes.Sanpool kirjoitti: ↑12 Joulu 2020 18:36 Lataus tuntuu tosiaan nyt toimivan.BMS modulin vaihto ja softapäivitys saattoi viimein poistaa pieniä mutta häiritseviä vaivoja...
Pienten vaivojen määrä tuntuu kuitenkin olevan vakio.Konepellin avaus tuntuu oikuttelevan.Kahdella vedolla se pitäisi aueta mutta nyt joutuu useammankin kerran nykäistä ennenkuin konepelti aukeaa.
Juurikin helpoin tapa todeta akseli pohjassa 4.75l ja ei enää pohjassa yli 5l en muista tarkkaa määrää.
Minulla tourneo connect 1.0 ecoboost vm2014/145tkm ei vielä ole jakopää temppuillu vaikka remmi kylpee öljyssä, mutta huollot tehty aina ford huollossa ajallaan eli voisi olettaa että fordin speksaamaa öljyä koneeseen aina laitettu. Tourneo toiminut hyvin, siinä webasto ei tule sitä kyllä käytettyä koska lämpimästä tallista tulee lähdettyä enimmäkseen liikenteeseen mutta tuossa kokeilin webastoa käynnistää siinä onnistumatta, akun syytä mitä ilmeisimmin koska viime huollossa mittasivat akun ja testeri antoi lukemaksi 50%. Auto start/stop sekään ei ole enää noin vuoteen aktivoitunut mutta se ei haittaa, akku alkuperäinen eli hyvä olisi uusia, saas nähdä hyytyykö pirssi talvella jos jää yöksi ulos joku kerta
Näitä hihnoja vaihtaneena suosittelen hihnan vaihtoa. Vaikka oikeaa öljyä käytetty alkaa lähtemään pinta irti jo 60tkm ei kannattaa ehdottomasti vaihtaa ennen suositeltua väliä. 6vuotta vanha akku rupeaa varmasti olemaan uusimis kunnossa..Hode kirjoitti: ↑12 Joulu 2020 20:35Minulla tourneo connect 1.0 ecoboost vm2014/145tkm ei vielä ole jakopää temppuillu vaikka remmi kylpee öljyssä, mutta huollot tehty aina ford huollossa ajallaan eli voisi olettaa että fordin speksaamaa öljyä koneeseen aina laitettu. Tourneo toiminut hyvin, siinä webasto ei tule sitä kyllä käytettyä koska lämpimästä tallista tulee lähdettyä enimmäkseen liikenteeseen mutta tuossa kokeilin webastoa käynnistää siinä onnistumatta, akun syytä mitä ilmeisimmin koska viime huollossa mittasivat akun ja testeri antoi lukemaksi 50%. Auto start/stop sekään ei ole enää noin vuoteen aktivoitunut mutta se ei haittaa, akku alkuperäinen eli hyvä olisi uusia, saas nähdä hyytyykö pirssi talvella jos jää yöksi ulos joku kerta