Sivu 4/5

Lähetetty: 17 Huhti 2005 14:40
Kirjoittaja Jaakko85
sitä vaan tarkoitin että kun nuin miedoilla paineilla ajelet is ruiskun takia, niin että mitä sitä keulan kokosella välijäähyttimellä.

Lähetetty: 17 Huhti 2005 16:11
Kirjoittaja hynkkeli
Eikös se imuilma ole sitä kylmempää, mitä isompi jäähy? :wink:
Vielä kun jonkun vesiruiskutuksen patentoi siihen, niin pääseepi melkein kuuhun asti.

Lähetetty: 17 Huhti 2005 17:42
Kirjoittaja ford86
mitäs tollanen suora sytkä maksaa, siis kaikki tarvittavat asennus osat?? mäki ajattelin pitää jakajan tossa lohkossa kii sen takia, että öljypumppu pyörii... :) mites korkealle riittää toi originelli jakaja paineiden suhteen, ku sen takia hankin ton suora sytyn ku oon kuullu että jakaja ei toimi ahtojen noustessa!? minkä takia kone nakuttaa, loppuuko kakku?? mulla on muute tuplakaasarit, eli ei oo ruisku turbo!! saako ylipäätänsä kaasari turboon suora sytkän, ei oo hajuu kun ei oo koskaa ennen pelleilly tollasen kanssa, vai joutuuko suorasytkää ohjelmoimaan...

Lähetetty: 17 Huhti 2005 17:45
Kirjoittaja Jaakko85
eikös se kone lämpeä enemmän isommilla paineilla -> nakutus, jota ei voi is ruiskun kans välttää isoilla paineilla edes KEULAN kokoisilla kuulereilla. meneekö kaaliin ?

Lähetetty: 17 Huhti 2005 17:47
Kirjoittaja Jaakko85
ford86 kirjoitti:mitäs tollanen suora sytkä maksaa, siis kaikki tarvittavat asennus osat?? mäki ajattelin pitää jakajan tossa lohkossa kii sen takia, että öljypumppu pyörii... :) mites korkealle riittää toi originelli jakaja paineiden suhteen, ku sen takia hankin ton suora sytyn ku oon kuullu että jakaja ei toimi ahtojen noustessa!? minkä takia kone nakuttaa, loppuuko kakku?? mulla on muute tuplakaasarit, eli ei oo ruisku turbo!! saako ylipäätänsä kaasari turboon suora sytkän, ei oo hajuu kun ei oo koskaa ennen pelleilly tollasen kanssa, vai joutuuko suorasytkää ohjelmoimaan...
liian laihat seokset ja väärä sytytyshetki -> kone käy kuumana ja pahimmassa tapauksessa hajoaa.

Lähetetty: 17 Huhti 2005 18:31
Kirjoittaja evolution
se kone mihinkään hajoa jos lamppa arvo on koko ajan alle 0.8 eli kakkua tulee aivan liikaa kulutus 30l/100km.

ja paineiden noustessa mulla aukeaa 2kpl lisäsuuttimia
ja paine kytkimet ohjaa sytkää 6astetta myöhäsemmälle ja se rupes sen takia nakuttaa ku se sytkä oli vakio asteissa, perus ennakko säädettiin 4 asteeseen jolloin pelitti hyvin

ja sen is ruiskun kanssa voi ton nakutuksen välttää ku ettii sopivat paine kytkimet mitkä kääntää sen 6 astetta myöhäsemmälle

ei se suorasytkä mahdoton oo ton kaasarin kanssa jakajaan kannattaa tehdä hal anturi sisään jolloin ei tartte kampiakselille tehdä mitään virityksiä, periaatteessa kannattaa vaihtaa suora sytty jo heti ku ahdetaan koska kipinä on sillä niin paljon vahvempi

Lähetetty: 17 Huhti 2005 18:33
Kirjoittaja Jaakko85
meinaatko että tuo 6astetta riittää jollaki 1.5bar paineilla ? eipä taida-.

Lähetetty: 17 Huhti 2005 18:45
Kirjoittaja evolution
kyllä meinaan että riittää ku ei ainakaan tossa ku sitä säätelin tien päällä ni ruvennu nakuttaan ku ajelin yli kilon paineilla

Lähetetty: 17 Huhti 2005 18:52
Kirjoittaja ford86
eli tohon kaasariturboon saa ton suorasytkän? nitähän maksaa ja onko jollai kuvia tosta kokoonpanosta??

Lähetetty: 17 Huhti 2005 19:02
Kirjoittaja Jaakko85
evolution kirjoitti:kyllä meinaan että riittää ku ei ainakaan tossa ku sitä säätelin tien päällä ni ruvennu nakuttaan ku ajelin yli kilon paineilla
millä paineilla sulla aukeaa nuo lisäsuuttimet ja minkä kokoset ne on ?

