Sivu 4/6

Lähetetty: 11 Elo 2005 23:23
Kirjoittaja TeRoK
Ja noista öljyistä vielä niin AIVAN VARMASTI ei ole mobilin öljyistä kiinni jos joku viritetty ritsa kämähtää. toisessa sukupolvessa n.70-luvulta on vallan käytetty mobilin öljyjä koneissa eikä oo yksikään kilahtanu öljyn ominaisuuksien takia. Kyllähän niitä menny on, mutta on se tavallisen kaukaa haettua pistää se arpomalla öljy merkin syyksi.
nimim. Mobilin rally formulat myllyssä :wink:

Lähetetty: 11 Elo 2005 23:33
Kirjoittaja jesse1987
TeRoK kirjoitti:Eiköhän ne tpe9 oo just "vanhan mallisia" ja mt-75 (pakkilukollinen) uudempia.
no perskele :oops: niimpäs olikin no ei sitä aina voi kaikkee muistaa ja asia tuli kuitenkin ymmärretyksi :wink:

Lähetetty: 18 Elo 2005 15:30
Kirjoittaja Offford
Mitä öljyä olette käyttäneet 1.8 turbodieselissä, (Escort -97). Sillä alkaa nyt ajo ja kysyisinkin onko kokemuksia Mobil 1:stä tuossa moottorissa. Aika monessa olen 1:tä kokeillut ja vain 70-luvun tojotan maasturidieselille on muu öljytyyppi ollut parempi. :?

Lähetetty: 17 Joulu 2005 18:26
Kirjoittaja Paco
Jos käyttää jotain random-paska-öljyä ja kone kuumenee sen verran että öljynpainevalo syttyy, eli öljyt kiehuvat, niin onko normaalia että öljyt muttuvat semmoseksi harmaan keltaiseksi mössöksi, vai onko nyt samalla mennyt kannentiivisteet/kansi? Jäähdytysnestettä ei katoa nimeksikään (ainakaan vähään aikaan ei ole kadonnut).

Lähetetty: 17 Joulu 2005 19:37
Kirjoittaja late
A.G Bell ainakin kehuu kirjassaan uusi autotekniikka mobilin öljyt maasta taivaaseen.

Lähetetty: 18 Joulu 2005 01:41
Kirjoittaja Monteonisti
Niin alko ja minä vaan käytän halvinta synteettistä eli 15€ kannu! :D

Lähetetty: 18 Joulu 2005 10:08
Kirjoittaja p3
ostin tuossa shell helix ultraa 5w40 makso 20e 4l purkki.

Lähetetty: 18 Joulu 2005 12:30
Kirjoittaja Paco
Paco kirjoitti:Jos käyttää jotain random-läjä-öljyä ja kone kuumenee sen verran että öljynpainevalo syttyy, eli öljyt kiehuvat, niin onko normaalia että öljyt muttuvat semmoseksi harmaan keltaiseksi mössöksi, vai onko nyt samalla mennyt kannentiivisteet/kansi? Jäähdytysnestettä ei katoa nimeksikään (ainakaan vähään aikaan ei ole kadonnut).
Voisiko joku vastata tähän?

Lähetetty: 18 Joulu 2005 12:48
Kirjoittaja ft79
Paco kirjoitti: Voisiko joku vastata tähän?
ainakin nissanissa tuo vaahto mömmö johtu
vuotavasta tiivisteestä....
korjaantu kun kiristi vähä lisää... :lol: :lol:
tosin en suosittele....

Lähetetty: 18 Joulu 2005 15:03
Kirjoittaja VesQ
Siis kerääkö se sitä mönjää esim öljytikun varteen ja huohottimeen vain onko öljyt ulos laskettaessa ihan mössöä, eli jos itse öljy menee tuolleen mössöksi niin sitten on syytä epäillä jotain. Jos vaan kerää huohottimiin yms niin se on normaalia eli koneen sisään tiivistyy lämpötilavaihteluista johtuen pieniä määriä vettä joka tekee tuota

Eikös öljyn kiehumispiste kuitenkin ole jotain 130-150 astetta, ennemmin tulisi mieleen että se mainitsemasi kuraöljy on niin ohutta kuumana että pumppu ei jaksa/pysty pumppaamaan sitä ja siksi vilahtelisi valo

Mutta jos on tosiaan niin kuumana käynnyt että öljykin kiehuu niin hyvin todennäköistä että kannentiiviste ottanut itseensä

Lähetetty: 18 Joulu 2005 15:20
Kirjoittaja Paco
Joo, ei käyny kuin 90 asteessa kun valo vilahteli (luulin että öljynpainevalo = kiehuva öljy :D kaikkea ei voi tietää). Kuraöljyä on kerääntynyt juuri tuohon öljyn mittatikkuun ja siellä ihan tikun päässä näkyy "kunnon" mustaa öljyä hieman. Jossain huohotinputkessa oli myös kuraöljyä.

