Sivu 4/4
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 29 Kesä 2023 08:06
Kirjoittaja Micco_79
hke kirjoitti: ↑28 Kesä 2023 07:37
Kyllä näyttää siltä. Toiminut vaihdon jälkeen normaalisti.
Tiskillä eivät sanoneet selvästi mitään ”ylimääräistä”, mutta yhdessä puhelussa kävi ilmi että tiedossa oleva ongelma.
Eilen sain oman auton takaisin pääsylinterin vaihdosta ja hyvin tuntuu taas kytkinpoljin toimivan.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 06 Marras 2023 14:51
Kirjoittaja Kalevi
Minulla myös Ford Focus Ecoboost 2015. Ostin sen heinäkuussa 2020 Fordin vaihtoautoliikkeestä, jolloin ajokilometrejä reilu 30000. Silloin syksyllä ilmeni tämä sama vika, kytkin jäi pohjaan silloin tällöin ja piti kengän kärjellä nostaa ylös. Myyjän mukaan vika siinä, että kun vaihdettu jarrunesteet, niin jäänyt kytkinpuolelle vanha neste. Kytkinpuoli ei kuulemma aina tyhjenny kunnolla, on jotenkin "omassa putkessaan", kun jarrunesteet vaihdetaan.......Vika silloin korjaantui.....Mutta nyt sama vika ilmeni uudelleen ilmojen viiletessä.
Kytkin jää pohjaan, kun sillä lähtee kylmänä. Vika korjaantuu ajossa. Oli vaan vähän kinkkinen tilanne aamulla, kun lähtiessä jäi taas pohjaan ja ylösnostaessa kytkin otti kiinni jo alhaalla sitä kengän kärjellä nostaessa......Täytyy mennä vaihdatuttamaan nesteet, korjaantuuko taas sillä. Auton mittarilukema nyt reilu 80000 km. Ei kyllä ennen missään autossa ole kytkin reistaillut näillä kilometreillä.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 07 Marras 2023 07:51
Kirjoittaja Taunusautomaatti
taitaa olla vika siellä sylinterissä ja liike koittaa pesta kätensä takuusta... nesteet kun on halvempia vaihdella.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 07 Marras 2023 12:52
Kirjoittaja Mk3Mondeo
Kalevi kirjoitti: ↑06 Marras 2023 14:51
.Mutta nyt sama vika ilmeni uudelleen ilmojen viiletessä.
Kytkin jää pohjaan, kun sillä lähtee kylmänä. Vika korjaantuu ajossa. Oli vaan vähän kinkkinen tilanne aamulla, kun lähtiessä jäi taas pohjaan ja ylösnostaessa kytkin otti kiinni jo alhaalla sitä kengän kärjellä nostaessa......Täytyy mennä vaihdatuttamaan nesteet, korjaantuuko taas sillä. Auton mittarilukema nyt reilu 80000 km. Ei kyllä ennen missään autossa ole kytkin reistaillut näillä kilometreillä.
Ei ole kytkinnesteestä kysymys ellei siellä ole selvää vettä joka jäätyisi.
Itsellä on kokemusta ehkä noin 30:stä autosta eikä missään ole ollut kytkinnesteiden kanssa tuollaisia ongelmia.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 23 Marras 2023 14:18
Kirjoittaja Fiesta2015
Minulla alkoi vähän samankaltaiset ongelmat ensimmäisten pakkasten myötä, auto on Fiesta 1.0, vm. 2015. Joskus kytkin muuttuu hervottomaksi eikä saa vaihteita päälle, välillä käy niin että kytkin pohjassa alkaa vetämään esim. liikennevaloissa. Välillä toimii hyvin päiväkausia ja satoja kilometrejä. Edellinen omistaja oli samankaltaisten ongelmien vuoksi teettänyt kytkin remontin, koko paketti ja työsylinteri vaihdettu, kilometrejä oli silloin vasta 72 000. Nyt kaksi vuotta myöhemmin ongelmat palasivat, kilometrejä vaan 87 000. Ihmeellinen juttu jos parin vuoden välein täytyy tehdä 1000e kytkinremppa... Huollossa ehdottivat seuraavaksi pääsylinterin (onko poljinsylinteri sama asia?) vaihtamista, 500e.