Lähetetty: 17 Huhti 2005 19:12
Kirjoittaja evolution
0.3 ja 0.7 kiloa ku suuttimet aukee.

koosta en tiedä löin parhaat mitä pöydän alta löyty :D

Lähetetty: 17 Huhti 2005 19:30
Kirjoittaja hynkkeli
Mikäs noita lisäsuuttimia ohjaa?

Lähetetty: 17 Huhti 2005 19:32
Kirjoittaja evolution
painekytkimet.
http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/turbo15.html

tuolla on kuva systeemistä

Lähetetty: 17 Huhti 2005 19:36
Kirjoittaja hynkkeli
Aika monimutkaiselta vaikuttaa. Värvää ruokapalkalla joku työtön sähköinssi tekemään sulle laitteen, joka lamda-arvon mukaan "räpyttää" noita suuttimia auki :D

Itse asiassa tuo laite ei välttämättä olisi kovin monimutkainen, ja seos pysyisi taatusti kohdillaan kokoajan.

Lähetetty: 17 Huhti 2005 19:45
Kirjoittaja evolution
no eiköhän homma ratkea ku saan ton megaruutan kiinni

Lähetetty: 17 Huhti 2005 23:36
Kirjoittaja ZyaS
eikös ois parempi tehä 4suuttimella tuo megaruutta?? kun et nää kahdeksalla niin selvästi jos yksi suutin mykkä :arrow: yksi sylinteri käy laihalla :arrow: POKS:!: :evil:

vai jokaiselle sylinterille oma esim.lambda-mittari? 8)
Ps. sellasta ongelmaa ei oo mistä ei rahalla selvii :lol:
eikös se kone lämpeä enemmän isommilla paineilla -> nakutus, jota ei voi is ruiskun kans välttää isoilla paineilla edes KEULAN kokoisilla kuulereilla. meneekö kaaliin ?
isommat paineet :arrow: enemmän soppaa :arrow: kone viileämpi. ja eiköhän toi jotenki pelittäis syksyllä/talvella/keväällä ilman kuuleriakin ilman suuria lämpö ongelmia noilla 1,5bar paineilla :? kesällä vois sitten olla lämmöt korkeella :evil:

Lähetetty: 18 Huhti 2005 11:06
Kirjoittaja ford86
mites toi asennetaan, siis suorasytkä??

Lähetetty: 18 Huhti 2005 20:55
Kirjoittaja evolution
riippuu sytkästä.

kampiakselilta tai jakajasta tahdistus, kummasta se on helpompi ottaa.
ja riippuu siitä mitä pulssia se yksikkö tarttee.

jos tarttee vaan ykkös pytyn liipasun ni sitte sellanen hall-anturilla olevasta jakajasta siitä anturista 3 lapaa pois, mutta jos tarttee kaikki 4 liipasua niin sitte toimii sellaisenaan

sitte jos teet dissin systeemin niin tarttet tietty tuplakipinä puolan ja siihen sopivat anturit ja ohjaus yksikön.

vaihtoehtoisesti voi myös väsätä niin että jokaisella pytyllä on oma puola jolloin värkistä tulee monimutkaisempi

Lähetetty: 19 Huhti 2005 11:22
Kirjoittaja ford86
no mitä pulssia toi nyt sit tarttis?? :) vai kannattaako tolla suorasytkällä rupea pelleilemää, ku ei oo ennen koskenu/asentanu tollasia... :lol: mihin asti riittää vakio jakaja, tollaseen turbo touhuun? kaasariturbo ja ohari on koneena?? oon kuullu että turbo volvon jakaja kävis suoraan ohc koneen kylkeen, ja viel että toimiski kuulemma paremmin ku oma jakaja...??

Lähetetty: 19 Huhti 2005 12:39
Kirjoittaja Jaakko85
minkä takia pitäisi laittaa suorasytytys ? saiskohan tommosta eskortin dis suorasytytystä pelaamaan ? ja onkohan se edes kovin kelvollinen ?

Lähetetty: 19 Huhti 2005 20:26
Kirjoittaja evolution
kaikki saa toimimaan kunhan vaan tarpeeksi harjottelee :D

se dissi on ihan kelvollinen mutta siihen on muistaakseni osat vaan aika kalliita

se suorasytkä on senkin takia parempi että siellä on vahvempi kipinä pytyssä joka sytyttää, jakajassahan tule noita ilmavälejä jonkin verran jolloin se kipinä heikkenee

Lähetetty: 19 Huhti 2005 22:56
Kirjoittaja ZyaS
ja suorasytkä antaa kipinän tarkemmin/nopeemmin siis ajan kohdallisesti

Lähetetty: 19 Huhti 2005 23:01
Kirjoittaja ford86
no riittääkö ohc:n oma jakaja 200hp tienoille?? :?

Lähetetty: 19 Huhti 2005 23:16
Kirjoittaja _P_
Tuskinpa se jakajasta kiinni tulee olemaan vaikka +400hp.

Lähetetty: 23 Huhti 2005 21:51
Kirjoittaja ford86
osaako joku sanoa että mitkä seosputket ois noin niinku alkuun sopivat tuplille, ku ois toi turbo projekti?