Sivu 4/6

Lähetetty: 20 Loka 2005 23:14
Kirjoittaja d0hc
janzamar kirjoitti:ajettavuus riippuu kunnosta niin paljon.
mutta onhan nuo takatuupparit aina sellaisia että
perä lähtee helposti alta,ja jää tasaisellakin hangella jumiin,ghia nyt on vaan varustelutasoa..
paremmasta päästä.
mutta renkaat ja alusta jos on kunnossa niin mikäs siinä,ite tykkään takatuupparilla ajella vaikka etuveto kai on vähän helpompi olevinaan.
Entäs toi kulutus tossa 115hv 2.0 OHC:ssa? pääseköhän kaupungissa alle kybän..

Lähetetty: 20 Loka 2005 23:16
Kirjoittaja Jaakko85
Ghia=paras varustelutaso

Lähetetty: 20 Loka 2005 23:17
Kirjoittaja Jaakko85
d0hc kirjoitti: Entäs toi kulutus tossa 115hv 2.0 OHC:ssa? pääseköhän kaupungissa alle kybän..
kyllä se siihen 10-12litraan menee kaupungissa. enemmänkin saa kakkua kulumaan riippuen kengän painosta. matka-ajossa kevyesti alle kympin.

Lähetetty: 02 Maalis 2006 21:00
Kirjoittaja urria
Itsekin Sierraa olen ostamassa, niin kyllähän tuo näköjään hyvä peli ois. Löytyis ny vaan hyvä yksilö.

Lähetetty: 04 Maalis 2006 15:44
Kirjoittaja Samu
hyvä peli..meil ollu 2kpl sierroi ja molemmat pelannu hyvin ikäsikseen ja ruostettakaan ei niin hirveest kummassakaan ole ollu..:)ainahan nois vanhois autois jotaa pientä on mut helppoihan noi on korjata..:)

Lähetetty: 04 Maalis 2006 19:23
Kirjoittaja urria
Kuinkahan kallis remontti on etuiskarien vaihto tommoseen 2.0iS Sierraan?

Lähetetty: 04 Maalis 2006 19:27
Kirjoittaja janzamar
Riippuu jousipuristimesta :lol:
huolloksi tuommoista melkein kutsuisi..mutta jos korjaamolla on hyvät työkalut niin tuossa ei kauaa kestä.
Eli melkeinpä tuntiveloitus+ osien hinta.
Ja riippuu korjaamosta mitä tunnille ottavat..
iskarit voi ostaa itse ja viedä mukana tietenkin.

Lähetetty: 04 Maalis 2006 19:30
Kirjoittaja urria
heitä arvio euroissa? pääseekö alle 200 euron?

Lähetetty: 04 Maalis 2006 20:55
Kirjoittaja janzamar
No Porvoon romiksella tuntivelotus on 35 euroa,jos asiakas on mukana neuvomassa niin sitten 60 tunti :lol:
..Kyllä mun mielestä ihan yleensä pitäis 200 saada alitettua..
Ja kannattaa kysyä tietysti korjaamolta että varmasti tietää.
Ja jos ei tahdo onnistua niin hakee toisen korjaamon.

Lähetetty: 04 Maalis 2006 20:59
Kirjoittaja Jaakko85
Tuo on n~ 30min homma kun on vähän harjoitellut ja on hyvää liukuvoidetta. Minä vaihdan satasella :D

Lähetetty: 04 Maalis 2006 23:50
Kirjoittaja mynok
Entäs toi kulutus tossa 115hv 2.0 OHC:ssa? pääseköhän kaupungissa alle kybän..
kyllä se siihen 10-12litraan menee kaupungissa. enemmänkin saa kakkua kulumaan riippuen kengän painosta. matka-ajossa kevyesti alle kympin.
onko ohari tosiaan noin isoruokanen?

minun tomaatti dokki vie matka-ajossa n.7 ja nyt talvella seka-ajossa n.10 vaikka kilometrejä on taulussa yli 300t. manuaali verssio vie taatusti vähemmän vaikka mtx vai mikä olikaan ei type 9 loota onkin täysin epäonnistunut esitys.

Lähetetty: 05 Maalis 2006 00:43
Kirjoittaja Jaakko85
Alkaa näissä vanhoissa autoissa olla nuo kulutuslukematkin jo yksilöllisiä.

Valmistaja kertoo 10.8 litraa kaupunkikulutukseksi i-mallille. Mun mielestä piti kyllä aika hyvin paikkansa.

Mitä tuolla epäonnistuneella esityksellä tarkoitat?

Lähetetty: 05 Maalis 2006 00:54
Kirjoittaja mynok
Jaakko85 kirjoitti:Alkaa näissä vanhoissa autoissa olla nuo kulutuslukematkin jo yksilöllisiä.

Valmistaja kertoo 10.8 litraa kaupunkikulutukseksi i-mallille. Mun mielestä piti kyllä aika hyvin paikkansa.

