Sivu 4/4

Lähetetty: 03 Joulu 2005 08:27
Kirjoittaja Tinde
Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että "kunnon kiihdytyksessä" ei kevennyksestä ole paljoa hyötyä. Siis kun painaa kaasun pohjaan paikallaan ja antaa vauhtipyörän ottaa täydet kierrokset ja sitten lähtee kiihdyttään kaasu pohjassa niin vauhtipyörän massa paremminkin auttaa pitämään täydet kierrokset koko ajan? :roll: Syöhän tuo tietenkin miestä ja vielä enemmän kytkintä kun sitä joutuu luistattaan jotta kierrokset pysyy huipuissa ja renkaat pitää! 8)
Tuolla konstilla kyllä vielä kolmosellakin renkaat pyrkii sutiin kuivalla asfaltilla, loppuu kyllä renkaat tai kytkin, mutta kysehän oli kiihtyvyydestä? :roll:
Jaaha. No, jokainen tyylillään. :roll:

Lähetetty: 04 Joulu 2005 14:39
Kirjoittaja s.o.h.c
Sultzi kirjoitti:Eli kun puhutaan tuosta 1.6l ohc:n pyörästä, niin mistäpäin ulkokehää kannattaa ottaa pois, että saa painon sinne 6kg paikkeille.

Tässä esimerkki vauhtipyörä (diisselin pyörä, joku skodan kone).

Ja onko 1.6l OHC E-maxissa samanlainen vauhtipyörä kuin normaalissa OHC:ssä? Kun kaverilta saisin kevennetyn 1.6l OHC:n (ollut -88 sierrassa) vauhtipyörän.

Edit: Paljonkos kustantaisi vauhtipyörän+asetelman tasapainoitus?
Muutaman kuvan näppäsin vakiosta ja kevennetystä tänään tallilla käydessäni. 2.0 ja 1.6 vakio vauhtipyörät, kevennetty vs vakio (2.0).

ja tässä vielä punnitus tuloksia.

2.0 = 9.1 kg
1.6 = 7.45 kg
2.0 Kevennetty = 5.95kg

Lähetetty: 04 Joulu 2005 14:52
Kirjoittaja Sultzi
Kumpi vauhtipyörä sulla siis on ollut kiinni tuossa 1.6l OHC:ssä? Tuo 1.6l vai 2.0l?

Lähetetty: 04 Joulu 2005 15:01
Kirjoittaja s.o.h.c
Sultzi kirjoitti:Kumpi vauhtipyörä sulla siis on ollut kiinni tuossa 1.6l OHC:ssä? Tuo 1.6l vai 2.0l?
Ei noista pyöristä mikään.. Tällähetkellä koneessa on 1.6:sen kevennetty vauhtipyörä.

Lähetetty: 04 Joulu 2005 16:06
Kirjoittaja Escortsutii
s.o.h.c kirjoitti: Ei noista pyöristä mikään.. Tällähetkellä koneessa on 1.6:sen kevennetty vauhtipyörä.
Niin eli sulla on "pikku"vaiheloota paikoillaan?

Lähetetty: 04 Joulu 2005 16:09
Kirjoittaja s.o.h.c
Escortsutii kirjoitti: Niin eli sulla on "pikku"vaiheloota paikoillaan?
Eikun type9. Kytkinlevy vaan on pieni 190mm mutta isommalle kytkinakselille (23booria).

Lähetetty: 06 Joulu 2005 10:01
Kirjoittaja Bootsi
KUVA kevyestä vauhtipyörästä. (ja hyvistä TAKOmännistä.) :lol: :lol:

Lähetetty: 06 Joulu 2005 12:12
Kirjoittaja Sultzi
Samaa kuvaa joskus katselin. Ei ihan halpa kone, mitä hintaa tais olla jotain 5000e?

Lähetetty: 06 Joulu 2005 22:42
Kirjoittaja ZyaS
Bootsi kirjoitti:KUVA kevyestä vauhtipyörästä. (ja hyvistä TAKOmännistä.) :lol: :lol:
jotain mahlen"volkkari" valupaskaa :wink: ja vauhtipyöräkin joku kevennetty valupyörä räjähtää varmasti silmille :wink:

Lähetetty: 06 Joulu 2005 23:09
Kirjoittaja lalli69
Bootsi kirjoitti:Mun puolesta tämän vois vaikka lukita... Kaikkien omat/oikeat mielipiteet on tullu selväksi. :shock:
Muutamaa poikkeusta/hermojen menetystä lukuunottamatta keskustelu on ollut varsin asiapitoista ja tyhjentävää, joten olkoon auki.

Silmä kuitenkin valvoo
. :wink:

Lähetetty: 07 Joulu 2005 19:38
Kirjoittaja Bootsi
ZyaS kirjoitti: jotain mahlen"volkkari" valupaskaa :wink: ja vauhtipyöräkin joku kevennetty valupyörä räjähtää varmasti silmille :wink:
:lol: :lol: Mutta eikös tuossa ole just nuo reijät porattu sen takia että räjähtäis pienempiin palasiin--> tuhoalue isompi. :lol: :lol:

Lähetetty: 07 Joulu 2005 20:10
Kirjoittaja HELLbound
Monteonisti kirjoitti:Tarkoitin että "kunnon kiihdytyksessä" ei kevennyksestä ole paljoa hyötyä. Siis kun painaa kaasun pohjaan paikallaan ja antaa vauhtipyörän ottaa täydet kierrokset ja sitten lähtee kiihdyttään kaasu pohjassa niin vauhtipyörän massa paremminkin auttaa pitämään täydet kierrokset koko ajan? :roll: Syöhän tuo tietenkin miestä ja vielä enemmän kytkintä kun sitä joutuu luistattaan jotta kierrokset pysyy huipuissa ja renkaat pitää! 8)
Tuolla konstilla kyllä vielä kolmosellakin renkaat pyrkii sutiin kuivalla asfaltilla, loppuu kyllä renkaat tai kytkin, mutta kysehän oli kiihtyvyydestä? :roll:
höpö höpö....sulta se aina irtoo noita fiksuja kommentteja/vastauksia virittelijöille....säälittävää, ei pahalla!! :evil:

Lähetetty: 07 Joulu 2005 20:13
Kirjoittaja HELLbound
ja vielä lisäisin tohon edelliseen, että vissiin ne jokkiksessakin huvikseen niitä keventelee, eikä tee "kunnon kiihdytyksiä"....niillä kun ei oo hirveesti sen kytkimenkään käyttöiällä merkitystä...että se siitä!!

Lähetetty: 07 Joulu 2005 20:34
Kirjoittaja s.o.h.c
Eikun se vauhtipyörä varmaan kevennetään sen takia kun muutkin on niin tehneet :lol:

Lähetetty: 07 Joulu 2005 20:59
Kirjoittaja Tinde
s.o.h.c kirjoitti:Eikun se vauhtipyörä varmaan kevennetään sen takia kun muutkin on niin tehneet :lol:
Eipäs kun sitä konetta on reteenpää kierrätellä snagarin nurkalla kun ottaa vihaisesti kierroksia.

Lähetetty: 07 Joulu 2005 21:00
Kirjoittaja s.o.h.c
Tinde kirjoitti: Eipäs kun sitä konetta on reteenpää kierrätellä snagarin nurkalla kun ottaa vihaisesti kierroksia.
ahaa... no nytpä tiedän tämänkin. Pitää käydä kokeilemassa miten tuo toimii :)