Sivu 4/6

Lähetetty: 20 Kesä 2007 12:59
Kirjoittaja Jaawa
Kai siinä on molemmat vähän oikonut ja lopputulos on ollut ikävä. Ilmeisesti sierran kuskikin on vähän arvoitus, kuulemma auton omistaja ollut repsikanpaikalla kun joku oli tullut paikalle eikä pojat muista kuka on ajanut.. Tosin sairaalassa makaa edelleen

Lähetetty: 20 Kesä 2007 18:23
Kirjoittaja ei-fordisti
Pyrre kirjoitti:Eikös tuossa ollut tuo Toyotakin tullut keskellä tietä. Että ei pelkästään Sierra ollut oikonut. Näin jossain lehdessä luki että Sierra ajoi ylinopeutta ja oikoi, Toyota ajoi nopeusrajoitusten mukaan ja oli kuitenkin keskellä tietä myös.
Lukemani perusteella Toyotakin olisi ollut lähellä keskiviivaa, mutta kuitenkin omalla puolella tietä? Joka tapauksessa, ilman noita oikomisia koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Ikäviähän nämä tällaiset "turhat" onnettomuudet ovat, rallin ajamiseen on parempiakin paikkoja kuin yleinen tie.

Lähetetty: 27 Elo 2007 20:41
Kirjoittaja anttij80
ite tässä vielä kun on kesää jäljellä sulattelen kumeja kun sateella liian liukasta talvesta puhumattakaan ja talveksi auto turvaa lämpöseen jatkojalostusta varten mutta muuten aina rajoitusten mukaan ainaskin melkein mutta ei kumminkaa ylinopeutta tosin riippuen paikasta. tajaamassa ei mutta isoilla teillä voi ajaa sit pikkasen yli :D

Lähetetty: 15 Syys 2007 00:27
Kirjoittaja Mr_Who
Oli se taas kivaa pitkästä aikaa polttaa rengasta... oikein kunnon mustat viivat jätin yhelle parkkikselle. Sinne meni hyvät renkaat, uutena reilun satasen maksaavat kappale. :) Huomenna vois vaihtaa takaa eteen, niin vois neki sitte samalla suditella. Kun onhan tuo talvikin tulossa, niin pääsis vähentämää rengasvarastoa. :D
Vois vaihtaa takasi 14" peltivanteisiin, niin pääsis saabin vanteille ostamaan uudet kitkarenkaat, jotka menevät saabin käyttöön. Kunhan eka poltan nykyset kumit siitä sileiksi. :)
Onhan noita renkaita mitä polttaa... ei lopu kesken edes ensikesänä. 8)

Lähetetty: 01 Loka 2007 18:43
Kirjoittaja tanarimies
Juu ainahan sitä sopivassa paikassa vähän sitä penkkien välistä löytyvän vivun toimivuutta tulee testattua :oops: Etenkin talvella. Kesällä myös hiekkaparkeissa on kiva vähän leikkiä käppärillä, tai tietenkin vetää vähän pötkössä jos sattuu olemaan takapotkukiululla liikenteessä :) Mutta liikenteessä koetan pitää pelleilyt minimissä, mitä nyt joskus vähän kiihdyttelen tai kikkailen, kun ei liikennettä ole näkyvillä (ainakaan polliiseja)

Lähetetty: 03 Loka 2007 17:42
Kirjoittaja Jaawa
Hih hih :) Kohta alkaa taas se vuodenaika ku saa sitä typerää mielihyvää risteyksistä :twisted:
Mulle ei oo vieläkä selvinny että mikä hitto siinä takavedon kanssa kikkailussa on että se on niin kivaa. Kylhän semmosen 18-v poikien riemun ymmärtää, mut miks meikäläinenki täs iässä ja vielä naisena on niin innoissaa siitä ku kato lähti perse alta! Siis se on vaa kivaa.. mut miks se on kivaa? Varsinki ku se on aivan sairaan kivaa jos on joku auto mil voi vetää penkkoja pitkin ja painaa jääradalle :wink: Vai onks se sit luonnekysymys? Oonhan mä jo alaikäsen vähä lainannu äitin boraa.. iskä ajo sen jääradalle ja miä halusin vähä ajaa.. _Yllättäen_ siin vaihees ku piti lähtä ja viiminen kiekka ni lähti vähä lapasest ja iskä raivoaa ja meikä koittaa farkut jalas kaivaa auton alta lunta.. Onneks ei mitää menny pas**ks. Tosin sekun on neliveto ni on vieläki vähä hakuses sen kaa pelleily. Etuveto tai takaveto on niin helppo ku tietää mitä ne tekee mut nelivedost ei aina tiiä, tyhmä tunne ku menee mutkaa ja auto ei luistele mihinkää suuntaa vaa jatkaa siin samas liikeradas eteepäin vaikka tie ei ehkä mee siihen suuntaa. Täytyy ajella nätist silloin ku se mulla on käytössä, ettei tarvi lähtä pikajunalla siperiaa karkuun :)
Niin ja lisäksi vois mainita että en mä yleisissä risteyksissä hirveesti pelleile vaan lähinnä tilanteen mukaan. Ja muutenki mä ajan ihan nätisti :wink:

