Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näin on, allekirjoitan molemmat. Joskus tuntuu siltä että pienikin valonkajo taivaanrannassa estää pitkille vaihtamisen vaikka ympäristössä olisi muuten jo lähes pimeää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Menee käsin laittamalla, muttei anna sitä automaattilupaa (sinistä pitkien merkkivaloa) tsenäisesti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Menee mutta automaatti pitkät putoaa pois käytöstä ja ovat toimiessaan hyvät.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten ne automaattipitkät menee sitten takasin päälle ? TS onko helppo vaihtaa manuaaliohjauksen ja automaatin välillä ?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Etukamera ohjaa..mittariston valikosta saa pois päältä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös helpoin tapa kesken ajon ole kääntää vaan se valokatkaisija ns. normaali asentoon tai automaattiasentoon? Ei tarvi missään valikoissa veivata kesken matkaa.
Käynnistäessä valokatkaisija menee aina auto-asentoon.
Käynnistäessä valokatkaisija menee aina auto-asentoon.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu, se on nopein keino ehdottomasti. Nipsauttamalla hetkeksi siihen normiasentoon ja takaisin saa samalla näppärästi tavallaan resetoitua nuo automaattivalot.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Pitääpä kokeilla..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onhan se nyt päivän selvää että rahalla saa parempaa. En ole muuta väittänytkään. Itse olen puhunut ainoastaan omista kokemuksistani halogeeni pitkistä tässä focuksessa. Ne on yksinkertaisesti aivan onnettomat. Itse tein virheen autoni ostaessa etten ottanut niitä perus ledejä(pitkät ja lyhyet ledillä) hintaa oli se 600€ niille. Adaptiiviset oli jo muistaakseni 1500€ sisältyen johonkin pakettiin.Hessu81 kirjoitti: ↑01 Marras 2020 20:12Mukautuvissa ledeissä pitkät saattaa olla päällä vaikka vastaan tulisi autoja. Valokeila vaan mukautuu niiden mukaan. Silloin normi ledien hieman pidempi kantama on aika merkityksetön asia. Harvoin jos koskaan valmistaja myy selvästi huonompaa varustetta kalliimmalla hinnalla. Korkeammalle hinnalle on lähes aina syynsä. Itse en ainakaan vaihtaisi mukautuvia ledejä enää muihin valoihin. Tämä silti, vaikka halogeeneissa olisi pidempikin valokeila. Sama koskee automaattivaihteita, automaatti-ilmastointia, webastoa kaukosäädöllä jne. Kaikkien varusteiden hinnalle löytyy kyllä peruste
Ford focus 1.5 ecoboost A8 st-line wagon 2020
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole. Monesti nuo lisähinta valot ei näytä yhtään pidemmälle. Uusimmassa TM:ssä luki etteivät ole testanneet nykyisiä vakiovaloja joten ei tiedä onko esim. lisähinta ledipitkät yhtään paremmat. Naapuri ainakin kehui omansa vakiovaloja ihan riittäviksi. Aiempien testien mukaan ne kalleimmat ei näytä niin pitkälle kuin normi ledit. Jos valon kantavuus on kritteeri niin siinä menee rahat hukkaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itseasiassa aika usein. Isommat vanteet, heikentää mukavuutta ja lisää polttoaineen kulutusta.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Minusta tuntuu että auton pitkien referenssiluku kertoo ainakin jotain niiden laadusta/kirkkaudesta. Omassa mk7.5 Fiestassani on halogeenipitkät ja lyhyet mutta nuo pitkät on ihan hyvät (halogeeneiksi). Niiden referenssiluku on 27,5.
Mitkähän mahtaa olla referenssiluvut Focuksen eri pitkien versioissa?
Tosin eihän ne sitä linssin laatua kerro mutta silti..
Mitkähän mahtaa olla referenssiluvut Focuksen eri pitkien versioissa?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllähän "hyviin" valoihin kuuluu muutakin kuin testeissä mitattu metri määrä. Aika paljon olen ollut autojen kanssa tekemisissä ja en ole vielä koskaan törmännyt halogeeneihin jotka päihittäisi uudemman ja paremman tekniikan esim ledit tai xenonit. Yksi asia mikä vaikuttaa focuksen halogeeni pitkien "huonouteen" on se että lähi ja pitkienvalojen kirkkaus ero on liian iso. Lähi alue näyttää kirkkaalta jolloin tuntuu että pitkät ei valaise mitään. Se että naapuri kehuu valojansa ei tarkoita että ne valot olisivat hyvät. Ehkä hän ei aja pimeällä maantiellä syksyisin tai sitten ei vaan ole kokeillut koskaan oikeasti hyviä valoja. Ja joitakin ei vaan hirveästi kiinnosta koko asia. Olen samaa mieltä kanssasi että jos pelkkää metri määrää tuijottaa niin voi mennä rahat hukkaan. Mutta se nyt onkin että kuka mitäkin ominaisuutta painottaa itselleen.EeroH kirjoitti: ↑08 Marras 2020 16:59Ei ole. Monesti nuo lisähinta valot ei näytä yhtään pidemmälle. Uusimmassa TM:ssä luki etteivät ole testanneet nykyisiä vakiovaloja joten ei tiedä onko esim. lisähinta ledipitkät yhtään paremmat. Naapuri ainakin kehui omansa vakiovaloja ihan riittäviksi. Aiempien testien mukaan ne kalleimmat ei näytä niin pitkälle kuin normi ledit. Jos valon kantavuus on kritteeri niin siinä menee rahat hukkaan.
Ford focus 1.5 ecoboost A8 st-line wagon 2020
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja toinen on se onneton H1 polttimo.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Viikonlopun aikana kun auto oli yhdistettynä nettiin puhelimen hot-spotin kautta niin BCM-moduli on mahdollisesti päivittynyt tai ainakin jotenkin tsekannut itsensä etiksen mukaan. Kenties virranhallintaan liittyvää 


Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näköjään itselläni sama, mutta ei ole ollut kyllä hot spot päällä, eli ihan itsellään päivitellyt.
Ford focus 1.5 ecoboost a8 titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mistä ihmeestä tollasia tietoja Etiksestä löytää? Mä en näe muuta kun sen "ei takaisinkutsukampanjoita"-sivun.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täälläkin oli päivitellyt itsekseen bcm modulin ohjelmiston. Vielä, kun näkisi mitä tuo päivitys pitää sisällään.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja tietenkin pitää olla jonkinlaiset tunnukset luotuna etikseen...

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näin pitää, itse väitin olevani pienkorjauksia tekevä yritys ja rekisteröin "firmani" sinne. On mennyt ihanan tyhmäksi toiminnallisuus, liekö taustalla ihan rahastamishalukkuus vai halu rajata tyhmät DIY-ihmiset ulos tekemästä vahinko autolleen 
Ne softaversiot näkee kirjautumalla sisään (jossain välissä kysytään auton VIN), sitten menet Ajoneuvo -> Auton ohjelmisto -> Yhteenveto

Ne softaversiot näkee kirjautumalla sisään (jossain välissä kysytään auton VIN), sitten menet Ajoneuvo -> Auton ohjelmisto -> Yhteenveto
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oikean etuoven ikkuna tai sen tiiviste resonoi välillä ärsyttävästi. Onko muilla tullut samaa vastaan? Onkohan tälle jo korjaus olemassa?
Viimeksi muokannut FFocus-18, 10 Marras 2020 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Alla uudet Continental ContiIceContact 2:t koossa 215/50R17. Ajotuntuma suhteellisen lähellä kesärenkaita eli enpä nyt moittisi. Painetta n. 2,6 baria tällä hetkellä.kakadu kirjoitti: ↑11 Marras 2020 18:26 Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.
Ei muuta kuin rengasliikkeeseen takaisin ja tiukkana. Ovathan vanteet Fordin omat ja varmasti mk4 Focukseen tarkoitetut? Tosin en tiedä voisivatko ne asiaan vaikuttaa tuolla tavalla, mutta jos Fordin kanssa joutuu keskustelemaan, niin kannattaa varmistaa selusta tuossa kohdassa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023