Lähetetty: 18 Joulu 2005 15:24
Kirjoittaja VesQ
Juu, ihan normaalia pitäisi olla jos se itse öljy on vaan öljyä eikä mössöä
Paljon jos on vaan pätkäajoa niin tahtoo tehdä tuota että kerää sitä mössöä huohottimiin yms

Se öljyvalon vilahtelu ei kyllä ole ihan normaalia jos öljyä on oikea määrä
Jossei sitten ole piuha poikki tai huono kosketus mutta silloin taitaa öljyvalo palaa kokoajan

Lähetetty: 18 Joulu 2005 15:25
Kirjoittaja ft79
eihän se oo ollu edes kuuma... (vesi kiehuu 100..)
eli jos pahvi vuotaa niin sitte... tai on todella
paskaa öljyä.... :lol:

Lähetetty: 18 Joulu 2005 17:02
Kirjoittaja VesQ
Ja tuokin että vesi kiehuu 100 asteessa niin se pitää paikkansa jos paine on nolla (tai siis normaali ilmanpaine joka täällä vaikuttaa). Kun systeemiin lisätään painetta niin veden kiehumispiste nousee paineesta riippuen 110-120asteeseen (normaalipaineella mitä jäähdytysjärjestelmässä on)

Lähetetty: 18 Joulu 2005 17:05
Kirjoittaja ft79
VesQ kirjoitti:Ja tuokin että vesi kiehuu 100 asteessa niin se pitää paikkansa jos paine on nolla (tai siis normaali ilmanpaine joka täällä vaikuttaa). Kun systeemiin lisätään painetta niin veden kiehumispiste nousee paineesta riippuen 110-120asteeseen (normaalipaineella mitä jäähdytysjärjestelmässä on)
totta... :wink:

Lähetetty: 18 Joulu 2005 21:47
Kirjoittaja mn2346
Paco kirjoitti:Joo, ei käyny kuin 90 asteessa kun valo vilahteli (luulin että öljynpainevalo = kiehuva öljy :D kaikkea ei voi tietää). Kuraöljyä on kerääntynyt juuri tuohon öljyn mittatikkuun ja siellä ihan tikun päässä näkyy "kunnon" mustaa öljyä hieman. Jossain huohotinputkessa oli myös kuraöljyä.
Öljyn lämpö on voinut olla korkeampikin...on mahdollista että öljyn sisältämä vesi on alkanut kiehumaan ja muodostanut kuplia jotka sitten ovat menneet pumpun kautta järjestelmään. Öljypumppu ei varmaankaan pysty pumppaamaan tuota moskaa tarpeeksi tehokkaasti ja paine on laskenut.

Kannattaa varmaan vaihtaa uudet öljyt ja katsoa tilannetta uudelleen.

Lähetetty: 18 Joulu 2005 23:05
Kirjoittaja Paco
Joo menee vaihtoon öljyt. Josko vaihtais samalla laatikkoöljytkin kun on vähän kovat laatikkoäänet :D.

Lähetetty: 04 Tammi 2006 22:23
Kirjoittaja Xr4
Mikä on cossu scorpion koneen (BOA) öljy tilavuus? Ja mitä öljyä olette siinä käyttänyt? Fordin oma 5w30 kenties :roll:

Lähetetty: 04 Tammi 2006 22:25
Kirjoittaja Sultzi
5litraa suodattimen kanssa.

Lähetetty: 18 Huhti 2006 20:16
Kirjoittaja Brainstorm
Hmm öljyn vaihdossa laitoin tuota 5w40 tuohon orion efi cvh:n en tiedä sitten jotenkin on semmoinen tunne että se häviää tuolta nopeammin kuin 10w40 vai mitä siinä nyt olikaan aikaisemmin :roll:

Lähetetty: 18 Huhti 2006 21:45
Kirjoittaja Cheri
Teboil Diamond, löyty tarjoustalosta 4l/25€

Lähetetty: 25 Huhti 2006 22:44
Kirjoittaja Akiih
Ei kettu! Onko tääl oikeeti tällästä vääntöö? Eikö kellään oo laitta faktaa pöytään et vaatiiko Zetec oikeesti tota 5w-30 vai onko se vaan keksitty juttu? Tosin en jaksanut selata ku 2 sivuu ja meni hermot et näinkö toisiaan Ford miehet toimii. Tää on oikeesti ihan perseestä jos joku kysyy neuvoo niin het aletaan heittää et joo laita halavinta mitä löydät>> kestää seuraavaan auton vaihtoon, perkele :twisted: Onko tääl jotain teinejä mukana jotka ei tietdä ees et miltä tuntuu täyttää 21 ja päästä baariin... Mä otan sit vaikka sille olutta. Tänne pitää ilman muuta perustaa kännipalsta mihin saa huuta mitä haluaa ain kännis, olen mä :idea:
Edit: aha eli näin kiroilla ei siis saa ku on teinejä mukana, pitääköhän mun het erota ja kysellä toisaalta huh hah hei... toimiiko tää ees et otetaanko tääl "viinaa" koskaan??

Lähetetty: 25 Huhti 2006 22:58
Kirjoittaja janzamar
:lol: kyllä tää tästä,lueskele nyt hetki juttuja ja kysele sitten lisää.

Lähetetty: 25 Huhti 2006 23:04
Kirjoittaja Akiih
janzamar kirjoitti::lol: kyllä tää tästä,lueskele nyt hetki juttuja ja kysele sitten lisää.
Tää voip olla ihan jees idea :D Taisin hiiltyä liikaa het alussa ku tuntuu siltä et tääl ei toimi mikään, hmmm oikeesti ei toimikkaan. Siis jos on pelkkä FORD foorumi, niin miksei näitä voi lajitella silleen et ois malleittain omat osiot esim Fucukselle ja Sierralla oma topicci??? Haluu tietoo hän :P
edit: Ja mistä muutes näkee et onko kyseinen käyttäjä kirjautuneena?? Sekin ois kova sana, vai mist sen näkee. Sorry mun hirveet kuitit het alkuunsa mut oon tottunut oleen foorumeil mis homma toimii :?:

Lähetetty: 25 Huhti 2006 23:12
Kirjoittaja janzamar
No pääsivulla on aina alareunassa lista käyttäjistä,ja sivun yläreunassa näkyy yleensä ketkä on just jollain osastolla kattelemassa.