Lähetetty: 08 Marras 2007 16:26
Kirjoittaja duckworth
No niin ekat lumet ja liukkaat on taas käsillä, se tietää kivaa jopa etuvedolle. Tietty pitkan kesä tauon jälkeen kaasujalkaa hiukan aristi, mutta pakki päällä parkkialueella muutama rinki ja rohkeus on taas ennallaan! :) Tänään oli näköjään vähän yleisöäkin katsomassa..Kumma juttu kun meni tuo auton keulan oikea puoli tosi läheltä koulurakennuksen nurkkaa, ihmeellistä tämä näyttämisen halu :twisted: Onpahan ainakin talvirenkaat testattu!

Lähetetty: 09 Marras 2007 08:55
Kirjoittaja Artery
Eilen sierran maalipinta vielä kuivui, tänään pitäisi kasailla osat paikalleen ja heti kun pääsee ajamaan niin kahva edellä.! 8)

Lähetetty: 09 Marras 2007 22:43
Kirjoittaja Mr_Who
Huomenna pääsee sierralla linttailemaan kunhan tyhjennän auton romppeista ja pulttaan takapenkit takaisin kiinni. Auton otin siis seisonnasta pois (joka ei ole enää nykylain mukaan käytössä).
Takapyöränlaakeri, vasemmalle puolelle pitäs vielä vaihtaa nii olis hyvä, mutta katellaa miten pitkää vielä ajelee... Ensviikolla pitäs tulla laakeri jotta vois vaihtaa.
Ei se linttailu etuvedolla oikee onnistu...tosin ei vielä oo kerenny sillee tottuu...eihän se oo ku käsärii nykiä, mut takaveto on aina takaveto :P
Niin ja uuet takanakit ostin tos eilen... Hankkookin 185/65R14 taakse pari. Edessä menee viimetalven nähneet Nokialaiset.
Toinen nokialaisparihan kulahti viime keväänä savuna ilmaan nesteen edustalle kun sattu tie olemaan sula ja fiilis kohdillaan. 8)

Lähetetty: 09 Marras 2007 23:02
Kirjoittaja Mr_Who
Eihän sitä rimeralla kyläralleissa pärjää... pitää se sierra alla olla jos meinaa oikeesti linntailla letkassa pitkin kyliä. :D ;)

Lähetetty: 10 Marras 2007 21:21
Kirjoittaja tanarimies
Mr_Who kirjoitti:Ei se linttailu etuvedolla oikee onnistu...tosin ei vielä oo kerenny sillee tottuu...eihän se oo ku käsärii nykiä, mut takaveto on aina takaveto :P
Onnistuupas. Etuvedollahan voi vetää pötkössä vaikka sulalla asfaltilla ilman käkkäriä,kun vaan osaa. Kato vastaheiton vastaheitolla vaan mennään 8)

Lähetetty: 11 Marras 2007 00:38
Kirjoittaja tt-r
:lol: oottelen vielä niitä kunnon lumia,mutta täytyy myöntää,et pikkusen alkaa jo lapsettaa! :P ja kyllä on kohta taas kaikissa autoissa älyttömästi tehoa,ku on lumi maassa!

Lähetetty: 11 Marras 2007 01:36
Kirjoittaja Regu
tt-r kirjoitti::lol: oottelen vielä niitä kunnon lumia,mutta täytyy myöntää,et pikkusen alkaa jo lapsettaa! :P ja kyllä on kohta taas kaikissa autoissa älyttömästi tehoa,ku on lumi maassa!
Monella alkaa onnenpäivät kun taivaalta sataa "teholastuja" :lol:

Lähetetty: 11 Marras 2007 02:39
Kirjoittaja tanarimies
Ja kun etuvetoautolla voi vetää piiiiiiiiiitkää luisua sen käppärin kanssa heittämällä ja aina se luisu vaan on yhtä kivaa! Perkule, kivaakivaakivaa!!!

