Sivu 4/4
Lähetetty: 02 Tammi 2008 20:29
Kirjoittaja jimi2107
mikähän voisi olla kun tyhjäkäynnillä hc kipuaa 300 hujakoille lambdan ollessa n. 1,06,,,, ja kierroksilla hc laskee alle sadan lambdan ollessa n. 1,03. autoon on vaihdettu tulpat öljyt putsarit T kappale huohottimen putkiin puolan alle ja viimeksi lambda anturi. puristukset oli 12 baarin paikkeilla joka pytyssä. auto on mk 1 mondeo -96 2,0 ajettu 250 tkm ?????????????
Lähetetty: 23 Tammi 2008 21:56
Kirjoittaja Poison
Mul on vanha koppasessa gt probessa sellane ongelma et tyhjäkäynnil meenee kaikki hienosti läpi mut ku antaa kaasuu ni CO2 hyppää 2.18:aan. kierroksilla kaikki mut pysyy rajoissa paitsi tuo CO2.
Re:
Lähetetty: 24 Tammi 2008 09:58
Kirjoittaja mgml
Poison kirjoitti:Mul on vanha koppasessa gt probessa sellane ongelma et tyhjäkäynnil meenee kaikki hienosti läpi mut ku antaa kaasuu ni CO2 hyppää 2.18:aan. kierroksilla kaikki mut pysyy rajoissa paitsi tuo CO2.
Ja täällä Probessa kierroksilla kaikki ok, mutta tyhjäkäynnillä HC-korkea. Kohta on kaikki mahdolliset vikapaikat koluttu läpi

Lähetetty: 24 Tammi 2008 15:57
Kirjoittaja Poison
mie yritin ite tutkii kaiken mihi järki riitti mut ei auttanu mitää... ei ollu mitää vuotoja misssää, suuttimet käytin siin elktrolyytti pesus vai mikä nyt onkaa, lamdan vaihoin, sytkä piuhoja uusittii ku pikkase pätki. nyt auto on korjaamolla ku oma järki ei enää riittäny ja tuli muuteki esteitä tolle korjaukselle. huomenna laitetaa kiinni uus ilmamassamittari ja map anturi ja otetaa pois se EGR...
toivotaa jos se nyt menis leimast läpi...

Re:
Lähetetty: 24 Tammi 2008 17:58
Kirjoittaja mgml
Poison kirjoitti:mie yritin ite tutkii kaiken mihi järki riitti mut ei auttanu mitää... ei ollu mitää vuotoja misssää, suuttimet käytin siin elktrolyytti pesus vai mikä nyt onkaa, lamdan vaihoin, sytkä piuhoja uusittii ku pikkase pätki. nyt auto on korjaamolla ku oma järki ei enää riittäny ja tuli muuteki esteitä tolle korjaukselle. huomenna laitetaa kiinni uus ilmamassamittari ja map anturi ja otetaa pois se EGR...
toivotaa jos se nyt menis leimast läpi...

Uteliaisuuttani kysyn, mistä löysit ilmamassamittarin ja minkä verran maksoi? Kyselin nimittäin yhdestä paikasta ja mulle sanottiin 500e - että silleen. Mulla tuo EGR on tulpattu, mutta yleensähän kaikki aina ehdottaa muutenkin katalysaattoria viaksi... Meikällä vaihdettu pakosarjan tiivisteet, tulpat, johtosarja, lambda ja kohta vaihdetaan moottorinlt-anturi, jäähdytysnesteet, öljyt jne. Eipä naurata enää tässä tilanteessa. Viimeiseksi jätän kantavan venttiilin ja katalysaattorin mahdollisuuden yms. joita tässä on joutunut opettelemaan. Ennen Probeta mulla oli peräti kynnet, kuten naisilla nyt yleensä kait pitäisi olla - nyt ei enää niitäkään...

Re: Re:
Lähetetty: 26 Tammi 2008 19:23
Kirjoittaja Poison
mgml kirjoitti:
Uteliaisuuttani kysyn, mistä löysit ilmamassamittarin ja minkä verran maksoi? Kyselin nimittäin yhdestä paikasta ja mulle sanottiin 500e - että silleen. Mulla tuo EGR on tulpattu, mutta yleensähän kaikki aina ehdottaa muutenkin katalysaattoria viaksi... Meikällä vaihdettu pakosarjan tiivisteet, tulpat, johtosarja, lambda ja kohta vaihdetaan moottorinlt-anturi, jäähdytysnesteet, öljyt jne. Eipä naurata enää tässä tilanteessa. Viimeiseksi jätän kantavan venttiilin ja katalysaattorin mahdollisuuden yms. joita tässä on joutunut opettelemaan. Ennen Probeta mulla oli peräti kynnet, kuten naisilla nyt yleensä kait pitäisi olla - nyt ei enää niitäkään...

ostin käytetyn ilmamassamittarin, ne on kyl aika törkeen hintasii laitteita uutena

enne ei totellu yhtää auto ja väänteli ite seoksesa iha mihi huvitti nyt noil uusil tavaroil saatii suht lähelle pässtöt mut iha pikkase pitäs saaha viel nipistettyy viel pois co2 arvosta ku se on jotai 0.48 ja lamda oli kans iha hitusen yli. täytyy ilmeisesti vaihtaa katti ku on kuulemma vajaa toimine...
Ja mun probe on ruvennu itestää kaasuttelee... eli siis yhtääkkii kiekat hyppää sinne 1500 ja rupee pomppii siin 1300 ja 1700 välii ja sit hetken kuluttuu taas laskee normaaliks, oisko jollai ideoita mikä ton aiheuttaa???