Mitä tuolla epäonnistuneella esityksellä tarkoitat?
tarkotan vain sitä, että vaihteita saa yleensä tosissaan laittaa sisään ja lisäksi tuo mukava hyppy 4 ja vitos vaihteen välityksissä ei tee laatikosta mitään maailman helpointa käyttää. kaikkeen tosin tottuu. :)

eli tottumattomalle hankala käyttää. saa vapaasti olla eri mieltä :D

type 9stä minulla ei ole mitään kokemusta.

no ok. otetaan tuo täysin-sana pois. makuasioista ei voi kuin kiistellä..

Lähetetty: 05 Maalis 2006 01:08
Kirjoittaja Jaakko85
Niin kaikkeen kyllä tottuu, hitaita ne (t9:sitkin) on vaihtaa, mutta eipä tuo nyt kamalan paljoa haittaa..

Lähetetty: 05 Maalis 2006 03:42
Kirjoittaja Aksu
Jaakko85 kirjoitti:Niin kaikkeen kyllä tottuu, hitaita ne (t9:sitkin) on vaihtaa, mutta eipä tuo nyt kamalan paljoa haittaa..
Tuosta kyllä olen eri mieltä.Varsinkin kun jättää laittamatta sitä välienlyhenninä. Ainakin itsellä tuo t9 on nopeampi kuin emännän mt75:n ja toi nykyinen ei ole edes niistä nopeimmista joita on ollut itsellä.0-100 testailessa ei vaihteiten väli ole kovinkaan pitkä kun katsoo jälkiä tiessä.
Paras joka on ollut on rampana tallissa(3:n puuttuu,ei kestänyt täysrepäisyä reilullä 500Nm :? ) Suhteelisen kestävä aski kuitenkin. Noin 300hv/400Nm tuntui kestävän ihan hienosti.

Lähetetty: 05 Maalis 2006 11:15
Kirjoittaja Bootsi
Aksu kirjoitti: Ainakin itsellä tuo t9 on nopeampi kuin emännän mt75:n
Juuri näin..

Kyllä laatikoiden "mukavuudessa" on menty taakseppäin kun puhutaan Type-9:stä ja MT75:sta. :wink:

(...Kyllä, on kokemuksia molemmista ja useista kappaleista) 8)

Lähetetty: 05 Maalis 2006 11:56
Kirjoittaja Jaakko85
Joo en minä sitä mihinkään mt-75 verrannutkaan, hidas se on verrattuna moneen muuhun "tavalliseen" lootaan, turha sitä käydä kiistämään, mutta ei sillä nyt ole niin suurta merkitystä. Ja vaihdevälinlyhennin ei kyllä minusta tee siitä yhtään hitaampaa, voimaa vaan tarvitaan vaihtamiseen enemmän.

Lähetetty: 05 Maalis 2006 16:57
Kirjoittaja urria
muistaakohan joku viisas, että minkälaisia suorituskyky arvoja tehdas on aikanaan 2.0 Sierroille luvannut? (0-100km/h, 0-400m, huiput, jne.)

Lähetetty: 05 Maalis 2006 17:08
Kirjoittaja janzamar
2.0 is tais olla 0-100 10 sekuntia tasan..?
Jos en ihan pieleen muista..

Lähetetty: 05 Maalis 2006 17:49
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:2.0 is tais olla 0-100 10 sekuntia tasan..?
Jos en ihan pieleen muista..
ohc 9.9s dohc 10.0 :wink:

Vartti mitattu jossain tm:n testissä melko tasan 17s..

Huippunopeus 190km/h

Lähetetty: 05 Maalis 2006 20:14
Kirjoittaja urria
kiitoksia tiedoista taas. Pitäs siis 2 litrasella pysyä uudempienkin vehkeitten rinnalla 8)

Lähetetty: 11 Maalis 2006 18:36
Kirjoittaja urria
Kävin tossa tänään yhtä 2.0 doch Sierraa kattomassa. Myyjä väitti, että noissa doch Sierroissa olisi nokkaketju hihnan sijaan. Pitääköhän paikkansa? Auton vuosmalli oli -90

Lähetetty: 11 Maalis 2006 18:42
Kirjoittaja turbiiniriesa
urria kirjoitti:Kävin tossa tänään yhtä 2.0 doch Sierraa kattomassa. Myyjä väitti, että noissa doch Sierroissa olisi nokkaketju hihnan sijaan. Pitääköhän paikkansa? Auton vuosmalli oli -90
ketjuhan noissa muistaakseni on.

Lähetetty: 11 Maalis 2006 18:48
Kirjoittaja Jaakko85
turbiiniriesa kirjoitti: ketjuhan noissa muistaakseni on.
Muistit oikein.

Lähetetty: 13 Maalis 2006 19:53
Kirjoittaja Jukkiss
Jaakko85 kirjoitti: ohc 9.9s dohc 10.0 :wink:

Vartti mitattu jossain tm:n testissä melko tasan 17s..

Huippunopeus 190km/h
Dokissa ei taida pitää noi arvot paikkaansa kun yksikään ohari ei ole vielä ohi tullu :D Muutenki mittarinopeuksia kulkee helposti yli 200, satasen vauhdissa pari km/h heittoa