Kunhan tästä talvesta vaan selviäisi niin varmaan kesällä taas toimii normaalisti. Luultavasti myös tuo aiemman omistajan teettämä remppa oli turha.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 15 Huhti 2024 17:42
Kirjoittaja JouHani
Itse olen päätynyt ilmaamaan järjestelmän kun vika ilmaantuu. Kytkimen luona on nippa, mistä saa järjestelmän helposti ilmattua myös tunkin varassa kun ryömii alle tai näin ainakin mk2,5 focuksissa. 5min menee ilmauksessa, enemmän aikaa menee keulan nostamisessa et mahtuu alle. 1,5-2dl uutta nestettä about menee
2v välein tuota joutunut tekemään (viimeksi tein maaliskuun alussa), eli n. 30-40tkm välein omilla ajoilla. Kytkinremonttiahan ne huollossa sanoo, kun ei vuotoja löydy.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 30 Kesä 2024 18:42
Kirjoittaja Focus_2.0
Onko tietoa mitä pääsylinterin vaihto liikkeessä maksaa? Videoiden perusteella on aika pahassa paikassa akun takana.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 14 Elo 2024 22:01
Kirjoittaja Markku640
Omistan Ford C-max 2015 ecoboost 1.0. Autolla on ajettu nyt 101600 km. Autoon on tehty vuonna 2022 syyskuussa (tuolloin ajettu 88300km), mittava kytkinremontti (kustannukset 1660eur) Tällöin on käytännössä vaihdettu kaikki kytkimen osat, lukuunottamatta pääsylinteriä (poljinsylinteri). Huollon teki Ford merkkiliikkeen huolto. Ongelma tuolloin 2022 oli polkimen jääminen puoleenväliin, tai joissain tapauksissa kokonaan pohjaan. Nyt 12000 km jälkeen, ongelma on ilmestynyt uudelleen, 2024 toukokuussa. Ongelma ei ole siis lämpötilariippuvainen, eikä oletettavasti johdu työsylinteristä (tämä vaihdettiin tuolloin 2022). Se mikä tässä harmittaa, on se että merkkiliikkeen huolto "leikkii arvausleikkiä" asiakkaan rahoilla, ja lopputulos on "plusmiinusnolla"
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 18 Elo 2024 21:56
Kirjoittaja Kollo
Markku640 kirjoitti: ↑14 Elo 2024 22:01
Omistan Ford C-max 2015 ecoboost 1.0. Autolla on ajettu nyt 101600 km. Autoon on tehty vuonna 2022 syyskuussa (tuolloin ajettu 88300km), mittava kytkinremontti (kustannukset 1660eur) Tällöin on käytännössä vaihdettu kaikki kytkimen osat, lukuunottamatta pääsylinteriä (poljinsylinteri). Huollon teki Ford merkkiliikkeen huolto. Ongelma tuolloin 2022 oli polkimen jääminen puoleenväliin, tai joissain tapauksissa kokonaan pohjaan. Nyt 12000 km jälkeen, ongelma on ilmestynyt uudelleen, 2024 toukokuussa. Ongelma ei ole siis lämpötilariippuvainen, eikä oletettavasti johdu työsylinteristä (tämä vaihdettiin tuolloin 2022). Se mikä tässä harmittaa, on se että merkkiliikkeen huolto "leikkii arvausleikkiä" asiakkaan rahoilla, ja lopputulos on "plusmiinusnolla"
Nämä on olleet aika hankalia. Vuoto voi olla myös sylinterien välisissä putkissa ja letkuissa.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 18 Maalis 2025 21:31
Kirjoittaja hatapalo
Päivitystä... Näköjään tämä kytkimen ilmaongelma on täysin sattumanvarainen. Kulunut talvi on ajettu ilman mitään ongelmia, vaikka kytkimelle ei tehty mitään. Olin jopa ostanut varuilta uudet kytkimen osat, mutta palautin ne, kun rahoille oli muutakin käyttöä. Tuli samalla testattua Autodocin safe order toimivaksi.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 19 Maalis 2025 16:25
Kirjoittaja hke
Minulla Focus ST 2017 diesel. 2 vuotta sitten poljinsylinteri vaihdettiin, kytkin jäi satunnaisesti pohjaan. Piti nostaa ylös. About 500 silloin kustansi. Korjaamo (Huolto Hämäläinen) tuntui tietävän vian. Korjaantui, ei oli uusinut.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 19 Maalis 2025 16:54
Kirjoittaja Focus_2.0
Viime kesän helteiden jälkeen ei ole enää jäänyt kytkinpoljin pohjaan. Odotellaan taas kelien lämpenemistä..
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 19 Maalis 2025 16:59
Kirjoittaja MrHakukone
Vanha focus (mk1) ja vähän samaa ongelmaa,
kytkin ottaa normaalisti kiinni todella ylhäällä,
vaan nyt poljin painuu melkein pohjaan ja välillä ei irroita ollenkaan,
välillä (suuren osan ajasta) taas normaali ja poljinta "nitkuttelemalla" saa painumaan tartuntakohdan alemmas.
Jumiin ei jää pohjaan milloinkaan, onko sitten jokin palaususjousi polkimessa.
Kytkinpaketti työsylintereineen n vuoden vanha, eli olisiko sitten poljinsylinterissä alkava vika?
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Lähetetty: 20 Maalis 2025 06:25
Kirjoittaja Fiestahoppa
Tuntuu olevan hyvin tyyppivien kaltainen tuo nestekytkimen paineiden häviäminen. Mulla omassa fiista 1.5 tdci 2016 mentiin jopa niin pitkälle että väärän diagnosoinnin vuoksi autoon tilattiin ja vaihdettiin koko vaihdelaatikko 113 000km ajettuun autoon kun juuri syy oli tuo polijinsylinterin paineiden vuotaminen , vuotoa ei ollut ulospäin se vain päästi paineen poijes ja auto lähti itsekseen liikkeelle Kytkin pohjassa. Vanha tod näköisesti ehjä laatikko ehti mennä metallin keräykseen