Lähetetty: 11 Marras 2007 09:02
Kirjoittaja -JPa-
tanarimies kirjoitti:Ja kun etuvetoautolla voi vetää piiiiiiiiiitkää luisua sen käppärin kanssa heittämällä ja aina se luisu vaan on yhtä kivaa! Perkule, kivaakivaakivaa!!!
Kun avataria kattoo, niin uskon sua. :lol:

Lähetetty: 11 Marras 2007 11:30
Kirjoittaja -Z-
Kyllä sitä käkkäriä tulee talvisin "hyödynnettyä" välillä isekkin :D

Lähetetty: 11 Marras 2007 11:52
Kirjoittaja Regu
-Z- kirjoitti:Kyllä sitä käkkäriä tulee talvisin "hyödynnettyä" välillä isekkin :D
Miksei kesällä?

Lähetetty: 11 Marras 2007 15:18
Kirjoittaja Artery
Koko eilis illan olin kuskina ja voin sanoa, että varmasti ajoin kahva edellä enemmän mitä suoraan! Vitun persoa hommaa kyllä! :D

Lähetetty: 11 Marras 2007 19:09
Kirjoittaja Mr_Who
tanarimies kirjoitti: Onnistuupas. Etuvedollahan voi vetää pötkössä vaikka sulalla asfaltilla ilman käkkäriä,kun vaan osaa. Kato vastaheiton vastaheitolla vaan mennään 8)
tarkotin tolla itteeni, kyllä se onnistuu jos jaksaa rattia pyritellä ja käsäriä nykiä, mutta kyl se takaveto on siinä verraton. :)

eilen linttailin sen verra että riittää... sierran moottorilämmötkin oli normaalit :shock: O:n ja R:n välissä kokoajan :shock: harvinaista... :D

peräki toimi niinku pitiki. :)

Lähetetty: 11 Marras 2007 19:10
Kirjoittaja -Z-
Regu kirjoitti: Miksei kesällä?
Eipä tuu tolla motukalla räpätyy niin rajusti,että tarttis. :oops: Eikä taida tuo käkkäri pitää edes niin hyvin. No joo... onhan noita u-käännöksiä tullu hiekallakin tehtyy.

Lähetetty: 11 Marras 2007 19:27
Kirjoittaja Mr_Who
Kesäkelissä pitäs takajarruletkuihin pistää semmoset venttiilit, jotka sulkis tarvittaessa virtauksen takajarrusylintereille kun jarrua polkasee. Sutis sierraki kepeemmin ku jarru pohjassa asfaltilla revittelee. ;) Ja söis vähemmän jarrukenkiä... siinä hommassa ne takajarrut menee pitämättömäksi.. kun se jarru vaikuttaa myös takapyöriin ;)

Helppo homma olis toteuttaa, tai ainaki teoriassa. Pitäs vaa tehä sillee, ettei katsastusmies huomaisi. Mutta saahan sen silleen väliaikais jutuksi tehdä, ja jonka siis aina vaihtaa alkuperäiseen ennen katsastusta. ;)
Kunhan sitte muistaa revittelyn päätteeksi aukaista venttiilit, niin olisivat jarrutkin sitte tasapainossa, ettei kaikki jarruvoima menisi eteen.

Paljon kepeemmin revittelis tosiaan jos tommosen säätöjutun tekis takavetoautoihin. Ei mikää pääse jarruttamaan pyörimistä. :)

Kuulemma jenkkiautoissa on tommonen omimaisuus vakiona. :roll:

Lähetetty: 11 Marras 2007 19:46
Kirjoittaja -Z-
Ralliporukat tietää paremmin ,mutta ekös se ole pedalbox nimeltään. Vauhtiputkasta vaan hakemaan ja tyrkkäät kiinni. Ja kumi palaa 8)

Lähetetty: 11 Marras 2007 22:05
Kirjoittaja Mr_Who
Joo tota pitääki harkita. :P jos sierran saan leimalle helmikuuksi niin sit vois laitellakki tommosen. :)

Lähetetty: 13 Marras 2007 21:42
Kirjoittaja makemu
tänää katoin justihinsa renkaita tässä näin... ku aloin ihmettelee ku ei ropinaa oikee kuulu.. menny pikkasen heikoiks toi nastatilanne.. pitänee ajella puolikitkoilla tämä talvi :lol:

Lähetetty: 16 Marras 2007 12:49
Kirjoittaja Jaawa
Eilen tais sitten tulla tosissaan liukasta, motaril oli joku äksistentti tapahtun ei vaa oikee selvinny et mitä ku rekka siin mateli ja sen ees henkilöauto mut ei ohi mennes huomannu et mihin on kolahtan ja mistä rojut irronnu. Ja joku oli vetässy mersun ojaa, keula osotti tulosuuntaa ja kuskinpuolen kylki kallioo vasten (mahtanu vituttaa).
Näyttäis tot lunta nyt tulevan jokusen verran, pitäisköhän lähtä vaikka robbarii ostamaa polttimoit ni pääsis sipe lenkille :)